Megnövekedett olajfogyasztás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed » 2013 szept. 15, 12:29 am

sziasztok

új vagyok itt,én is a corolla e10 tábort erõsítem!csak sajnos a kocsim szíve nem akarja az igazságot,hengerfej most topra felújítva,viszont az aljához nem nyúltunk,borzalom hogy fogy az olaj belõle,létezik hogy a gyûrûknél eszi meg?
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2013 szept. 15, 01:42 pm

toyotae10sed írta:sziasztok

új vagyok itt,én is a corolla e10 tábort erõsítem!csak sajnos a kocsim szíve nem akarja az igazságot,hengerfej most topra felújítva,viszont az aljához nem nyúltunk,borzalom hogy fogy az olaj belõle,létezik hogy a gyûrûknél eszi meg?
Szia,

Miért ne létezne? Ha a hengerfej rendesen fel lett újítva és nem ömlik az olaj sehol, akkor igen csak valószínû, hogy a gyûrûk már nem húzzák le rendesen az olajat.
Bár nem értem, ha úgy is le lett véve a hengerfej, akkor mért nem lett megnézve a dugattyúfal meg az egész alsó rész?
Füstöl nagyon?
EE101 Sedan, 7A-FE

toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed » 2013 szept. 15, 02:57 pm

megnéztük a hengert,nem volt olyan milyenségü kopás ami engedné az olajfogyasztást,katalizátor van még alatta így csak este látni ha elkezded neki nyomni és a mögöttem lévõ lámpájában,haverom azt mondta akkor köp egy pamacsot amikor tiltáshatáron váltom rá a következõt
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2013 szept. 15, 05:27 pm

toyotae10sed írta:megnéztük a hengert,nem volt olyan milyenségü kopás ami engedné az olajfogyasztást,katalizátor van még alatta így csak este látni ha elkezded neki nyomni és a mögöttem lévõ lámpájában,haverom azt mondta akkor köp egy pamacsot amikor tiltáshatáron váltom rá a következõt
Könnyen elõfordul,h a gyûrûk is épek csak be vannak ragadva és esetenként az olajlehúzó alsó kis nútja is el van kokszolódva, a gyûrûhornyokba be van tapadva a gyûrû..... és le kellene ellenõrizni az olajáteresztõ furatokat a dugattyúban is....párat szétszedtem és mindnél ez volt a gond....még E Carinánál is....persze én csak 4afe 1.6-os motorokról beszélek......a hengerfejnél még egyszer tapasztaltam azt is,h a szelepvezetõ volt elkopva vmi módon,de nem jöttünk rá....ez csak egy esetben fordult elõ....Persze az összeszerelésnél nem cseréltünk gyûrût sem, csak kitakarítottuk....;)
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed » 2013 szept. 15, 09:26 pm

igen kár hogy akkor nem szedtük ki a dugókat,haverom azt mondta hogy úgy sem tudjuk visszatenni ugyanúgy ahogy a gyár összerakta,és ha másképp kerül bele akkor lehet nem lesz jó....a hengerfej amúgy merõ olajsár volt meg a dugó tetje vastagon koxos,az el lett takarítva,gyanítok én is ilyet amit mondasz hogy a gyûrûknél is állhat a retek,viszont mielõtt szét lett szedve mértünk rajta egy kompressziót,14-es értéket kaptunk minden hengernél,ez nem bizonyítja azt hogy alul felül jól zár a motor? érdekességképpen leírok valamit,elvittem a fejet felújítani,mivel 1996-os a verda,azt hittük a szelepszár szimering öreg és ottt fossa az oil-t,aztán visszahívtak azzal hogy az összes szelepem görbe :S nah itt majdnem elsírtam magam,kérdezték hogy ez a kocsi mûködött-e,mondtam persze,azt mondták lehet hogy valamelyik agyhalott embernél elszakadt a vezérlés és így kaptak kicsit a szelep is,a lényeg az hogy elég sok lovét locsoltam csak a fejre,és még mindig eszi az olajat :S
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2013 szept. 16, 12:49 am

toyotae10sed írta:igen kár hogy akkor nem szedtük ki a dugókat,haverom azt mondta hogy úgy sem tudjuk visszatenni ugyanúgy ahogy a gyár összerakta,és ha másképp kerül bele akkor lehet nem lesz jó....a hengerfej amúgy merõ olajsár volt meg a dugó tetje vastagon koxos,az el lett takarítva,gyanítok én is ilyet amit mondasz hogy a gyûrûknél is állhat a retek,viszont mielõtt szét lett szedve mértünk rajta egy kompressziót,14-es értéket kaptunk minden hengernél,ez nem bizonyítja azt hogy alul felül jól zár a motor? érdekességképpen leírok valamit,elvittem a fejet felújítani,mivel 1996-os a verda,azt hittük a szelepszár szimering öreg és ottt fossa az oil-t,aztán visszahívtak azzal hogy az összes szelepem görbe :S nah itt majdnem elsírtam magam,kérdezték hogy ez a kocsi mûködött-e,mondtam persze,azt mondták lehet hogy valamelyik agyhalott embernél elszakadt a vezérlés és így kaptak kicsit a szelep is,a lényeg az hogy elég sok lovét locsoltam csak a fejre,és még mindig eszi az olajat :S
A jó kompresszió nem bizonyítja azt,h az olajlehúzó és az olajáteresztõ gyûrû jó helyen van és nincs beragadva,amiket szétszedtem ott is jók voltak az értékek és simán lehet így is rossz.....viszont ha a szelepeid görbék voltak lehet,h a szelepvezetõt is megkoptatta kicsit és ott is lehet probléma......
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed » 2013 szept. 16, 07:33 am

a gépmûhelyben nem szóltak hogy nagyon lötyögnek a szelepek,gondolom naivan hogy megtették volna...reménykedtem hogy a mérés az biztosítja a "tömitettséget",azért sem lett meggyûrûzve mert azt mondták 25k/henger a gyûrûszett,létezik hogy ennyi?
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23931
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 szept. 16, 07:51 am

Az olajlehúzó gyûrû, mint a neve is mutatja, elsõ sorban nem a sûrítésért felelõs.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed » 2013 szept. 16, 08:00 am

hát igen elvileg egy gyûrû csinálja a kompótot,és Ti mit javasoltok?gyûrûzés vagy csak szétszedni és kitakarítani?
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23931
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 szept. 16, 08:01 am

toyotae10sed írta:sziasztok

van egy 4efe kódu autóm,a kérdésem hogy egy ilyen motornak mi a reális ára bontóban?mert sztem kéne vennem egyet!vagy esetleg más e szériánák is belemegy a motorja az enyémbe?
IceRocko írta:
Jimmy írta:Sziasztok!

Nagy gondban vagyok, a Corim szíve odavan.Ma elõjött egy hangos csörgés a motorból menet közben.
Másfél liter olaj ment el belõle, utántöltõttem, a visszajelzõk rendben voltak.Mondjuk olajproblémáim eddig is voltak.
Hidegen nincs erõs hangja, de ahogy melegszik elõjön ismét. :(
Szerelõvel néztük, csak hangra, a 4-es henger hajtókarcsapágya felõl jön sajnos a hang.
Õ azt ajánlotta hogy cseréljünk motort, mivel olajat is eszegeti, így lehet többe lenne az egész.
A tisztelt fórumozók véleményét kérném ez ügyben.
A dolog íróniája hogy még 3 hétig napi szinten kb 60 km-t le kell mennem vele.
A motorcsere gondolom egyszerûbb lenne, viszont nem láttam jó áron most sehol.


Használhatom így, persze nem hajtva még 3 hetet?
A csapágy, hengerfejtömítés, karteltömítés, szelepszár-szimmering csere, és a javítás mennyibe kerülhet?
Illetve még mi az amit illene ilyenkor cserélni?
Sajnos anyagilag a béka s..e alatt vagyok, nagyon nem jött jókor nekem ez.


Köszönöm:
Jimmy
Szia,

Szerintem egy használt motort is érdemes szétfûzni és felújítani, ha sokáig szeretnéd használni. Mert biztosra senki sem tudja, hogy milyen állapotban van. Tehát nem lesz olcsóbb ha "új" használt motort veszel.
Szervusztok!

Mindkettõtök motorját érdemes inkább felújítani. A hengerfalak 99%-ban nem sérülnek és szinte nem is mérhetõ rajtuk a kopás.
Jimmy-nél hajtókarcsapágy csere (talán megúszod fõtengely csere nélkül, ha azonnal leállítod és nem kínzod tovább) egyébként dugattyúkat kifûzni, gyûrûket levenni, hornyokat kitisztítani, majd megnézni a gyûrûk kopottságát (az se kizárt, hogy ezekkel össze tudjátok rakni) és összerakni a motort.
A halmozott olajfogyasztást az olajlehúzó gyûrûk letapadása, lekoxolódása eredményezi, így nem tudják ellátni feladatukat.

Összerakásnál fontos, hogy CSAK GYÁRI hengerfejtömítéssel rakjátok össze a síkolások után.
Olvasgassatok a fórumon, sok ezekrõl a leírás és meglátjátok mitõl óvhatjátok meg magatokat.

Amennyiben értetek hozzá, bõven megoldható 100 ezer Ft alatt az egész mûvelet.
Ha motort akartok cserélni, annak hivatalos vételára legalább 100 ezer Ft, utána okmányirodában bepapírozni, minimum 12000 Ft, nem tudjátok az elõtörténetét, nagy eséllyel az is csipegeti az olajat, kezdhetitek vezérlés cserével, az is minimum 20 ezer Ft.

Bújjátok a fórumot. A projektekben van képekkel illusztrált 4E-FE és 4A-FE felújítás is. Írnak a tapasztalatokról, buktatókról stb.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2013 okt. 05, 08:32 am-kor.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed » 2013 szept. 17, 12:33 pm

hát jó,vmit kell majd okozni,köszönöm az eddigi irományokat mint segítségek!
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!

Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Hozzászólás Szerző: Wortex » 2013 okt. 01, 03:26 pm

toyotae10sed írta:megnéztük a hengert,nem volt olyan milyenségü kopás ami engedné az olajfogyasztást,katalizátor van még alatta így csak este látni ha elkezded neki nyomni és a mögöttem lévõ lámpájában,haverom azt mondta akkor köp egy pamacsot amikor tiltáshatáron váltom rá a következõt
Szia.

Tapasztalat a témával kapcsolatban.

Nálam ugyan ez a motor, 165e km-el zabálta az olajat.

Folyt rajta orrba-szájba is, pl fõtengely szimering miatt is, de

Cseréltünk fõtengelyen komplett csapágysort, és ha már szét volt pakolva, kihúztuk a dugókat is.

Mindig jó minõségû olajat tettem bele, a megfeelõ idõbe, de az olajlehúzó gyûrûk mind be voltak tapadva +az összes furat eldugulva. Érdemes ránézni.

Most már össze van rakva, de még nincs visszakötve minden, nem mentem vele azóta.

A késõbbi tapasztalatokat szívesen megosztom.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.

toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed » 2013 okt. 02, 08:59 am

üdv örülök hogy megírtad a tapasztalatot,az enyém is nemsokára szét lesz szedve,de most meg is lesz gyûrûzve,elözõ körben már meg lett csinálva hengerfej.kíváncsian várom milyen lett a verdád.
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2013 okt. 02, 10:01 am

Én nagyon várom a tapasztalataitokat, mivel az enyémre is lassan ráféren a szétfûzés és rendberakás. Viszont elgondolkodtam a cserén is, ezért is jön jól, minden tapasztalat. Szóval hajrá srácok, ne tartsátok magatokba. :D
Köszi. :)
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2013 okt. 02, 10:03 am

Wortex írta:
toyotae10sed írta:megnéztük a hengert,nem volt olyan milyenségü kopás ami engedné az olajfogyasztást,katalizátor van még alatta így csak este látni ha elkezded neki nyomni és a mögöttem lévõ lámpájában,haverom azt mondta akkor köp egy pamacsot amikor tiltáshatáron váltom rá a következõt
Szia.

Tapasztalat a témával kapcsolatban.

Nálam ugyan ez a motor, 165e km-el zabálta az olajat.

Folyt rajta orrba-szájba is, pl fõtengely szimering miatt is, de

Cseréltünk fõtengelyen komplett csapágysort, és ha már szét volt pakolva, kihúztuk a dugókat is.

Mindig jó minõségû olajat tettem bele, a megfeelõ idõbe, de az olajlehúzó gyûrûk mind be voltak tapadva +az összes furat eldugulva. Érdemes ránézni.

Most már össze van rakva, de még nincs visszakötve minden, nem mentem vele azóta.

A késõbbi tapasztalatokat szívesen megosztom.
Hali !

Remélem jó lesz ! Megtartod végül ?


Válasz küldése