Kuplung problémák

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 okt. 09, 06:15 pm

Netán a régi kuplungot már szét volt kopva-égve? :)
Ne ahhoz hasonlíts...

Új kuplunggal "újra meg kell tanulni vezetni", ha a régi rossz volt.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 okt. 09, 07:16 pm

A régi kopva volt persze (benne volt már 258E km, de országúton, megkímélve :) , égve nem volt.
Igazából mûködött még, nem csúszott, mondjuk néha reccsent egyet hátramenetbe váltva...
Elsõsorban azért cseréltem, mert volt egy bizonyos fémes hang néha egyesben csúsztatva, mint utólag kiderült a kinyomócsapágy rugója volt eltörve.
Világos, hogy újra meg kell tanulni vezetni (ezt az autót, a Liftbacket) , de a Sedanban is volt már kuplung cserélve pár éve, és azt tudom vezetni, az nem remeg :) (ott mondjuk a pedálon érzek kis vibrálást, a Liftbacknél ez most megszûnt)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Bakerman
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2008 aug. 27, 05:27 pm
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: Bakerman » 2013 okt. 10, 07:35 am

Üdv!

Azt hiszem nálam is volt ez a jelenség az új kuplung beszerelése után. Kicsit mind ha rázott volna. De idõvel ez a jelenség megszûnt. Szerintem várj vele egy kis idõt, Össze fog kopni és akkor jó lesz.
üdv
Nagy Péter

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 okt. 10, 02:01 pm

Egyébként tényleg, napról napra jobb :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 nov. 12, 10:23 pm

Néha van még egy kis alapjárat ingadozás, ez "normális" az új kuplungnál ?

Tehát a fordulatszám visszamegy (a mutató szerint) olyan 600 körülire, aztán már el is kezd halványodni a mûszerfal világítás, akkor észbekap, visszaáll 800 körülre, aztán megint megy lefelé és így körbe-körbe...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 nov. 13, 12:27 am

Jorn írta:Néha van még egy kis alapjárat ingadozás, ez "normális" az új kuplungnál ?

Tehát a fordulatszám visszamegy (a mutató szerint) olyan 600 körülire, aztán már el is kezd halványodni a mûszerfal világítás, akkor észbekap, visszaáll 800 körülre, aztán megint megy lefelé és így körbe-körbe...
Közben bejött a képbe egy 25-ös hibakód is (lambdaszonda szegény keveréket jelez... :(
Töröltem, meglátjuk van-e összefüggés.
Shell V-Power Nitro+ 95-öt tankoltam a hiba elõtt (életemben elõször), az még plusz egy változás az eddigiekhez képest...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 nov. 13, 08:24 am

Mire alapozod, hogy egy új kuplung befolyásolja az alapjáratot?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 nov. 13, 08:14 pm

Igazából arra gondoltam, hogy a kuplung (gyakorlatilag a fél motortér) szétszerelése közben megsérülhetett-e valami más...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 441
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: pézsé » 2013 dec. 26, 10:50 pm

Hello,
hol tudom megnézni az e11-es corollámon, hogy a kuplungtárcsám milyen állapotban van? Van valami kémlelõnyílás? Körbenéztem de nem láttam ilyesmit.
Kicsit akad a váltóm és ere gondoltam.
Köszi.
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 dec. 27, 08:15 am

pézsé írta:Hello,
hol tudom megnézni az e11-es corollámon, hogy a kuplungtárcsám milyen állapotban van? Van valami kémlelõnyílás? Körbenéztem de nem láttam ilyesmit.
Kicsit akad a váltóm és ere gondoltam.
Köszi.
Szerintem nem lehet gyorsan megnézni, csak ha kompletten szétszeded, akkor viszont már érdemes cserélni, mert a szétszedés a munkaigényes, nem a csere. (pár óra vs. pár perc)

Picit nekem is akadt a váltó, a kuplungcserével jobb lett, de nem lett tökéletes, apróbb váltási nehézségek megmaradtak. És persze váltóolajat is cseréltünk, ettõl is javulhatott.

Ha bármilyen jelét mutatja a kuplung, hogy csereérett, akkor szerintem cseréltesd ki, tehát ne csak a váltás miatt... Ha már padlóig be kell nyomni a pedált egy váltáshoz, vagy ha zörög, csúszik, büdös vagy bármi... Ha még a gyári kuplungot használod 250 ezer km-en túl, mint én, akkor is ajánlom a cserét, ég és föld a különbség... :) 4AFE motorhoz Aisin KT-100A a nyerõ kuplungszett. (japánokban ez a gyári)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 441
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: pézsé » 2013 dec. 27, 10:10 am

Köszönöm a választ.
230e-van a kocsiban. A váltóbowdeneket felújítottam, mert a szilnetek meg voltak halva, így már sokkal pontosabb lett, ha épp nem akad akkor egy újjal lehet váltani. A munkahengerekben friss a folyadék, nem levegõs, szépen emel a villa. Hátramenetbe szokott akadva bemenni, (elõtte ki is dobálta, ha nem ment bele rendesen, egész hangos klattyanással) de általában a többi sebességnél is érzek egy kis fémes akadást. Nem recseg, darál csúszik, szaga sincsen.

A pedálnak hol kellene oldania a kapcsolatot? én mindig padlózom a pedált.
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 dec. 27, 01:32 pm

Hátramenetbe rakva néha reccsen nekem is. Emellett, ha lassan, üresben gurulok, akkor 1-esbe is nehezebben megy be, de ez lehet, hogy normális. Kidobás csak extrém ritkán.

Csere elõtt nehezebb volt benyomni a pedált, és padlóig nyomtam, hogy könnyebben tudjak váltani. Csere után könnyebb, de mivel nemrég volt a csere, szerintem rutinból még mindig jól benyomom, lehet hogy nem kellene, de még nem álltam át az újra :)

Ha 230 ezer és még gyári a kuplungod, akkor ha aktuális lesz a következõ váltóolaj csere (60Ekm/4év), azzal együtt én cseréltetném a kuplungot is a helyedben.

(zárójelben jegyzem meg, hogy az az igazi, amikor a kuplungpedált elkezded benyomni, és nem érzel a lábaddal szinte semmilyen pulzálást, lüktetést - nekem a frissen kuplungcserélt autó ilyen. A másik autón érzem rendesen a pulzálást... még az elõzõ tulaj cseréltette a kuplungot, és lehet hogy rosszul rakták össze, nem központosan, vagy bármilyen kiegyensúlyozatlanság, egyenetlen kopás stb. van ott... ha esetleg a tiéd is olyan, mintha benyomáskor egy talpmasszírozógép lenne a pedálban, akkor szintén javasolnám a mielõbbi kuplungszett cserét :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2013 dec. 27, 10:45 pm

Kuplungot mindig padlóig nyomjuk, szõnyeg se legyen alatta! :!:

A kopott kuplungot meg azért nehezebb kinyomni, mert "mélyebbrõl" kell kiemelnie, a kopás miatt.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz » 2014 jan. 02, 10:44 am

PiciPeti írta: A kopott kuplungot meg azért nehezebb kinyomni, mert "mélyebbrõl" kell kiemelnie, a kopás miatt.
...vagy, mert a szerkezetben kilágyultak a rugók és nem segít rá!
A hátramenet a Toyota-knál nincsen szinkronizálva, így könnyen elõforudhat, hogy "fog a foggal" találkozik és nem kapcsolódik elsõre!
Ez nem tengelykapcsoló probléma...


Szabber

kasznisvagyok
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013 okt. 22, 05:47 pm
Tartózkodási hely: Esztergom
g

Hozzászólás Szerző: kasznisvagyok » 2014 jan. 12, 06:21 pm

hello sziasztok nekem az lenne a problematika hogy ha megyek az autóval pl 2ezres fordulattól el kezdem neki tolni akkor olyat csinál hogy a motor felpörög mintha nyomnám a kuplungot de nem és közben nem gyorsul úgy az autó ahogy megszoktam ez egy ee101 1.3 16v sedán hidrokuplungos én a kinyomora gondolok hogy az lehet tipp valakivel volt már ilyen ??
Hhello sziasztok én egy karosszériás vagyok egy kisebb corollával ha bármi kérdés van írjatok mert ide nem fért el amiket le akartam írni


Válasz küldése