Szilentezõs topic

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 ápr. 20, 11:23 am

Ha másnak van véleménye, örömmel veszem, hisz mindenki tévedhet!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2012 ápr. 20, 01:23 pm

Igen, és többek közt ezért maradtam csöndben. És most mégis....
Voltak /vannak fórumozók durvább kilengésekkel, kevesebb tudással. Elég gyorsan mutatott nekünk egy görbe tükröt a fórum gyengeségeivel.
Remélem mindenki átgondolja az ebbõl az esetbõl leszûrhetõ tanulságokat. (számítok némi pozitív változásra, ami Frool és Toytib írása után is tapasztalható volt.)

Béke! :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2012 ápr. 20, 05:23 pm

bubidisc írta:Igen, és többek közt ezért maradtam csöndben. És most mégis....
Voltak /vannak fórumozók durvább kilengésekkel, kevesebb tudással. Elég gyorsan mutatott nekünk egy görbe tükröt a fórum gyengeségeivel.
Remélem mindenki átgondolja az ebbõl az esetbõl leszûrhetõ tanulságokat. (számítok némi pozitív változásra, ami Frool és Toytib írása után is tapasztalható volt.)

Béke! :wink:
Alapvetõ probléma, hogy sok embernek nincs kellõ önismerete, illetve ön-
kritikája ahhoz, hogy belássa,nem rendelkezik elegendõ tudással,
szakmai tapasztalattal az érdemi hozzászóláshoz. Ennek ellenére innen-
onnan szerzett információk illetve az internet bújása alapján mégis olyan
szakmai magaslatokba emelkedik......és ír iszonyat hülyeségeket. Értitek
gondolom. Az ilyen jellegû fórumoknak sajnos mindig megvolt-meglesz
ez a hátránya. Arról nem beszélve, hogy a Tibcsi-féle valóban
szakembereknek hamar elmegy a kedve a bohóckodástól....

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2012 ápr. 20, 05:54 pm

Lackó írta:
bubidisc írta:Igen, és többek közt ezért maradtam csöndben. És most mégis....
Voltak /vannak fórumozók durvább kilengésekkel, kevesebb tudással. Elég gyorsan mutatott nekünk egy görbe tükröt a fórum gyengeségeivel.
Remélem mindenki átgondolja az ebbõl az esetbõl leszûrhetõ tanulságokat. (számítok némi pozitív változásra, ami Frool és Toytib írása után is tapasztalható volt.)

Béke! :wink:
Alapvetõ probléma, hogy sok embernek nincs kellõ önismerete, illetve ön-
kritikája ahhoz, hogy belássa,nem rendelkezik elegendõ tudással,
szakmai tapasztalattal az érdemi hozzászóláshoz. Ennek ellenére innen-
onnan szerzett információk illetve az internet bújása alapján mégis olyan
szakmai magaslatokba emelkedik......és ír iszonyat hülyeségeket. Értitek
gondolom. Az ilyen jellegû fórumoknak sajnos mindig megvolt-meglesz
ez a hátránya. Arról nem beszélve, hogy a Tibcsi-féle valóban
szakembereknek hamar elmegy a kedve a bohóckodástól....
Köszi a szakember megszólítást :oops:
Dehogy megy el, ezelõtt pár évvel még hamar feladtam, de ma már jót vigyorgok az egészen.
Akkoriban még fel tudtam magam húzni apró szarokon, de próbálkozom Walaki stílusával és tényleg beválik. :)
Egyébként szerintem túl hamar borult a bili, pár információra még szükségem lett volna hogy teljes legyen a kép arról, hogyan lehet és kell autót építeni :roll:
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 03, 12:41 pm

Újult a NOK industry alkatrész keresõje.
http://nokindustry.com/search_model/ind ... guage_Get=

Szerintem szuper jó!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 09, 10:57 am

Ismét haladtam elõre az ügyben.
Mint említettem nekem a gyári gumi szilentek fognak bekerülni, ha cserélem õket. Utcai autó, felesleges a poliuretán.

Nagyon sok méregetés és guglizás után kiderítettem, hogy a hátsó 12 db szilentbõl melyik, mekkora és mi lehet a NOK cikkszáma. Mint korábban említettem, a Toyota a szilenteket csak lengõkarral, illetve csonkálvánnyal együtt adja horror áron. Emiatt sajnos nem is létezik a szilenteknek külön cikkszáma az EPC-ben. AZONBAN a NOK industry honlapján szerepelnek 2x5 karakterbõl álló gyári cikkszámok a szilentek mellett. Hogy honnan származnak, nem tudom, de alternatívákra és beazonosításokra jó célt szolgálnak, így azt is fel fogom tüntetni az alábbiakban.

Kép

Nem tudtam tized mm-re pontosan mérni, mivel a tolómérõ nem fért be mindenhova, plusz ugye belsõ átmérõket nem lehetett, de azért arra, hogy a neten találtakkal összevessem, jó volt.
Ahogy kalkuláltam lengõkaronként egyeznek a szilentek:

- 1,2 (hosszlengõkar elsõ, hátsó)

Toyota OEM: 48725-12040 (48725-12150??)
NOK: 3101 1 0086 4

Intercars-nál:

TED GUM: 00671838 / nagyker br. áfás: 1137 Ft
4MAX: 4706-03-5056P; 55116-29000 / kisker br. áfás: 2320 Ft
NOK: J52000ANOK; (4707-01-5304P) / kisker br. áfás: 3849 Ft
Yamato: J52000AYMT; (4707-01-5305P) / kisker br. áfás: 4549 Ft

Méret: 12x55x45mm ???
Nem találtam erre adatot még a neten.
12 = fém persely belsõ átmérõ (csavar átmérõ)
55 = szilent teljes szélesség (fém persely két széle)
45 = szilent magassága/szélessége (egyik végén levõ perem legnagyobb átmérõjében. Ez lehet 40mm, csak sokat lapult az idõ során)

Kép

Kép

nagy, tömzsi, egyik végén két kis fülecskével, hasán pedig két dudorral (gondolom fontos, hogy berakásnál a dudorok a lengõkar vonalát hosszabbítsák meg?)



- 3,4 (elsõ keresztlengõkar külsõ, belsõ)

Toyota OEM: 48725-12300 (vagy? néhol E10-hez írta, de ugyanannak tûnik 48725-12990)
NOK: 3101 1 0084 4 (vagy? 3101 1 00874)

Intercars-nál:

TED GUM: 00671840 / kisker br. áfával: 5080 Ft

Méret: 12,5 (12?)x50x29mm

Lengyel intercars-on keresztül folyamatban, hogy meg tudják-e rendelni a NOK industry-tól, majd elküldeni a magyar IC-nak. Ha van fejlemény, írom. Bárki tud egyéb megoldást, szívesen veszem. Ha lehet NOK-ot, vagy Yamato-t vennék.
Külföldi oldalakon találni 1-2 helyen, pl EKKO gyártmányút. A zárójeles szilent helyettesítõ cikkszámaként találtam ilyeneket: JG-TY-03537; PX-TO-3035 (gugli keresgéléshez)

Kép

hosszabb, vékonyabb, szimmetrikus



- 5,6 (hátsó keresztlengõkar külsõ, belsõ)

Toyota OEM: 48725-16080
NOK: 3101 1 0085 4

Intercars-nál:

TED GUM: 00674122 / kisker br. áfás: 5507 Ft
(Intercarsos, NOK rendelésének kérdése folyamatban)

Méret: 12x40x30 mm

Kép

kicsi, tömzsi, szimmetrikus



A fenti info-k alapján szerintem most már mindenki ki tudja keresni a saját szilentjét az autójához, úgy, hogy ne kelljen lengõkarokat, csonkálványokat rendelnie. A NOK honlapja nagyon nagy segítség hozzá.
Remélem hasznos volt másnak is. Mivel még gyakorlatban nem teszteltem, hogy jók-e, ezért nézzetek utána ti is, mielõtt vásárolnátok.
És "nem, nem 1 féle szilentbõl van 12 db a hátsó futómûvünkben (sajnos)" :)

Ha tudok rendelni NOK-ot, kell másnak is?
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2012 júl. 10, 06:12 pm-kor.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 09, 11:10 am

Lengyelektõl megrendelhetõ mindhárom olcsón:
http://tedgum.pl/sklep/index.php?cPath= ... _2390_4878

Csak nem tudom milyen minõség.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 09, 12:02 pm

Ha már megvettük a szilenteket, mi örülni fogunk, azonban a futómûvesek (szilentesek nem). Nem fogják tudni belerakni (gyömöszölni, szabdalni) a saját megragadt raktárkészleteiket, illetve bejáratott gagyi minõségû filléres dolgaikat. Így pedig ugye a profittól elesnének. Az 5-10 ezer/csere/db árból nem fog lejönni az ár 70 %-a mert viszünk anyagot. Akkor a szerelés lesz sok.
Ha picit is van türelmünk hozzá, akkor oldjuk meg magunknak.

Valószínû vágni kell majd a szilenttel összerohadt és együtt forgó csavarokat is.
Ezekhez segítségképp:

Kép

Keresztlengõkarok csavarjai:
90119‑12146 *12-1.25PX86-30 8 € 3.60
90119‑12152 *12-1.25PX86-26 6 € 3.60

Elvileg 8 kell belõle, mint ahogy írja is az EPC, de mi az a második sor? (Akkor szokták, ha évjárattól másfélét kér, de itt a csavar egyik mérete különbözik. Mi az a -26, -30 érték? Szerintem tökéletes, ha veszük 8-at az elsõ cikkszámból.

Ezek anyái:
90179‑12063 BODY SIDE 2 € 2.37
90179‑12064 CARRIER SIDE 4 € 1.90

Lehet azért 2 a Body side és azért van a csavaroknál is másik cikkszám, mert a hátsó keresztlengõkar belsõ csavaránál, ahol van a futómûállítós alátét, ott hosszabb a menet nélküli nyaka a csavarnak? 26-30mm? Azért is írja, hogy vagy veszünk 6 rövidet és 2 hosszút, vagy 8 hosszút. Döntsétek el.
Azonban a maradék két anya, nem tudom hova veszett és EPC-ben sem találom. Az hegesztett lenne? Nem úgy emlékszem.
Vagy ez lenne az?
48452‑32020 2 € 17.15

Általában ezek a belsõ csavarok többnyire meg is indulnak. Úgyse kell 12 csavart és anyát (,alátétet) rendelnetek.

Hosszlengõkar csavarjai:
90119‑12146 (05/1987 - 10/1987) 4 € 3.60
90119‑12152 (11/1987 - 07/1988) 4 € 3.60

és anyái:
90179‑12062 CARRIER SIDE 2 € 2.37
90179‑12063 BODY SIDE 2 € 2.37
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 júl. 09, 03:44 pm

Sima mezei acél csavar nem lenne jó? Csak azért kérdezem, mert biztosan lehet kapni olyat bármelyik csavar boltba.
A szilentek beszereléséhez meg, ha kölcsön tudtok kérni behúzó szerszámot, vagy esetleg prést is tudtok akkor is olcsóbb, mint elvinni máshova.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 09, 04:29 pm

Annó Frool-nak rendeltem futómû csavarokat. 12-es ugyan, de a nem menetes nyakuk vastagsága miatt valahogy kevésbé lötyögtek, a szilentben, mint a sima mezei csavarok. Sõt egyéb Toyota 12-es csavarok is jobban kotyogtak benne. Érdekes
Te már csináltad a Tied? Van behúzód?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2012 júl. 09, 04:47 pm

Nagyon szuper összesités és kutatómunka! :wink:
Köszi, én még biztos hasznát fogom venni, egyszer...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 júl. 09, 07:37 pm

Pacsker írta:Annó Frool-nak rendeltem futómû csavarokat. 12-es ugyan, de a nem menetes nyakuk vastagsága miatt valahogy kevésbé lötyögtek, a szilentben, mint a sima mezei csavarok. Sõt egyéb Toyota 12-es csavarok is jobban kotyogtak benne. Érdekes
Te már csináltad a Tied? Van behúzód?
Nem csináltam még az enyémet, meg nincsen behúzóm. De abba a szerencsében vagyok, hogy bármikor tudok kölcsönkérni.
Az összes E9-nek ugyanilyen méretûek a szilentjei nem? Vagy erõsebb motorhoz erõsebb, esetleg nagyobb van?
Azért gondolok ilyenre, mert ugye pl nekem a 2E-hez nincs elsõ stabilizátorom csak hátsó.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 09, 07:44 pm

Ugyanolyan lengõkar szilent van az összesben.
Ha nekiállok el tudod nekem kérni a behúzót? Az mennyire mobilis és mekkora? Kis is nyomja, vagy azt környezetnekíméljem ki :? ? Fizetek is érte valami bérleti díjat, ha csak úgy megy.
TED GUM-ból egyébként a 12 db kijönne kb 25 ezer ft-ból plusz posta. (kérdés milyen minõség)

http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... 1e85994b0a
http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... 1e85994b0a
http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... 1e85994b0a
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 12, 10:12 am

Ha valakinek van ötlete, kapcsolata, rákérdezne NOK cikkszám, OEM cikkszám, illletve TED GUM helyettesítõ segítségével a két keresztlengõkar szilentre, hogy NOK-ból meg lehet-e rendelni?
Segítsetek! :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 12, 04:22 pm

Nipparts:

Kereszt hátsó - J4252007
Kereszt elsõ - J4252006

Jó kis keresõ:
http://cn.oemol.com/oem/oem_detail/2985 ... nBush.html
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése