Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás, magasam tartás...)
- frank
- Újonc
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás, magasam tartás...)
Sziasztok!
Nemrég lettem Corolla tulajdonos (nemsokára írok is egy bemutatkozót) és a következő lenne a problémám:
Ha gázfröccsöt adok a pedállal vagy a bovdennel a motornál, akkor nem esik vissza egyből a fordulatszám, csak 1-2 másodperc elteltével. Csinálja alapjáraton és menet közben, váltáskor is. Olyan egy kicsit, mintha egy pici gázfröccsöt is adna. Felnyitva a motorháztetőt, gázt adva meg olyan, mintha fals levegőt szívna valahol, de ez azért nem 100 %, mert igazából nem tudom, hogy az mit jelent, csak olyasminek tűnik.
Valakinek esetleg lenne valami ötlete, hogy ez mitől lehet?
Levegőszűrőt meg mindenféle dolgot még nem cseréltem eddig, mert még csak most vettem a napokban.
Nagy valószínűséggel elviszem, majd egy szerelőhöz, de jó lenne azért egy kicsit felkészülten menni hozzá.
Az autó: 2002-es E12, 1.4 vvti
Szerk.: olvastam korábban olyat, hogy egy "elektromos reset" esetleg segíthet. Magyarul, akku saruk lehúzása, majd kb:30 perc múlva vissza.
Vagy ezzel ártanék az elektromos dolgoknak?
Nemrég lettem Corolla tulajdonos (nemsokára írok is egy bemutatkozót) és a következő lenne a problémám:
Ha gázfröccsöt adok a pedállal vagy a bovdennel a motornál, akkor nem esik vissza egyből a fordulatszám, csak 1-2 másodperc elteltével. Csinálja alapjáraton és menet közben, váltáskor is. Olyan egy kicsit, mintha egy pici gázfröccsöt is adna. Felnyitva a motorháztetőt, gázt adva meg olyan, mintha fals levegőt szívna valahol, de ez azért nem 100 %, mert igazából nem tudom, hogy az mit jelent, csak olyasminek tűnik.
Valakinek esetleg lenne valami ötlete, hogy ez mitől lehet?
Levegőszűrőt meg mindenféle dolgot még nem cseréltem eddig, mert még csak most vettem a napokban.
Nagy valószínűséggel elviszem, majd egy szerelőhöz, de jó lenne azért egy kicsit felkészülten menni hozzá.
Az autó: 2002-es E12, 1.4 vvti
Szerk.: olvastam korábban olyat, hogy egy "elektromos reset" esetleg segíthet. Magyarul, akku saruk lehúzása, majd kb:30 perc múlva vissza.
Vagy ezzel ártanék az elektromos dolgoknak?
-
- Újonc
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdvözöllek!
Több dolog okozhatja a jelenséget.
Először is nem biztos, hogy hibáról van szó, hanem az lehetséges, hogy a motor vezérlő egysége tartja ott a fordulatot. Ez teljesen normális jelenség, hiszen gondold el, hogy haladsz kb. 40 km /h sebességgel 3. fokozatban, majd sebesség váltás következik. Kinyomod a kuplungot a váltás idejére. Akkor az elektronika gyárilag nem engedi leesni a fordulatot teljesen, hiszen a váltás után újból magasabb fordulaton kell, hogy dolgozzon a motor. Ez azért van, hogy minél simábban, rángatás mentesen lehessen sebességet váltani.
Második dolog már lehet probléma. Ahogy írtad fals levegőt szív a motor. Az azt jelenti, hogy kidörzsölődhetett egy vákuum cső, vagy a szívó oldalon "kiszáradt" tönkrement egy tömítés. Ezen hibák megállapítását bízd szakemberre. A kidörzsölődött vákuum csövet azt szerintem Te is meg tudod találni. Járó motornál ÓVATOSAN elkezded mozgatni a motor környezetében lévő gumicsöveket. Ha lyukas csövet találsz azt még a "Stenci néni" is észreveszi az 56. utcából, ugyanis a lyukas cső megmozdításakor megváltozik a motor hangja, ezenkívül hangos szívó, sziszegő hangot lehet hallani. Na innentől bízd szakemberre a folytatást!
Nem tudom, hogy érthetően írtam? Kérdezz bátran!
Üdv. Steiner Pál közlekedés gépész, autószerelő mester.
Több dolog okozhatja a jelenséget.
Először is nem biztos, hogy hibáról van szó, hanem az lehetséges, hogy a motor vezérlő egysége tartja ott a fordulatot. Ez teljesen normális jelenség, hiszen gondold el, hogy haladsz kb. 40 km /h sebességgel 3. fokozatban, majd sebesség váltás következik. Kinyomod a kuplungot a váltás idejére. Akkor az elektronika gyárilag nem engedi leesni a fordulatot teljesen, hiszen a váltás után újból magasabb fordulaton kell, hogy dolgozzon a motor. Ez azért van, hogy minél simábban, rángatás mentesen lehessen sebességet váltani.
Második dolog már lehet probléma. Ahogy írtad fals levegőt szív a motor. Az azt jelenti, hogy kidörzsölődhetett egy vákuum cső, vagy a szívó oldalon "kiszáradt" tönkrement egy tömítés. Ezen hibák megállapítását bízd szakemberre. A kidörzsölődött vákuum csövet azt szerintem Te is meg tudod találni. Járó motornál ÓVATOSAN elkezded mozgatni a motor környezetében lévő gumicsöveket. Ha lyukas csövet találsz azt még a "Stenci néni" is észreveszi az 56. utcából, ugyanis a lyukas cső megmozdításakor megváltozik a motor hangja, ezenkívül hangos szívó, sziszegő hangot lehet hallani. Na innentől bízd szakemberre a folytatást!
Nem tudom, hogy érthetően írtam? Kérdezz bátran!
Üdv. Steiner Pál közlekedés gépész, autószerelő mester.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014 márc. 26, 05:16 pm
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Kedves Pál! Nekem is van hasonló jelenség de most megnyugtattál! Esetleg Budapesti vagy? Szívesen vinném hozzád a kocsimat szervizelni
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
A sziszegő hang lehet szimplán szívászaj, főleg, ha hiányos/nem gyári a szívórendszer. Pl hiányzik a szívászaj csökkentő "kamra", vagy sportlégszűrő van felszerelve.
Amennyiben úgy vélekedsz, hogy minden gyári (az eldugott helyeken is) és inkább a szívósor, fojtószelep környékéről hallod a hangot és nem találtál sérült csövet sem, akkor próbáld meg a hang forrását nagyjából beazonosítani és - járó motornál (óvatosan, tűzveszélyes) - a környékére hidegindító spray-t fújni. Ha megnövekszik az alapjárat, akkor valószínűleg tényleg jut a motorba olyan többlet levegő, ami nem a megfelelő helyen igyekszik befelé. Ezt követően adott tömítés cserével orvosolható a probléma.
Amennyiben úgy vélekedsz, hogy minden gyári (az eldugott helyeken is) és inkább a szívósor, fojtószelep környékéről hallod a hangot és nem találtál sérült csövet sem, akkor próbáld meg a hang forrását nagyjából beazonosítani és - járó motornál (óvatosan, tűzveszélyes) - a környékére hidegindító spray-t fújni. Ha megnövekszik az alapjárat, akkor valószínűleg tényleg jut a motorba olyan többlet levegő, ami nem a megfelelő helyen igyekszik befelé. Ezt követően adott tömítés cserével orvosolható a probléma.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- frank
- Újonc
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Köszönöm mindenkinek a gyors válaszokat. A "csőmozgatós" dolgot kipróbálom, de azt a sprays-et lehet, hogy inkább szerelő ismerősömnek hagyom meg.
Remélem, hogy tényleg semmi komoly baja nincs! Egy kicsit, azért megnyugodtam.
Remélem, hogy tényleg semmi komoly baja nincs! Egy kicsit, azért megnyugodtam.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv. Zoltannovak!
El kell, hogy keserítselek. Vidéki vagyok (Mosonmagyaróvár), és autójavítással már nem foglalkozok. Nem érek rá.
Kérdésekre azért szívesen válaszolok, ahogy időm engedi.
Üdv. Pali.
El kell, hogy keserítselek. Vidéki vagyok (Mosonmagyaróvár), és autójavítással már nem foglalkozok. Nem érek rá.
Kérdésekre azért szívesen válaszolok, ahogy időm engedi.
Üdv. Pali.
zoltannovak írta:Kedves Pál! Nekem is van hasonló jelenség de most megnyugtattál! Esetleg Budapesti vagy? Szívesen vinném hozzád a kocsimat szervizelni
-
- Újonc
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv. Frank!
Nem akarlak megijeszteni, de valóban jobban teszed, ha a spray-s hibakeresést szakemberre hagyod. NEM MEKK ELEKRE!!! Nehogy leégesd hajadat. Készakarva nem írtam a spray-ről semmit. Én is használtam ezt a hibakereső "műszert" amíg dolgoztam a szakmában. Egyébként természetesen nekem is Corollám van és annak is magas (1200 - 1500 ford/perc) olykor-olykor az alapjárata. Ez normális jelenség.
Majd referálj légyszíves mi lett a vége a dolognak!
Üdv. Pali.
Nem akarlak megijeszteni, de valóban jobban teszed, ha a spray-s hibakeresést szakemberre hagyod. NEM MEKK ELEKRE!!! Nehogy leégesd hajadat. Készakarva nem írtam a spray-ről semmit. Én is használtam ezt a hibakereső "műszert" amíg dolgoztam a szakmában. Egyébként természetesen nekem is Corollám van és annak is magas (1200 - 1500 ford/perc) olykor-olykor az alapjárata. Ez normális jelenség.
Majd referálj légyszíves mi lett a vége a dolognak!
Üdv. Pali.
- frank
- Újonc
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv Magus!
Igazából nekem nem is magas a fordulatszám, mert a kezdeti 1000-1200 után, ha bemelegszik a motor, akkor visszamegy 600-700-ra.
Csak nem esik egyből vissza gázfröccsnél. Nem olyan nagy az "időkiesés", de azért zavaró egy kicsit. Meg, mint írtam is, olyan, mintha váltásnál, gázelvétel után egy kis gázfröccsöt adna. Finoman nyomva a gázpedált, a motorfék határán meg nehéz egy kicsit adagolni, mert olyan szaggatott, megugró lesz az autó mozgása. Nem drasztikus, de azért érezhető a hatás. Amikor nem veszed el teljesen, de nem is adsz gázt, akkor olyan megugrós, darabos a mozgása. Nehéz ezt így megfogalmazni, hogy más is értse.
Főleg, hogy ugyanazt ismételgetem, csak másképp.
Az még jó egy hónap legalább, mire el tudom vinni ismerős szerelőmhöz, de mindenképp megírom majd, hogy mire jutottunk vele.
Üdv: frank
Igazából nekem nem is magas a fordulatszám, mert a kezdeti 1000-1200 után, ha bemelegszik a motor, akkor visszamegy 600-700-ra.
Csak nem esik egyből vissza gázfröccsnél. Nem olyan nagy az "időkiesés", de azért zavaró egy kicsit. Meg, mint írtam is, olyan, mintha váltásnál, gázelvétel után egy kis gázfröccsöt adna. Finoman nyomva a gázpedált, a motorfék határán meg nehéz egy kicsit adagolni, mert olyan szaggatott, megugró lesz az autó mozgása. Nem drasztikus, de azért érezhető a hatás. Amikor nem veszed el teljesen, de nem is adsz gázt, akkor olyan megugrós, darabos a mozgása. Nehéz ezt így megfogalmazni, hogy más is értse.
Főleg, hogy ugyanazt ismételgetem, csak másképp.
Az még jó egy hónap legalább, mire el tudom vinni ismerős szerelőmhöz, de mindenképp megírom majd, hogy mire jutottunk vele.
Üdv: frank
-
- Újonc
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv. Frank!
Igen, igen. Mindnyájan helytelenül fogalmaztunk, mert nem az alapjárat magas, hanem emelt üresjárati fordulatszámon dolgozik a motor. Egyébként van más ok is ami a leírt jelenséget okozhatja, mégpedig környezetvédelemmel magyarázható. A hirtelen záródó folytószelep mögött levegő hiány lép fel, ez pedig az NOx (nitrogén oxid) emelkedését okozza a kipufogógázban! Úgy emlékszem, hogy a NOx rákkeltő hatású, (bár erre nem emlékszem pontosan ).
Üdv. Pali.
Igen, igen. Mindnyájan helytelenül fogalmaztunk, mert nem az alapjárat magas, hanem emelt üresjárati fordulatszámon dolgozik a motor. Egyébként van más ok is ami a leírt jelenséget okozhatja, mégpedig környezetvédelemmel magyarázható. A hirtelen záródó folytószelep mögött levegő hiány lép fel, ez pedig az NOx (nitrogén oxid) emelkedését okozza a kipufogógázban! Úgy emlékszem, hogy a NOx rákkeltő hatású, (bár erre nem emlékszem pontosan ).
Üdv. Pali.
- frank
- Újonc
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv Magus!
Ha jól értelmezem amit írtál, akkor erre a jelenségre szokott megoldás lenni a fojtószelep-ház tisztítás?
Ha jól értelmezem amit írtál, akkor erre a jelenségre szokott megoldás lenni a fojtószelep-ház tisztítás?
-
- Újonc
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv. Frank.
A folytószelep ház tisztítást akkor célszerű elvégezni / elvégeztetni, amikor az alapjárat rendkívül alacsony, illetve hullámzik. Ez a jelenség akkor szokott bekövetkezni amikor már sokat futott a motor a megnövekedett kartergáz miatt ( kb. 100000 - 150000 km). Ezen lehetne vitatkozni, de teljesen felesleges. A másik ok az amikor nem megfelelő motorolajat használnak és ezáltal a kartergázból kicsapódnak az ilyen - olyan adalékok, amik a legszükebb helyen, a folytószelep környékén rakódik le. Ez a lerakódás elzárja / leszűkíti a beszívott levegő útját. Egyébként előfordulhat olyan eset is, hogy teljesen megszűnik, tehát nincs alapjárat. Én már találkoztam ilyen esettel is.
Remélem érthetően írtam.
Üdv. Pali
A folytószelep ház tisztítást akkor célszerű elvégezni / elvégeztetni, amikor az alapjárat rendkívül alacsony, illetve hullámzik. Ez a jelenség akkor szokott bekövetkezni amikor már sokat futott a motor a megnövekedett kartergáz miatt ( kb. 100000 - 150000 km). Ezen lehetne vitatkozni, de teljesen felesleges. A másik ok az amikor nem megfelelő motorolajat használnak és ezáltal a kartergázból kicsapódnak az ilyen - olyan adalékok, amik a legszükebb helyen, a folytószelep környékén rakódik le. Ez a lerakódás elzárja / leszűkíti a beszívott levegő útját. Egyébként előfordulhat olyan eset is, hogy teljesen megszűnik, tehát nincs alapjárat. Én már találkoztam ilyen esettel is.
Remélem érthetően írtam.
Üdv. Pali
- frank
- Újonc
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv Magus!
Igen, teljesen érthető volt, amit írtál.
Nálam nem alacsony az alapjárat (szerintem), és nem is vettem észre, hogy ingadozna. Valószínűleg fals levegőt szív valahol, az okozhatja a tapasztalt problémát. Legalábbis remélem, hogy csak ennyi, de ez, majd csak akkor derül ki, ha elviszem a szerelőmhöz. Még pár hét. Várom már nagyon.
Üdv: Frank
Igen, teljesen érthető volt, amit írtál.
Nálam nem alacsony az alapjárat (szerintem), és nem is vettem észre, hogy ingadozna. Valószínűleg fals levegőt szív valahol, az okozhatja a tapasztalt problémát. Legalábbis remélem, hogy csak ennyi, de ez, majd csak akkor derül ki, ha elviszem a szerelőmhöz. Még pár hét. Várom már nagyon.
Üdv: Frank
- frank
- Újonc
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Sziasztok!
Megint én vagyok.
A fordszám visszaesés és a vélt/valós fals levegő szívással kapcsolatban jutott eszembe, illetve olvastam egy másik topicban a facelift előtti e12-re vonatkozóan, hogy előfordulhat szívósor repedés. Kérdésem az lenne, hogy ez mit takar illetve lehet-e a fordszám lassabb visszaesés és a fals levegő szívás ennek az oka?
Megint én vagyok.
A fordszám visszaesés és a vélt/valós fals levegő szívással kapcsolatban jutott eszembe, illetve olvastam egy másik topicban a facelift előtti e12-re vonatkozóan, hogy előfordulhat szívósor repedés. Kérdésem az lenne, hogy ez mit takar illetve lehet-e a fordszám lassabb visszaesés és a fals levegő szívás ennek az oka?
-
- Újonc
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Heló!
A szívósor repedés az, amikor pl. gyártási hiba, vagy szerelési hiba, vagy esetleg baleset során megsérül, megreped, vagy elreped a szívósor, és azon a repedésen tud fals levegőt beszívni a motor. ( A szívósor a hengerfejre van csavarozva és a levegőszűrőt köti össze a hengerfejjel.) Egyébként aránylag könnyű felismerni, mert általában ezüstös, szürkés színe van (amennyiben nem festette le valaki optikai tuning céljából). Hibáját felfedezni úgyszintén a spray-s műszer a legideálisabb. Kérdésedre a válaszom: lehet is meg nem is. Most határozott voltam, ugye? Általánosságban elmondható, hogy fals levegő bejutásakor a szívászaj hallható, és a megszokottól eltérően alacsonyabb, adott esetben (motor üzemi állapottól függően), magasabb alapjárati fordulatszámot eredményez, valamint finom gáz adagolásakor előfordulhat olyan eset is, hogy a motor megtorpan, a fordulatszám csökken, illetve a motor meg is állhat, lefullad. Ilyen élmények lehetnek szívósor repedésnél. Én még csak 31 éve vagyok az autószerelő szakmában, de Toyotánál szívósor repedésről még nem hallottam. De nem azt mondom, hogy teljesen lehetetlen!
Üdv. Pali.
A szívósor repedés az, amikor pl. gyártási hiba, vagy szerelési hiba, vagy esetleg baleset során megsérül, megreped, vagy elreped a szívósor, és azon a repedésen tud fals levegőt beszívni a motor. ( A szívósor a hengerfejre van csavarozva és a levegőszűrőt köti össze a hengerfejjel.) Egyébként aránylag könnyű felismerni, mert általában ezüstös, szürkés színe van (amennyiben nem festette le valaki optikai tuning céljából). Hibáját felfedezni úgyszintén a spray-s műszer a legideálisabb. Kérdésedre a válaszom: lehet is meg nem is. Most határozott voltam, ugye? Általánosságban elmondható, hogy fals levegő bejutásakor a szívászaj hallható, és a megszokottól eltérően alacsonyabb, adott esetben (motor üzemi állapottól függően), magasabb alapjárati fordulatszámot eredményez, valamint finom gáz adagolásakor előfordulhat olyan eset is, hogy a motor megtorpan, a fordulatszám csökken, illetve a motor meg is állhat, lefullad. Ilyen élmények lehetnek szívósor repedésnél. Én még csak 31 éve vagyok az autószerelő szakmában, de Toyotánál szívósor repedésről még nem hallottam. De nem azt mondom, hogy teljesen lehetetlen!
Üdv. Pali.
- frank
- Újonc
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv Magus!
Megint megnyugtattál egy kicsit (kop-kop-kop). 31 év, azért 31.
Közben észrevettem valamit a motorteret vizsgálva. Találtam egy kb:1-1,5 cm átmérőjű gumicsövet, ami a motor jobb oldaláról megy "valamerre", talán a légszűrőház felé. Bocs, de teljesen tudatlan vagyok az alkatrészeket illetően. Szóval. erre a csőre láthatóan rá van húzva egy másik cső.
Meglátásom szerint ez tuti nem gyári megoldás, mert minek kellene egy gumicsőre egy másikat is felrakni. Most arra gondoltam, hogy azért rakták rá ezt a csövet, mert valszeg kilyukadt/megrepedt valahol az eredeti, és nem volt/vettek rá pontos méretűt (ilyen volt).
Ha tudok, készítek róla fotót, és felrakom ide.
Üdv: Frank
Megint megnyugtattál egy kicsit (kop-kop-kop). 31 év, azért 31.
Közben észrevettem valamit a motorteret vizsgálva. Találtam egy kb:1-1,5 cm átmérőjű gumicsövet, ami a motor jobb oldaláról megy "valamerre", talán a légszűrőház felé. Bocs, de teljesen tudatlan vagyok az alkatrészeket illetően. Szóval. erre a csőre láthatóan rá van húzva egy másik cső.
Meglátásom szerint ez tuti nem gyári megoldás, mert minek kellene egy gumicsőre egy másikat is felrakni. Most arra gondoltam, hogy azért rakták rá ezt a csövet, mert valszeg kilyukadt/megrepedt valahol az eredeti, és nem volt/vettek rá pontos méretűt (ilyen volt).
Ha tudok, készítek róla fotót, és felrakom ide.
Üdv: Frank