Sebességmérõ hiba

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
hispan66
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010 okt. 03, 05:36 pm
Tartózkodási hely: Fejér megye
Sebességmérõ hiba

Hozzászólás Szerző: hispan66 » 2010 okt. 03, 05:45 pm

Sziasztok!
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
Corolla E-11 liftback Linea Terra 1.6 1999

MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc » 2010 okt. 03, 06:12 pm

A mutatót nem vetted le véletlenül, vagy nem mozdítottad el? Nekem akkor csalt ekkorát, amikor mûszercsere közben levettem és nem jól raktam vissza (összerakás után hasonlóan viselkedett, valós 50-re 70-et mutatott) Nekem akkor sikerült pontosra beállítanom, GPS-hez. Ha érdekel, én így csináltam meg :D
klikk
De itt a lényeg:
"Visszakanyarodva az elejére, ugye levettem a mutatót a seb. mérõrõl. Összerakva GPS szerinti 50-nél pont 70-et mutatott. Plexi le, mutató le, irány melózni, közben GPS folyamatosan megy, majd M6 hosszú egyenesében forgalommentes szakaszon mutató vissza, na még egy kis finomítás, mutató le, GPS figyel, forgalom figyel, mutató fel, és igen. Ez is meg van. 20 km/h-tól 130-ig pontosan mutat, nem csal semerre (afölött nem tudom, mert olyat én nem szoktam...) "
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt

hispan66
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010 okt. 03, 05:36 pm
Tartózkodási hely: Fejér megye

Hozzászólás Szerző: hispan66 » 2010 okt. 03, 06:19 pm

Szia!
Nem vettem le,a plexi burkolatot le sem vettem,csak a hátlapon a bajonettzáras foglalatokban cseréltem izzót,ez ugye már nem spirálos,hanem elektronikus,de a csatlakozókat sem szedtem le és feszültség sem volt rá kapcsolva,fogalmam nincs mitõl romlott el,igaz a kivételnél fejre kellett fordítanom mert csak úgy fért ki,lehet ha ráadott gyújtás állásban fordítom fejre a tekercs megtartotta volna a mutatót..
Corolla E-11 liftback Linea Terra 1.6 1999

MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc » 2010 okt. 03, 06:27 pm

Hááát... ha nem vetted le a plexit, akkor passz.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt

Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja » 2010 okt. 03, 11:37 pm

Sajnos valószínûleg motort kell benne cserélni.
Ha pesti vagy, a XIII. kerület, Alig utca eleje.

De meg kell próbálni azért ki venni még egyszer, csatikat lehúzni, és úgy megnézni.
Elõtte akku saru le, mûvelet után vissza.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.

hispan66
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010 okt. 03, 05:36 pm
Tartózkodási hely: Fejér megye

Hozzászólás Szerző: hispan66 » 2010 okt. 04, 06:26 am

Ha Te megtudod csinálni,akkor nálad Érden,jómagam is érdi vagyok csak 4éve lakom Fejérmegyében :D (persze lehet hogy félre értelmezem az aláírásod)
Ma elviszem vezérlés cserére,és utána összehozhatnánk.Körülbelül mennyibe fog ez nekem fájni?

Persze elõbb végigcsinálom amit mondtál :roll:
Corolla E-11 liftback Linea Terra 1.6 1999

Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja » 2010 okt. 04, 09:03 pm

Szia!
Beszéljük meg privátban.
Pesten cserélnek ilyesmit, ha tényleg azt kell, amire én gondolok.
De betudom vinni (a mûszeregységet), de elõbb mérjük le az autót, ha neked nem jön össze amit mondtam.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.

Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy » 2011 jan. 09, 10:30 pm

Esetleg én is kérnék akkor helpet a saját problémámhoz. :)

A sebességmérõm jó ideje hülyéskedik, konkrétan pl. 40-60 km/h között konstans 60-at mutat (kb 80 km/h-tól pontos és alig szórakozik). Néha kocogtatásra normálra visszaesik a mutató, néha fel-le mutat rapszodikusan (40, 60, 40, 60 és így tovább), így jó ideje rpm alapján közlekedem. Kicsit unom. Van tuti tipp ennek a megoldására vagy inkább várjam meg, amíg teljesen bedöglik a diszanaja és csak akkor csináltassam meg? Mivel a kiszerelés, majd mûszeregység Alig utcába vitele enyhén macerás, fõleg a saját autóval való közlekedés eme módon:D így örülnék, ha lenne más megoldás.
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE

Cor99
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 márc. 07, 11:08 am
Tartózkodási hely: Budapest
Re: sebességmérõ hiba

Hozzászólás Szerző: Cor99 » 2011 márc. 12, 09:40 am

hispan66 írta:Sziasztok!
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
Nekem pontosan ugyanez tõrténik.
Gyújtás ráad és felugrik a mûszer 22 km/ó körûlre.

Mondjuk én pontosan tudom mitõl van, az akkusarú nem volt visszaszorítva és egy gödornél lemozdult,
illetve zárt nyitott folyamatosan, a mutatók kilenget, csapódtak, rémálom volt.

Mi lett nálad a megoldás?
Corolla Liftback 99-1332/86

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: sebességmérõ hiba

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2012 jan. 06, 03:13 pm

Cor99 írta:
hispan66 írta:Sziasztok!
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
Nekem pontosan ugyanez történik.
Gyújtás ráad és felugrik a mûszer 22 km/ó körûlre.

Mondjuk én pontosan tudom mitõl van, az akkusarú nem volt visszaszorítva és egy gödornél lemozdult,
illetve zárt nyitott folyamatosan, a mutatók kilenget, csapódtak, rémálom volt.

Mi lett nálad a megoldás?
Sziasztok !

Nekem is ugyanez a problémám. Tönkrement az akksi 2 éve, az indítózásnál csapkodtak a mûszerek mutatói, és azóta a gyújtást ráadva kb. 20-ról indul a sebességmérõ. Nyilván elfelejtette a kalibrációját...
Neten néztem, egy off autónál egy-két trükkös gombkombinációval simán újrakalibrálható a mutató, de sajnos a Toyotánál ez nem mûködik, vagy pedig más gombokat kell nyomogatni :)
Már megtanultam ezzel együtt élni, mûszerfalcserét nem ér meg, és végülis nem nagy dolog, a biztonságosabb irányba téved, de ha valaki rájön a házilagos megoldásra, elmondhatná :)

UPDATE: elüti a mutatót a tengelyen. Megoldás: műszerfal plexi levesz, mutató lehúz, gyújtás ráad, mutató vissza nulla pozícióba :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jorn 2019 jan. 13, 08:07 am-kor.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2012 jan. 27, 09:37 am

Petergodor írta:Sziasztok!

Egy 1999-es évjáratú 4EFE motoros 1.4 szedánom van 180.000 kilométerrel, idáig teljesen hibátlan.
A ma reggeli indulás után (-10fok) a következõt kezdte játszani az autó:

Kb 110 ig minden rendeben a mûszerfalon, minden mûködik, majd ahogy elérem a 120-at, iszonyatos sikító,
kerregõ hangot ad, mint amikor valami egyszerre csapágyas, és átugrik fogaskerék.
Az óra 120 +- 5 között elkezd ugrálni, a napi számláló meg nem megy, vagy csak nagyon lassan.
Ha 110 alá megyek, megint minden rendben.

A mûszercsoport még spirálos kivitelû, én elõsször arra gondoltam hogy a spirál vége elforog a foglalatban,
de akkor nem menne az óra sem, nem csak a napi számláló.

Így valami fogaskerék áttétel ugálhat talán az óra meg a napi számláló között?

Ha addig nem is, legkésõbb hétvégén szétszedem, megnézem, egyszer kb két éve volrt már kint az óra izzócsere miatt.

Örömmel várok ötleteket, tapasztalatokat.

Elõre is köszi a segítséget.

Petya
nekem is volt ilyen hibám..kmóra spirál cseréjével megoldódott..jobb esetben annak a vége kopik el,rosszabb esetben az óra csatlakozása..

Petergodor
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012 jan. 27, 08:22 am

Hozzászólás Szerző: Petergodor » 2012 jan. 27, 10:05 am

Kösz az infót, én ezt kizártam volna, demint tudjuk a technika azért
képes különleges hibákra, ha meg lesz a hiba, elmondom mi volt.

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2012 jan. 27, 12:06 pm

Én is arra tippelek. Valószínû 120-nál annyira megnõ az óra szerkezet ellenállása, hogy átugrik a házban...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2012 jan. 27, 12:14 pm

PiciPeti írta:Én is arra tippelek. Valószínû 120-nál annyira megnõ az óra szerkezet ellenállása, hogy átugrik a házban...
csak ugye kérdés,hogy a ház,vagy a siprál engedett...ha a ház,az nagyobb szívás..

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2012 jan. 27, 12:44 pm

Na igen... De miután japán technikáról beszélünk, gondolom a ház anyaga keményebb mint a spirál vége...

Vagy azok az idõk már elmúltak? :evil:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna


Válasz küldése