Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 nov. 16, 09:55 pm

Az E11 beindul 6V-ról is, tapasztalat, persze akkor már csapkodnak a mutatók is :)
(A 6 cellából 3 zárlatos volt, indítózás közben 6V-ra esett az akkufesz)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 nov. 17, 11:09 am

Az szép, gondolom a generátor is örült neki.
Mellesleg ott a maradék 3 cella még nem halt el, egy elhasználódott akkumulátor esetében, azért e11 ide vagy oda, nem biztos hogy beindul.
Az enyém 4-5 napos állás után még elfogadhatóan elindult, kb. 5 percet ment a motor főként alapjáraton, majd leállítottam, 15 perc múlva indítottam, hát akkor már elég nyögvenyelős volt. Itt döntöttem el, hogy mindenképp cserélni kell és minél hamarabb, mert nemcsak én vezetek, és ha pl. indítás után lefullad, és még egyszer indítózni kell a hideg motort, háááát, nem biztos, hogy sikerül.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 dec. 09, 02:00 pm

Az új szerzemény (YUASA) nagyon szépen teszi a dolgát, egy hét állás után is 12,3V volt a feszültség (ez bekötve értendő). Igaz ilyenkor már többet kell tekernie (2-2,5 mp maximum), valószínűleg visszafolyik a benzin a benzinpumpa irányába, mert nincs köhögés, csak sima indítózás, majd indul is. Ha csak pár napot áll, akkor majdnem ugyanúgy indul, mintha épp azelőtt állítottam volna le.
Szépen elraktam a számlájával a használati útmutatóját is, merthogy az is járt hozzá mégpedig magyar nyelvű. 8) Akku probléma egy ideig letudva.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2015 dec. 09, 04:21 pm

Hány Ah-s?
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 dec. 09, 11:10 pm

60 Ah-ás.
Ajánlott az indítómotor tisztítás, vagy csak az autóvillamossági szerelők ajánlják? :)
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 jan. 05, 05:50 pm

Amióta megcsináltam az enyhén túlméretezett bikakábelemet, azóta én vagyok a kis piros angyal, pár autós jótevője :)

Kép

Kép

Hiszti-sokk-és pánik rohamon (saját bevallás :)) is segítettem egy kereszteződés közepén veszteglő kedves kisasszonyon, illetve a parkolókból történő indulásoknál többször is, főleg az ilyen -10°C-os hidegekben.
Szó se róla én is hallom az akksimon, hogy pár nap állás után, hajnal ötkor, dermesztő hidegben nem úgy kezd forogni az önindító, mint 40 fokban, de szerencsére eddig nem volt gondom az indulásokkal (kopkopkop).
Na de másoknál, ahogy nézem sűrűn előfordul. Mindig megállok, lehúzom az ablakom és halkan megkérdem segíthetek-e.
Van olyan, akin látszik, hogy nem érti a szitut, mert ő sose tenné meg :evil: (persze a köszöngetés se túl határozott), de van, aki nagyon örül és ezekért megéri.

Nekem kb 2 perc kiesés az életemből. Kiveszem a "kis" táskájából az indítókábelt, a vezénylésemmel felrakjuk a két autóra (de jó, hogy hosszút csináltam!) aztán röff. Hihetetlen, hogy a vastagság mennyire számít. Az elején még vártam 10-20mp-et, hadd töltsön a másik autóra az E9, de hamar rájöttem, hogy a full halott akksiknál, zéró kivárás esetén is úgy indulnak a motorok, hogy majd kiröppennek az autókból :D Beszarás...

Ma egy ~10 éves csoda Passat kombinál látom, hogy Tescos villás kulcsokkal babrálnak és a motorburkolatok szanaszét (próbálta kiszedni).
- Segíthetek? Akksi?
- Igen, igen, de felesleges megállni. Ezt semmi nem indítja be... Próbáltuk már csomó személyautóról (ott állt a hidegben több órája), dobozról, sőt hozott eeekkora akksiról is, de semmi.
- Mert milyen dízel ez?
- Hát PDTDI. Eddig egyszer tudtuk csak elindítani egy még épp 12V-os kisteherautóról, sok töltési idő után.
- Azért megpróbáljuk? Saját kábelem van.
- Próbáltuk már többel is, de ez a dízel... Ezt semmi nem indítja el.

Beálltam mellé, mondtam rakja vissza a sarukat és rögzítse az akksiját. Az egyik bámészkodónak felcsillant a szeme a kábel láttán. Nem kell mondanom, hogy ilyen időben olyan merev, hogy alig lehet kiegyenesíteni :D Nem tudom mi okozza... :lol:
Ráraktam, a tulaj csak lehunyt szemmel rázta a fejét. Mondom indíts.
Úgy pörgött a szutyok nagy köbcentis dízel, mint valami kis 800-as benzines Suzuki :)
Sutty, beindult. Nem értette, én csak mosolyogtam. :lol:

Finoman megjegyeztem, hogy a keresztmetszet a lényeg. Szerezzen be egy jó bikakábelt, ne olyat, ami vastag szilikonból, meg pár rézszálból áll.

Javaslom mindenkinek csináljon vagy vegyen egyet. Egy életre szól és sok bosszúságtól menekít meg. Na meg lehet segíteni másokon is. 8)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: montoya » 2016 jan. 06, 09:22 am

Egyébként ha nem teljesen hulla az akku (még valami töltést felvesz), akkor szar bikakábellel is gyorsan megy bele valami szufla, és 5-10 perc után be lehet indítani a másik autót.
Persze egy jóval meg azonnal, mint ahogy az említett példa is mutatja.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2016 jan. 06, 12:21 pm

Nagy hidegben ledermedt akkunál érdemes indítás előtt rátenni valami fogyasztót, hogy az akkuban meginduljon az elektron áramlás. Pl tompított fény, pár mp-ig. Utána jellemzően könnyebben indítanak a jó kondíciójú akksik. Persze ami merülve van, annak tök mind1... :D
Dízelnél az izzítás megoldja ezt a problémát... :)
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 jan. 06, 03:31 pm

Beruházok egy CTEK MXS 5.0 új verziójú töltőbe a korábban használt ALDI-s (Medion MD 13323) helyett, amit ismeretlen tettes, ismeretlen helyen történő tartós használatra "kölcsönvett" tőlem a céges mélygarázsban...
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 jan. 07, 07:52 pm

Azt nem tudjátok esetleg, hogy a RECOND opciót mikor szabad aktiválni? Csak lemerült akksinal vagy akkor is, ha fel van töltve előtte MXS 5-el már?
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 jan. 07, 11:22 pm

Szerintem lemerült akksinál érdemes.
Több töltő a feltöltöttre már rá se indítja. (Hacsak előtte nincs merítő funkciója)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2016 jan. 27, 03:58 pm

Kérdés, hogy a RECOND mit jelent. A szulfátlanításhoz komolyabb eszközök szükségesek, és ott az áramlöket nem a töltést szolgálja. Talán azt töltött akkuval érdemes csinálni, hogy nagyobb hatásfoka legyen a szulfátlanításnak, mivel ha működik a dolog, akkor folyamatosan növekedik az akku kapacitása is és egyre több töltést tudna felvenni. Itt a másodlagos szulfátosodás megszüntetésére gondolok.
A "normál" kondicionálás elvileg azt jelentené, hogy csutkára meríti az akkut, azaz a minimális cellafeszültségig, majd fullra tölti, és ezt akár több ciklusban is. Lemerült akkunál persze könnyebb elérni a teljesen lemerült állapotot, de ott is még terhelni kell az akkut, és nem egyből tölteni, ha egyből tölti, az normál töltést jelent. Csak kérdés, ennek van értelme ilyen típusú akkumulátornál?
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 feb. 06, 10:33 pm

Vettem egy ilyet.
Kép

http://eshop.micronixkft.hu/akkumulator ... -220a.html

Abszolút nem akartam ekkora lomot, de 25-ért adta a srác, egyszer-kétszer használta összesen, így el kellett hoznom.
Iszonyú ormótlan. Az hogy oldschool, enyhe kifejezés. 8 kg minimum.

Annyi előnye lehet, hogy ha nem fut hosszabb ideig a Celica, (nálam tető alatt, de hidegben ácsorog), akkor nem kell tökölnöm, mert a starter pöccinti egyből.

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2018 szept. 27, 09:46 am

Matol akciosan kaphato a Lidlben a tolto, ha valakinek erdekes, en vettem gyorsan egyet amig el nem fogy :)
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!


Válasz küldése