Harc a rozsdával
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Harc a rozsdával
Ez nekem is aktuális lenne...
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: Harc a rozsdával
Bementem az autófesték boltba,kicsit érdeklődni,akartam rozsdaátalakítót is venni,de a srác azt mondja,hogy nem ajánlja egyiket sem mert az mindíg dolgozni fog a festék alatt és csak marja a fémet.Azt mondja csak jól csiszoljam le,aztán kenjem le coca-kólával az majd leszedi a rozsdát és utána mehet rá a rücsi meg a festék.Ezen most nem nagyon tudok napirendre térni.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával
Szakember a festekboltos
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Harc a rozsdával
ibituba73 írta:...kenjem le coca-kólával...
Vagy még pipamocsokkal meg pókhálóval is összekenheted.
Viccet félretéve, vegyél nyugodtan.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával
Lehetoleg olyat, ami festheto feluletre szarad
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Harc a rozsdával
Voltam gyárlátogatáson a Mercedesnél.
5 lépésben történik náluk az alapozás + fényezés.
Most már értem, hogy az utólagos, kisipari fényezés miért tart csak 1-2 évet...
5 lépésben történik náluk az alapozás + fényezés.
Most már értem, hogy az utólagos, kisipari fényezés miért tart csak 1-2 évet...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Re: Harc a rozsdával
Köszönöm,akkor veszek valamit.Würth-öt akartam,de az brutál drága,ezt a korantot meg valaki dícséri,valaki meg szídja.
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Harc a rozsdával
Érdekelne esetleg engem is ilyesmiBohi írta:Van valakinek tapasztalata olyan szervízzel, ahol normálisan megcsinálnának egy alváz és üregvédelmet?
Köszi előre is!
Neten találtam párat, de jobban örülnék személyes tapasztalatokról.
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
Re: Harc a rozsdával
Sziasztok!
Mit javasoltok felületi rozsda kezelésére? Mondjuk kőfelverődés miatt lepattant festék miatt kezd barnulni a lemez. Őszi projekt lesz a Toyota karosszériájának "javítása" teljes alváz és üregvédelem, de addig is szeretném kezelni azt a kevés rozsdát. Korábban említett valaki Würth/ Korant rozsdaátalakítót? Ezek hogyan működnek?
Mit javasoltok felületi rozsda kezelésére? Mondjuk kőfelverődés miatt lepattant festék miatt kezd barnulni a lemez. Őszi projekt lesz a Toyota karosszériájának "javítása" teljes alváz és üregvédelem, de addig is szeretném kezelni azt a kevés rozsdát. Korábban említett valaki Würth/ Korant rozsdaátalakítót? Ezek hogyan működnek?
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Harc a rozsdával
Kémiai úton passziválják a rozsdát, azaz nem terjed tovább, nem pusztítja el a lemezt. Ezek általában utána festhetők is. Lekeni az ember, hagyja hatni (felület méretétől függő ideig, de igazából minél tovább annál jobb), látszani fog a hatása mert vagy elfeketedik vagy elfehéredik tőle a lemez. Ha ez megtörtént utána érdesítés, zsíroldós mosás után azt hiszem lehet is máris festeni.gyurew írta:Sziasztok!
Mit javasoltok felületi rozsda kezelésére? Mondjuk kőfelverődés miatt lepattant festék miatt kezd barnulni a lemez. Őszi projekt lesz a Toyota karosszériájának "javítása" teljes alváz és üregvédelem, de addig is szeretném kezelni azt a kevés rozsdát. Korábban említett valaki Würth/ Korant rozsdaátalakítót? Ezek hogyan működnek?
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
Re: Harc a rozsdával
Nem tudom ez-e a legjobb hely, de bepróbálom itt:
Lassan kinéz nálam egy küszöbcsere + full lakatolás + fényezés. A szerelőm aggodalmát fejezte ki, mert szerinte az ilyen autóknál a legnagyobb szopás a fényezéshez le/felszerelni a műanyag elemeket mert a patentok eltörnek, aztán indulhat a rohangálás a nemlétező huszonöt-harmincéves műanyagokért. Aki már részt vett ilyen mókában tudna erről mondani valamit?
Lassan kinéz nálam egy küszöbcsere + full lakatolás + fényezés. A szerelőm aggodalmát fejezte ki, mert szerinte az ilyen autóknál a legnagyobb szopás a fényezéshez le/felszerelni a műanyag elemeket mert a patentok eltörnek, aztán indulhat a rohangálás a nemlétező huszonöt-harmincéves műanyagokért. Aki már részt vett ilyen mókában tudna erről mondani valamit?
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Harc a rozsdával
Patentdepo.hu
Itt minden van.
Nemtudom mennyit szansz ra, de inkabb tegyel hozza meg 100 ezret es keress olyan fenyezot aki rendesen megcsinalja. Elotte nezz meg referencia munkakat.
Egy ilyen auto fenyezese elokeszitessel min 2 het. Olyanhoz ne vidd aki hetfon azt mondja hogy pentekre keszlesz osszerakva. Uregvedelem/ alvazvedelem se maradjon el. Szaradnia is kell, a reszmuveletek kozt ne az eson alljon stb stb, tehat ha rakoltesz egy kisebb vagyont, legalabb 4-5 evet huzzon ki!
Keves a lelkiismeretes fenyezo, akar csak a jo lakatos....
Nagyon fontos hogy jol legyen kilakatolva, mert a fenyezo csak akkor tud szep munkat vegezni!
Nezelodj, jarj utana mindennek, nezz meg tobb referencia munkat!
Sok sikert...
Itt minden van.
Nemtudom mennyit szansz ra, de inkabb tegyel hozza meg 100 ezret es keress olyan fenyezot aki rendesen megcsinalja. Elotte nezz meg referencia munkakat.
Egy ilyen auto fenyezese elokeszitessel min 2 het. Olyanhoz ne vidd aki hetfon azt mondja hogy pentekre keszlesz osszerakva. Uregvedelem/ alvazvedelem se maradjon el. Szaradnia is kell, a reszmuveletek kozt ne az eson alljon stb stb, tehat ha rakoltesz egy kisebb vagyont, legalabb 4-5 evet huzzon ki!
Keves a lelkiismeretes fenyezo, akar csak a jo lakatos....
Nagyon fontos hogy jol legyen kilakatolva, mert a fenyezo csak akkor tud szep munkat vegezni!
Nezelodj, jarj utana mindennek, nezz meg tobb referencia munkat!
Sok sikert...
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: Harc a rozsdával
Amikor én vittem karosszériáshoz az autómat, akkor megkérdeztem mi hogy legyen. Tudta a srác, hogy szeretnék szép-jó autót ezért azt javasolta, hogy én szedjem szét (én is hasonlóképpen gondoltam). Elmondása szerint sok a meló, sietni kell, tehát a műanyag elemeket kívül belül gyorsan, utánanézés nélkül szedik le, ha törik akkor törik és ez a pár éves autókra is igaz. Az én autóm 20 éves és a műanyagok leszedésére rengeteg időt szántam, sem patent sem műanyag elem nem tört!Necro írta:Nem tudom ez-e a legjobb hely, de bepróbálom itt:
Lassan kinéz nálam egy küszöbcsere + full lakatolás + fényezés. A szerelőm aggodalmát fejezte ki, mert szerinte az ilyen autóknál a legnagyobb szopás a fényezéshez le/felszerelni a műanyag elemeket mert a patentok eltörnek, aztán indulhat a rohangálás a nemlétező huszonöt-harmincéves műanyagokért. Aki már részt vett ilyen mókában tudna erről mondani valamit?
Toyodiy-en nagyon sok műanyag elem rögzítése fenn van (robbantott ábrák), youtube, google, ebay itt is találsz bőven képet csak a megfelelő angol szavakkal kell keresni (ezeket szintén toyodiy-ről tudod kilesni). Úgy vettem észre, hogy a Corollák polietilénnel és polipropilénnel tele vannak, ajánlott a szétszedés a nyári időszakban főleg utóbbinál, mert 0 °C környékén törik! Én nyáron szedtem szét az E10-et, de a hajszárítót mindig használtam, volt hogy nem bírtam kézzel megfogni a műanyagot de pillanatok alatt ki is ugrott a helyéről. Van olyan is, hogy pont az a jó, ha a műanyag kicsit merevebb. Kellő odafigyeléssel sem elem, sem patent nem törik, persze előfordulhat
- SilverGhost
- Újonc
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: SR
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Harc a rozsdával
Sziasztok!
A következőben kérném az itteni hozzáértők segítségét:
Adott egy 1989-es Corolla Liftback, aminek csomagtér lemezén, tornyain, sárvédőin szeretnék kisebb lakatolást, alvázvédelmet elvégezni. A folyamatokat a következőképpen végezném el:
A padlólemez külső felén:
1, Nagynyomású mosóban az alváz lemosása.
2, Kipufogórendszer, hővédő lemezek, műanyag elemek leszerelése.
3, Drótkorongozás: a rozsda, különböző szennyeződések, és a régi alvázvédő fellazult részeinek eltávolítása.
4, Nitro hígítóval való átkenés, zsírtalanítás céljából.
5, Korant rozsdaátalakító festék felvitele két rétegben (ha jól tudom, ez alapozó is ugye?).
6, Motip kenhető bitumenes alvázvédő két rétegben, ecsettel felkenve.
A padlólemez belső felén:
1, Felületek megtisztítása mosószeres vízzel.
2, Rozsdás felületek drótkorongozása.
3, Nitro hígítóval való átkenés, zsírtalanítás céljából.
4, Korant rozsdaátalakító két rétegben.
Ennyi elég itt, vagy szükség van valami egyéb rétegre? Cink spray?
A karosszéria belső felén lévő hangszigetelő réteg hogyan távolítható el? Van rajta egy fémborítás is...
Képek:
http://indafoto.hu/silverghost
Köszönöm a válaszokat!
A következőben kérném az itteni hozzáértők segítségét:
Adott egy 1989-es Corolla Liftback, aminek csomagtér lemezén, tornyain, sárvédőin szeretnék kisebb lakatolást, alvázvédelmet elvégezni. A folyamatokat a következőképpen végezném el:
A padlólemez külső felén:
1, Nagynyomású mosóban az alváz lemosása.
2, Kipufogórendszer, hővédő lemezek, műanyag elemek leszerelése.
3, Drótkorongozás: a rozsda, különböző szennyeződések, és a régi alvázvédő fellazult részeinek eltávolítása.
4, Nitro hígítóval való átkenés, zsírtalanítás céljából.
5, Korant rozsdaátalakító festék felvitele két rétegben (ha jól tudom, ez alapozó is ugye?).
6, Motip kenhető bitumenes alvázvédő két rétegben, ecsettel felkenve.
A padlólemez belső felén:
1, Felületek megtisztítása mosószeres vízzel.
2, Rozsdás felületek drótkorongozása.
3, Nitro hígítóval való átkenés, zsírtalanítás céljából.
4, Korant rozsdaátalakító két rétegben.
Ennyi elég itt, vagy szükség van valami egyéb rétegre? Cink spray?
A karosszéria belső felén lévő hangszigetelő réteg hogyan távolítható el? Van rajta egy fémborítás is...
Képek:
http://indafoto.hu/silverghost
Köszönöm a válaszokat!
- Taki
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 945
- Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tapolca
Re: Harc a rozsdával
Szerintem az alsó és felső mosásnak drótkorongozás előtt nincs értelme.
Mosni vízes dologgal szerintem inkább ne.
Drótkorong, porszívó v. levegővel kifujat, zsírtalanítás, korrant, fedőfestés
Arra nagyon figyelj, hogy a korrantra mindíg fedőréteg kell! El kell zárni a levegőtől.
Tapasztalat. Rozsda dolgozni fog alatta ha nincs rendesen lefedve.
A bitumenes alvázvédő egy határ f*s! Sok típusú lett próbálva.
Berepedezik, lepereg stb. Repedéseken bejut a nedvesség.
Ha minden igaz, megtalálta legkedvesebb karosszéria lakatos mesterem, a lehető legjobb megoldást!
SZUPER titkos, de azért itt elárulom.
MIPA tömítő 1kg-os dobozban kapható. Pontos típusát majd megnézem. Állítólag csak ez az egy féle van??
Nitrohigítóval higítva, alvázvédő pisztollyal felhordva. Teljesen a gyárival megeggyező kinézetű, és álagú rugalmas, gumis bevonatot képez! A tartósságáról messzemenő tapasztalat még nincs, de rettenetesen bíztató!
A hátsó doblemezre ragasztott lemezt mi csak roncsolással tudtuk leszedni.
Elképzelhető, hogy van az a hőmérséklet ahol az a kátrányos/bitumenes? ragasztólap elengedi magát.
Nekünk nem sikerült. Maradt a sarokköszörűvel való vagdosás, lefeszegetés.
Nem szakszerű, de valahogy le kellett szedni.
Szerintem neked lakatosra is szükséged lesz! Az "átláttszó" helyeken nem tapad meg a festék.
Tipikus gócpontokon kezdett el a tied is rozsdásodni. Korához képest viszont még egész jó.
Sajnos egy-két helyen a drótkorongozás már nem valószínű, hogy segít. Ne legyen igazam, de valószínű, hogy átlyukad a lemez.
Sok sikert!
Mosni vízes dologgal szerintem inkább ne.
Drótkorong, porszívó v. levegővel kifujat, zsírtalanítás, korrant, fedőfestés
Arra nagyon figyelj, hogy a korrantra mindíg fedőréteg kell! El kell zárni a levegőtől.
Tapasztalat. Rozsda dolgozni fog alatta ha nincs rendesen lefedve.
A bitumenes alvázvédő egy határ f*s! Sok típusú lett próbálva.
Berepedezik, lepereg stb. Repedéseken bejut a nedvesség.
Ha minden igaz, megtalálta legkedvesebb karosszéria lakatos mesterem, a lehető legjobb megoldást!
SZUPER titkos, de azért itt elárulom.
MIPA tömítő 1kg-os dobozban kapható. Pontos típusát majd megnézem. Állítólag csak ez az egy féle van??
Nitrohigítóval higítva, alvázvédő pisztollyal felhordva. Teljesen a gyárival megeggyező kinézetű, és álagú rugalmas, gumis bevonatot képez! A tartósságáról messzemenő tapasztalat még nincs, de rettenetesen bíztató!
A hátsó doblemezre ragasztott lemezt mi csak roncsolással tudtuk leszedni.
Elképzelhető, hogy van az a hőmérséklet ahol az a kátrányos/bitumenes? ragasztólap elengedi magát.
Nekünk nem sikerült. Maradt a sarokköszörűvel való vagdosás, lefeszegetés.
Nem szakszerű, de valahogy le kellett szedni.
Szerintem neked lakatosra is szükséged lesz! Az "átláttszó" helyeken nem tapad meg a festék.
Tipikus gócpontokon kezdett el a tied is rozsdásodni. Korához képest viszont még egész jó.
Sajnos egy-két helyen a drótkorongozás már nem valószínű, hogy segít. Ne legyen igazam, de valószínű, hogy átlyukad a lemez.
Sok sikert!
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti