Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Az E11 beindul 6V-ról is, tapasztalat, persze akkor már csapkodnak a mutatók is
(A 6 cellából 3 zárlatos volt, indítózás közben 6V-ra esett az akkufesz)
(A 6 cellából 3 zárlatos volt, indítózás közben 6V-ra esett az akkufesz)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Az szép, gondolom a generátor is örült neki.
Mellesleg ott a maradék 3 cella még nem halt el, egy elhasználódott akkumulátor esetében, azért e11 ide vagy oda, nem biztos hogy beindul.
Az enyém 4-5 napos állás után még elfogadhatóan elindult, kb. 5 percet ment a motor főként alapjáraton, majd leállítottam, 15 perc múlva indítottam, hát akkor már elég nyögvenyelős volt. Itt döntöttem el, hogy mindenképp cserélni kell és minél hamarabb, mert nemcsak én vezetek, és ha pl. indítás után lefullad, és még egyszer indítózni kell a hideg motort, háááát, nem biztos, hogy sikerül.
Mellesleg ott a maradék 3 cella még nem halt el, egy elhasználódott akkumulátor esetében, azért e11 ide vagy oda, nem biztos hogy beindul.
Az enyém 4-5 napos állás után még elfogadhatóan elindult, kb. 5 percet ment a motor főként alapjáraton, majd leállítottam, 15 perc múlva indítottam, hát akkor már elég nyögvenyelős volt. Itt döntöttem el, hogy mindenképp cserélni kell és minél hamarabb, mert nemcsak én vezetek, és ha pl. indítás után lefullad, és még egyszer indítózni kell a hideg motort, háááát, nem biztos, hogy sikerül.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Az új szerzemény (YUASA) nagyon szépen teszi a dolgát, egy hét állás után is 12,3V volt a feszültség (ez bekötve értendő). Igaz ilyenkor már többet kell tekernie (2-2,5 mp maximum), valószínűleg visszafolyik a benzin a benzinpumpa irányába, mert nincs köhögés, csak sima indítózás, majd indul is. Ha csak pár napot áll, akkor majdnem ugyanúgy indul, mintha épp azelőtt állítottam volna le.
Szépen elraktam a számlájával a használati útmutatóját is, merthogy az is járt hozzá mégpedig magyar nyelvű. Akku probléma egy ideig letudva.
Szépen elraktam a számlájával a használati útmutatóját is, merthogy az is járt hozzá mégpedig magyar nyelvű. Akku probléma egy ideig letudva.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
60 Ah-ás.
Ajánlott az indítómotor tisztítás, vagy csak az autóvillamossági szerelők ajánlják?
Ajánlott az indítómotor tisztítás, vagy csak az autóvillamossági szerelők ajánlják?
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Amióta megcsináltam az enyhén túlméretezett bikakábelemet, azóta én vagyok a kis piros angyal, pár autós jótevője
Hiszti-sokk-és pánik rohamon (saját bevallás ) is segítettem egy kereszteződés közepén veszteglő kedves kisasszonyon, illetve a parkolókból történő indulásoknál többször is, főleg az ilyen -10°C-os hidegekben.
Szó se róla én is hallom az akksimon, hogy pár nap állás után, hajnal ötkor, dermesztő hidegben nem úgy kezd forogni az önindító, mint 40 fokban, de szerencsére eddig nem volt gondom az indulásokkal (kopkopkop).
Na de másoknál, ahogy nézem sűrűn előfordul. Mindig megállok, lehúzom az ablakom és halkan megkérdem segíthetek-e.
Van olyan, akin látszik, hogy nem érti a szitut, mert ő sose tenné meg (persze a köszöngetés se túl határozott), de van, aki nagyon örül és ezekért megéri.
Nekem kb 2 perc kiesés az életemből. Kiveszem a "kis" táskájából az indítókábelt, a vezénylésemmel felrakjuk a két autóra (de jó, hogy hosszút csináltam!) aztán röff. Hihetetlen, hogy a vastagság mennyire számít. Az elején még vártam 10-20mp-et, hadd töltsön a másik autóra az E9, de hamar rájöttem, hogy a full halott akksiknál, zéró kivárás esetén is úgy indulnak a motorok, hogy majd kiröppennek az autókból Beszarás...
Ma egy ~10 éves csoda Passat kombinál látom, hogy Tescos villás kulcsokkal babrálnak és a motorburkolatok szanaszét (próbálta kiszedni).
- Segíthetek? Akksi?
- Igen, igen, de felesleges megállni. Ezt semmi nem indítja be... Próbáltuk már csomó személyautóról (ott állt a hidegben több órája), dobozról, sőt hozott eeekkora akksiról is, de semmi.
- Mert milyen dízel ez?
- Hát PDTDI. Eddig egyszer tudtuk csak elindítani egy még épp 12V-os kisteherautóról, sok töltési idő után.
- Azért megpróbáljuk? Saját kábelem van.
- Próbáltuk már többel is, de ez a dízel... Ezt semmi nem indítja el.
Beálltam mellé, mondtam rakja vissza a sarukat és rögzítse az akksiját. Az egyik bámészkodónak felcsillant a szeme a kábel láttán. Nem kell mondanom, hogy ilyen időben olyan merev, hogy alig lehet kiegyenesíteni Nem tudom mi okozza...
Ráraktam, a tulaj csak lehunyt szemmel rázta a fejét. Mondom indíts.
Úgy pörgött a szutyok nagy köbcentis dízel, mint valami kis 800-as benzines Suzuki
Sutty, beindult. Nem értette, én csak mosolyogtam.
Finoman megjegyeztem, hogy a keresztmetszet a lényeg. Szerezzen be egy jó bikakábelt, ne olyat, ami vastag szilikonból, meg pár rézszálból áll.
Javaslom mindenkinek csináljon vagy vegyen egyet. Egy életre szól és sok bosszúságtól menekít meg. Na meg lehet segíteni másokon is.
Hiszti-sokk-és pánik rohamon (saját bevallás ) is segítettem egy kereszteződés közepén veszteglő kedves kisasszonyon, illetve a parkolókból történő indulásoknál többször is, főleg az ilyen -10°C-os hidegekben.
Szó se róla én is hallom az akksimon, hogy pár nap állás után, hajnal ötkor, dermesztő hidegben nem úgy kezd forogni az önindító, mint 40 fokban, de szerencsére eddig nem volt gondom az indulásokkal (kopkopkop).
Na de másoknál, ahogy nézem sűrűn előfordul. Mindig megállok, lehúzom az ablakom és halkan megkérdem segíthetek-e.
Van olyan, akin látszik, hogy nem érti a szitut, mert ő sose tenné meg (persze a köszöngetés se túl határozott), de van, aki nagyon örül és ezekért megéri.
Nekem kb 2 perc kiesés az életemből. Kiveszem a "kis" táskájából az indítókábelt, a vezénylésemmel felrakjuk a két autóra (de jó, hogy hosszút csináltam!) aztán röff. Hihetetlen, hogy a vastagság mennyire számít. Az elején még vártam 10-20mp-et, hadd töltsön a másik autóra az E9, de hamar rájöttem, hogy a full halott akksiknál, zéró kivárás esetén is úgy indulnak a motorok, hogy majd kiröppennek az autókból Beszarás...
Ma egy ~10 éves csoda Passat kombinál látom, hogy Tescos villás kulcsokkal babrálnak és a motorburkolatok szanaszét (próbálta kiszedni).
- Segíthetek? Akksi?
- Igen, igen, de felesleges megállni. Ezt semmi nem indítja be... Próbáltuk már csomó személyautóról (ott állt a hidegben több órája), dobozról, sőt hozott eeekkora akksiról is, de semmi.
- Mert milyen dízel ez?
- Hát PDTDI. Eddig egyszer tudtuk csak elindítani egy még épp 12V-os kisteherautóról, sok töltési idő után.
- Azért megpróbáljuk? Saját kábelem van.
- Próbáltuk már többel is, de ez a dízel... Ezt semmi nem indítja el.
Beálltam mellé, mondtam rakja vissza a sarukat és rögzítse az akksiját. Az egyik bámészkodónak felcsillant a szeme a kábel láttán. Nem kell mondanom, hogy ilyen időben olyan merev, hogy alig lehet kiegyenesíteni Nem tudom mi okozza...
Ráraktam, a tulaj csak lehunyt szemmel rázta a fejét. Mondom indíts.
Úgy pörgött a szutyok nagy köbcentis dízel, mint valami kis 800-as benzines Suzuki
Sutty, beindult. Nem értette, én csak mosolyogtam.
Finoman megjegyeztem, hogy a keresztmetszet a lényeg. Szerezzen be egy jó bikakábelt, ne olyat, ami vastag szilikonból, meg pár rézszálból áll.
Javaslom mindenkinek csináljon vagy vegyen egyet. Egy életre szól és sok bosszúságtól menekít meg. Na meg lehet segíteni másokon is.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Egyébként ha nem teljesen hulla az akku (még valami töltést felvesz), akkor szar bikakábellel is gyorsan megy bele valami szufla, és 5-10 perc után be lehet indítani a másik autót.
Persze egy jóval meg azonnal, mint ahogy az említett példa is mutatja.
Persze egy jóval meg azonnal, mint ahogy az említett példa is mutatja.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Nagy hidegben ledermedt akkunál érdemes indítás előtt rátenni valami fogyasztót, hogy az akkuban meginduljon az elektron áramlás. Pl tompított fény, pár mp-ig. Utána jellemzően könnyebben indítanak a jó kondíciójú akksik. Persze ami merülve van, annak tök mind1...
Dízelnél az izzítás megoldja ezt a problémát...
Dízelnél az izzítás megoldja ezt a problémát...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Beruházok egy CTEK MXS 5.0 új verziójú töltőbe a korábban használt ALDI-s (Medion MD 13323) helyett, amit ismeretlen tettes, ismeretlen helyen történő tartós használatra "kölcsönvett" tőlem a céges mélygarázsban...
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Azt nem tudjátok esetleg, hogy a RECOND opciót mikor szabad aktiválni? Csak lemerült akksinal vagy akkor is, ha fel van töltve előtte MXS 5-el már?
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Szerintem lemerült akksinál érdemes.
Több töltő a feltöltöttre már rá se indítja. (Hacsak előtte nincs merítő funkciója)
Több töltő a feltöltöttre már rá se indítja. (Hacsak előtte nincs merítő funkciója)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Kérdés, hogy a RECOND mit jelent. A szulfátlanításhoz komolyabb eszközök szükségesek, és ott az áramlöket nem a töltést szolgálja. Talán azt töltött akkuval érdemes csinálni, hogy nagyobb hatásfoka legyen a szulfátlanításnak, mivel ha működik a dolog, akkor folyamatosan növekedik az akku kapacitása is és egyre több töltést tudna felvenni. Itt a másodlagos szulfátosodás megszüntetésére gondolok.
A "normál" kondicionálás elvileg azt jelentené, hogy csutkára meríti az akkut, azaz a minimális cellafeszültségig, majd fullra tölti, és ezt akár több ciklusban is. Lemerült akkunál persze könnyebb elérni a teljesen lemerült állapotot, de ott is még terhelni kell az akkut, és nem egyből tölteni, ha egyből tölti, az normál töltést jelent. Csak kérdés, ennek van értelme ilyen típusú akkumulátornál?
A "normál" kondicionálás elvileg azt jelentené, hogy csutkára meríti az akkut, azaz a minimális cellafeszültségig, majd fullra tölti, és ezt akár több ciklusban is. Lemerült akkunál persze könnyebb elérni a teljesen lemerült állapotot, de ott is még terhelni kell az akkut, és nem egyből tölteni, ha egyből tölti, az normál töltést jelent. Csak kérdés, ennek van értelme ilyen típusú akkumulátornál?
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Vettem egy ilyet.
http://eshop.micronixkft.hu/akkumulator ... -220a.html
Abszolút nem akartam ekkora lomot, de 25-ért adta a srác, egyszer-kétszer használta összesen, így el kellett hoznom.
Iszonyú ormótlan. Az hogy oldschool, enyhe kifejezés. 8 kg minimum.
Annyi előnye lehet, hogy ha nem fut hosszabb ideig a Celica, (nálam tető alatt, de hidegben ácsorog), akkor nem kell tökölnöm, mert a starter pöccinti egyből.
http://eshop.micronixkft.hu/akkumulator ... -220a.html
Abszolút nem akartam ekkora lomot, de 25-ért adta a srác, egyszer-kétszer használta összesen, így el kellett hoznom.
Iszonyú ormótlan. Az hogy oldschool, enyhe kifejezés. 8 kg minimum.
Annyi előnye lehet, hogy ha nem fut hosszabb ideig a Celica, (nálam tető alatt, de hidegben ácsorog), akkor nem kell tökölnöm, mert a starter pöccinti egyből.
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok
Matol akciosan kaphato a Lidlben a tolto, ha valakinek erdekes, en vettem gyorsan egyet amig el nem fogy
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!