Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
rendellenes hangot nem érzékelek , viszont azt a könnyed indítást , ami hidegen produkál melegen nem tudja , az önindító teker , a benzint nyomja a csőő, rendellenes hangot nem érzékelek ... ma is elindítottam hidegen mentem vele egy kicsit , viszont ugyan az történt vele . karburátor hibára nem gondolok , mivel nem tortyog , illetve nem akadozva megy . szépen a szivató is visszaáll az alapjárati hangra egy idő után . viszont ha egy picit megpöckölöm a gázt (1500 rpm) , a fordulatszám nehezecskén esik vissza , ami sebességváltáskor igencsak zavaró tényező . köszönöm hogy próbálsz segíteni . az én autom is ugyanolyan mint a tiéd , csak ez 89-es 1.3 . 206000 km van benne kb 195000 nél lett vezérműszíj cserélve , illetve kb 5-6 ezer kilóméternél olaj olajszürő légszürő.
Juteszembe 2x történt olyan , hogy az akkumulátor pozitív saruján lévő biztosítékházban már 2x elromlott a 30A-s biztosíték ... (rozsaszines)
köszi előre is .
Juteszembe 2x történt olyan , hogy az akkumulátor pozitív saruján lévő biztosítékházban már 2x elromlott a 30A-s biztosíték ... (rozsaszines)
köszi előre is .
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Próbáld melegen padló gázzal indítani. Nem kell pumpálgatni, csak tövig nyomd be indítózás közben. Ha akkor se indul, akkor lehet tovább keresgélni.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Ajánlom figyelmedbe a Karburátor problémák topic és a kereső használatát.
Sajnos nem először felbukkanó probléma, amit megpendítettél.
Egy jó beállítással, vákuum rendszer átnézésével, ügyes technikával (ahogy Toytomi is írja) meg lehet tanulni együtt élni vele. Toytomi, Biagio.. is azonos típust használ.
Gyere el a Tavaszi találkozónkra, ahol össze tudod hasonlítani a vákuumrendszert más tesóéval. Gőzborotvázások alkalmával le tudnak jönni a csövek, amelyek rosszul visszadugva okozhatnak galibát.
Sajnos nem először felbukkanó probléma, amit megpendítettél.
Egy jó beállítással, vákuum rendszer átnézésével, ügyes technikával (ahogy Toytomi is írja) meg lehet tanulni együtt élni vele. Toytomi, Biagio.. is azonos típust használ.
Gyere el a Tavaszi találkozónkra, ahol össze tudod hasonlítani a vákuumrendszert más tesóéval. Gőzborotvázások alkalmával le tudnak jönni a csövek, amelyek rosszul visszadugva okozhatnak galibát.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
ha tövig benyomom indítózás közben 5 alkalomból 1x ha elindul, de akkor is meg kell szenvedni vele . próbáltam én már mindenféle álláspontot a gázon de semmi . azlenne az igazi ha riccenne egyből,gáz nélkül
... a többinél meg ott marad ahol leállítottam pár óra mulva válik hazavihetővé de akkor is hosszas nyösztetés után .
... a többinél meg ott marad ahol leállítottam pár óra mulva válik hazavihetővé de akkor is hosszas nyösztetés után .
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Lyani írta:Látott már valaki olyat, hogy a következő alkatrész beszart? Pl ettől nem indul az autó?
RELAY ASSY, CIRCUIT OPENING (FOR EFI) 85910-12010
Javítható? Vagy lehet szerezni valahonnan? 5 lábú...
Diagnosztikai doboznál nézd meg, hogy megy-e a szivattyú...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
FP drótozva B+, morgás van, de ebből pl nem derül ki hogy a nyomásszelep (injektorokhoz+tankba vissza) működik-e.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Leveszed az injektorhidat és megnézed spriccelnek-e az injektorok.
Így nem csak az üzemanyag eljutását tudod ellenőrizni, hanem azt is, hogy kapnak-e vezérlést az injektorok.
(Vigyázz az üzemanyagnyomással és a belobbanással!)
Így nem csak az üzemanyag eljutását tudod ellenőrizni, hanem azt is, hogy kapnak-e vezérlést az injektorok.
(Vigyázz az üzemanyagnyomással és a belobbanással!)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
+ és vezérlés az van, de az üzemanyagnyomás és a relé állapota kérdéses. Holnap talán lesz idő szétborítani.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Ha már spriccelnek az injektorok, el kell indulnia.
Ha "gyenge" már a pumpa akkor maximum fordulatra fullad be.
Ha "gyenge" már a pumpa akkor maximum fordulatra fullad be.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Vissza ne hívjál délután, ha már a Te érdeked...
Bocsáss meg, hogy nem tudok az irodában 4AGE vezérműtengely jelekről beszélni munkaidőben.
A "nem indul" jelenséghez nagy mértékben segít, ha elmondod az előzményeket. Mióta, mihez lett hozzányúlva...
Ötletelni próbálok, azért mert a fórum elveihez megpróbálok hű lenni.
Általánosságban írok, bár, ha kifejted az előbb kértet, közelebb lehetünk a megoldáshoz.
Gyermetegül, csak végigvezetve a saját (esetleg hibás) logikámat.
Tessék bárki javítson ki!
Mi kell a járáshoz? (tegyük fel nem lyukas minden dugattyúd és a szelepek is zárnak)
- Üzemanyag
- Levegő
- Jó időpontban pár szikra
Először is próbáld meg "diagnosztizálni", kivillogtatni T1+(T)E1-el. Kicsi az esély, de hátha lát valami anomáliát.
0. Vezérlés:
Nézd meg, hogy a vezérlés jelen van-e. A vezérműkerekeket kétféleképpen lehet felrakni a tengelyekre. Tehát kétféleképpen lehet a jelöléseknél jelen. Nézd meg, hogy a dugó felső holtpontban van-e, hogy az adott szelep nyitva van-e, hogy a kerekek jelen vannak-e.
Hogy a főtengely 1-es henger felső holtpontban jelen van-e a vezérműburkolathoz képest. A főtengelyből ki tud fordulni az ékpálya és ugyan a vezérlést nem, de az előgyújtást befolyásolja, ha az ékszíjtárcsa vulkanizálása elszakadt és elfordult a főtengelyhez képest.
1. Üzemanyag:
Diag csati teszttel már hallod, hogy jár a pumpa.
Ha benzin is van az autóban.. akkor jó eséllyel feljön az üzemanyaghídig. Az alapjárati beröffenéshez az is elég, ha a száddal beleprüszkölsz egy kis benyát a szívósorba, így az, hogy hány BAR a nyomás mindegy. Régen az első 4AGE-knél volt a kábelkötegen egy plusz bizti az injektoroknak is. A tiednél már elvileg nem, de a legjobb, ha kiveszed az üzemanyag hidat (minimális meló), így ki tudod zárni a pumpa komplett teljesítésképtelenségét, a rendszer dugulását és az injektorok helyes működését. Ha kis pohárba spriccelnek felváltva, akkor üzemanyag ellátási gondod nincs.
2. Levegő:
Mondtad, hogy méregeted a légtömegmérőt. Gyári service manual-ba minden benne van, de nem foglalkoznék vele sokat a hiba feltárásánál. Legjobb tudomásom szerint, ha kiiktatod a légtömegmérőt (lehúzod a csatit, vagy rossz jelet érzékel az ECU), akkor is el tud ketyegni a motor "szerviz üzemben". Lehet ez csak a MAP szenzorra érvényes, de szerintem ne foglalkozz a légtömegmérővel. Ha bajt érzékel az ECU azt főleg kivillogtatná.
Ha nem vagy biztos benne, hogy eljut a levegő a szívósorig, vedd le a fojtószelepházról a betáp csövet. (persze ha nincs körülötted homokvihar). Ha még egy süni is költözött volna be a szívósor torkába, akkor is be be röffenne a motor csak fuldokolna...
Levegőt valószínűleg kap és ha a vezérlést is megnézted (rendben, jelen van), akkor jó eséllyel nem nyit ki egy pár szelep akkor, amikor épp sűríteni, gyújtani kéne. (Ezt önindítózásnál úgy is hallanád)
3. Gyújtás jó időpontban:
Kőkorszaki megoldás, kiveszed a gyertyát letesteled a menetes részét és rádugott gyertyapipával valaki indítózik, te meg nézed, hogy van-e szikra. Ha lagymatag narancsos alig látszó valami, az lehet gond. Ha fehéres(kékes), csattogós, karakán, akkor a begyújtáshoz szükséges szikra már tuti, hogy van.
A mikor jó kérdés. Itt jön az általad említett elosztó helyes behelyezése. Ha ezer százalékra tuti, hogy jó már?!, akkor nagyjából lődd be az elosztó állítási lehetőségét "előgyújtás" középre. Ha valaki indítózik, forgathatod is, hátha egyik állásban elkezd pöfögni.
FONTOS. Ha rosszul volt berakva az elosztófedél, lehet, hogy már a gyertyák tocsognak az üzemanyagban. Ha minden jó, akkor sem fog elindulni. Ki kell őket venni, megdrótkefézni, kiégetni. A tesztelgetés ideje alatt meg sokszor padló gázzal indítózni. Ez azért jó, mert a fojtószelep teljesen nyitva lesz, sok friss levegő tud be (és ki)áramolni és lehetőség szerint késlelteti a gyertyák "beköpését".
A pontos gyújtást oszcilloszkóppal és komolyabb műszerekkel lehetne jól megnézni. HA! tuti jó az elosztó-fogaskerék-vezérműtengely párosítás és erős a szikra, adj neki egy kis bizalmat, hogy jól csinálja.
Ha a 3 dologból (inkább 2) valami sántít, akkor lehet végig menni az alkatrészeken és az okokon.
De legalább derüljön ki, hogy mégis melyik "ággal" van a gebasz.
Várjuk a fejleményeket...
Bocsáss meg, hogy nem tudok az irodában 4AGE vezérműtengely jelekről beszélni munkaidőben.
A "nem indul" jelenséghez nagy mértékben segít, ha elmondod az előzményeket. Mióta, mihez lett hozzányúlva...
Ötletelni próbálok, azért mert a fórum elveihez megpróbálok hű lenni.
Általánosságban írok, bár, ha kifejted az előbb kértet, közelebb lehetünk a megoldáshoz.
Gyermetegül, csak végigvezetve a saját (esetleg hibás) logikámat.
Tessék bárki javítson ki!
Mi kell a járáshoz? (tegyük fel nem lyukas minden dugattyúd és a szelepek is zárnak)
- Üzemanyag
- Levegő
- Jó időpontban pár szikra
Először is próbáld meg "diagnosztizálni", kivillogtatni T1+(T)E1-el. Kicsi az esély, de hátha lát valami anomáliát.
0. Vezérlés:
Nézd meg, hogy a vezérlés jelen van-e. A vezérműkerekeket kétféleképpen lehet felrakni a tengelyekre. Tehát kétféleképpen lehet a jelöléseknél jelen. Nézd meg, hogy a dugó felső holtpontban van-e, hogy az adott szelep nyitva van-e, hogy a kerekek jelen vannak-e.
Hogy a főtengely 1-es henger felső holtpontban jelen van-e a vezérműburkolathoz képest. A főtengelyből ki tud fordulni az ékpálya és ugyan a vezérlést nem, de az előgyújtást befolyásolja, ha az ékszíjtárcsa vulkanizálása elszakadt és elfordult a főtengelyhez képest.
1. Üzemanyag:
Diag csati teszttel már hallod, hogy jár a pumpa.
Ha benzin is van az autóban.. akkor jó eséllyel feljön az üzemanyaghídig. Az alapjárati beröffenéshez az is elég, ha a száddal beleprüszkölsz egy kis benyát a szívósorba, így az, hogy hány BAR a nyomás mindegy. Régen az első 4AGE-knél volt a kábelkötegen egy plusz bizti az injektoroknak is. A tiednél már elvileg nem, de a legjobb, ha kiveszed az üzemanyag hidat (minimális meló), így ki tudod zárni a pumpa komplett teljesítésképtelenségét, a rendszer dugulását és az injektorok helyes működését. Ha kis pohárba spriccelnek felváltva, akkor üzemanyag ellátási gondod nincs.
2. Levegő:
Mondtad, hogy méregeted a légtömegmérőt. Gyári service manual-ba minden benne van, de nem foglalkoznék vele sokat a hiba feltárásánál. Legjobb tudomásom szerint, ha kiiktatod a légtömegmérőt (lehúzod a csatit, vagy rossz jelet érzékel az ECU), akkor is el tud ketyegni a motor "szerviz üzemben". Lehet ez csak a MAP szenzorra érvényes, de szerintem ne foglalkozz a légtömegmérővel. Ha bajt érzékel az ECU azt főleg kivillogtatná.
Ha nem vagy biztos benne, hogy eljut a levegő a szívósorig, vedd le a fojtószelepházról a betáp csövet. (persze ha nincs körülötted homokvihar). Ha még egy süni is költözött volna be a szívósor torkába, akkor is be be röffenne a motor csak fuldokolna...
Levegőt valószínűleg kap és ha a vezérlést is megnézted (rendben, jelen van), akkor jó eséllyel nem nyit ki egy pár szelep akkor, amikor épp sűríteni, gyújtani kéne. (Ezt önindítózásnál úgy is hallanád)
3. Gyújtás jó időpontban:
Kőkorszaki megoldás, kiveszed a gyertyát letesteled a menetes részét és rádugott gyertyapipával valaki indítózik, te meg nézed, hogy van-e szikra. Ha lagymatag narancsos alig látszó valami, az lehet gond. Ha fehéres(kékes), csattogós, karakán, akkor a begyújtáshoz szükséges szikra már tuti, hogy van.
A mikor jó kérdés. Itt jön az általad említett elosztó helyes behelyezése. Ha ezer százalékra tuti, hogy jó már?!, akkor nagyjából lődd be az elosztó állítási lehetőségét "előgyújtás" középre. Ha valaki indítózik, forgathatod is, hátha egyik állásban elkezd pöfögni.
FONTOS. Ha rosszul volt berakva az elosztófedél, lehet, hogy már a gyertyák tocsognak az üzemanyagban. Ha minden jó, akkor sem fog elindulni. Ki kell őket venni, megdrótkefézni, kiégetni. A tesztelgetés ideje alatt meg sokszor padló gázzal indítózni. Ez azért jó, mert a fojtószelep teljesen nyitva lesz, sok friss levegő tud be (és ki)áramolni és lehetőség szerint késlelteti a gyertyák "beköpését".
A pontos gyújtást oszcilloszkóppal és komolyabb műszerekkel lehetne jól megnézni. HA! tuti jó az elosztó-fogaskerék-vezérműtengely párosítás és erős a szikra, adj neki egy kis bizalmat, hogy jól csinálja.
Ha a 3 dologból (inkább 2) valami sántít, akkor lehet végig menni az alkatrészeken és az okokon.
De legalább derüljön ki, hogy mégis melyik "ággal" van a gebasz.
Várjuk a fejleményeket...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Köszönöm a részletes leírást. Visszahívni nem tudtalak, de ez most nem is lényeges.
Előzmények:
1. Olaj, szűrők, vezérműszíj+feszítő+vízpumpa csere. Vezérműkerekek a helyükön maradtak, nem nyúlt hozzájuk senki az elmúlt 60ezer kilóméterben. Utána természetesen pöc röf.
2. 2 nap gondtalan használat
3. 3. nap kertből kiállás után megkotlás. Egyszer még beindulás, hogy vissza tudjak döcögni.
4. Azóta:biztosítékok ellenőrzése, EFI relé teszt, folytószelepház tisztítás, TPS újrakalibrálás, érzékelők (vízhőfok,beszívott levegő hőmérséklet) kimérése multiméterrel (minden tartományon belül, kivéve a légtömegmérő zárt állási ellenállása, az kicsit magasabb, és ahogy a lapocskát nyitom benne az az ellenállás is össze vissza ugrál. A nyitva-zárva kapcsoló hibátlan.)
5. Benzin van még az autóban, igazá már nem sok. Ma rátöltök picit.
6. Injektorokok megkapják a 12 voltot, sőt még vezérlést is, és a hidegindító is köpköd ezerrel, sőt benzinyomás is van, leglábbis indítózás alatt!!!
7. Szikra van. Sikra jó időben? Ugye az elosztón a fogaskereket megfordítottam. Most talán jó pozícióban is van bent.
8. Sikerült beindítani és még az előgyújtást is beállítani strobival 10 fokra, E1 T drót kiszedése után szépen fel is ment 16 fokra.
9. Viszont beállított gyújtással egyszerűen nem indul. Úgy lehetett csak elindítani, hogy az elosztót kézell csavargatva az ember. Ez meg ugye 2 emberes feladat. De a legjobb az egészben, hogy gázadásra egyszer csak katt és megállt...
10. Lehúzott AFM csatival teljesen nem megy, az kell neki. Ezért is gondolom, mivel az AFM azon része jó, hogy a CIRCUIT OPENING RELAY lehet hol jó, hol nemjó, mint az index.
11. Hibakód természetesen nincsen, ahhoz be kéne indítani, hogy megint kitaláljon valamit.
12. 1-es henges felső holtpontot még nem néztem, mert a motor nem volt megbontva az elmúlt időszakban, de ma az lesz az első... Hátha elfordult a főtengelyen a tárcsa jele. De akkor a vezérműtengelyek jele hogy lehet a helyén???
Valószínű, hogy több hiba is van egyszerre, de mind olyan, hogy nem megy tőle az autó. (Hibás EGR szelep, kontakthiba, kábelszakadás, buziskodó relék...)
Mindenesetre ez nekem már túl összetett kezd lenni, és túlságosan UFÓ jelenség, főleg, hogy nem is értek hozzá.
Manualt olvasgatni munkaidőben lehet, de a tapasztalat, és a mélyebb összefüggések átlátásához sokkal nagyobb rutin és szaktudás kéne, mert rohadtul összetett és bonyolult ez a buzi 4age.
Az okosok még hátha tudnak valamit Szabber, ZDoman (Circle opening relé az ő ötlete), toytib (főtegely tárcsa), Walaki? Valaki?
Előzmények:
1. Olaj, szűrők, vezérműszíj+feszítő+vízpumpa csere. Vezérműkerekek a helyükön maradtak, nem nyúlt hozzájuk senki az elmúlt 60ezer kilóméterben. Utána természetesen pöc röf.
2. 2 nap gondtalan használat
3. 3. nap kertből kiállás után megkotlás. Egyszer még beindulás, hogy vissza tudjak döcögni.
4. Azóta:biztosítékok ellenőrzése, EFI relé teszt, folytószelepház tisztítás, TPS újrakalibrálás, érzékelők (vízhőfok,beszívott levegő hőmérséklet) kimérése multiméterrel (minden tartományon belül, kivéve a légtömegmérő zárt állási ellenállása, az kicsit magasabb, és ahogy a lapocskát nyitom benne az az ellenállás is össze vissza ugrál. A nyitva-zárva kapcsoló hibátlan.)
5. Benzin van még az autóban, igazá már nem sok. Ma rátöltök picit.
6. Injektorokok megkapják a 12 voltot, sőt még vezérlést is, és a hidegindító is köpköd ezerrel, sőt benzinyomás is van, leglábbis indítózás alatt!!!
7. Szikra van. Sikra jó időben? Ugye az elosztón a fogaskereket megfordítottam. Most talán jó pozícióban is van bent.
8. Sikerült beindítani és még az előgyújtást is beállítani strobival 10 fokra, E1 T drót kiszedése után szépen fel is ment 16 fokra.
9. Viszont beállított gyújtással egyszerűen nem indul. Úgy lehetett csak elindítani, hogy az elosztót kézell csavargatva az ember. Ez meg ugye 2 emberes feladat. De a legjobb az egészben, hogy gázadásra egyszer csak katt és megállt...
10. Lehúzott AFM csatival teljesen nem megy, az kell neki. Ezért is gondolom, mivel az AFM azon része jó, hogy a CIRCUIT OPENING RELAY lehet hol jó, hol nemjó, mint az index.
11. Hibakód természetesen nincsen, ahhoz be kéne indítani, hogy megint kitaláljon valamit.
12. 1-es henges felső holtpontot még nem néztem, mert a motor nem volt megbontva az elmúlt időszakban, de ma az lesz az első... Hátha elfordult a főtengelyen a tárcsa jele. De akkor a vezérműtengelyek jele hogy lehet a helyén???
Valószínű, hogy több hiba is van egyszerre, de mind olyan, hogy nem megy tőle az autó. (Hibás EGR szelep, kontakthiba, kábelszakadás, buziskodó relék...)
Mindenesetre ez nekem már túl összetett kezd lenni, és túlságosan UFÓ jelenség, főleg, hogy nem is értek hozzá.
Manualt olvasgatni munkaidőben lehet, de a tapasztalat, és a mélyebb összefüggések átlátásához sokkal nagyobb rutin és szaktudás kéne, mert rohadtul összetett és bonyolult ez a buzi 4age.
Az okosok még hátha tudnak valamit Szabber, ZDoman (Circle opening relé az ő ötlete), toytib (főtegely tárcsa), Walaki? Valaki?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Ha összerakás után beindult, és volt 2 nap gondtalan használat, akkor jól lett összerakva szerintem.
Én arra látok talán esélyt hogy valami nem lett jól lehúzva és a 2 nap használat alatt elmászott.
Én a hiba kizárás miatt bepattintanék egy másik relét, megnézném nem úsznak e a gyertyák a benyában, lecsekkolnám az összes jeladó stekkerét, a komplett vezérlést újra állítanám, a szíjtárcsa csekkolásával egybekötve.
A fentieket hozzáadva, amiket már elvégeztél be kell indulnia.
(hülye kérdés, de ugye nem tankoltál gázolajat?:)
Én arra látok talán esélyt hogy valami nem lett jól lehúzva és a 2 nap használat alatt elmászott.
Én a hiba kizárás miatt bepattintanék egy másik relét, megnézném nem úsznak e a gyertyák a benyában, lecsekkolnám az összes jeladó stekkerét, a komplett vezérlést újra állítanám, a szíjtárcsa csekkolásával egybekötve.
A fentieket hozzáadva, amiket már elvégeztél be kell indulnia.
(hülye kérdés, de ugye nem tankoltál gázolajat?:)
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Nézd már meg, hogy az 1-es henger felső holtpontjánál (gyertya ki, hosszú csavarhúzó be) van-e a 3 vezérműkerék és szívó veztengely jelen, illetve a főtengely ékszíjtárcsa jelölés 0°-on.
Továbbá ebben az állásban rá lehetne nézni a gyújtáselosztóra is biztos, ami tuti.
Nem árt, hogy leírtad az előzményeket. Így kellett volna kezdeni...
Az is fontos szempont, hogy beindul és alapjáraton elketyeg akár órákig, csak az első gázadásra hal meg (és utána be sem indul újra).
Az elosztóból kijövő kábel a csatlakozónál és tőben is el tud öregedni lengő mivoltából és azért mert a leömlőtől kapja a hőt rendesen. Itt a Vezérműjel kábele is meg tud szakadni és az okozhat On/Off motor járási problémát. Alaposan nézd végig azt a pár eret.
Lépésről lépésre zárd ki a hibákat, ne össze-vissza.
Továbbá ebben az állásban rá lehetne nézni a gyújtáselosztóra is biztos, ami tuti.
Nem árt, hogy leírtad az előzményeket. Így kellett volna kezdeni...
Az is fontos szempont, hogy beindul és alapjáraton elketyeg akár órákig, csak az első gázadásra hal meg (és utána be sem indul újra).
Az elosztóból kijövő kábel a csatlakozónál és tőben is el tud öregedni lengő mivoltából és azért mert a leömlőtől kapja a hőt rendesen. Itt a Vezérműjel kábele is meg tud szakadni és az okozhat On/Off motor járási problémát. Alaposan nézd végig azt a pár eret.
Lépésről lépésre zárd ki a hibákat, ne össze-vissza.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Minden jelen, 1-es henger felső holtponton. Elosztófedél kupak alatt a vezérműtengely jeladó és a szikra jeladó (vagy mi) is az érzékelőnél, rotor az egyes henger pipája felé. Határértékek közepén van az ellenállásuk is.
Benzinszag, meg tocsogó gyertya az nincs.
Holnap Matyi tanácsára leszedem az injektorhidat és remélhetőleg felgyújtás nélkül megállapítást nyer, hogy benzin van-e.
Open Circuit relé működik, bár nem tudom hogy üzemszerűen-e:
-ha kapja az áramot zárnak a megfelelő lábak azonnal.
-ha elveszem az áramot nyitnak azonnal
-ha azonnal visszaadom az áramot, nem zárnak vissza a lábak soha
-ha elveszem pár másodpercre az áramot és utána adom vissza, akkor zárnak, mint a legelső pontban.
Ezt így kell csinálnia?
Benzinszag, meg tocsogó gyertya az nincs.
Holnap Matyi tanácsára leszedem az injektorhidat és remélhetőleg felgyújtás nélkül megállapítást nyer, hogy benzin van-e.
Open Circuit relé működik, bár nem tudom hogy üzemszerűen-e:
-ha kapja az áramot zárnak a megfelelő lábak azonnal.
-ha elveszem az áramot nyitnak azonnal
-ha azonnal visszaadom az áramot, nem zárnak vissza a lábak soha
-ha elveszem pár másodpercre az áramot és utána adom vissza, akkor zárnak, mint a legelső pontban.
Ezt így kell csinálnia?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Azzal azt tudod megnézni, hogy indítózásnál legalább bekerül-e a benzin az üzemanyag rendszerből az égéstérbe.
Szulosz elmondása alapján, ha alapjáraton fel tudtátok melegíteni a motort (pár percbe azért telik), akkor azt jelenti, hogy járás közben is működnek az injektorok, így ha önindítózásnál el tudod érni, hogy spricceljenek, akkor feltételezhető, hogy járó motornál is teszik a dolgukat.
Annak kell utána menni, hogy amikor nem indul, van-e befecskendezés.
Szulosz elmondása alapján, ha alapjáraton fel tudtátok melegíteni a motort (pár percbe azért telik), akkor azt jelenti, hogy járás közben is működnek az injektorok, így ha önindítózásnál el tudod érni, hogy spricceljenek, akkor feltételezhető, hogy járó motornál is teszik a dolgukat.
Annak kell utána menni, hogy amikor nem indul, van-e befecskendezés.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)