Váltó problémák
-
- Újonc
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2015 júl. 28, 09:51 pm
Váltó problémák
Kedves hozzáértő Toyotások!
Én csak egy Toyota használó vagyok, de hozzá nem értő, a segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2006-os Corolla Hatchbackem, aminek újkora óta nem erőssége a váltója, de mostanra már igen zavaró mértékig romlott, a rükvercet mindig is nehezen vette, korábban a kettessel voltak gondjai visszaváltásnál, mostanában hármasba szinte lehetetlenség betenni szintén visszakapcsolásnál, az egyesbe pedig csak 0km/h-nál lehet berakni, tehát 5-ből 4-be megy, utána üres, motorfék nélkül csak a pedál maradt, vagy egy kínzó csata a vátlókarra, ahol 10-ből 8X ő nyer.
Mennyire kell mélyen zsebbe nyúlnom, hogy ezt orvosolják? Csak nálam fordult elő, vagy jellemző szériahiba?
Egyébként megkímélt, patika állapotú, 87.000km van benne, leszámítva, hogy 8l alatt lehetetlenség eljárni vele, ami soknak tűnik az 1400ccm-s motorhoz.
Előre is köszönöm az építő jellegű javaslatokat.
A.
Én csak egy Toyota használó vagyok, de hozzá nem értő, a segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2006-os Corolla Hatchbackem, aminek újkora óta nem erőssége a váltója, de mostanra már igen zavaró mértékig romlott, a rükvercet mindig is nehezen vette, korábban a kettessel voltak gondjai visszaváltásnál, mostanában hármasba szinte lehetetlenség betenni szintén visszakapcsolásnál, az egyesbe pedig csak 0km/h-nál lehet berakni, tehát 5-ből 4-be megy, utána üres, motorfék nélkül csak a pedál maradt, vagy egy kínzó csata a vátlókarra, ahol 10-ből 8X ő nyer.
Mennyire kell mélyen zsebbe nyúlnom, hogy ezt orvosolják? Csak nálam fordult elő, vagy jellemző szériahiba?
Egyébként megkímélt, patika állapotú, 87.000km van benne, leszámítva, hogy 8l alatt lehetetlenség eljárni vele, ami soknak tűnik az 1400ccm-s motorhoz.
Előre is köszönöm az építő jellegű javaslatokat.
A.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: rakoncátlankodik a váltó
A kuplung pedált mennyire kell benyomni, hogy érezd a "súrlódási" pontot ?SzendreiAttila írta:Kedves hozzáértő Toyotások!
Én csak egy Toyota használó vagyok, de hozzá nem értő, a segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2006-os Corolla Hatchbackem, aminek újkora óta nem erőssége a váltója, de mostanra már igen zavaró mértékig romlott, a rükvercet mindig is nehezen vette, korábban a kettessel voltak gondjai visszaváltásnál, mostanában hármasba szinte lehetetlenség betenni szintén visszakapcsolásnál, az egyesbe pedig csak 0km/h-nál lehet berakni, tehát 5-ből 4-be megy, utána üres, motorfék nélkül csak a pedál maradt, vagy egy kínzó csata a vátlókarra, ahol 10-ből 8X ő nyer.
Mennyire kell mélyen zsebbe nyúlnom, hogy ezt orvosolják? Csak nálam fordult elő, vagy jellemző szériahiba?
Egyébként megkímélt, patika állapotú, 87.000km van benne, leszámítva, hogy 8l alatt lehetetlenség eljárni vele, ami soknak tűnik az 1400ccm-s motorhoz.
Előre is köszönöm az építő jellegű javaslatokat.
A.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: rakoncátlankodik a váltó
Szia.
Nem jellemzo hiba.
Valto olaj csere volt mar?
Nem jellemzo hiba.
Valto olaj csere volt mar?
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: rakoncátlankodik a váltó
De, sajnos jellemző hiba... A lengyel váltók hajlamosak széthullani. Ha nem túl előrehaladott a dolog, akkor elég lehet egy nyelestengely csapágy csere (100 alatt megúszható). Ha viszont a kopott csapágy miatt elkezdtek kopni a fogaskerekek, szinkronok, akkor 2-300e között is lehet a javítás.
Menet közben, főleg harmadikban nem ad búgó-fütyülő (troli) hangot?
Menet közben, főleg harmadikban nem ad búgó-fütyülő (troli) hangot?
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Re: rakoncátlankodik a váltó
Sziasztok! Van egy E11 1.3 sedanom 98-as évjárattal, és olyat csinál, hogy 70-90km/h között a váltóból olyan hang jön mintha egy száraz csapágyat forgatnál gyorsan. Az utóbbi években pedig erősödött ez a hang. Mi lehet ez? Van valami tippetek?
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: rakoncátlankodik a váltó
Távgyógyítás nehéz dolog.
Ha már hangja van a váltónak (és tuti, hogy az és nem pl.: gumi, kerékcsapágy...), akkor az már túl sok jót nem jelent.
Azt még megnézhetnéd gyorsan, hogy nem-e olajos a váltó alja (tehát, pl a féltengely szimeringeknél nem-e folyt el) és feltöltöd új 75W90 Castrol, Motul, Liqui Molly olajjal. Ha száraz az alja és 60 ezer km-en túl volt cserélve, akkor is!
Esetleg ez segít egy picit.
Ha nem, akkor vagy megszokod
Vagy keresel egy beépítési garis/még autóban kipróbálható váltót.
Javításuk nem gazdaságos. Sok SST kell hozzá, rengeteg a munkadíj és csak gyári alkatrészekkel (csapágyak, szinkronok, diffi hézagolók, fogaskerekek) javítható, ami ugyancsak komoly kiadást jelent.
Ha már hangja van a váltónak (és tuti, hogy az és nem pl.: gumi, kerékcsapágy...), akkor az már túl sok jót nem jelent.
Azt még megnézhetnéd gyorsan, hogy nem-e olajos a váltó alja (tehát, pl a féltengely szimeringeknél nem-e folyt el) és feltöltöd új 75W90 Castrol, Motul, Liqui Molly olajjal. Ha száraz az alja és 60 ezer km-en túl volt cserélve, akkor is!
Esetleg ez segít egy picit.
Ha nem, akkor vagy megszokod
Vagy keresel egy beépítési garis/még autóban kipróbálható váltót.
Javításuk nem gazdaságos. Sok SST kell hozzá, rengeteg a munkadíj és csak gyári alkatrészekkel (csapágyak, szinkronok, diffi hézagolók, fogaskerekek) javítható, ami ugyancsak komoly kiadást jelent.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)