Felkészülés a télre

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm
Felkészülés a télre

Hozzászólás Szerző: six » 2010 nov. 14, 05:35 pm

Még nem találtam ilyen topicot, de ha valahová jobban illik, akkor tegyétek át, kedves Adminok - köszi! Ha törlitek mert megvan máshol, tudnátok légyszí egy pü-t dobni?

Hogyan készüljünk a télre?

1. A téli gumi értelemszerû, de errõl van topic.
2. Úgy hallottam, érdemes egy alapos mosással és waxolással felkészülni, ez segít a csapadékot lepergetni és talán a só ellen is véd valamit. Találtam errõl is egy témát, de a szépítgetésen túl, hogyan tudom csökkenteni a téli sár/só/mocsok hatásait? Mit használjak, milyen gyakran?
3. Alvázvédelem - ez nekem egy abszolút vakfolt, nem tudom milyen szerek vannak pl. a sárvédõívek védelmére.
4. Természetesen ellenõrizni kell a hûtõvíz, ablakmosó-folyadék fagyállóságát. Van még valami?

A célom az lenne, hogy összeszedjünk itt mindent, és minden évben tudjam magam emlékeztetni, hogy mi mindenre kell ügyelni hogy sokáig nálam maradhasson az autóm. Sajna én eléggé "végfelhasználó" vagyok, ráadásul nincs saját garázsom és szerszámom/gépeim sincsenek (mivel nem tudom õket hol tartani...).

Ha van kedvetek és idõtök, tudnátok dobni hasznos tanácsokat? Aztán vagy beindul ez a téma, vagy nem... attól függ, érdekel-e valakit rajtam kívül.

Köszi szépen!
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 nov. 14, 07:27 pm

Alvázvédelmet most már hagyjad...üregvédelmet is jobb a forró nyári napokra idõzíteni, amikor tuti nincs odabent páralecsapódás, nehogy konzerváljad azt is...

Én a kocsim elejével nemrég végeztem, a hátsó fertály jövõre marad.

Doblemezeket leszedtem, amúgy is le kellett bontanom, meg az elejét is.
Az egészet feldrótkeféztem, a rozsdafoltok (elenyészõ volt) csiszolópapírral, majd két réteg alapozó a foltokra, aztán aeroszolos gumialapú alvázvédõvel lefújtam 5-6 rétegben. A doblemezeknek elég csak a belsõ peremüket (a teljes belsõ felét felesleges, úgyis takarja a mûanyag doblemezbetét, ott az életben nem fog rohadni), plusz ott, ahol a küszöbhöz simul, mert oda elég gyakran beáll a föld az évek során (nekem az elõzõ autómból egy komplett hangyabojt szedtem ki onnét, hálistennek a lemez még csak nem is rozsdásodott.) Ugyanígy a küszöb takarásban lévõ részét is, plusz a doblemezek belsõ felét. Az egyes rétegek közt várj ki a megszáradásig, különben megrepedezik. Vékony rétegben fújd.

Ezeknek a kocsiknak elég jó a gyári alvázvédelmük, így az újjabb ráfújás inkább a gyári alvázvédelem megóvására szolgál (ne száradjon ki az évek múlásával).


A bitumenalapú alvázvédõket felejtsd el.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE

Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six » 2010 nov. 14, 08:08 pm

Bandagoose írta:Alvázvédelmet most már hagyjad...üregvédelmet is jobb a forró nyári napokra idõzíteni
Huh, akkor ezzel jól elkéstem. :-) Köszi szépen a leírást! Én a bal hátsó sárvédõív rügyezésével kínlódok fõleg... persze azon már nem a gumialapú alvázvédõ fog segíteni.

A hangyabolyos sztori meg :haha:
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 nov. 14, 09:18 pm

Az ilyenkor még nem rügyezhet, és nem a november miatt.
Ha rügyezik, akkor vszleg törött volt.

Ha már erõsebb a roszdásodás, de még nem kell hegeszteni (alapos drótkorong után tudod meg), úgy segíthetsz rajta házilag, ahogyan én tettem az elõzõ kocsimnál: kapható barkácsboltban kis kiszerelésû üvegszál tekercs, valamint kétkomponensû mûgyanta (pl. epokitt). Ez utóbbiból azt válaszd ami kikötve rugalmasabb, áttetszõ. Szépen lapolgasd át az ívet 4-5 cm-es darabokból, úgy, hogy kívül is, belül is takarja az ívet. az éleknél hajtsd be a kis lapkákat. lapold át kétszer. Ha szépen lesimítod, csiszolni sem kell, és ha óvatosan operáltál a drótkoronggal, és a rozsda sem nagyon kiterjedt, akkor a látható részen nem sérül a gyári fényezés. Ha megkötött, ragasztószalaggal takard ki a törésvonalnál, és úgy fújd le rücsis alvázvédõvel.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 nov. 16, 02:12 pm

Kedves tapasztalt autós társak!

Ideje, hogy felkészüljünk a télre. Ha hasznos, praktikus tanácsaitok lennének ne tartsátok vissza!

-Pl. ne a kesztyûtartóban tartsuk a zárjégoldót. :wink:
- ne induljunk el "hósipkával" a kocsinkon.
-vizsgáljuk meg ablakmosónkat, fagyállónkat még at erõs fagyok elõtt.
- váltsunk "téli" olajra (?)
- ellenõrizzük a profilmélységet és gumink rugalmasságát.
stb.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2010 nov. 16, 03:21 pm

bubidisc írta:Kedves tapasztalt autós társak!

Ideje, hogy felkészüljünk a télre. Ha hasznos, praktikus tanácsaitok lennének ne tartsátok vissza!

-Pl. ne a kesztyûtartóban tartsuk a zárjégoldót. :wink:
- ne induljunk el "hósipkával" a kocsinkon.
-vizsgáljuk meg ablakmosónkat, fagyállónkat még at erõs fagyok elõtt.
- váltsunk "téli" olajra (?)
- ellenõrizzük a profilmélységet és gumink rugalmasságát.
stb.
1-2 gondolattal folytatva :

- éjszakára, vagy hosszabb megálláskor hajtsuk fel az ablaktörlõ karokat (ne fagyjon oda a lapát)
- szerezzünk be jégoldó sprayt inkább, minthogy kaparjuk a jeget az üvegrõl (fújás elõtt persze távolítsuk el egy kefével a ráhullott havat) :)

Gyakorlottak vagyunk Orsival - sajnos - a csillaggarázs miatt. :(

Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio » 2010 nov. 16, 05:22 pm

Sajnos viszont vegyes érzelmekkel vagyok a lapát kihajtással kapcsolatban. Nem vitatom, hogy egészségesebb a lapátnak és az üvegnek egyaránt, de viszont korosodó autónál már a rugó is elfárad, így sok ki-be hajtástól megnyúlik és kevésbé szorítja a lapátot az üveghez. :?
Egy szösszenet nekem is:
- a lámpatestekrõl is távolítsuk el a havat ill. az elsõ fényszóróknál a lökhárítóról is, hogy ne csak díszbõl világítsuk a havat
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2010 nov. 16, 05:25 pm

Biagio írta:Sajnos viszont vegyes érzelmekkel vagyok a lapát kihajtással kapcsolatban. Nem vitatom, hogy egészségesebb a lapátnak és az üvegnek egyaránt, de viszont korosodó autónál már a rugó is elfárad, így sok ki-be hajtástól megnyúlik és kevésbé szorítja a lapátot az üveghez. :?
Az érmének két oldala van 8) . Attól rohad be a legtöbb, és bármilyen állás-
ban megáll, ha nem nyitod fel sosem.

Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN » 2010 nov. 16, 05:42 pm

Mi régen, mikor Wartburg kombival vegyesboltoztunk, az elsõ szélvédõt letakartuk egy kb akkora kartonlappal, és reggel csak le kellett venni, NO kaparás + spray. Kicsit csöves megoldás, de megéri akinek nem garázsba áll este!
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2010 nov. 16, 05:56 pm

Hasonlóan oldottam meg tavaly én is, csak a nyáron használt fény- és hõvisszaverõ szélvédõtakaróval.
Egyik reggel olyan hideg volt, hogy darabokban jött csak le, a varrt széle konkrétan hozzáragadt a szélvédõhöz. :?

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2010 nov. 16, 06:50 pm

én tisztára szoktam vakarni a jégbõl/hóból a kocsit,mert akkor hamarabb "megszárad",ezzel elkerülve az olvadt hólé által okozott kellemetlenségeket..téligumim sosem volt,de hólánc mindig a csomiban..

mûanyag alkatrészekre vigyázni kell!fõleg a kilincsek sarkára,mert könnyen törnek a hidegben!!

az ablaktörlõk leragadását úgy oldom meg,hogy amíg takarítom az autót,addig a szomszédok örömére járatom a kocsit,és megy a fûtés..:D:D:D

ajtóberagadás ellen szilikonspray!sok bosszúságot megold!!

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2010 nov. 16, 07:37 pm

egy ismerõsömnek nincsenek ilyen problémái...
állófûtése van, amikor fölkel távirányítóval bekapcsolja(le se kell mennie, a 8.-on lakik:)) és amire leér az autó kiolvadt és meleg....
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2010 nov. 16, 07:42 pm

...jut eszembe.

Egy ülésfûtés rengeteget javít hideg reggeleken a komfortérzetünkön. Lehet,
hogy beszerzek majd (egyszer) egy ilyen szettet, és gyári kapcsolóval
, nomeg Szabber ismereteinek kiaknázásával :) beépítem.

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2010 nov. 16, 08:12 pm

Gazdaságos teccós kiszerelésben láttam már 2000 Huf alatt is. :)

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2010 nov. 16, 08:40 pm

tavaly téli emlékek...:D:D:D

http://www.youtube.com/watch?v=wX_8aP7EGAw

itt még álmodoztam a gti-rõl..:D:D:D

Kép

Kép


Válasz küldése