Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
kasznisvagyok
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013 okt. 22, 05:47 pm
Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák

Hozzászólás Szerző: kasznisvagyok » 2014 jan. 24, 07:48 am

gauchos írta:Sziasztok!
A Corollám mostanában hidegindításkor elég furán viselkedik. A fordulatszám felmegy kb. 2600-2700-ra, majd ott is marad néhány másodpercig, legutóbb ez leglaább 10 mp. volt, utána szépen visszamegy 1100-1200-ra. Késõbb pedig 1000 alá, ahogy elkezd melegedeni. A normális ugye za lenne, hogy ha tényleg hideg van, felmegy kicsit 2000 fölé, majd 1-2 mp_en belül lecsökken 1200-ra. Nagyon aggasztó ez, mert a hidegen túl magas fordulatszám nem egészséges a motornak, ezért úgy döntöttem, ha nem muszáj, nem használom az autót, amíg nem találok rá megoldást. Semmi hibajelzés és semmi egyéb rendellenesség nincs, legalább is nem tapasztaltam.
Van valami tippetek, hogy mi okozhatja? Merre induljak el a hibakeresésben? Vagy azonnal vigyem szervizbe?
Hali valószínûleg azért csinálja mert tényleg hideg van neki nekem is fel szokott néha menni ilyenkor 2500-2600-as fordulatra de én nem gyanakodom semmire mert a 88-as kiadású BMW-nk is csinálja ezt amúgy meg 3 ezres fordulatig semmi baja nem lesz a motornak láttam már olyat hogy mínusz 20-ba az autó fel pörgött annyira de a fölött már ténylegesen nem tesz neki jót
Hhello sziasztok én egy karosszériás vagyok egy kisebb corollával ha bármi kérdés van írjatok mert ide nem fért el amiket le akartam írni

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 jan. 24, 08:41 am

Ez így gyári.
A fülednek rossz, nem a motornak :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
doki
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Magyarország

Hozzászólás Szerző: doki » 2014 jan. 24, 09:34 am

Mióta hidegebb van én is tapasztalom hogy magasab az alapjárat egy kis ideig.Viszont az aggasztó hogy ha hidegen indítástól kb 2 perc mulva adok (adnék) egy nagyobb gázt megfullad nem áll le csak így le akar fulladni.
Mi lehet a probléma ?
Gyujtás?

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2014 jan. 24, 08:14 pm

Ha karbis 2E-s mocid van, akkor nagy valószínûséggel a kompenzátor nevezetû, hidegindításért felelõs alkatrésszel lesz a gond. Horror ára van :). Az enyém is csinálja a szaggatást, de amióta megláttam az árát, úgy döntöttem, hogy teljesen jó ez így és megszokom :lol:
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
hami
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2011 ápr. 26, 10:40 am
Tartózkodási hely: Tárnok
Re: Hidegintítási probléma

Hozzászólás Szerző: hami » 2014 dec. 27, 02:25 pm

KunLacus írta:Sziasztok!

Olvasva a hidegindítási problémákkal küzdõk hozzászólásait teljesen együttérzek velük/veletek.
Az én kocsim sem szeret beindulni, a következõket tapasztalom hidegindításnál:
Az auto elsõ ráindításnál beindul, majd néhány mp után leengedi a fordulatot annyira, hogy le-le áll, ilyenkor újraindítom, elsõ próbálkozásra indul és megismétli a hibát. Olykor, mintha érezné mi a baj, felpörgeti magát 3000-ig is, ahonnan ejti 500-ra, mejd pörget, ejti, leáll... egészen addig, míg egy bizonyos hõmérsékletet el nem ér. Ott szépen van normális alapjárat, melegindításnál pöcre, ahogyan a könyvben meg van írva, szépen viselkedik.

Nekem már 3 szerelõnél volt, köztük Toyota szakszerviz, akiknek lövésük sem volt, majd egy motordiagnosztánál, aki nem járt (még) a hiba végére...

2001-es, 1,4-es VVT-i, 3 ajtós Corolla.

Ha valakinek ötete van, esetleg olyat tud, aki profi és csukott szemmel javít Toyotákat, annak hálás lennék!
Hali, megoldódott azóta a problémád? milyen benzint tankolsz?
E11 sedan (4ZZFE)

Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák

Hozzászólás Szerző: ramboo88us » 2015 szept. 28, 01:14 pm

még kora tavasszal az egyik hideg nyirkos reggelen tapasztaltam először, hogy indítás után nem megy az egyik henger.
Azonban röviddel az indulás után visszaállt a normális rend, mind a négy henger elindult.
Nem nagyon foglakoztam az üggyel, mert azután hónapok teltek el problémamentesen.
Néha-néha inkább esős vagy párás időben azonban újra előjött a reggelenkénti nehézkes indulás mígvégül
az egyik nap már kb. 1-2 percet kellett várni, hogy beinduljon mind a négy henger.
Ekkor már rászántam magam a hibakeresésre.
Először gondoltam, hogy csak valami érintkezési hiba lehet ezért befújkodtam WD40-el a gyújtás részeket - gyújtótrafó, gyújtókábelek csatlakozóit,
gyújtáselosztó jeladó csatlakozót stb.
Ugye, mindíg csak reggel, vagy hosszabb állás után jött elő a probléma ezért minden egyes műveletnél kellett várnom egy napot...
A kontaktus tísztítás nem segített, ezért inkább kicseréltem a gyertyakábeleket és a gyertyákat.
sajnos a hiba továbbra is jelentkezett, de hozzáteszem, hogy menet közben egyszer sem tapasztaltam valami rendelleneset,
az autó jól húzott volt benne erő, egyetlen-egy gyújtás kihagyás sem volt.
kipróbáltam a gyújtótrafó cserét is de azzal sem lettem előrébb, szikra ugyanis még "háromhengerezés" alkalmával is volt (kiszedett gyertyával ellenőrizve).
A benzin nyomásra és az injektorokra nem gyanakodtam, mert akkor az előjött volna menet közben is -gondololm-
Végül megmértem a sűrítési végnyomásokat minden hengerben igaz először meleg motornál - ahol minden rendben volt, majd hideg motornál is....
hát itt a baj, azaz hidegen a 4-es hengerben nincs kompresszió...
leszedve a szelepfedelet rögtön kiderült, hogy a 4-es henger egyik szívó szelepe le van ragadva....
ilyennel még nem találkoztam, ezért osztom meg a tapasztalatokat...

sajnos a képek gyengék, mert nem volt nálam megfelelő eszköz a dokumentálásra

itt látszik, hogy a bütyök elhagyta a korongot, de a szelep lent maradt:
Kép

vezérműtengely kiszedve
Kép

szeleprugó épp, nem törött, szimmering is megfelelő

Kép

van egy sejtésem, hogy mi okozhatta a szelep beragadását, de ehhez le kell vennem a hengerfejet :(

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 szept. 28, 01:32 pm

Köszi a beszámolót!

Mire gondolsz?
Szorul a szelep? Görbe egy kicsit a szelep, vagy a vezető? Nem támaszthatja ki semmi, mert akkor melegen se gyógyulna meg.
Viszont ha görbe a szár, akkor a tányér sem illeszkedne, meg hamar lötyögősre kopna a vezető.

Mi a tipp?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák

Hozzászólás Szerző: ramboo88us » 2015 szept. 28, 01:39 pm

Csak sejtés, hogy rossz volt a szelephézag és a kipufogóból jövő trutyi visszament a szívó oldalra,
kiszedtem a szelepszár szimmeringet és a szelepvezető és a szelepszár között láttam némi lerakódást...
ez talán adhat magyarázatot, hogy ha felmelegszik a motor, a trutyi felmelegszik, felhigul, és elindul a szelep....
mondom, ez csak egy tipp....
meg kellene néznem a többi szívó szelepszárat és a szívó oldalt is.
idő hiányában tegnap csak erre futotta...

Avatar
batyu
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010 ápr. 06, 01:24 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák

Hozzászólás Szerző: batyu » 2015 dec. 26, 10:41 pm

Olajzáshiba ??
Hibajelenség : az olajazókanna ikon a műszerfalon fordulatszámfüggően villog nem szabályos ütemben , és nem is köthető pontos fordulatszámhoz !
Olajszint tökéletesen félig a nívópálcán !
Hőmérséklet : 3-5-celsius volt .
Indulás előtti bemelegítés alatt nem is figyeltem , de így egy helyben járt legalább 4-percig az autó , és utána vettem észre ezt a hibajelenséget miután elindultam .
Pár száz méter után fél re is álltam ahogy észrevettem a visszajelzést .
Kicsit szórakoztam a fordulatszámmal és láttam hogy vibrál a visszajelző .
Reckír ( tudom bátor voltam ) elindultam , letekertem 50-kilómétert , semmi hiba visszajelzés !
Most ráadom a gyújtást az autóra de nem indítom el és az olaj visszajelzőlámpa egyáltalán nem világít , úgy hogy nem jár a motor !!!
Valakinek ötlete ??

A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek !!

Üdvözlettel István .
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára batyu 2015 dec. 27, 08:59 pm-kor.
E11 Sedan , 4A-FE / 110 LE

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2015 dec. 26, 11:15 pm

Az olajgombát kellene szerintem először megnézni, de előfordulhat kontakt hiba a vezetéknél is.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
batyu
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010 ápr. 06, 01:24 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák

Hozzászólás Szerző: batyu » 2015 dec. 28, 06:10 pm

toytomi írta:Az olajgombát kellene szerintem először megnézni, de előfordulhat kontakt hiba a vezetéknél is.
Probléma elhárítva !
Lecsúszott a kábel , semmi baja az olajgombának ...   !! :taps:
E11 Sedan , 4A-FE / 110 LE


Válasz küldése