Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás, magasam tartás...)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Magus
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám

Hozzászólás Szerző: Magus » 2015 jan. 25, 01:48 pm

Heló!
Gumicsőben gumicső? Avagy folt hátán folt? Az elöző az lehet akár gyári megoldás is. Azt akkor alkalmazza a gyár, amikor a belső gumi, vagy fém csövet védeni akarja a külső mechanikai behatásokkal, kidörzsölődésekkel szemben. Ilyenkor a külső gumicső igen is nagyon jó szolgálatot tesz. Lehetséges, hogy utólagos megoldás az amit látsz. Lehetséges, hogy a belső csövet valami elkezdte kidörzsölni és valaki ráhúzott egy gumicsövet, nehogy tovább dörzsölődjön, esetleg kilyukadjon. Én is szoktam alkalmazni ezt a technikát. Lyukas cső javítására szerintem még ideiglenesen sem lehet jó megoldás a cső a csőben verzió. Arra csak azt tudom mondani, hogy csőbe húzták az illetőt.
Egyébként létezik olyan megoldás is, hogy egy cső ( teljesen mindegy, hogy gumi vagy fém cső ) elágazik, tehát durván fogalmazva "Y" alakú. Valószínűleg több alkatrészt kell összekötni. Azt csak így lehet megoldani.
Próbáld meg lefotózni és tedd fel ide! Próbáld meg azokat az alkatrészeket is lefotózni amely alkatrészekkel kapcsolatban van az a cső.

Üdv. Pali.

Avatar
frank
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám

Hozzászólás Szerző: frank » 2015 jan. 25, 03:12 pm

Hát, nekem inkább utólagos munkának tűnik, de ki tudja.
Lefotóztam, be is jelöltem a dolgokat, de nem tudom, hogyan tudnám felrakni ide. :(

Avatar
frank
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám

Hozzászólás Szerző: frank » 2015 jan. 25, 03:29 pm

Üdv Magus!

Elküldtem privátban a képet.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jan. 25, 03:42 pm

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Magus
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám

Hozzászólás Szerző: Magus » 2015 jan. 25, 04:49 pm

Üdv Frank!

Küldtem Neked privát üzenetet. Jelezz vissza légyszíves, hogy megkaptad vagy nem, mert ez a tetü számítógép azt írja ki, hogy nincs elküldve.
Meg vagyok áldva azokkal a technikákkal amelyek okosabbak nálam. Hiába, ez nem berreg, nem búg. :)

Üdv. Pali

Avatar
frank
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám

Hozzászólás Szerző: frank » 2015 jan. 25, 06:51 pm

Köszi Pacsker!
Közben én is megtaláltam a leírást, de könnyebb volt elküldeni pü-be ;)

Avatar
VargaB
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: VargaB » 2015 júl. 13, 10:12 am

Sziasztok!

Van egy E11-es corollám (1.4 vvti 4ZZ-FE motorral), aminek rendetlenkedik az alapjárata. Beindul rendesen, hidegen minden rendben (kb 1000 körüli állandó fordulat). Mikor a vízhőfok eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor viszont megemelkedik az alapjárat és rángat is. Ilyenkor 1200 és 1400 között rángatja a fordulatot, néha fölmegy 1600-ig is. Volt már többször is szerelőnél, de még egyszer sem sikerült megoldani. Az egyik a hengerfej és a szívósor közötti tömítést akarta kicserélni, a másik meg a folytószelepház és az alapjáratszabályozó tisztítását javasolta. Egyik sem oldotta meg a gondot.

Volt már valakinek ilyen? Lett rá megoldás? A motorral egyéb gondom nincs, indul, megy, húz, csinálja amit kell, nincs rossz hangja, nem kopog, nem fogyaszt olajat sem.

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 júl. 13, 01:42 pm

Szia!

Légtömegmérőt ellenőriztétek? Tisztítani csak az erre készült spray-el szabad, fizikailag nem szabad se ecsetelni, se semmilyen egyéb fizikai módszerrel eltávolítani a port.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2015 júl. 13, 01:52 pm

VargaB írta:Sziasztok!

Van egy E11-es corollám (1.4 vvti 4ZZ-FE motorral), aminek rendetlenkedik az alapjárata. Beindul rendesen, hidegen minden rendben (kb 1000 körüli állandó fordulat). Mikor a vízhőfok eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor viszont megemelkedik az alapjárat és rángat is. Ilyenkor 1200 és 1400 között rángatja a fordulatot, néha fölmegy 1600-ig is. Volt már többször is szerelőnél, de még egyszer sem sikerült megoldani. Az egyik a hengerfej és a szívósor közötti tömítést akarta kicserélni, a másik meg a folytószelepház és az alapjáratszabályozó tisztítását javasolta. Egyik sem oldotta meg a gondot.

Volt már valakinek ilyen? Lett rá megoldás? A motorral egyéb gondom nincs, indul, megy, húz, csinálja amit kell, nincs rossz hangja, nem kopog, nem fogyaszt olajat sem.
Megnézném a hűtőfolyadék rendszert, hogy levegős-e! Nekem az okozott hasonló problémát E9-en. Nyiss ki minden fűtéscsapot üzemmelegen járasd a motort, közben nyomkodj/pumpáld minden vízcsövet meg közben ellenőrizd a hűtőben a szintet. A túlfolyó tartály szintjét is ellenőrizd, legyen a minimum és a maximum között a szint. Ha a hűtőd ereszt, izzad (ellenőrizd) - le tud levegősödni a hűtővízrendszer, ilyenkor a hőmérséklet szondák össze-vissza jeleznek és bezavarják az alapjáratot.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
VargaB
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: VargaB » 2015 júl. 13, 03:03 pm

Amit elfelejtettem: A jelenség nem állandó. Tehát van, mikor minden rendben van, van mikor ezt csinálja. Mostanság már inkább csak ezt csinálja...

Zolee: én azzal kezdtem, hogy vettem hozzá való tisztító spray-t és jól átfújtam vele.
Bruce: kipróbálom, bár volt már olyan, hogy nyári melegben teljesen elpárolgott a túlfolyóból a hűtőfolyadék és akkor sem volt gond. Meglátjuk mi lesz.

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 júl. 13, 08:26 pm

Mivel a többiek már felsorolták, amiket én is javasoltam volna... :) Tippelek: lambdaszonda.
Ha a csatlakozóját lehúzva nem csinálja, akkor...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
VargaB
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: VargaB » 2015 júl. 14, 08:28 am

Egyenlőre a vizet néztem meg. Valóban elpárolgott belőle tetemes mennyiség. Azt pótoltam de még nem légtelenítettem. Mivel nem nagyon van időm ezért hétvégére marad a légtelenítés és egyéb dolgok ellenőrzése. Csak már idegesít a a többlet fogyasztás és a rángatás...

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2015 júl. 14, 10:34 am

Nem kötözködni szeretnék, de egy zárt rendszerből, hogyan párologhat el a fagyálló?
Maximum, ha valahol folyás van (de ezt látnod kéne), vagy rosszabb esetben, eszi ( akkor viszont a fagyállón látnád, hogy habos, sötét, olajos stb...).
Simán lehet, hogy valahol lukas a rendszer és ettől lesz levegős.
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
VargaB
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: VargaB » 2015 júl. 14, 02:48 pm

Szerintem a túlfolyó tetején az a kupak nem valami lég-/vízmentesen záró dolog, főleg nem nevezném nyomásállónak. Ezen keresztül szerintem simán el tud párologni, ami a túlfolyóban van, a szintjét meg nem tudom mikor ellenőriztem utoljára. Máshol nem hiszem, hogy el tudna folyni. Szivárgásnak nincs nyoma és nem is olyan mértékű a fogyás. Fagyálló nem habos, nem olajos, olaj nem vizes.

Egyébként mitől lenne sötét? Ha olajal keveredne, akkor simán olajfilmnek kellene lenni a víz tetején, nem? (kérdezem, nem belekötni akarok)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 júl. 14, 06:46 pm

Egy jól működő autóból a hűtőfolyadék nem tűnik el, az biztos.
Nekem ugyanannyi, mint amennyit 3 éve beletöltöttem. Nem kell utántölteni soha.

A hűtőn levő sapkában van rugó, az el tud gyengülni, ott is eltűnhet a folyadék..
Vagy egy öreg vízpumpánál is simán ki tud csöpögni, szinte észrevétlenül. Kb. ott csöpög, ahol a klíma, szóval össze lehet keverni.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)


Válasz küldése