Szilentezõs topic
-
- Újonc
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2013 okt. 10, 01:51 pm
- Tartózkodási hely: Budapest 13.
Re: Szilentezõs topic
Sziasztok!
Nekem egy 2000-es G6-os om van, múlt héten vittem futómű beállításra és jelezték a srácok, hogy az első lengőkar hátsó szilentjeit cserélni kellene mielőtt beállítják a futóművet. Nem régóta enyém az autó, eddig nem kellett még szervizbe menni vele. Szóval tudtok e ajánlani egy autószerelőt aki a fenti feladatot el tudja végezni, meg szereti a corollát, tehát tud tanácsot adni mikre figyeljek stb. Csak budapesti jöhet szóba
Sziletes topikot nagyjából átlapoztam, látom hogy nem egyszerű beszerezni az alkatrészt, de amíg nem tudom hogy pontosan mit keressek addig inkább nem foglalkozom vele. Már kaptam egy ajánlatot, hogy az egész lengőkart cseréljem le...
Nekem egy 2000-es G6-os om van, múlt héten vittem futómű beállításra és jelezték a srácok, hogy az első lengőkar hátsó szilentjeit cserélni kellene mielőtt beállítják a futóművet. Nem régóta enyém az autó, eddig nem kellett még szervizbe menni vele. Szóval tudtok e ajánlani egy autószerelőt aki a fenti feladatot el tudja végezni, meg szereti a corollát, tehát tud tanácsot adni mikre figyeljek stb. Csak budapesti jöhet szóba
Sziletes topikot nagyjából átlapoztam, látom hogy nem egyszerű beszerezni az alkatrészt, de amíg nem tudom hogy pontosan mit keressek addig inkább nem foglalkozom vele. Már kaptam egy ajánlatot, hogy az egész lengőkart cseréljem le...
- to4m5i
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1430
- Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Szilentezõs topic
E7-hez hol tudok vásárolni/gyártatni lengőkar szilentet?
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE
1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Szilentezõs topic
Első lengőkarok hátsó (alsó) szilentjét én simán kaptam, Firstline Wishbone FSK6303 a típusa, keress rá, hátha neked is ez kell... Unixtól jött, talán.nemeserip írta:Sziasztok!
Nekem egy 2000-es G6-os om van, múlt héten vittem futómű beállításra és jelezték a srácok, hogy az első lengőkar hátsó szilentjeit cserélni kellene mielőtt beállítják a futóművet. Nem régóta enyém az autó, eddig nem kellett még szervizbe menni vele. Szóval tudtok e ajánlani egy autószerelőt aki a fenti feladatot el tudja végezni, meg szereti a corollát, tehát tud tanácsot adni mikre figyeljek stb. Csak budapesti jöhet szóba
Sziletes topikot nagyjából átlapoztam, látom hogy nem egyszerű beszerezni az alkatrészt, de amíg nem tudom hogy pontosan mit keressek addig inkább nem foglalkozom vele. Már kaptam egy ajánlatot, hogy az egész lengőkart cseréljem le...
Be kell préselni a helyére, szerintem egy normálisan felszerelt autószerelő képes rá...
Mondjuk jól szét kell bontani hozzá az alját.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Szilentezõs topic
Remélem megoldódott. Az egész klub mozgósítja magát érted...to4m5i írta:E7-hez hol tudok vásárolni/gyártatni lengőkar szilentet?
Holnap kora du. megyek értük Újpestre.
Várlak.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- to4m5i
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1430
- Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Szilentezõs topic
Megoldodott!
...akarod mondoni hozod oket
Vagy lemaradtam valamirol?
...akarod mondoni hozod oket
Vagy lemaradtam valamirol?
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE
1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Szilentezõs topic
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Szilentezõs topic
Sziasztok,
nem régen vásárolt 1999-es e11 kombimban találtam a "szokásos" módon szétszakadva az első lengőkarok hátsó szilentjeit. A gond az, hogy találtam 52.5, 52.7 és 53mm-es külső mérettel is... tudtok segíteni abban, hogy
- milyet-mekkorát kellene vennem?
- Látszólag ez a csere a klubban elég elterjedt hobbi. Milyen gyakran szokás? Lehetséges, hogy még a gyári van az autóban? 15 év, 170.000+ km
- Sufniban, satuval megoldható a cseréje, vagy kell hozzá valami speciális szerszám?
- Ha már kézben van a lengőkar, érdemes egyből cserélni az első szilenteket is?
köszönöm előre is,
üdv
Ambrus
nem régen vásárolt 1999-es e11 kombimban találtam a "szokásos" módon szétszakadva az első lengőkarok hátsó szilentjeit. A gond az, hogy találtam 52.5, 52.7 és 53mm-es külső mérettel is... tudtok segíteni abban, hogy
- milyet-mekkorát kellene vennem?
- Látszólag ez a csere a klubban elég elterjedt hobbi. Milyen gyakran szokás? Lehetséges, hogy még a gyári van az autóban? 15 év, 170.000+ km
- Sufniban, satuval megoldható a cseréje, vagy kell hozzá valami speciális szerszám?
- Ha már kézben van a lengőkar, érdemes egyből cserélni az első szilenteket is?
köszönöm előre is,
üdv
Ambrus
Re: Szilentezõs topic
Sziasztok,lenne egy nagy gondom.Az első lengőkarba szerettem volna szilentet cserélni,de annyira belerohadt a csavar,hogy nem tudtam kitekerni.Ráadásul még a bölcsőben az anya is elengedett,és körbeforog.Mit lehet ilyenkor csinálni?Tud valaki segíteni?
Re: Szilentezõs topic
Az elöbbihez cstolva,a toyota 91-es 1,3-as lépcsöshátú.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Szilentezõs topic
Szervusz!
Először is részvétem
Azt kell csinálni, amire gondolsz. Csavart elcsapni két helyen. Lengőkar kijön, utána ki tudod nyomni a szilentet. (Ebbe a topicba képeket is raktam, hogy az első lengőkar szilentje még ha kívülről porhanyósnak is tűnik, belül szinte új még és felesleges cserélni). Most már muszáj lesz a csavar miatt, de ez kézbe már könnyebb lesz.
A bölcsőt pedig fel kell nyitni, az anyát és a benne maradt csavar darabot ki kell bányászni, majd egy új anyát pontosan behegeszteni. Ha jól emlékszem, elkerülhetetlen, mert az anya zárt helyen van.
Ha nem sikerül a művelet, szólj, mert van bölcsőm/lengőkarom.
Az új csavarból pedig ha lehet gyárit használj (rengeteg zsírral )
Először is részvétem
Azt kell csinálni, amire gondolsz. Csavart elcsapni két helyen. Lengőkar kijön, utána ki tudod nyomni a szilentet. (Ebbe a topicba képeket is raktam, hogy az első lengőkar szilentje még ha kívülről porhanyósnak is tűnik, belül szinte új még és felesleges cserélni). Most már muszáj lesz a csavar miatt, de ez kézbe már könnyebb lesz.
A bölcsőt pedig fel kell nyitni, az anyát és a benne maradt csavar darabot ki kell bányászni, majd egy új anyát pontosan behegeszteni. Ha jól emlékszem, elkerülhetetlen, mert az anya zárt helyen van.
Ha nem sikerül a művelet, szólj, mert van bölcsőm/lengőkarom.
Az új csavarból pedig ha lehet gyárit használj (rengeteg zsírral )
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Szilentezõs topic
Ha megforog az anya a bölcsőben, akkor azt fel kell nyitni(flex), majd az anyát visszahegeszteni.
Aztán, ha kijött a csavar, akkor visszakell hegeszteni a bölcsőt.
Aztán, ha kijött a csavar, akkor visszakell hegeszteni a bölcsőt.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Szilentezõs topic
Közben látom Pacsker megelőzött. Szóval úgy kell csinálni.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
Re: Szilentezõs topic
Köszönöm a segítséget.Pacsker,a bizti kedvéért a bölcsőt mennyiért adnád?Vagy esetleg nem tudsz egy jó szakit aki olcsón megcsinálná" Diósdon lakom pesthez közel"?
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Szilentezõs topic
Bocs, hogy beleszólok, de az lehet, hogy belül szinte új, csak ez a műszaki vizsgán nem mentség, ezért konkrétan megránthatják az autót. Ha látszik, hogy repedezett, célszerű kicserélni újra, nem különösebben drága utángyártottban, gyáriban, viszont tartós is.Pacsker írta:Ebbe a topicba képeket is raktam, hogy az első lengőkar szilentje még ha kívülről porhanyósnak is tűnik, belül szinte új még és felesleges cserélni.
Persze, ha a "porhanyós" nálad nem a repedezettet jelenti, akkor nem szóltam.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Szilentezõs topic
Hogy a műszakin mit néznek, valóban fontos lehet, így jogos a felvetés, de remélem, hogy ott is esetleg a józan ész diktál, mint egy futóműállításnál.
Megfogják, átrángatják padon és rögtön látszik, ha valami lóg.
A külső perem, nem sok valós funkciót szolgál. Esztétika...
Kívülről ez is öregnek tűnt.
Kipréselve a lényegi része keményebb (és egyben teljesen gumis) volt, mint az utángyártott jelen esetben Yamato. Látszik, hogy más a formája, de a közepe az utángyártottnak vastagabb, tehát ahogy bepréseltem oldal irányba megdagadt. Ennek ellenére jobban lógott az új, mint a gyári 26 éves...
Nyilván van más utángyártott márkából, ami méretpontosabb vagy más formájú, de nem foglalkoztam vele többet, hisz láttam, hogy az eredetinek a funkcionális része szinte új állapotban van. Eddig műszakin és futóműállításnál sem nagyon pampogtak érte.
Gyári újban pedig csak lengőkarral együtt rendelhető, ami igencsak fáj...
Megfogják, átrángatják padon és rögtön látszik, ha valami lóg.
A külső perem, nem sok valós funkciót szolgál. Esztétika...
Kívülről ez is öregnek tűnt.
Kipréselve a lényegi része keményebb (és egyben teljesen gumis) volt, mint az utángyártott jelen esetben Yamato. Látszik, hogy más a formája, de a közepe az utángyártottnak vastagabb, tehát ahogy bepréseltem oldal irányba megdagadt. Ennek ellenére jobban lógott az új, mint a gyári 26 éves...
Nyilván van más utángyártott márkából, ami méretpontosabb vagy más formájú, de nem foglalkoztam vele többet, hisz láttam, hogy az eredetinek a funkcionális része szinte új állapotban van. Eddig műszakin és futóműállításnál sem nagyon pampogtak érte.
Gyári újban pedig csak lengőkarral együtt rendelhető, ami igencsak fáj...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)