Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
- Holli
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 234
- Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Hajmáskér
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Sziasztok,
Cserélt már valaki kormányoszlopon lévő műanyag perselyt?
Nekem már iszonyatosan kopog a kormányoszlopom emiatt.
Erre gondolok: Toyodiy persely
Ezzel a cikkszámmal: 45273-16010
Ilyet cserélt-e már valaki??
Ha igen mekkora szopás időben?
Cserélt már valaki kormányoszlopon lévő műanyag perselyt?
Nekem már iszonyatosan kopog a kormányoszlopom emiatt.
Erre gondolok: Toyodiy persely
Ezzel a cikkszámmal: 45273-16010
Ilyet cserélt-e már valaki??
Ha igen mekkora szopás időben?
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
- Holli
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 234
- Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Hajmáskér
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Ezek szerint senki nem csinált még ilyet.
Akkor majd egy szabad hétvégén megpróbálom én kitaposni az ösvényt.
Akkor majd egy szabad hétvégén megpróbálom én kitaposni az ösvényt.
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Ha arra a perselyre gondolsz, ami a fogasléc végén van bal oldalon, akkor azt a projektemben ki tudod keresni, mert már cseréltem az enyémben.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Kormányoszlopra gondol.
Én még nem csináltam, de több embernél is láttam már, hogy lóg. (Talán csapágy is?!)
Vigyázz a balesetnél összecsúszó alkatrészekre nehogy "meginduljanak".
Én még nem csináltam, de több embernél is láttam már, hogy lóg. (Talán csapágy is?!)
Vigyázz a balesetnél összecsúszó alkatrészekre nehogy "meginduljanak".
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Holli
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 234
- Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Hajmáskér
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Majd figyelek rá!
Egyenlőre tolódik (betonozás és egyebek miatt), de majd ha készül akkor lesznek képek is.
Egyenlőre tolódik (betonozás és egyebek miatt), de majd ha készül akkor lesznek képek is.
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Jahogy azt!
Ki kell venni érte a kormányoszlopot, csak hogy egyszerűbb legyen. Állítsd be egyenesre a kormányodat mielőtt szétborítod és jelöld össze valahol a kormánykardánt a kormányművel. Le kell venni a porvédőt, ami a tűzfalra van csavarozva, akkor férsz hozzá ahhoz az egy csavarhoz, ami összefogja a kormány oszlopot a kormányművel.
Lebontod a műszerfal alsó borítását, aztán a kormány oszlop burkolatot, majd a kormánykereket. Azzal vigyázz, nehogy képen vágd magad a lerángatással. Célszerű az anyát rajtahagyni a kormányoszlopon,csak annyira hajtsd le, hogy lebírd szedni a kormányt. Le húzod a gyújtáskapcsoló csatlakozóját. Aztán négy csavarral van hozzáfogatva a műszerfalhoz.
Ezek után a kezedbe fog ugye kerülni az egész kormányoszlop.
Egy seeger gyűrű fogja tartja benne a csőbe a szárat, azt kell levenned és kihúzni a szárat a csőből. Aztán vagy kitöröd belőle a perselyt, vagy szépen kis csavarhúzóval ki borod belőle szerkeszteni.
Ki kell venni érte a kormányoszlopot, csak hogy egyszerűbb legyen. Állítsd be egyenesre a kormányodat mielőtt szétborítod és jelöld össze valahol a kormánykardánt a kormányművel. Le kell venni a porvédőt, ami a tűzfalra van csavarozva, akkor férsz hozzá ahhoz az egy csavarhoz, ami összefogja a kormány oszlopot a kormányművel.
Lebontod a műszerfal alsó borítását, aztán a kormány oszlop burkolatot, majd a kormánykereket. Azzal vigyázz, nehogy képen vágd magad a lerángatással. Célszerű az anyát rajtahagyni a kormányoszlopon,csak annyira hajtsd le, hogy lebírd szedni a kormányt. Le húzod a gyújtáskapcsoló csatlakozóját. Aztán négy csavarral van hozzáfogatva a műszerfalhoz.
Ezek után a kezedbe fog ugye kerülni az egész kormányoszlop.
Egy seeger gyűrű fogja tartja benne a csőbe a szárat, azt kell levenned és kihúzni a szárat a csőből. Aztán vagy kitöröd belőle a perselyt, vagy szépen kis csavarhúzóval ki borod belőle szerkeszteni.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Holli
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 234
- Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Hajmáskér
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Értem, köszönöm!
Akkor ez legalább egy délután.
Van egy olyan érzésem, hogy ez együtt lesz cserélve a pedál perselyekkel, ha már ott matatok.
Akkor ez legalább egy délután.
Van egy olyan érzésem, hogy ez együtt lesz cserélve a pedál perselyekkel, ha már ott matatok.
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
E11
Ha 9-3-nál fogom a kormányt álló helyzetben és forgatok balra 180-at majd visszafelé 360-at, amikor visszafelé indul koppan egyet.
Ha a másik irányba kezdem a 180-at, visszafelé semmi hang.
Ez normális?
Ha egyenes állásban nézem a holtjátékot, akkor semmi kopogás nincs. Menet közben nem tapasztaltam semmi problémát. Néha érzem a nyomvályút, hogy megvezeti a kereket.
Edit:
Kimentem és megnéztem újra. Ha a holtjátékot nézem, akkor is kopog mind a két oldalra, csak kisebbet, mindig akkor amikor visszafelé indul a kormány. Ha jár a motor és van szervó, akkor megint tompul egy kicsit.
Ha 9-3-nál fogom a kormányt álló helyzetben és forgatok balra 180-at majd visszafelé 360-at, amikor visszafelé indul koppan egyet.
Ha a másik irányba kezdem a 180-at, visszafelé semmi hang.
Ez normális?
Ha egyenes állásban nézem a holtjátékot, akkor semmi kopogás nincs. Menet közben nem tapasztaltam semmi problémát. Néha érzem a nyomvályút, hogy megvezeti a kereket.
Edit:
Kimentem és megnéztem újra. Ha a holtjátékot nézem, akkor is kopog mind a két oldalra, csak kisebbet, mindig akkor amikor visszafelé indul a kormány. Ha jár a motor és van szervó, akkor megint tompul egy kicsit.
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
A könyököddel lehet baj ....
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
...egyébként ha álló motornál vizsgálod a dolgot, szerintem az nem mérvadó. Az a csúnya márka, amelyiknél dolgozom (akár új autónál is) , ha álló motornál megrángatom a kormányt jobbra-balra, kopog, kattog, minden baja van. Gondolom úgy vannak illesztve az alkatrészek (persze ez csak hidraulikus szervónál érvényes), hogy az üzemi nyomáson legyen megfelelő minden.
- Holli
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 234
- Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Hajmáskér
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Van ott több csúnya márka is...
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
- Thebreak
- Visszajáró
- Hozzászólások: 68
- Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
- Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Üdv Mind1kinek!
Adva van egy rossz (nagyon csúnya hangot adó) szervó szivattyúm, cseredarab már beszerezve.
Nem a cserével van gondom, hanem az olaj teljes cseréjével, mert bevizesedett a benne lévő olaj.
Attól félek, ha csak "rátöltök, akkor idővel újra megeszi a szivattyút.
Van valami okosság arra, hogy a kormánymű leszedése nélkül ki lehessen tisztítani?
E10 HB 1,6 Si 4A-FE
Adva van egy rossz (nagyon csúnya hangot adó) szervó szivattyúm, cseredarab már beszerezve.
Nem a cserével van gondom, hanem az olaj teljes cseréjével, mert bevizesedett a benne lévő olaj.
Attól félek, ha csak "rátöltök, akkor idővel újra megeszi a szivattyút.
Van valami okosság arra, hogy a kormánymű leszedése nélkül ki lehessen tisztítani?
E10 HB 1,6 Si 4A-FE
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Szia!
Mitől tudott levizesedni? Először azt az okot kellene megkeresni és megszüntetni.
Én úgy csinálnám, hogy lekötném a nyomó és visszafolyó ág csöveit a kormányműről és a szivattyúról. Az összes csövet kimosnám pl féktisztítóval. A kocsi elejét megemelve, kézzel jobbra mozgatva a kerekeket, kinyomatnám az összes maradék olajat a kormányműből. A. szivattyút kézzel forgatva kipumpálnám onnan is a maradékot.
A tartályt és csövezését is kimosnám.
Összeraknék mindent, majd feltölteném és légteleníteném a rendszert.
Valamit meg ki kell találnod, hogy ne folyass össze mindent. Üres flakonok, rongyok, kármentő tálca, bármi szóba jöhet.
Utána meg menj el egy mosóba lecsapatni a kormányművet, szivattyút, tartályt, mindent, amit összeolajoztál. Vagy, ha úgy tetszik, akkor az egész motorteret is lemoshatod.
Remélem tudtam segíteni és érthető a leírásom. Ha van másnak más, egyszerűbb ötlete, azt is kipróbálhatod.
Mitől tudott levizesedni? Először azt az okot kellene megkeresni és megszüntetni.
Én úgy csinálnám, hogy lekötném a nyomó és visszafolyó ág csöveit a kormányműről és a szivattyúról. Az összes csövet kimosnám pl féktisztítóval. A kocsi elejét megemelve, kézzel jobbra mozgatva a kerekeket, kinyomatnám az összes maradék olajat a kormányműből. A. szivattyút kézzel forgatva kipumpálnám onnan is a maradékot.
A tartályt és csövezését is kimosnám.
Összeraknék mindent, majd feltölteném és légteleníteném a rendszert.
Valamit meg ki kell találnod, hogy ne folyass össze mindent. Üres flakonok, rongyok, kármentő tálca, bármi szóba jöhet.
Utána meg menj el egy mosóba lecsapatni a kormányművet, szivattyút, tartályt, mindent, amit összeolajoztál. Vagy, ha úgy tetszik, akkor az egész motorteret is lemoshatod.
Remélem tudtam segíteni és érthető a leírásom. Ha van másnak más, egyszerűbb ötlete, azt is kipróbálhatod.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Thebreak
- Visszajáró
- Hozzászólások: 68
- Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
- Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Az ok az lehetett, hogy a tartály fedele nem volt rendesen rárakva ....toytomi írta:Szia!
Mitől tudott levizesedni? Először azt az okot kellene megkeresni és megszüntetni.
Én úgy csinálnám, hogy lekötném a nyomó és visszafolyó ág csöveit a kormányműről és a szivattyúról. Az összes csövet kimosnám pl féktisztítóval. A kocsi elejét megemelve, kézzel jobbra mozgatva a kerekeket, kinyomatnám az összes maradék olajat a kormányműből. A. szivattyút kézzel forgatva kipumpálnám onnan is a maradékot.
A tartályt és csövezését is kimosnám.
Összeraknék mindent, majd feltölteném és légteleníteném a rendszert.
Valamit meg ki kell találnod, hogy ne folyass össze mindent. Üres flakonok, rongyok, kármentő tálca, bármi szóba jöhet.
Utána meg menj el egy mosóba lecsapatni a kormányművet, szivattyút, tartályt, mindent, amit összeolajoztál. Vagy, ha úgy tetszik, akkor az egész motorteret is lemoshatod.
Remélem tudtam segíteni és érthető a leírásom. Ha van másnak más, egyszerűbb ötlete, azt is kipróbálhatod.
Akkor a csőrendszer leszedem inkább és kimosom ..... ezen már van egy fém hurok is ..... hűtés gyanánt. A többi az adott. Nem egy gyakori hiba és lehet hogy inkább veszek még pluszba egy liter atf-II -t és azzal is átöblítem a kormányművet ...
Köszi a tippet!
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!
Re: Kormány kopogás orvoslása, szervósítás
Sziasztok!
Új témát nem akartam indítani és problémám talán ide passzol a leginkább. Szóval:
Egy hete lettem Corolla tulaj, így még ismerkedem az autóval. A jármű egy 2004-es 1.4 vvti sedan. E12 kód? A vásárlás után a szerelő átnézte, amit kellett cserélt (olaj, szűrők, az az egy szíj, ami van, gyertyák, első fékbetétek, hűtőközeg, fékolaj, kuplung olaja és szétszedte, kitakarította a fékrendszert). Az autó tökéletes, bár egy 62.000 km-t futott bármilyen autó még az kell, hogy legyen. De felfigyeltem egy fura hangra.
Ha a kormányt kis sebességnél (pl indulásnál) gyorsabban visszatekerem alászedés után, mordul egy rövidet. Kézzel a kormánykeréken semmit sem érezni. A szervó rásegítés megfelelő, a P/S lámpa nem világít, nem villan fel, a kormány nem keményedik be, semmi rendellenes nincs. A szerelő jelenlétében nem produkálta a hibát, így megmutatni nem tudtam. Találkozott már valaki hasonlóval?
Válaszaitokat előre is köszönöm! Üdv.
Új témát nem akartam indítani és problémám talán ide passzol a leginkább. Szóval:
Egy hete lettem Corolla tulaj, így még ismerkedem az autóval. A jármű egy 2004-es 1.4 vvti sedan. E12 kód? A vásárlás után a szerelő átnézte, amit kellett cserélt (olaj, szűrők, az az egy szíj, ami van, gyertyák, első fékbetétek, hűtőközeg, fékolaj, kuplung olaja és szétszedte, kitakarította a fékrendszert). Az autó tökéletes, bár egy 62.000 km-t futott bármilyen autó még az kell, hogy legyen. De felfigyeltem egy fura hangra.
Ha a kormányt kis sebességnél (pl indulásnál) gyorsabban visszatekerem alászedés után, mordul egy rövidet. Kézzel a kormánykeréken semmit sem érezni. A szervó rásegítés megfelelő, a P/S lámpa nem világít, nem villan fel, a kormány nem keményedik be, semmi rendellenes nincs. A szerelő jelenlétében nem produkálta a hibát, így megmutatni nem tudtam. Találkozott már valaki hasonlóval?
Válaszaitokat előre is köszönöm! Üdv.