Háromhengerezés

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Sajt
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016 dec. 15, 06:31 pm
Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sajt » 2016 dec. 15, 06:36 pm

Sziasztok!

Egy 2002-es 1.4-es Corolla hatchbackkel kapcsolatos problémámhoz szeretnék segítséget kérni tőletek, hátha tapasztaltátok már ugyanezt a hibát.

Egy ideje az autó utastere alacsony fordulaton időnként furcsán vibrál, és az autó gyengébben és nyögvenyelősen megy. Néha a dolog megoldódik spontán, olyankor érezhető a különbség, nagyon kellemes vezetni. Sajnos a hibás állapot az esetek kilencven százalékára jellemző, és egy szerelő ismerősöm szerint az autó ilyenkor három hengerrel megy, aminek sokféle oka lehet.

Van ilyen tipikus problémája a Corollának ebben az évjáratban? Ha igen, találkoztatok vele, és van valamilyen tipikus megoldás rá?

Köszi előre is.

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 dec. 15, 07:17 pm

Szia
Elso korben nezd meg hogy minden a helyen van e a gyujtas es befecskendezes teren. Esetleg kontakt hiba lehet. Gyujtotraforol es az injektorokrol huzd le a csatit aztan dugd vissza, ha mar ott matatsz nezd meg a gyertyakat hogy jok-e. Ha nagyon randak csereld ki oket. (Kb 5e ft, csak belevalot vegyel, sima 1 polusu Denso vagy NGK)
Ha nem javul, gyujtotrafo vagy injektor rosszul mukodes is lehet. (Utobbi nem annyira jellemzo)
Egy masik szett belevalo gyujtotrafoval kizarhato a hiba.
Good Luck :)
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Putyi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013 dec. 20, 08:58 pm
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Putyi » 2016 dec. 15, 08:19 pm

Csatlakozom az előttem szólóhoz, csak annyit tennék hozzá, hogy amennyiben a henger gyújtás kimaradása miatt nem megy, akkor elegendő a hibás gyújtótrafót cserélni, nem kell mind a négyet :idea:
Nagyon kicsi az esély arra, hogy mind a négy egyszerre tönkremenjen :roll:
Ha úgy lenne, akkor nem járna a motor és akkor nem háromhengerezés lenne, hanem... :buzaly:
E12 TS 1.8 VVTL-i

Sajt
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016 dec. 15, 06:31 pm
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sajt » 2016 dec. 15, 10:15 pm

Köszönöm az eddigi válaszokat, vasárnap megvizsgáljuk ezeket a lehetőségeket. Jöhet azért még észrevétel és tapasztalat bárkitől, akinek van. :)

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 dec. 16, 12:56 pm

Putyi írta:Csatlakozom az előttem szólóhoz, csak annyit tennék hozzá, hogy amennyiben a henger gyújtás kimaradása miatt nem megy, akkor elegendő a hibás gyújtótrafót cserélni, nem kell mind a négyet :idea:
Nagyon kicsi az esély arra, hogy mind a négy egyszerre tönkremenjen :roll:
Ha úgy lenne, akkor nem járna a motor és akkor nem háromhengerezés lenne, hanem... :buzaly:

Termeszetesen nem kell mind a 4et cserelni.
Ha benntvannak a garantaltan jol mukodo csere trafok, utana egyesevel elkezded visszapakolni, igy a hiba ujra jelentkezesekor megtalalod a ludas trafot.
Injektornal ugyanigy.

Amugy hibakod olvasas volt?????
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Sajt
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016 dec. 15, 06:31 pm
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sajt » 2016 dec. 16, 02:36 pm

Még nem volt, de ha szükséges, sort kerítek arra is.

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 dec. 16, 08:57 pm

Azzal kene kezdeni :)
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Sajt
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016 dec. 15, 06:31 pm
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sajt » 2016 dec. 17, 01:30 am

Meglesz az is vasárnap. A check engine lámpa nem ég szerencsére, de attól még lehet persze hibakód.

Avatar
Putyi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013 dec. 20, 08:58 pm
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Putyi » 2016 dec. 17, 08:06 am

Érdemes lenne pár dolgot tisztázni:
Ez itt egy olyan fórom, ahol az a cél, hogy mindenki - aki kéri - olyan segítséget kapjon,
ami a lehető leghatékonyabb és minél olcsóbb legyen. :lol:
Feltételezem, hogy legtöbben nem szeretnénk márkaszervizbe vinni az autónkat,
ahol egy hibakód olvasás 10E Ft körüli összegbe kerül és akkor CSAK odáig jutottunk,
hogy a kiolvasás eredményét ki hogyan értelmezi. :roll:
Vissza jelen kérdésre.
@Sancy első hozzászólásában trafó szettről beszél, pedig elegendő 1! trafó,
ha "háromhengerezéssel" küzködik az autó.1 trafó átlagosan 20E Ft-ba kerül,
értelem szerűen 4 trafó 80E Ft körüli áron lenne :( Próbáljuk meg egy (1!) trafóval! :P
A folyamat:
Előkészítem a trafókat, hogy könnyen lehúzhatóak legyenek, a rögzítő csavarok eltávolításával és a gyertyákról egyszeri lehhúzásával (általában rá vannak szorulva)
Motort beindítom és járó motornál egyenként távolítom el a trafókat a gyertyákról.
Amelyik jó, annál a lehúzáskor leesik a fordulatszám, vagy leáll a motor (2 hengerrel már nem akar működni)
Amikor eljutok ahhoz a hengerhez, ahol nem változik a fordulatszám akkor megtaláltam a nem dolgozó hengert.
Azt feltételezem, hogy gyújtáshiba okozza. Kiveszem a gyertyákat és a hibás hengernél "nedveset" látok.
Ez számomra azt jelenti, hogy üzemanyag van, de nem kap szikrát. :shock:
És itt jön a lényeg!
Leállítom a motort!
Most átcserélem a "beteg"(betegnek gondolt) trafót egy jól működő henger trafójával.
Teszem ezt azért, mert az érdekel, hogy a hiba átmegy-e, a rossznak vélt trafóval, a másik - jól működő - hengerre.
Ha ezután a "beteg" henger járni fog és a korábban működő nem, akkor MEG VAN! :buzaly:
Kicserélem a rossz trafót egy jóra és KÉSZ is! :taps:
Ha a hiba nem ment át, akkor lehet az elektromos csatlakozó (csati), vagy kábel szakadás, legrosszabb esetben a vezérlő elektronikának az erre a hengerre felelős áramkörének hibája. (szerencsére ez nagyon ritka, de nem kizárható)
Tettem ezt 1 db. trafó felhasználásával :) :D
Amennyiben a "gyertyakép" abba az irányba visz, hogy az üzemanyag hiánya okozza a henger kimaradást,
akkor, miután már tudom melyik henger nem megy, átcserélem a rossznak gondolt injektort egy biztosan működővel.
Ha a hiba "átment", akkor már tudom, hogy vennem kell egy injektort és kicserélni a biztosan rosszal.
Amennyiben a hiba ott marad, akkor - mint a gyújtáskimaradás hiba esetében - lehet csatlakozó hiba, vagy kábel szakadás, vagy a vezérlő elektronika .....
Természeten tudom, hogy az is előfordulhat, hogy egy ilyen házi javításnál a hiba keresése során a motor dignosztika (Check Engine) visszajelzője kigyullad és úgy marad annak ellenére, hogy már jár minden henger.
Ekkor ki kell olvasni (olvastatni) a hibakódot és törölni (töröltetni) azt.
Elnézést, hogy ilyen hosszúra sikerült (nekem is az volt ) :(
E12 TS 1.8 VVTL-i

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 dec. 17, 06:07 pm

Kedves Putyi!
Nem fogom leirni most ide hogy mit gondolok, mert van fontosabb dolgom is annal.
Viszont mifelenk egy hibakereseshez NEM KELL MEGVENNI!!!! 4 DB TRAFOT, es soha nem is irtam ilyet, ha visszaolvasol lathatod. Altalaban mukodik a segitsegnyujtas, egy trafo sor KOLCSONADASARA is vonatkozik ez, egy hibakereses/kizaras erejeig.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Putyi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013 dec. 20, 08:58 pm
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Putyi » 2016 dec. 17, 07:08 pm

@Sancy! Akkor ezt egyértelműen leírhattad volna :roll:
Nem volt szándékom Téged megbántani, csak leírtam, hogy én hogyan csinálom.
Nekem nincs olyan hátterem, hogy legyen nálam 4 trafó :(
Nincs harag, ugye? :lol:
E12 TS 1.8 VVTL-i

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 dec. 18, 11:48 pm

Harag?! dehogy! :)
Itt a hatter, ugy hivjak hogy CCH!
Peace!
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

gaborheiling
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
Tartózkodási hely: Pécs
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: gaborheiling » 2019 aug. 17, 08:48 am

Sziasztok! Küszködöm. 2000.04 havi 1,4 VVti Corollám (500.000 km fölött), a következőt produkálja. Hidegen rángat, ez még hagyján, viszont pár napja 1800-2200 ford között rángat és világít a Check engine. Sem alatta, sem fölötte. Gyertyák cserélve, légtömegmérő kitisztítva. Ja és klíma mellett ha nem nyomom a gázt gyakran lefullad. Mit lehet még ellenőrizni? Köszönöm előre is.

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2019 aug. 18, 08:55 am

Hibatároló le lett kérdezve?
Trafók is lettek ellenőrizve?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

gaborheiling
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
Tartózkodási hely: Pécs
Re: Háromhengerezés

Hozzászólás Szerző: gaborheiling » 2019 aug. 18, 10:19 am

Nem, még egyik sem. Jövő héten tervezem a kiolvasást. A trafó ellenőrzésénél mire gondolsz? Hogyan lehet? Van ellenőrző műszer esetleg?


Válasz küldése