Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Sziasztok!
Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn.Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.De nekem most gyanús a kopogásérzékelõ.
Már pár hónapja kínlódom vele,most egy manual-ban a következõt találtam:
On 4ZZ-FE engines, connect the leads of an
ohmmeter between terminals E2 and KNK1 of
the sensor connector. The resistance should
be less than 1 MOhms. (see illustration). If the
resistance is not as specified, the sensor may
be defective.
Kimértem,nekem végtelen ellenállást vagyis szakadást mutatott a mérõ.
Vélemény?
Esetleg vki megnézné,akinek ugyanilyen E11-es 1.4 vvti corollája van?
Nagyon megköszönném,a szenzor balról az elsõ és a második szívócsonk között van,onnan megy egy kábel egy csati-ig,azt le kell húzni(kicsit nehezen lehet hozzáférni)és ott a középsõ és a jobb oldali terminál között kell multiméterrel megnézni az ellenállást.
Elõre is köszi!!!:)
Bé
Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn.Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.De nekem most gyanús a kopogásérzékelõ.
Már pár hónapja kínlódom vele,most egy manual-ban a következõt találtam:
On 4ZZ-FE engines, connect the leads of an
ohmmeter between terminals E2 and KNK1 of
the sensor connector. The resistance should
be less than 1 MOhms. (see illustration). If the
resistance is not as specified, the sensor may
be defective.
Kimértem,nekem végtelen ellenállást vagyis szakadást mutatott a mérõ.
Vélemény?
Esetleg vki megnézné,akinek ugyanilyen E11-es 1.4 vvti corollája van?
Nagyon megköszönném,a szenzor balról az elsõ és a második szívócsonk között van,onnan megy egy kábel egy csati-ig,azt le kell húzni(kicsit nehezen lehet hozzáférni)és ott a középsõ és a jobb oldali terminál között kell multiméterrel megnézni az ellenállást.
Elõre is köszi!!!:)
Bé
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szullosz-t vagy Tibcsit keresd meg a fórumon, ha nem válaszolnának pár napon belül!
De ha rosszat mértél sanszos, hogy az lesz. Egy bontóban nem adnak kölcsönben próba erejéig? Bár csak lesz valaki a klubban!
De ha rosszat mértél sanszos, hogy az lesz. Egy bontóban nem adnak kölcsönben próba erejéig? Bár csak lesz valaki a klubban!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Amennyiben jól mérted, akkor szerintem a szenzor kuka. Bár ebben a
témakörben tényleg Szabber lesz a biztos pont. (fórumon Szullosz).
témakörben tényleg Szabber lesz a biztos pont. (fórumon Szullosz).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lackó 2009 okt. 25, 05:43 pm-kor.
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Re: knock sensor
Szeva!kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...
Szabber
ui.: Igény esetén magyarázkodom is...
Re: knock sensor
Szia!szullosz írta:Szeva!kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...
Szabber
ui.: Igény esetén magyarázkodom is...
Igény az van rá!:)Szívesen venném végre egy hozzáértõ szavait.
Ma amúgy hozattam új kopogásérzékelõt,ezen ugyanúgy végtelen ellenállást mértem.Szóval hmmm,bár a másik fórumon mondták hogy az lesz a rossz,de most már én sem hiszem,gondolom az ecu cseszi el a dolgot.De tényleg nagyon várnám a magyarázatod.
És mi van ha nem rakom vissza a kopogásszenzor csatiját,mert anélkül kíválóan,kopogás nélkül jár a motor.
Balázs
Re: knock sensor
Én továbbra is várnám a magyarázkodást.szullosz írta:Szeva!kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...
Szabber
ui.: Igény esetén magyarázkodom is...
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)
A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...
Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!
Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!
Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.
Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:
Röviden ennyi!
Szabber
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)
A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...
Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!
Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!
Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.
Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:
Röviden ennyi!
Szabber
No,köszi!szullosz írta:A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)
A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...
Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!
Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!
Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.
Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:
Röviden ennyi!
Szabber
Én most vettem bontottat,az egyik szalon azt mondta hogy igen ez már az új elektronika.Én ezt a cikkszámot nem látom rajta ,de úgy legyen.
És akkor az immobiliser miatt nem tudom kicserélni én házilag?Mert azt mondták van olyan modell amiben külön van az immobiliser,van ameliykben az ecu-ba van implementálva.No,én nem tom.
Ez hogy van vagy hogy lehet megtudni?
Köszi
Bé
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Mondjuk alvázszám... Tied szerintem egyben van... Csak márkaszervizben tudják tanítani/összehangolni! A motorvezérlõn nincs semmilyen matrica??? Mesterkulcsot kaptál hozzá??? Egyébként esélyed sincs!kicsi8304 írta:Én ezt a cikkszámot nem látom rajta ,de úgy legyen.
És akkor az immobiliser miatt nem tudom kicserélni én házilag?Mert azt mondták van olyan modell amiben külön van az immobiliser,van ameliykben az ecu-ba van implementálva.No,én nem tom.
Ez hogy van vagy hogy lehet megtudni?
Szabber
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
- Yautja
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 323
- Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Ez egy gyári diagnosztika rajz....
Nekem is van e12-höz...
De le kalappal, jól értesz az elektronikákhoz.
Diagnosztikával foglalkozol?
Bosch egy két dolgot jót csinál, de van amit utálok tõle, pl generátor, gyertya, ékszíj, vezérlõ elektronikák...
Generátorjaik, mindig bedöglenek, török gyertyáik jó rosszak, ékszíjai nyúlnak (nem a bordás), elektronikái meg
Pl gyújtás elektronikát bosch-t, cseréltem már párat....
Márkaszerviz azért kell, mert ha még van is olyan (lehet már tied eu-s) csatija a kódolvasónak, akkor is olyan mélyre nem tud hatolni, mint a kulcstanítás. (csak gyári szoftver tud)
Én egy citroen xsaraval jártam úgy, hogy akkusaru levétel után elfejtette a saját kulcsát Márkaszervizesek szerint, nem egyedi eset...
Nekem is van e12-höz...
De le kalappal, jól értesz az elektronikákhoz.
Diagnosztikával foglalkozol?
Bosch egy két dolgot jót csinál, de van amit utálok tõle, pl generátor, gyertya, ékszíj, vezérlõ elektronikák...
Generátorjaik, mindig bedöglenek, török gyertyáik jó rosszak, ékszíjai nyúlnak (nem a bordás), elektronikái meg
Pl gyújtás elektronikát bosch-t, cseréltem már párat....
Márkaszerviz azért kell, mert ha még van is olyan (lehet már tied eu-s) csatija a kódolvasónak, akkor is olyan mélyre nem tud hatolni, mint a kulcstanítás. (csak gyári szoftver tud)
Én egy citroen xsaraval jártam úgy, hogy akkusaru levétel után elfejtette a saját kulcsát Márkaszervizesek szerint, nem egyedi eset...
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
ecu
helló!az lenne a kérdésem h nem tudnád nekem megmondani hogy deríthetném ki h még a régi szoftverû ecum van e vagy már a frissebb változat? gondolok itt esetleg vmi verziószámra az ecun amibõl megtudhatom vagy cikkszám...2003 angol corolla 1.4 es válaszodat elõre is köszönömszullosz írta:A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)
A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...
Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!
Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!
Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.
Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:
Röviden ennyi!
Szabber
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Írj Szullosznak privit is!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)