Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák)
Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák)
Sziasztok!
A Corollám mostanában hidegindításkor elég furán viselkedik. A fordulatszám felmegy kb. 2600-2700-ra, majd ott is marad néhány másodpercig, legutóbb ez leglaább 10 mp. volt, utána szépen visszamegy 1100-1200-ra. Késõbb pedig 1000 alá, ahogy elkezd melegedeni. A normális ugye za lenne, hogy ha tényleg hideg van, felmegy kicsit 2000 fölé, majd 1-2 mp_en belül lecsökken 1200-ra. Nagyon aggasztó ez, mert a hidegen túl magas fordulatszám nem egészséges a motornak, ezért úgy döntöttem, ha nem muszáj, nem használom az autót, amíg nem találok rá megoldást. Semmi hibajelzés és semmi egyéb rendellenesség nincs, legalább is nem tapasztaltam.
Van valami tippetek, hogy mi okozhatja? Merre induljak el a hibakeresésben? Vagy azonnal vigyem szervizbe?
A Corollám mostanában hidegindításkor elég furán viselkedik. A fordulatszám felmegy kb. 2600-2700-ra, majd ott is marad néhány másodpercig, legutóbb ez leglaább 10 mp. volt, utána szépen visszamegy 1100-1200-ra. Késõbb pedig 1000 alá, ahogy elkezd melegedeni. A normális ugye za lenne, hogy ha tényleg hideg van, felmegy kicsit 2000 fölé, majd 1-2 mp_en belül lecsökken 1200-ra. Nagyon aggasztó ez, mert a hidegen túl magas fordulatszám nem egészséges a motornak, ezért úgy döntöttem, ha nem muszáj, nem használom az autót, amíg nem találok rá megoldást. Semmi hibajelzés és semmi egyéb rendellenesség nincs, legalább is nem tapasztaltam.
Van valami tippetek, hogy mi okozhatja? Merre induljak el a hibakeresésben? Vagy azonnal vigyem szervizbe?
- kari
- Visszajáró
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Ugyanezzel a problémával voltam én is: viewtopic.php?p=86549#86549
Re: Corolla hidegindítás
Íme egy videó, amit ma készítettem. Most nem pörgött fel annyira, csak 2500-ig és hamarabb visszament 1200-ra. Csináltam elõtte egy áramtalanítást, lehet, hogy ez megoldotta? De még mindig sok ez a 2500 szerintem. És szerintetek?gauchos írta:Sziasztok!
A Corollám mostanában hidegindításkor elég furán viselkedik. A fordulatszám felmegy kb. 2600-2700-ra, majd ott is marad néhány másodpercig, legutóbb ez leglaább 10 mp. volt, utána szépen visszamegy 1100-1200-ra. Késõbb pedig 1000 alá, ahogy elkezd melegedeni. A normális ugye za lenne, hogy ha tényleg hideg van, felmegy kicsit 2000 fölé, majd 1-2 mp_en belül lecsökken 1200-ra. Nagyon aggasztó ez, mert a hidegen túl magas fordulatszám nem egészséges a motornak, ezért úgy döntöttem, ha nem muszáj, nem használom az autót, amíg nem találok rá megoldást. Semmi hibajelzés és semmi egyéb rendellenesség nincs, legalább is nem tapasztaltam.
Van valami tippetek, hogy mi okozhatja? Merre induljak el a hibakeresésben? Vagy azonnal vigyem szervizbe?
corolla hidegindítás videó
- Ghee
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Szerintem teljesen rendben van, ha utána 1200ról szépen visszaereszti 600-700 közé. Az enyém is így indul - igaz nincs rajta fordulatszámmérõ. Nekem annyit még hozzátesz, hogy hidegen nem mindig egyenletes az alapjárat, de az is pár percen belül beáll - ez általában sok napi állás után -, még nem éreztem azt, hogy ezért szét kéne szednem bármit is, amióta megvan (lassan 5 éve) ilyen.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
- benkeszilard
- Visszajáró
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Sziasztok!
Most hogy bejöttek az elsõ igazán hidegek, azt vettem észre, hogy egyszerûen nem akarja visszaengedni az alapjáratot a motor. Indításnál felmegy 2000 fölé és legalább 1-2 percig ott tartja, de aztán se akarja 1200-1300 alá visszaengedni, még legalább félig, de inkébb 3/4ig fel nem melegszik a motor.
Pont hétfõn kapott új olajat, de azért féltem, mert nem jó, ha ennyire pörög a motor hidegen, ráadásul ilyen sokáig.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Most hogy bejöttek az elsõ igazán hidegek, azt vettem észre, hogy egyszerûen nem akarja visszaengedni az alapjáratot a motor. Indításnál felmegy 2000 fölé és legalább 1-2 percig ott tartja, de aztán se akarja 1200-1300 alá visszaengedni, még legalább félig, de inkébb 3/4ig fel nem melegszik a motor.
Pont hétfõn kapott új olajat, de azért féltem, mert nem jó, ha ennyire pörög a motor hidegen, ráadásul ilyen sokáig.
Szerintetek mi lehet a probléma?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára IceRocko 2012 dec. 06, 02:56 pm-kor.
EE101 Sedan, 7A-FE
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Cserélj termosztátot (gyári vagy b verzió a saját topicjában)
Szerintem.
Szerintem.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Két, hónapja kapott újat (gyárit), meg új hûtõt. Bár a hûtõ az utángyártott és nagyobb is a gyárinál, de ugyan olyan gyorsan 3-4km alatt bemelegszik ha megyek. Igazából azért rossz, mert reggel mikor beindítom, addig jár, még lekaparom a jeget, meg kiállok az udvarról (kb 3-4perc), de addig végig 2200-1800 között pörög. Bár emlékszem régen is pörgette ennyire, de most valahogy hosszabb ideig tartja 2000es fordulat körül.Pacsker írta:Cserélj termosztátot (gyári vagy b verzió a saját topicjában)
Szerintem.
Megjegyzem, ma reggel még "csak" -6fok volt és ezt produkálta. Mi lesz ha -15 vagy -20fok lesz?
EE101 Sedan, 7A-FE
- KunLacus
- Újonc
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 feb. 10, 10:05 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Karcag
- Kapcsolat:
Hidegintítási probléma
Sziasztok!
Olvasva a hidegindítási problémákkal küzdõk hozzászólásait teljesen együttérzek velük/veletek.
Az én kocsim sem szeret beindulni, a következõket tapasztalom hidegindításnál:
Az auto elsõ ráindításnál beindul, majd néhány mp után leengedi a fordulatot annyira, hogy le-le áll, ilyenkor újraindítom, elsõ próbálkozásra indul és megismétli a hibát. Olykor, mintha érezné mi a baj, felpörgeti magát 3000-ig is, ahonnan ejti 500-ra, mejd pörget, ejti, leáll... egészen addig, míg egy bizonyos hõmérsékletet el nem ér. Ott szépen van normális alapjárat, melegindításnál pöcre, ahogyan a könyvben meg van írva, szépen viselkedik.
Nekem már 3 szerelõnél volt, köztük Toyota szakszerviz, akiknek lövésük sem volt, majd egy motordiagnosztánál, aki nem járt (még) a hiba végére...
2001-es, 1,4-es VVT-i, 3 ajtós Corolla.
Ha valakinek ötete van, esetleg olyat tud, aki profi és csukott szemmel javít Toyotákat, annak hálás lennék!
Olvasva a hidegindítási problémákkal küzdõk hozzászólásait teljesen együttérzek velük/veletek.
Az én kocsim sem szeret beindulni, a következõket tapasztalom hidegindításnál:
Az auto elsõ ráindításnál beindul, majd néhány mp után leengedi a fordulatot annyira, hogy le-le áll, ilyenkor újraindítom, elsõ próbálkozásra indul és megismétli a hibát. Olykor, mintha érezné mi a baj, felpörgeti magát 3000-ig is, ahonnan ejti 500-ra, mejd pörget, ejti, leáll... egészen addig, míg egy bizonyos hõmérsékletet el nem ér. Ott szépen van normális alapjárat, melegindításnál pöcre, ahogyan a könyvben meg van írva, szépen viselkedik.
Nekem már 3 szerelõnél volt, köztük Toyota szakszerviz, akiknek lövésük sem volt, majd egy motordiagnosztánál, aki nem járt (még) a hiba végére...
2001-es, 1,4-es VVT-i, 3 ajtós Corolla.
Ha valakinek ötete van, esetleg olyat tud, aki profi és csukott szemmel javít Toyotákat, annak hálás lennék!
Lacus
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Gázadásnál meg egy pillanatra mindig visszaesik a fordulatszám...Jorn írta:Nekem is elõjött hasonló ma, fordulatszám fel, és mintha 3 hengerezett volna...
Mindezt egy valamennyire fûtött garázsból indulva produkálta...
Ötlete lenne valakinek, mit nézzek meg ? (a gyújtáskábelek rendben, fél éve volt motormosás, akkor kapott Denso gyertyákat, új szûrõket, injektortisztító adalékot, eddig semmi baja nem volt... lehet a benzin ?)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)