Megnövekedett olajfogyasztás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: mozso » 2015 aug. 01, 11:24 pm

Szerintem necces a kolléga olajfogyasztása már, egyik régi külföldi ismerős járt kb hasonló adatokkal, gyakran autópályázva München és idehaza között, de mindig jól feltöltve jó minőségű olajjal. Elege lett az olaj fogyasztásból és a motort szétszedve láttuk, hogy a legvégét járta, összes főtengely-hajtókar csapágy az elpusztulás határán, főtengely vszínű nem menthető, hengerfal / motorblokk kérdéses (fúrni kell, csak kérdés kiadja-e a következő túlméretet), dugattyúk kuka - hiszen emiatt van a gond is. A dugattyúkon nem mozdultak az olajlehúzó gyűrük még komoly erőhatásra sem.

Szerintem érdemes levenni a szelepfedelet és megnézni a szelepfedelet magát és a hengerfej tetejét, ez nem komoly költség.

2006-os gyárilag új dugattyúval és gyűrükkel szerelt nem olajzabálós motor 120.000km után, turbófeltöltés miatt az olaj fekete, de most nem ez a lényeg:
Kép

2004-es olajzabálós Japán import motor, kb 90.000km futással, egészen jól néz ki, ennél sokkal rosszabbakat láttam (pl előbb idézett külföldi barát esete):
A képen még 1 dolog látszik, ami csak a szívósor leszedése és hosszabb szerelés után jön elő (kép tetején, ahol a zöld befecskendezők és a "lilás" üzemanyag sín van): totál fekete a hengerfejben a szívó torok belseje - az olaj a kartergáz visszavezetés miatt odaégett, nem jó jel
Kép

2004-es olajzabálós motor alja, ahol már látszott, hogy ebből nem lesz motor, esetünkben a főtengely és hengerfej még éppen megmenekült, de a motorblokkot már fúrni kellett volna:
Kép

Szelepfedél és VVT-i vezérlés fotó:
2006-os, nem olajevő motor:
Kép

2004-es olajevő motor, de gyakran ennél sokkal rosszabbak vannak (sötét sárga elszíneződés = gond van):
Kép
Kép

Tutit megmondani nem lehet meddig lesz jó, el kell dönteni, megéri-e rendesen, jól felújítani a motort. Vagy meglátjátok mi lesz vele. Sajnos az 1/3/4ZZ motorokkal rosszul csinálta a Toyota és csak későn javították a hibát, de az is kérdés miért nem jutott el a gyári motorcsere programra a kocsi, ha ennyi olajat fogyaszt (üzembe helyezéstől számított 7 évig cserélte a Toyota).

Saját vélemény: ha meg akarjátok tartani, akkor motorgenerál és utána olyan, mint az ŐS Toyoták, kimegy a világból.
Ha nem akarjátok megtartani, akkor lehet próbálgatni elkendőzni a gondokat és eladni, DE a piac is kezd rájönni a motor hibára és ........
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 aug. 03, 12:51 pm

Melyik kollégára mondod, hogy necces? Ha neki necces, akkor nekem már rég katasztrofális az olajfogyás, annak ellenére, hogy a user manual 1L/1000 km-es fogyasztást még normálisnak nevez.
Én most motoröblítővel (olajiszap öblítő, Liqui Moly LM5200-as cikkszámú terméke) próbálom kimosni a redvát, de legalább szinten tartani a fogyást. Minden cserénél kap öblítést is, ami 300km-es futást jelent az öblítővel, majd csere.
Mitől keletkez(he)ett ez a sötét barna lerakódás a motoron belül? Nekem égésnek tűnik, mintha ráégett volna az olaj, a láncon, csapágyon annyira felforrósodott volna? Pontosabban a lánc szórhatta fel a felületre, de mitől melegedett fel ennyire?
Nekem gyanús, hogy szét lett hajtva ez a motor, a hajtókar csapágyak állapotából is, ha ő mindig szinten tartotta az olajat és az olajnyomással nem volt gond, akkor elvileg nem kophatott volna ennyire el, legalábbis normál használat mellett. Sok felújított motorról hallottam már, és egyiknél sem voltak ilyen mértékű problémák, pedig azok is ették rendesen az olajat. A letapadt gyűrűk okozzák a fogyasztást, de az elvileg nincs kihatással a többi komponens kopására, kivéve persze, ha már teljesen elhasznált olajjal fut a motor. Én is cserélem 10.000 km után, mert akkorra már szinte fekete az olaj. 10e km alatt 3,6 litert töltöttem utána, max szinttől max szintig mérve.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: Han » 2015 aug. 03, 01:56 pm

Nekem is azt mondta az autószerelőm (hosszú évek óta foglalkozik Toyotákkal és ezzel a problémával is) amit Zolee11 is, hogy ha pótolva van rendesen az olaj, akkor sokáig szinten tartható a fogyás. Valamint 10-ből 9 motor felújítható a fórumon már sokszor említett módszerekkel, csak azokkal szokott lenni komolyabb probléma, amikor olaj nélkül mennek sokat. Ilyenkor van, hogy nem menthető, vagy nem gazdaságos felújítani a motort. Gondoltam ez is egy plusz vélemény lehet :roll:
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: mozso » 2015 aug. 03, 11:46 pm

Zolee11 írta:Melyik kollégára mondod, hogy necces? Ha neki necces, akkor nekem már rég katasztrofális az olajfogyás, annak ellenére, hogy a user manual 1L/1000 km-es fogyasztást még normálisnak nevez.
Én most motoröblítővel (olajiszap öblítő, Liqui Moly LM5200-as cikkszámú terméke) próbálom kimosni a redvát, de legalább szinten tartani a fogyást. Minden cserénél kap öblítést is, ami 300km-es futást jelent az öblítővel, majd csere.
Mitől keletkez(he)ett ez a sötét barna lerakódás a motoron belül? Nekem égésnek tűnik, mintha ráégett volna az olaj, a láncon, csapágyon annyira felforrósodott volna? Pontosabban a lánc szórhatta fel a felületre, de mitől melegedett fel ennyire?
Nekem gyanús, hogy szét lett hajtva ez a motor, a hajtókar csapágyak állapotából is, ha ő mindig szinten tartotta az olajat és az olajnyomással nem volt gond, akkor elvileg nem kophatott volna ennyire el, legalábbis normál használat mellett. Sok felújított motorról hallottam már, és egyiknél sem voltak ilyen mértékű problémák, pedig azok is ették rendesen az olajat. A letapadt gyűrűk okozzák a fogyasztást, de az elvileg nincs kihatással a többi komponens kopására, kivéve persze, ha már teljesen elhasznált olajjal fut a motor. Én is cserélem 10.000 km után, mert akkorra már szinte fekete az olaj. 10e km alatt 3,6 litert töltöttem utána, max szinttől max szintig mérve.
Hát te tudod, csak nehogy meglepetés legyen a vége. A Te motorod rosszabbul néz ki belül, mint amit a fotón linkeltem, meg kellene nézni. Láttam már eleget sajnos. Az olajlehúzó gyűrük leragadása végleges, nem tudod semmilyen adalékkal megjavítani. Nem minden motornál jön elő, de amelyik elkezdi ilyen mértékben enni az olajat, ott már minden nap csak új karcokat gyártasz a motorblokk falába.

Nem tudom tudod-e, de a kétütemű Trabant olaj benzin keveréke az alábbi:
"A normál (nem veterán) kétütemű Trabantokhoz előírt keverési arány minden ellenkező híreszteléssel ellentétben 1:50"
Neked pedig 8Liter / 100km benzin fogyasztást számolva és a max 1L/1000km olajfogyasztási adatot figyelembe véve: 1:80, a kettő között nem sok különbség van, hiszen az egyik egy kétütemű motor (mostanság előfordulnak újra az utakon, szeretsz menni mögötte??), a másik pedig egy modern 4 hengeres EUR3-EUR4-es benzinmotor.

Fotók innen onnan:
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

90 perces videó hogyan lehet otthon megjavítani a motort otthon, szerintem illdomos rendes műhelyben, nem pedig helyben megcsinálni a generált.
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=A595LR4SQpI[/BBvideo]
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mozso 2015 aug. 03, 11:51 pm-kor.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: mozso » 2015 aug. 03, 11:49 pm

Han írta:Nekem is azt mondta az autószerelőm (hosszú évek óta foglalkozik Toyotákkal és ezzel a problémával is) amit Zolee11 is, hogy ha pótolva van rendesen az olaj, akkor sokáig szinten tartható a fogyás. Valamint 10-ből 9 motor felújítható a fórumon már sokszor említett módszerekkel, csak azokkal szokott lenni komolyabb probléma, amikor olaj nélkül mennek sokat. Ilyenkor van, hogy nem menthető, vagy nem gazdaságos felújítani a motort. Gondoltam ez is egy plusz vélemény lehet :roll:
Vegyétek le a szelepfedelet és csináljatok egy fotót, kiváncsi vagyok milyen színű belül. A szelepfedél tömítés 3000Ft ha jól emlékszem, nem olyan komoly összeg.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: Han » 2015 aug. 04, 09:13 am

mozso írta:
Han írta:Nekem is azt mondta az autószerelőm (hosszú évek óta foglalkozik Toyotákkal és ezzel a problémával is) amit Zolee11 is, hogy ha pótolva van rendesen az olaj, akkor sokáig szinten tartható a fogyás. Valamint 10-ből 9 motor felújítható a fórumon már sokszor említett módszerekkel, csak azokkal szokott lenni komolyabb probléma, amikor olaj nélkül mennek sokat. Ilyenkor van, hogy nem menthető, vagy nem gazdaságos felújítani a motort. Gondoltam ez is egy plusz vélemény lehet :roll:
Vegyétek le a szelepfedelet és csináljatok egy fotót, kiváncsi vagyok milyen színű belül. A szelepfedél tömítés 3000Ft ha jól emlékszem, nem olyan komoly összeg.
Le lesz véve és készítek majd fotót, de csak 5 ezer km múlva, akkor lesz esedékes az olajcsere. Az enyém azért lesz érdekes, mert motorcserés volt, kb 120 ezer km-rel ezelőtt. De a hengerfej ugyanaz, abban 200 ezer van. 15 ezrenként volt cserélve benne olaj, mielőtt hozzám került, innentől 10 ezrenként lesz. Addigra majd kiderül az is, hogy mennyi olajat fogyaszt 10 ezer km alatt.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 aug. 04, 09:15 am

Hangsúlyoznám, hogy nem vagyok szerelő, de ettől függetlenül nem értem, hogy mitől vagy te ennyire biztos abban, hogy az enyém sokkal rosszabbul néz ki. Ha egy motort élete során jó minőségű olajjal töltöttek, megvolt a rendszeres olaj csere, de ennek ellenére kialakult az olajfogyasztás, mert a Toyota elb*szta, akkor mitől kéne teljes romhalmaznak lennie a motornak? A lerakódás a dugattyút érinti, illetve az olaj-lehúzó gyűrűt (ez a fő probléma is), mivel az égéstérbe bejut az olaj a dugattyú teteje és egyéb belső alkatrészek, szelepek, füstgáz visszavezető, stb. is kokszosak (lehetnek), de kb. ennyi. Ezek persze lehetnek sokkal rosszabb állapotban mint a képeken, de nem hinném, hogy nem újíthatóak fel. Viszont mitől menne tönkre a hajtókar csapágy, a főtengely vagy szelepvezérlő? Jó pár felújítást megnéztem képeken, elolvastam, de ezidáig egyiknél sem voltak ilyen kopások, a legtöbb esetben a hengerfal is hibátlan volt.
Igaz ezeket a motorokat nem hajtották, nem tolták ki a lelküket és normális olajat kaptak mindig.
Hiába veszem le a szelepfedelet, ha az előző tulaj gondatlan volt, és sokszor túl későn cserélte az olajat, és tele van olajsár jellegű lerakódással, akkor abból megmondod mennyire van szétkopva egyéb más alkatrész?
Tisztában vagyok azzal, hogy megjavítani semmivel nem lehet megbontás nélkül, de ha tovább nem romlik a helyzet már az is eredmény, nem fogom még 5 évig sem használni, ha addig kibírja akkor így marad. Az is lehet megcsináltatom, és majd mikor eladom külön kiemelem, hogy ez bizony nem eszi az olajat mint szinte az összes többi. :)
Még egyetlen szerelő sem mondta, hogy ha azonnal nem generáloztatom, akkor a teljes beállás lehet a következmény. Meglehet, hogy fizikailag sokkal több lerakódás van benne, mint elsőre gondolná az ember, de közel sem biztos, hogy így rá lenne égve az olaj és a lerakódás mindenhol, vagy szét lennének kopva a csapágyak. Ugyanakkor több szerelő is megjegyezte, hogy milyen szépen/halkan jár a motor, gondolom ha szét lenne kopva, akkor azért nem ezt mondanák.
Természetesen én is rengetegnek tartom az 1l/1000km-es fogyasztást, és idáig sose mennék el, de a 0,4l-es átlag alatt maradva nem biztos, hogy megéri generáloztatni. Még nem panaszkodott senki mögöttem, hogy durván füstölnék, sőt a tavaszi találkozón direkt megkérdeztem, és azt mondták, hogy nem látni semmit.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2015 aug. 04, 09:03 pm

Ha az olaj feljut, és fent is marad a hengerfalon, akkor ez az út részben visszafelé is járható. Tehát égéstermékekből is több jut a normálisnál az olajba.

Ettől lesz önmagát erősítő folyamat ez a probléma.

A trabantos példa nagyon jó, és is ezt szoktam mondani, amikor valaki jön az egészségtelen dízel dumával... :D
Persze a katalizátor sokmindent megfog (ezzel igencsak megrövidítve az élettartamát...), de azért az elégetett olajat nem tudja teljesen semlegesíteni. Főleg hogy ezek a 4T olajok nem arra lettek kitalálva, hogy nagyobb mennyiség elég belőle, minden munkaütemben...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 aug. 04, 09:59 pm

Világos, ezért is cserélem 10.000 km után, a folyamatos utánpótlás miatt annyira nem katasztrofális az állapota, néztem már olyan motorban lévő olajat is ami egyáltalán nem eszi, és annak is elég sötét volt már 10e után, nívópálcán nézve nem láttam eltérést. Persze tudom az én olajam sokkal rosszabb állapotban van.
Ha nem tudom tartani a szintet, akkor kénytelen leszek döntésre jutni, hogy generál vagy eladom. Ha meg akarom még tartani legalább 4-5 évig, akkor generál, ha nem akkor nincs további eldöntendő.
Pont a katalizátor miatt váltottam LM TopTech 4300-ról 4200-re, 30%-ot csökkent a fogyás, és még ez is bőven 5W30-as, sőt ez az elsődlegesen ajánlott olaj ebbe a motorba. Értelem szerűen, ha lenne 150-200e Ft-om fölöslegesen, akkor erre költeném. Egyesek azt mondják ne foglalkozzak, vele, mások meg, hogy nem jó ez így mert baj lesz belőle.
Ráadásul ott a jó kis C150-es váltó is, 1-2-es fokozatokkal már gond van, azt is fel kéne újítani... Nehéz eldönteni, hogy öljem ebbe a pénzt, vagy ne.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: mozso » 2015 aug. 04, 10:03 pm

Nekem mind1, ha nektek így jó, akkor nekem is. Csak túl sok olyan esetet láttam, mint az előbbi hozzászólás, majd nem sok idő múlva motorgenerál. Gondoltam szólok, hogy vannak nem várt meglepetések is ezeknél a motoroknál.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 aug. 05, 10:16 am

Félreértés ne essék, tényleg értékelem a segítő szándékot, a képekkel illusztrált "beszámolót", de nem mindenki engedheti meg magának, hogy ha az autó elkezdi enni az olajat, akkor azonnal generál. Elhiheted, hogy nekünk sem jó ez így, amit most meg tudok tenni érte azt meg is teszem. Drága olaj, öblítő, rövidített olajcsere periódus, nem hajtom szét, rendszeresen ellenőrzöm, folyamatosan mérem a fogyasztást. Folyamatosan nézem a fórumokat, ha új infó van, ne maradjak le róla, és aktívan be is csatlakozok, de nem biztos, hogy egyet értek minden felsorolt "ténnyel", és szeretném ha meg is lenne indokolva, esetleg példával alátámasztva, stb.
Ráadásul nem csak ez a probléma vele, egyéb komponensekkel is adódik gond, nem biztos, hogy megéri rákölteni fél milliót egy ugyanennyit érő autóra.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2015 aug. 05, 02:16 pm

Ehhh... Én azért megszívlelném mozso írásait. :roll: Jobb félni, mint megijedni...

Mindazonáltal dícséretes, hogy az olajcserékre, illetve, a kapcsolódó karbantartásokra ilyen nagy figyelmet fordítasz. Gondold végig, honnan tudod, hol jár élettartamát tekintve a katalizátorod? Honnan tudhatod? Sehonnan. Ha az megkotlik, akkor annak a cseréje kb annyiba kerül majd még bontottan is(!), mint ha most meggyűrűztetnéd a motort. Önmagában, persze, a gyűrűzés nem megoldás, szelepszár szimeringeket, tömítéseket is cserélni kell és a hengerfejet kompletten rendbe kellene tenni. Biztos lehetsz benne, hogy randa a motorod belseje. Ha emlékszel az Avensisem motorfelújításakor lőtt képeimre, azok alapján összeállhat benned a kép a sajátodról is. Az enyémnek is szép hangja volt, jól fogyasztott, jól ment, csak elfogyott 3000km-en 1 liter olaj ebből az LM TT4300-ból. A valósan mért CO és HC értékeim katasztrofálisak voltak, holott, látható-érezhető füst nem jött menet közben az autóból.

Nekem azt mondta a szaki, hogy a jó olaj és az előírás szerinti olajcsere periódus elengedhetetlen a motor állapotának megőrzéséhez, de nem minden. Kockázatot hordoznak a tönkrement gyűrűk a dugattyú horonyban, szélsőséges esetben (különösebb előjel nélkül is) eltörhetnek, ami csúnyán megsérthetik az egyébként bika-kemény hónolást a hengerfalon. És ez a vvt-i motoroknál nagy eséllyel javíthatatlan hiba, kuka a motor. Ha, tehát a motor mérhetően kezdi el enni az olajat, ha a tulaj teheti, mindenképpen csak javíthat a helyzeten azzal, ha nem használja olajevősen a motort, hiszen, így, többek között megakadályozhatja az egyéb alkatrészek rendellenes kopását is. EZ az, amit kockáztatsz, ha évekig így használod az autót.
A motor valódi állapota minden esetben a szétszedést követően látszik, miután leméregették a kopásokat az egyes belső alkatrészeken. Ha minél előbb meglépi ezt az ember, akkor lesz a legkisebb esélye, hogy az olajfogyasztás forrásán kívül más költség is jelentkezzen.

Hidd el, én sem terveztem, hogy most megcsináltatom, mert ha maradt volna egy 5000km/1l érték, azzal még el lehetett volna furikázni. De nem bántam meg, hogy meg lett csináltatva és sztem aki hasonlóan döntött, hasonlóan vélekedik. Ott van azóta is a csomagtartóban egy liter motorolaj, de minek? Nem kell.
Persze, érthető az anyagi része is a dolognak, főleg, ha a váltóra is költeni kéne, főleg, ha egyéb probléma is van ezeken kívül. Csak félő, hogy a kivárással extra minőségű olaj ide, vagy oda, a motorod vélhetően valós állapota alapján már javallott lenne a felújítás.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2015 aug. 05, 02:18 pm

mozso írta:Nekem mind1, ha nektek így jó, akkor nekem is. Csak túl sok olyan esetet láttam, mint az előbbi hozzászólás, majd nem sok idő múlva motorgenerál. Gondoltam szólok, hogy vannak nem várt meglepetések is ezeknél a motoroknál.
Mester, ha időd engedi, számítanék még további véleményedre a projektemben a felmerült problémám kapcsán. :rizspekta: :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 aug. 05, 04:12 pm

Meg lettek szívlelve. :)
Tisztában vagyok vele két éve, hogy rápacsáltam, de rendesen, és ott lebeg a motorgenerál képe, csak sok egyéb más tényezőt kell végiggondolni, hogy érdemes-e ezt a corit tovább istápolnom. Jó alkalom lesz a nyári tali összeereszteni a gondolatokat, én hogyan gondolom, miért vagyok bizonytalan, és mit mondanak a hozzáértők. Persze tisztában vagyok vele, hogy ezt az autót ismerem a legjobban, és ha rendbe teszem, akkor nem lesz zsákbamacska, és sokig kiszolgálhat, csak a kérdés, érdemes-e.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 aug. 05, 04:26 pm

Gondos tulaj vagy és igényes az autód!
A jövőbeni terveket kell összevetni a racionalitással. Ha úgy érzitek ez a 4 ajtós még kiszolgál titeket és a kisbabá(ka)t még jó pár évig, akkor érdemes lehet költeni rá. Egy igazán jó konstrukció a hajtásától eltekintve.
Jó futóműve és féke van, tágas, világos, szerethető.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése