Corolla E11 műszercsoport csere

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
beneszbb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014 aug. 12, 09:05 pm
Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: beneszbb » 2014 aug. 12, 09:26 pm

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2001-es évjáratú e11-es Corollám, 1.4 vvt-i motorral, "J"-s alvázszámmal. Teljes alap felszereltség, azt hiszem annak idején Harmony névre hallgatott. A km órában a napi számláló tönkrement, és a műszerfal világítás összes izzója is kiégett. Arra gondoltam, ha már amúgy is szét kell szedni, jó lenne, ha a kocsiban lévő egyszerű óracsoportot a magasabb felszereltségű modellek fordulatszámmérős műszerfalára cserélem. Bontóbol sikerült is egy nagyon megkímélt műszerfalat vásárolnom. A műszarfalat szétszedtük, sajnos azonban az én autómban a km óra meghajtása hagyományos spirállal történik, a bontott műszerfalban pedig minden digitális. Sőt, az én autóm a fordulatszámmérőt sem vezérelte. A többi műszer viszont tökéletesen működött. Csatolok egy képet az autómban lévő, és a vásárolt bontott óracsoportól. Szeretném megkérdezni, tudtok valami megoldást javasolni, hogy lehetne a modernebb óracsoportot az autóba beépíteni? Egyáltalán lehetséges? Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Köszi!

Kép
Kép

Avatar
K-Roy
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2012 nov. 29, 10:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: K-Roy » 2014 nov. 16, 10:46 am

Szia!

Nem tudom, hogy aktuális-e még a téma, de én valamennyire jártas vagyok benne. :-)
Nekem is egy ugyanilyen autóm van, én is cseréltem műszercsoportot.

Kép

Vannak dolgok, amikre érdemes figyelni:
Két fajta műszercsoportot tudsz berakni az autóba, vagy a hozzávalót, vagy a facelift előttihez valót. A legnagyobb különbség, hogy a hozzá tartozóban nincs benne a kijelző a fordulatszámmérő alatt, mivel ezen csak a külső hőmérséklet jelenik meg, ami a te esetedben a rádió kijelzőjén jelenik meg.
Ennek ellenére a régebbi változat is beszerelhető, de egy-két visszajelző furán fog működni, ezeket át kell kötögetni a megfelelő helyekre.
Mint az a képen is látható, még a kis kijelzőt is működésre lehet bírni, csak tovább kell húznod a két megfelelő kábelt a rádiótól a műszercsoportig és be kell kötni őket a megfelelő helyekre.
A kép ne tévesszen meg, az enyém is faceliftes, csak átépítettem a belsejét autóhifi beszerelés miatt.
Viszont sajnos mindenképp spirálos műszercsoportot kell venned, legalábbis én úgy tudom. Persze lehet, hogy még ez is megoldható valahogy.

A projektemben találsz még képet az autóról, amin nagyjából látszik a műszerfal is.
'00 E11 4ZZ-FE, Harmony Sedan

beneszbb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014 aug. 12, 09:05 pm
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: beneszbb » 2014 nov. 17, 03:39 pm

Szia!

Köszönöm szépen a hozzászólást és a segítséget! Elég sokat kutakodtam a témában, annyi mindenesetre nyilvánvalóvá vált, hogy spirális km óra meghajtású műszeregységet kell szereznem, a meglévő, digitális nem lesz jó. Sikerült azt is kiderítenem, hogy van olyan műszeregység, ami spirállal hajtja a km órát, de a fordulátszámmérőben nincs digitális kijelző. Most találtam egy ilyet az OLX-en. Kicsit bizonytalan vagyok, mert arra senkitől sem kaptam egyértelmű választ, hogy az autóm vezérelni fogja-e a fordulatszámmérőt... A km órát a spirál tutira hajtja, a vízhőfokmérő és az üzemanyagszintjelző tutira működni fog, a kontrollámpák felől sincs kétségem, de a fordulatszámmérőben nem vagyok biztos. Szerinted az én alap, Harmony kivitelem kábelkötege megegyező lehet a magasabb felszereltségű autókéval (van kábel a fordulatszámmérőhöz)? Vagy a fedélzeti számítógépet kell beállítani (átállítani) a fordulatszámmérő vezérléséhez? Mit lehet tenni, ha összerakom, minden működik, csak a fordulatszámmérő nem?

Megnéztem a képeket az autódról, nagyon jól néz ki! Az enyémben a fejegység már lekerült, a középkonzol közepére, amúgy minden hasonló ;-)

Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: MDaemon » 2014 nov. 17, 04:22 pm

Szia!

Tavasszal megcsináltam már ugyanezt a cserét:
viewtopic.php?p=104496#p104496

A fordulatszám mérő jele is benne van a kábelkötegben: régi óracsoport ki, új óracsoport be, és fogja mutatni azt is.
Otthon megpróbálok összedobni egy részletes leírást fotókkal a folyamartól.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)

beneszbb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014 aug. 12, 09:05 pm
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: beneszbb » 2014 nov. 17, 04:31 pm

Szia!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Akkor a kérdés egyszerű: ha sikerül E49-a jelű műszeregységet szereznem, akkor csak simán kicserélem a meglévővel, és működni fog ;-)

Műszerfalizzót már én is cseréltem, többször is, úgy gondolom, a szerelési részével nem lesz gond. Azért nagyon örülnék, ha tudnál küldeni képeket információkat!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 nov. 17, 05:37 pm

Kértelek már titeket, hogy valaki szedje össze az E11 műszeregység cseréhez szükséges infokat és írjon egy képekkel tűzdelt beszámolót :)
Itt az ideje. :roll:
  • Csatlakozó típusok és elhelyezkedésük
  • Spirálos/elektromos sebesség jel
  • Zenki / Kouki
  • Manuális / elektromos számlálós
  • Kijelző funkciói
  • Hátlap és mutatók mintái/színei
  • Visszajelző lámpák elhelyezkedése
....

Ezekre érdemes odafigyelni :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: MDaemon » 2014 nov. 17, 10:15 pm

E11 Műszeregység csere

A műszeregység kiszerelésére alapvetően a következő okok miatt lehet szükség:
- háttérvilágytás és visszajelző izzók cseréje
- sebességmérő és/vagy fordulatszámmérő hibás értékmutatása
- fordulatszám mérő nélküliről fordulatszámmérős egységre való csere
- Facelift előtti, kijelzős óracsoport beépítése faceliftes modellbe


Az E11 Corolla-kban gyártástól függően mechanikus (spirálos) és elektronikus sebesség jeladóval ellátott műszeregységeket alkalmaztak.
A német eBay-en böngészve nem találtam összefüggést a km számláló kijelzése és a meghajtás módja között: mechanikus számlálós óra volt spirállal és elektonikus jeladóval meghajtva is.
Ahhoz, hogy eldöntsük hogy milyen meghajtás van az autóban, a motortérben a váltón meg kell keresni a sebességmérő kihajtását a váltó tűzfal felőli oldalán.

[table=][tr=][td=]Kép[/td][td=]Kép[/td][/tr]
[tr=][td=]Spirál kihajtás[/td][td=]Elektromos kihajtás[/td][/tr][/table]

A műszeregységek csatlakozói között is van két különböző fajta, cserélnél erre mindenképpen figyelni kell!

Kép
Kép
Angol autóba szerelt, 2 elektromos csaltakozóval, elektronikus meghajtással

Kép
Japán autóba szerelt, 4 elektromos csaltakozóval, mechanikus meghajtással

Kép
Japán autóba szerelt, 4 elektromos csaltakozóval, elektronikus meghajtással

A Facelift előtti modellekben a fordulatszámmérő órán előfordul egy kijelző (egy vagy kétsoros), amin a külső hőmérséklet látható (az alsó sorban talán az óra volt?); az ilyen óracsoport berakható a faceliftes egységbe is. (lásd a poszt végén)


Kiszerelés

A kiszereléshez először nézzük meg, hogy az autóban milyen meghajtású műszeregység van. Spirálos meghajtás esetén tekerjük ki a rögzítő anyát, és húzzuk ki a spirál végét a váltóból. Így a szerelés során könnyebb lesz kiemelni az óracsoportot a műszerfalból, és mögé lehet nyúlni annyira, hogy le lehessen csatlakoztatni a műszeregységről a másik végét.
Elektronikus meghatás esetén erre nincs szükség, ott elég hosszúak és rugalmasak a vezetékek a kiemeléshez.

Amennyiben állítható a kormányoszlop magassága, tegyük a legalacsonyabb pozícióba.
Fix kormányoszloppal is kifér minden, maximum egy kicsit jobban elő kell szedni a Tetris-tudását az embernek. :)

A műszerfal vezető felé kinyúló árnyékolójából hajtsuk ki a két csavart, ami az óracsoport keretét tartja.

Az óracsoportot 3 csavar tartja a helyén: egy felül középen, kettő pedig alul két oldalt. A bal oldali kiszedésénél vigyázni kell, hogy ne essen be az alatta lévő lyukon keresztül a műszerfal mögé, mert akkor rosszabb esetben lehet kibontani a kormány alatti műanyag elemet is.

Kép

A csavarok kiszedése után az elektronikus jeladós műszeregységet az elektromos csatlakozók lehúzása nélkül is ki lehet emelni a kormány mögötti helyéről.
A spirálos műszeregység anyósülés felőli oldalát fordítsuk ki, és innen benyúlva csatlakoztassuk le a spirált. Ha a művelet elején a motortérben kiszabadítottuk a másik végét, ki lehet billenteni annyira, hogy beférjen a kéz. Az elektromos csatlakozókat ezután már egyszerűen lehúzhatók.



Világítás csere

A műszeregység világításában is van különbség a japán és az angol gyártású között:

A japánokban a műszerek háttérvilágítását 4 db 3,4 W-os, zöld gumibugyival színezett izzó adja. Méretben megegyezik vele a W5W és a W3W izzó is, ezek közül érdemesebb a 3 W-osat belerakni. Elég fényt ad, valamint a foglalatot sem károsítja.
MDaemon írta:A műszeregységben szerencsére nem tett semmi kárt az 5 wattos izzó, de a foglalat látványosan megsült:
Kép
Neten lehet találni a 3W-os izzóból zöld színűt is, érdemes ilyet beszerezni a színesek helyére (ekkor nem kell a szines bugyik leszedésével szenvedni).
pézsé írta:Óvatosan kell mert az izzó hegyénél ég rá a legjobban és a félegyenesben szakadnak el a színezők. Megpróbálom majd lágyítani valamivel pl meleg vízzel, hátha akkor jobban tűri a műveletet.
Update:
A forró vízbe mártás bejött sokkal lágyabb és hajlékonyabb lett a bugyi, a víz miatt jobban siklik az üvegen. Szóval ez is megmentve.
Az ikonok visszajelzőjét W1,2W izzók adják, az összes kicseréléséhez 12 db kell.

Az angoloknál annyival egyszerűbb a helyzet, hogy a háttérvilágítás is 1,2 W-os izzók adják, valamint a színezést sem bugyikkal oldották meg. Ekkor viszont összesen 23 db kell a cseréhez.


Sebességmérő / fordulatszámmérő hibás értékmutatás korrigálása

Ezzel a hibával szerencsére még nem találkoztam, de többen belefutottak már:
yodamastah írta:Nekem az E11 műszer csinál olyat, hogy kb 1000-el többet mutat a fordulatszámmérõ. Stabilan pontosan el van tolódva az érték.
PiciPeti írta:A 0-ás pöcök üti el a mutatót a tengelyen, amikor az "visszazuhan". Ha meg is csináltatod, akkor vetesd ki a pöcköket (km órából is). ;)
yodamastah írta:Szóval annyit csináltam, hogy kiszedtem az órát, de nem csatlakoztattam le. Leszereltem a plexit, és ekkor már hozzáférsz a mutatókhoz. Fogtam ráadtam a gyújtást, felment a mutató 1100-ra. Itt szépen óvatosan lehúztam a mutatót (elég nehezen jótt le). Majd visszaraktam úgy, hogy a ráadott gyújtással 0-ra mutasson. Ez után levettem a gyújtást, és beindítottam a motort. Na innentõl már kb jól mutatta a fordulatot. Mûködik azóta is ahogy kell. Valamivel többet mutat most is, de nem sokkal talán 100 fordulatot téved. Ez már nem zavaró számomra
pézsé írta:nekem is ez volt a problémám így vettem és jártam vele. Nemrég eldöntöttem megjavítom az itt írtak szerint.
Az aksi amit használok nem hibás, gondolom a korábbi csapkodta meg a km mutatót.
Kiszereltem az egységet, levettem a burkolatot és a mutatót, kitakarítottam, kapott izzókat is.
Lekapcsolt gyújtásnál visszadugdostam az egységet (nem összeszerelve) és azonnal odavert a fordulatszámmérőnek, amint csatlakoztattam a vezetékeket.
Gyújtás ráadásakor 500-al többet mutatott.
Gyújtás és mutató le, Gyújtás vissza, mutatók vissza a tengelyre és nullába. A burkolatot csak tesztelés után pattintottam vissza.

Érdekes hogy odaverte csatlakoztatáskor gyújtás nélkül. A párom E10-esében izzócserekor nem csinált ilyesmit.
Szóval a tanulság hogy érdemes lehet az aksit lecsatlakoztatni ilyen műveleteknél.

Csere Fordulatszámmérős műszeregységre

A cseréhez elég kivenni a régi műszeregységet, és betenni az újat a helyére: minden szükséges vezeték benne van a kábelkorbácsban, egyszerű Toyota-lego az egész.
Mechanikus km számlálós óránál ahhoz, hogy a megtett km számláló ne változzon, át lehet cserélni az egységet a két óracsoport között.
MDaemon írta:A sebességmérő kicseréléséhez le kellett szedni a plexit és a fekete plexitartó keretet is (pár fül tartja körbe, könnyen lejön), utána kellett kitekerni spirál melletti 4 db csavart a hátlapon.
Kép

Kép

Annyit csináltam még, hogy a számlapot is átcseréltem, hogy a km óra alján lévő kód stimmeljen a műszeregységhez (E49-z volt a fordszámmérő nélkülinél, E49-a pedig az újnál). Ehhez pedig a mutatót is le kellett szedni. A számlapot a fényvetővel együtt a mutató mellett lévő két csavar tartja.

Kép

Ezekben az órákban nincs ütköző a 0 helyzetnél, így viszonylag könnyen vissza lehetett tenni pontosan a helyére. Természetesen elvittem egy tesztkörre utána hogy lássam mennyit csal az óra, 100-nál kb 3-5 km/h-n belül van. :)
Facelift előtti, kijelzős óracsoport beépítése faceliftes modellbe:
K-Roy írta:Egyébként ha valakit érdekel, ez a műszeregység működik a facelift-es e11-ben is, 1-2 kábelt kell csak megcserélni.
Egyedül a kijelzővel van bajom. Mivel a hőmérséklet érzékelő a faceliftben nem a műszeregységhez van kábelezve, hanem a középkonzolhoz, ezért a kijelzőn egy "-E" felirat jelenik meg.
Tudja esetleg valaki, hogy melyik kábelt kéne átvinni oda, hogy működjön.
Mielőtt megkérdezné valaki, hogy miért: Azért, mert kiszereltem a gyári rádiót és a saját fejegységemet raktam be, úgy ahogy facelift előtt volt.
K-Roy írta:Sziasztok!

Elkészültem az autóm belterével, gondoltam, megmutatom milyen lett, hátha mások is kedvet kapnak az átalakításhoz.
Az autóm facelift-es szedán, 1.4 vvti motorral.

Kép

Nem túl jó a képminőség, de a lényeg így is látszik.
K-Roy írta:Annyi volt, hogy a wiring diagram-ból kinéztem, hogy melyik két kábel jön a hőmérőtől és azokat a műszeregységen rákötöttem a megfelelő lábakra a csatlakozókon. Annyi volt a trükk, hogy ugyanaz a két kábel, ami a régi corollákban van, a fedélzeti computer csatlakozójára megy, mert ott írja a hőmérsékletet alapból.
Összességében az egyetlen dolog, amit buktam, az a fogyasztásmérő.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MDaemon 2015 máj. 31, 11:38 am-kor.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)

Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: MDaemon » 2014 nov. 17, 10:15 pm

Megpróbáltam a lényeget összeszedni, minden szükséges témakörben.
A későbbiekben igény szerint lehet bővíteni / javítani a leírást.
Bármilyen kiegészítés jöhet! :)
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)

Avatar
K-Roy
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2012 nov. 29, 10:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: K-Roy » 2014 nov. 17, 10:34 pm

Szerintem tökjó a leírás.

A facelift előtti műszerfalról még egy gondolat:
Sajnos, mint azt korábban is írtam, egy-két visszajelző lámpa bekötése nem egyezik meg a két modellben.
Annyi eszem nem volt, hogy dokumentáljam az átépítést, de arra határozottan emlékszem, hogy a refi kék visszajelzője teljesen összevissza működött.
Amikor felkapcsoltam a tompítottat, elkezdett világítani, amikor villogtam vagy refire kapcsoltam, elaludt.

Ezen kívül ami még eltérő, az a számlapok színe. Ha valaki beköti a régebbi óracsoportot és meg akarja tartani a km óra állást (és miért ne akarná), mindenképp cseréljen számlapot úgy, ahogy azt MDaemon leírta. Nekem emiatt kellett mégegyszer szétszednem mindent.
'00 E11 4ZZ-FE, Harmony Sedan

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 nov. 18, 08:23 am

Köszi MDaemon! :) Jó leírás!
Nagy segítség lesz a jövőben a vállalkozó szellemű (főként Terra-s :) ) tagoknak.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2014 nov. 19, 10:48 am

Pacsker írta:Köszi MDaemon! :) Jó leírás!
Nagy segítség lesz a jövőben a vállalkozó szellemű (főként Terra-s :) ) tagoknak.
A Terra-ban volt fordulatszámmérő gyárilag, a Harmonyban nem. Nem a Harmony tulajokra gondoltál?
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 nov. 19, 11:04 am

A leggyengébbet szerettem volna írni, igen
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

beneszbb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014 aug. 12, 09:05 pm
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: beneszbb » 2014 nov. 21, 10:43 pm

Sziasztok!

Köszönöm szépen a segítséget és a hozzászólásokat!
Sikerült szereznem egy facelift előtti, digitális kijelzős műszerfalat.

K-Roy, szeretném megkérdezni, miket kellett átkötni a visszajelzők vezetékelésén? Esetleg tudnál információt, képet, rajzot küldeni?

Az én autómban középen ott van a külső hőmérséklet kijelző, így nem tudom, lenne- érelme, vagy egyáltalán lehetséges lenne-e ugynezt a jelet a fordulatszámmérő alatt is megjeleníteni. Arra gondoltam, veszek egy hőmérséklet szenzort, de azt az utastérben helyzem el... Így a fordulatszámmérő alatt a belső hőmérséklet jelenne meg ;-) Szerinted ez kivitelezhető lenne?

Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: MDaemon » 2015 máj. 31, 11:43 am

A leírásba betettem a képet az elektromos sebesség jeladó kihajrásáról is, így mostmár látszik a különbség spriáloshoz képest.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 máj. 31, 08:09 pm

Gondolatolvasó! :)
Köszi szépen!!!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése