Felkészülés a télre

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro » 2010 nov. 22, 09:34 pm

Én dolgoztam vegyipari cégnél,télen mindig glicerinnel kentem végig a gumikédereket,és nagyon jó!(Az abroncsokat is megszépíti)
A szélvédõt meg izopropilt töltöttem spriccelõs flakonba és azonnal leoldja a jeget!
Ja meg persze a szélvédõmosót is magunknak csináltul 25 literes kannákba.
Fillérekbõl megvan csak a boltokba jóáron eladják literjét.

Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic » 2010 nov. 23, 10:20 am

A glicerin beszerzési helye engem is érdekelne, bár több cikkben is azt olvastam patikában simán kapható.
Volt szó itt az alapos mosásról, felületvédelemrõl is... ki mivel kezeli a fényezett karosszériát?
Valamint engem pl kifejezetten idegesít a sötétben vezetés, pláne, hogy apró karcos már az üveg és töri a fényt, erre van valami házi megoldás (polírozás)?
És van egy kis kavics felverõdésem is, gondolom mielõbb javíttatni kéne, mondjuk hidegben nehogy megrepedjen... érdemes az ilyen útszéli javítokhoz menni?
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 nov. 23, 10:20 am

Ne titkolózz :)
Mit és honnan szerezzünk be hozzá?
Hogyan keverjük?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro » 2010 nov. 23, 03:39 pm

Pacsker írta:Ne titkolózz :)
Mit és honnan szerezzünk be hozzá?
Hogyan keverjük?
Látod épp itt a gond :D
Sajna magánszemélyként esetleg a vizet meg a szinezõt lehet beszerezni hozzá :cry:
Glicerint viszont biztos hogy lehet kapni!
Amúgy itt lehet beszerezni a cumókat: http://www.donauchem.hu/
Hát vannak érdekességek:Tavaly vettünk egy zsigát 50-ért széthajtani meg tanulni télen.
Tettünk bele 5 liter benzint+2 liter metanolt(úgyis mindegy volt neki)
A metanoltól úgy ment mintha átültél volna egy 160 pacis zsigába :)
A végén már csak tisztán metanolt kapott :D

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2010 nov. 23, 08:14 pm

valami radioaktív cucc is kellene bele...:D árulnánk,mint világítós ablakmosót..:D

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray » 2010 nov. 23, 08:50 pm

én a gyerek popsitörlöjével szoktam átkenni a ajtó gumikédereket. állitólag ebben is van glicerin.
teljesen jó.

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2010 nov. 23, 09:01 pm

murray írta:én a gyerek popsitörlöjével szoktam átkenni a ajtó gumikédereket. állitólag ebben is van glicerin.
teljesen jó.
én dinamitot szoktam ráolvasztani... :fel:

amúgy jó lett a felni?:D:D még jössz egy sörrel,ha jól emlékszem..:D 8)

Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1620
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool » 2010 nov. 23, 09:33 pm

Laic írta: Valamint engem pl kifejezetten idegesít a sötétben vezetés, pláne,
hogy apró karcos már az üveg és töri a fényt, erre van valami házi megoldás (polírozás)?
És van egy kis kavics felverõdésem is, gondolom mielõbb javíttatni kéne,
mondjuk hidegben nehogy megrepedjen... érdemes az ilyen útszéli javítokhoz menni?
Az "útszéli javítókkal" nem a tartózkodási helyük a baj. Ott is van lelkiismeretes szaki és
megélhetési lúzer. Köfelverõdést, repedést mielõbb javíttasd, vagy ragasztószalaggal takard le.
Némelyik vállal üvegpolírt is, ha nem találsz keress autó kozmetikát ott nagy
valószínûséggel csinálnak üveg polírozást is.
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE

Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN » 2010 nov. 24, 05:46 pm

Skacok, ma azzal szembesültem indításnál, a diesel elég furcsán viselkedett. Konkrétan izzítás után mintha nem az összes dugattyú és nem egyszerre indult volna + kicsit füstölt is meg rángatózott, utána 15 mp járatás után már normálisan ment, de ilyet nem szokott csinálni. Télen is tavaly tökéletesen indult mindig, és nem is fázhat mivel garázsba van, annyira nem lehet hidege :x Miután elmentem vele munkába, 3 óra állás után persze pöcre indult visszafelé... Valakinek valami ötlet, aksi rendbe van, gyújtógyertya?? vagy mitõl lehet ez??? :roll:
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2010 nov. 24, 06:00 pm

Ha hidegindításnál rángat és füstöl akkor az izzítógyertyáidat nézd meg elõször...
A gyertyák tetejére és a motorra (testre) érintve egy egyszerû multiméter két végét, ki tudod mérni, hogy melyik irreálisan magas vagy alacsony értékû. Ellenállás állásban persze.
Lehet végtelen is, akkor az a gyertya szakadt.
Majd írj, hogy miket mértél!

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2010 nov. 24, 11:40 pm

Zoo.HUN írta:Skacok, ma azzal szembesültem indításnál, a diesel elég furcsán viselkedett. Konkrétan izzítás után mintha nem az összes dugattyú és nem egyszerre indult volna + kicsit füstölt is meg rángatózott, utána 15 mp járatás után már normálisan ment, de ilyet nem szokott csinálni. Télen is tavaly tökéletesen indult mindig, és nem is fázhat mivel garázsba van, annyira nem lehet hidege :x Miután elmentem vele munkába, 3 óra állás után persze pöcre indult visszafelé... Valakinek valami ötlet, aksi rendbe van, gyújtógyertya?? vagy mitõl lehet ez??? :roll:
porlasztó csúcs le van tapadva, 1 vagy akár kettõ is, tipikusan így indul ilyenkor.

érdemes megnézni mind a 4-et, de valószínûleg 2, vagy 3 jó lehet. Amelyik rossz csak azt kell cserélni, nem szükséges egyszerre mind a négyet.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 nov. 25, 10:31 am

Csendben tanulok :) Dieselhez nem értek :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2010 nov. 25, 01:10 pm

Zoo.HUN írta:Skacok, ma azzal szembesültem indításnál, a diesel elég furcsán viselkedett. Konkrétan izzítás után mintha nem az összes dugattyú és nem egyszerre indult volna + kicsit füstölt is meg rángatózott, utána 15 mp járatás után már normálisan ment, de ilyet nem szokott csinálni. Télen is tavaly tökéletesen indult mindig, és nem is fázhat mivel garázsba van, annyira nem lehet hidege :x Miután elmentem vele munkába, 3 óra állás után persze pöcre indult visszafelé... Valakinek valami ötlet, aksi rendbe van, gyújtógyertya?? vagy mitõl lehet ez??? :roll:
Szerintem is a gyertyával lehet gond, de véleményem szerint ki kell õket szedni s úgy kimérni mert párhuzamosan vannak kötve s úgy nem lehet megállapítani...
MR2 - 2001

Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN » 2010 nov. 25, 02:54 pm

Veszek multit és kimérem, ha megvan írok.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2010 nov. 25, 04:42 pm

Pepe írta:
Zoo.HUN írta:Szerintem is a gyertyával lehet gond, de véleményem szerint ki kell õket szedni s úgy kimérni mert párhuzamosan vannak kötve s úgy nem lehet megállapítani...
Persze, hogy ki kell szedni mind a 4-et és rátenni padra és nézni porlasztási képet, illetve viselkedést (alacsony nyomáson jön elõ a probléma). Csak így lehet megállapítani melyik a rossz, aki mást állít az nem mond igazat.

A porlasztó csúcs visszarakásakor új tûzkarikával kell összeszerelni. tûzkarika ára 400 Ft/darab. Csak Toyota Nippon Denso csúcsot vegyél!!! Ne vegyél semmi mást akár hogy unszoljálk is a Bo....sht

Ha mind a nény porlasztó csúcs renben van, fél fordulaton indul 4 hengerrel az 1.8D -10 fokig!!! :lol:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6


Válasz küldése