Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
- AndrasM
- Visszajáró
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008 márc. 05, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Nagykovácsi
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Persze csak azoknak akiknek nincs gyújtáselosztójuk .IceRocko írta:
Na Én erre kíváncsi vagyok Ha megcsinálod és működik, akkor Te leszel a 4EFE tulajok kedvence (legalábbis akinek csörög).
Segítek forrasztani meg minden, csak jelezzétek.
Üdv.
AndrasM E11 4ZZ-FE
AndrasM E11 4ZZ-FE
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Szia
Jol ertem akkor, hogy az elő erősítővel akkor megoldottad a csörgés problémát a 4ZZ motoron, ahol Bosch ECU van használatban?
Jol ertem akkor, hogy az elő erősítővel akkor megoldottad a csörgés problémát a 4ZZ motoron, ahol Bosch ECU van használatban?
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- AndrasM
- Visszajáró
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008 márc. 05, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Nagykovácsi
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Igen, úgy tűnik . Ahogy írtam is, még csak kb. 1200 km-nél tartok, de teljesen jónak tűnik.mozso írta:Szia
Jol ertem akkor, hogy az elő erősítővel akkor megoldottad a csörgés problémát a 4ZZ motoron, ahol Bosch ECU van használatban?
Szívesen segítek összeforrasztani, beszerelni annak, aki vállalkozik egy ilyen kütyü beszerelésére.
Üdv.
AndrasM E11 4ZZ-FE
AndrasM E11 4ZZ-FE
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
OBD-n nem akarsz csinalni egy logot a motorparameterekrol osszehasonlitva az elotte utana allapotot? Tudok adni kolcsonbe OBD olvasot es okostelefont a rogziteshez. Persze igy ki kellene kotnod a berakott cuccot ideiglenesen a kontrol mereshez.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- AndrasM
- Visszajáró
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008 márc. 05, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Nagykovácsi
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Oah, ez jó ötlet, szívesen venném a kiolvasót.mozso írta:OBD-n nem akarsz csinalni egy logot a motorparameterekrol osszehasonlitva az elotte utana allapotot? Tudok adni kolcsonbe OBD olvasot es okostelefont a rogziteshez. Persze igy ki kellene kotnod a berakott cuccot ideiglenesen a kontrol mereshez.
A helyzet az, hogy azt tapasztaltam, hogy, ha néhány percre levesszük az akkumulátort, akkor az ECU visszaáll gyári beállításokra. Ilyenkor szinte tök jó a kocsi. Aztán a kopogás jelek elmaradásával az ECU egy kicsit mindig előbbre viszi a gyújtást. Ez azt jelenti, hogy az akku levétel után egy-két napig egész jól viselkedik majd elkezd csörögni. Ezért az új kütyü beszerelése után is csak pár nap múlva derül ki, hogy sikeres-e a "tuning". Így derült ki az is hogy a 2-2,5-ös erősítés kevés, az 5-szörös elég jó.
Ezeket az időket kivárva kellene az OBD-vel olvasgatni.
Küldök privátban elérhetőséget.
Köszi előre is .
Üdv.
AndrasM E11 4ZZ-FE
AndrasM E11 4ZZ-FE
- AndrasM
- Visszajáró
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008 márc. 05, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Nagykovácsi
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
MoZso-tól megkaptam az OBDII kiolvasó szettet. Köszönet érte.
A logolások elkezdődtek.
Amint lesz értékelhető eredmény, mindenkivel megosztjuk.
A logolások elkezdődtek.
Amint lesz értékelhető eredmény, mindenkivel megosztjuk.
Üdv.
AndrasM E11 4ZZ-FE
AndrasM E11 4ZZ-FE
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Elkezdtem feldolgozni a logokat, András legyszíves mond meg melyik dátumú log során volt aktív az elektronikád, mert elfelejtettem...
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- AndrasM
- Visszajáró
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008 márc. 05, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Nagykovácsi
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Privát üzenet elment.mozso írta:Elkezdtem feldolgozni a logokat, András legyszíves mond meg melyik dátumú log során volt aktív az elektronikád, mert elfelejtettem...
Üdv.
AndrasM E11 4ZZ-FE
AndrasM E11 4ZZ-FE
- lexuxka
- Visszajáró
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010 nov. 12, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Vas Celldömölk
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Helló!
Nagy lelkesedéssel várom az eredményeiteket és bízom benne,hogy sikerül megoldani ezt a sokak által jelzett hibát!
Sok sikert!
Üdv:
Egy ugyanebben a cipőben járó márkatársotok!
Nagy lelkesedéssel várom az eredményeiteket és bízom benne,hogy sikerül megoldani ezt a sokak által jelzett hibát!
Sok sikert!
Üdv:
Egy ugyanebben a cipőben járó márkatársotok!
Svájcban órát,Japánban autót gyártanak!!!
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Szia ma vagy holnap felrakom az eredményeket csak ki kell elemezni, ugyanis András igazán szorgalmas volt: kb 70 ezer alkalommal rögzítette az motor fontosabb paramétereit.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Sziasztok!
Az András által rögzített adatokból a decemberi és a februári volt bekapcsolt jelerősítővel és a januári volt kikapcsolt erősítővel.
A csörgés (amikor nincs bekapcsolva az erősítő) nagyjából az 1600-as és 2000-es fordulat között jelentkezik. Akkor is csak meleg motornál és emelkedőn, azaz terhelve. Az adatokból András azt bányászta ki, hogy bekapcsolt erősítővel ezekben a tartományokban 4,5-5 fokkal kisebb az előgyújtás.
Összegeztem az adatokat én is, a bekapcsolt erősítővel összesen 26ezer minta, kikapcsolt erősítővel pedig 60ezer minta készült, amelyek mindegyike az alábbi adatokat tartalmazza: vízhőfok, motor fordulatszáma, üzemanyag korrekciós értékek (STFT és LTFT), beszívott levegő hőmérséklete, beszívott levegő mennyisége, autó sebessége, gázpedál állás (TPS), előgyújtás (fok) és kalkulált szívócső nyomás (ehhez nincs külön érzékelő a Toyotában).
Gondolkodtam, hogyan lehetne ekkora hatalmas adathalmazból gyorsan áttekinthető és releváns adatokat kinyerni. Végül egy átlagot számoltam az előgyújtásra (Timing Advance) a gázpedálállás (TPS) és motorfordulat (RPM) függvényében, minden egyes alkalomra, amikor készült adatmentés. Az érdekesebb részek a TPS 25-40 tartományban vannak (azaz gázpedál állása 25-40%) és a motorfordulat (RPM) pedig 1500-2500 között. Itt valóban vannak szignifikáns eltérések, a kikapcsolt jelerősítővel az előgyújtás átlagban általában pár fokkal, de szélsőséges esetekben szignifikánsan magasabb értéken van.
Ezzel szemben a rövid távú üzemanyag korrekció (Average of STFT, alsó pici táblázatok) szinte 100%-ban azonosak akár be van kapcsolva a jelerősítő, akár nincs. Ha ugyanannyi benzint kap a motor és az egyik esetben szignifikánsan magasabb az előgyújtás értéke akkor nem csoda, ha bizonyos esetekben már kopogásos égés is kialakul. Erre kellene a 4ZZ-FE Bosch motorvezérlőjének a gyári kopogásérzékelő jelei alapján reagálnia, vagy visszavenni az előgyújtásból, vagy több benzint befecskendezni. Viszont ezt nem teszi meg a logok alapján, csörgött is a motor.
A bekapcsolt erősítővel viszont látszik a konzervatívabb előgyújtás. Sajnos a kopogásérzékelő jelét nem olyan egyszerű logolni, főleg nem egy okostelefonnal, ugyanis az igazi az lenne, hogy azonos körülmények között megszámolnánk hány darab gyújtási ciklusban történt kopogásos éges, bekapcsolt és kikapcsolt elektronikával is.
(Erre van egy új ötletem - kérdés, hogy a Bosch ECU-val működik-e a programom -, András lehet megint találkoznunk kellene... )
Saját véleményem, hogy a 26+60 ezer rögzített minta a nagy számok törvénye alapján tud iránymutatást adni azért és a különbségek látványosak. Az adatokból kiszűrtem az alapjárat és motorfék üzemet, csak a részterheléses (closed loop) és nagyobb terheléses adatokat átlagoltam.
Bekapcsolt jelerősítővel:
Kikapcsolt jelerősítővel:
Az András által rögzített adatokból a decemberi és a februári volt bekapcsolt jelerősítővel és a januári volt kikapcsolt erősítővel.
A csörgés (amikor nincs bekapcsolva az erősítő) nagyjából az 1600-as és 2000-es fordulat között jelentkezik. Akkor is csak meleg motornál és emelkedőn, azaz terhelve. Az adatokból András azt bányászta ki, hogy bekapcsolt erősítővel ezekben a tartományokban 4,5-5 fokkal kisebb az előgyújtás.
Összegeztem az adatokat én is, a bekapcsolt erősítővel összesen 26ezer minta, kikapcsolt erősítővel pedig 60ezer minta készült, amelyek mindegyike az alábbi adatokat tartalmazza: vízhőfok, motor fordulatszáma, üzemanyag korrekciós értékek (STFT és LTFT), beszívott levegő hőmérséklete, beszívott levegő mennyisége, autó sebessége, gázpedál állás (TPS), előgyújtás (fok) és kalkulált szívócső nyomás (ehhez nincs külön érzékelő a Toyotában).
Gondolkodtam, hogyan lehetne ekkora hatalmas adathalmazból gyorsan áttekinthető és releváns adatokat kinyerni. Végül egy átlagot számoltam az előgyújtásra (Timing Advance) a gázpedálállás (TPS) és motorfordulat (RPM) függvényében, minden egyes alkalomra, amikor készült adatmentés. Az érdekesebb részek a TPS 25-40 tartományban vannak (azaz gázpedál állása 25-40%) és a motorfordulat (RPM) pedig 1500-2500 között. Itt valóban vannak szignifikáns eltérések, a kikapcsolt jelerősítővel az előgyújtás átlagban általában pár fokkal, de szélsőséges esetekben szignifikánsan magasabb értéken van.
Ezzel szemben a rövid távú üzemanyag korrekció (Average of STFT, alsó pici táblázatok) szinte 100%-ban azonosak akár be van kapcsolva a jelerősítő, akár nincs. Ha ugyanannyi benzint kap a motor és az egyik esetben szignifikánsan magasabb az előgyújtás értéke akkor nem csoda, ha bizonyos esetekben már kopogásos égés is kialakul. Erre kellene a 4ZZ-FE Bosch motorvezérlőjének a gyári kopogásérzékelő jelei alapján reagálnia, vagy visszavenni az előgyújtásból, vagy több benzint befecskendezni. Viszont ezt nem teszi meg a logok alapján, csörgött is a motor.
A bekapcsolt erősítővel viszont látszik a konzervatívabb előgyújtás. Sajnos a kopogásérzékelő jelét nem olyan egyszerű logolni, főleg nem egy okostelefonnal, ugyanis az igazi az lenne, hogy azonos körülmények között megszámolnánk hány darab gyújtási ciklusban történt kopogásos éges, bekapcsolt és kikapcsolt elektronikával is.
(Erre van egy új ötletem - kérdés, hogy a Bosch ECU-val működik-e a programom -, András lehet megint találkoznunk kellene... )
Saját véleményem, hogy a 26+60 ezer rögzített minta a nagy számok törvénye alapján tud iránymutatást adni azért és a különbségek látványosak. Az adatokból kiszűrtem az alapjárat és motorfék üzemet, csak a részterheléses (closed loop) és nagyobb terheléses adatokat átlagoltam.
Bekapcsolt jelerősítővel:
Kikapcsolt jelerősítővel:
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- AndrasM
- Visszajáró
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008 márc. 05, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Nagykovácsi
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Én is bányásztam a rengeteg adatban.
Abból indultam ki, hogy a csörgés ebben az esetben az előgyújtás hibás időzítése miatt van. Ezért a különböző fordulatokhoz tartozó legnagyobb előgyújtási értékeket összegeztem.
Egy-egy fordulaton a legnagyobb előgyújtási értékeket láthatjátok ebben a táblázatban.
Látható, hogy nem mindenhol lett kisebb, de csörgés megszűnt és ahogy Zsolt is írta a fogyasztás nem növekedett.
Köszönet MoZsonak a támogatásért.
Abból indultam ki, hogy a csörgés ebben az esetben az előgyújtás hibás időzítése miatt van. Ezért a különböző fordulatokhoz tartozó legnagyobb előgyújtási értékeket összegeztem.
Egy-egy fordulaton a legnagyobb előgyújtási értékeket láthatjátok ebben a táblázatban.
Látható, hogy nem mindenhol lett kisebb, de csörgés megszűnt és ahogy Zsolt is írta a fogyasztás nem növekedett.
Köszönet MoZsonak a támogatásért.
Üdv.
AndrasM E11 4ZZ-FE
AndrasM E11 4ZZ-FE
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Folytatódna az utóbbi diagram?
Kíváncsi lennék, nagyobb fordulaton mit okoz az erősítő. Mintha helyet cserélne a görbe, ami lehet jó is, de nagyon nagy baj okozója is (horonytörés).
Kíváncsi lennék, nagyobb fordulaton mit okoz az erősítő. Mintha helyet cserélne a görbe, ami lehet jó is, de nagyon nagy baj okozója is (horonytörés).
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- AndrasM
- Visszajáró
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008 márc. 05, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Nagykovácsi
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Kiegészítettem a táblázatot addig amíg adatok voltak az eredeti mérésben.
Persze itt nem jelenik meg, hogy éppen mennyire nyomtam a gázt vagy milyen meleg volt a motor, csak egy adott fordulathoz tartozó legnagyobb előgyújtás ami a mérés során rögzítésre került.
Persze itt nem jelenik meg, hogy éppen mennyire nyomtam a gázt vagy milyen meleg volt a motor, csak egy adott fordulathoz tartozó legnagyobb előgyújtás ami a mérés során rögzítésre került.
Üdv.
AndrasM E11 4ZZ-FE
AndrasM E11 4ZZ-FE
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Itt van az összes loggolt adatnál az előgyújtás (y-tengely), a motorfordulat (x-tengely) és a gázpedál állás (TPS, színek) grafikonja.
Maximális előgyújtás bekapcsolt jelerősítővel:
Maximális előgyújtás kikapcsolt jelerősítővel:
Átlagos előgyújtás bekapcsolt jelerősítővel:
Átlagos előgyújtás kikapcsolt jelerősítővel:
Maximális előgyújtás bekapcsolt jelerősítővel:
Maximális előgyújtás kikapcsolt jelerősítővel:
Átlagos előgyújtás bekapcsolt jelerősítővel:
Átlagos előgyújtás kikapcsolt jelerősítővel:
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb