Karburátoros topic

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: KovZoo » 2009 márc. 03, 05:52 pm

murray írta:sztem egyáltalán nem érdemes ebbe a porlasztosbol injektorosra projektbe belevágni.
A karbim nem az igazi, hidegben 3.jára indul be és ha melegítem és még a karbi nem meleg, akkor rángat. Ha nem melegítem be indulás elõtt, hanem óvatosan elindulok, akkor megint jó. Bármikor nyomok egy kis fröccsöt, akkor fullad egyet.
Ja és így hogy napi 15 kmt mek mostanában a kocsival 10l-t evett... hidegindulás, stb...amúgy, elmegy 6,6-7,5 literrel, de amit sokan mondanak, hogy 5-6l-t eszik SOHA nem értem el. Más is lehet ennek az oka. Mindenesetre a karbit kikéne cserélni, viszont akkor már miért nem injektort teszünk be helyére?
Miért nem érdemes? Egy jó érv és lehet le is mondok.

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2009 márc. 03, 06:13 pm

Azért ez távolról sem ilyen egyszerû.. :roll:
Meg kéne csinálni/beállítani a karburátorodat!
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 márc. 03, 06:27 pm

Az injektorosítás elég komoly falat.

Nem csak ezt a 4 kütyüt kell megvenni. Mibe rakod bele? :)
Komplett szívósor (hengerfej) 3 Kábelköteg, ECU, kocsi hasán végigfutó benzincsövek, tank ...

Szerintem se érdemes belevágni. Nagy munka! Inkább beállíttatnám, vagy vennék egy bontott karbit. Fõleg, ha már nem is a te kocsid lesz!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo » 2009 márc. 03, 07:24 pm

OK igazatok van. Akkor ezt rendbeteszem :)

Avatar
nemethaky
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2007 ápr. 02, 12:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: nemethaky » 2009 márc. 03, 09:05 pm

Egy karbi szakmûhely fóruma, eddig Nekem teljesen pozítív tapasztalattal.
És még talán közel is van hozzád :wink:
Nézz be hozzájuk ha gondolod, lehet hogy csak állítás kérdése, de van mindenhez cuccuk!
Remélem segítettem :wink:

http://sgforum.hu/forum.php3?azonosito=karbi

Szeva

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray » 2009 márc. 04, 08:33 am

egy haver volt ezeknél ujpesten és nem volt elégedett..csomo mindent elállitottak a karbiján...
Kovzo van egy srác a toy klubban akinek kéne egy ilyen kocsi meloba jaro autonak. mennyire tartod? ha eladod egyáltalán

mat
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2008 dec. 22, 01:54 pm

Hozzászólás Szerző: mat » 2009 márc. 09, 11:04 pm

KovZoo ezt az injektoros átalakitás témát én is körbejártam de nem érdemes, annyi mindent kellene cserélni.
Egyébként én is hasonló karbi problémával küzdök bár egy kicsit más jelenségeket produkál:
- hidegen gyorsításnál torpan, rángat
- melegen állandó fordulatszámon rángat (finomabban)
- 8-10 litert eszik
már 2 ajánlott szerelõt is elfogyasztott :) Jártam ürömön és csömörön is, de még mindig ugyanolyan...
Azt mondták a gyújtás rendben van úgyhogy valószínûleg karbi lesz. Vagy valamelyik vákumszelep vagy vákumcsõ szívat :) de szerintem egyikük sem szedte szét, hogy legalább kipucolja.
A újpestiek pedig látatlanba 17e mondtak munkadíjra + anyagköltség ha kell valami cserélni.
Ennyit akár rá is szánnék ha tényleg jól megcsinálnák, mert már a többszörösét költöttem rá :(
Ja egyébként 1300-as 2E moci katalizátorral (Svájci piacra gyártott) kipufogógáz visszavezetéssel.. Nem egyszerû darab:)
Srácok mondjátok, hogy ismertek egy jó karbist Pest közelében :)
E10 Corolla 1.3 XLi Sedan (e101)

Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo » 2009 márc. 09, 11:09 pm

mat írta:KovZoo ezt az injektoros átalakitás témát én is körbejártam de nem érdemes, annyi mindent kellene cserélni.
Egyébként én is hasonló karbi problémával küzdök bár egy kicsit más jelenségeket produkál:
- hidegen gyorsításnál torpan, rángat
- melegen állandó fordulatszámon rángat (finomabban)
- 8-10 litert eszik
Köszi az infót! Lehet, hogy te jobban leírtad a jelenséget...
Igen hidegen torpan és rángat, de nekem melegen mindig fullad egyet ezt már részben kiküszöböltem. Ha magasab az alapjárat, vagyis némileg több benyát kap mindig, akkor nem fullad, de jobb ha halk a moci és nem rugdalom :P Mennyit szoktál menni egyhuzamba?
nekem 7-8 körül eszik, ha 50es távokat megyek, ha 10eseket, akkor ugye félig hidegen... így evett 10et.
Üdv!

Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio » 2009 márc. 09, 11:22 pm

Részesültem kb. már egy fél éve ezzel a jelenséggel én is, de nekem társult azzal, hogy hidegen 3000-t pörgött, alapjárat pedig 1200-1400 között. :?
A keverék rossz volt sok benyát kapott, beköpte a gyertyát és volt, hogy felköhögött a szûrõre egy kis benyát.
Aztán két szerelõt végigjártam akik a rendszert átmosták, kitisztították, bütyköket letakarították, mivel ezt a kasznit két féle karbival szerelték (álló vagy fekvõ), nekem az elsõn melynek állítási lehetõsége =0-val. :(
Onnantól kezdve a rángatás magas fogyasztás megszünt, de viszont az alapjárat és a hidegen való pörgés megmaradt.
Akkor viszont mutattak egy trükköt mely a karbi egyik oldalán a szivatón lehet állítani, másik oldalt pedig az alapjáraton.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép

Avatar
AndrewGL
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 996
Csatlakozott: 2007 szept. 07, 11:38 am

Hozzászólás Szerző: AndrewGL » 2009 márc. 10, 08:44 am

mat írta:KovZoo ezt az injektoros átalakitás témát én is körbejártam de nem érdemes, annyi mindent kellene cserélni.
Egyébként én is hasonló karbi problémával küzdök bár egy kicsit más jelenségeket produkál:
- hidegen gyorsításnál torpan, rángat
- melegen állandó fordulatszámon rángat (finomabban)
- 8-10 litert eszik
már 2 ajánlott szerelõt is elfogyasztott :) Jártam ürömön és csömörön is, de még mindig ugyanolyan...
Azt mondták a gyújtás rendben van úgyhogy valószínûleg karbi lesz. Vagy valamelyik vákumszelep vagy vákumcsõ szívat :) de szerintem egyikük sem szedte szét, hogy legalább kipucolja.
A újpestiek pedig látatlanba 17e mondtak munkadíjra + anyagköltség ha kell valami cserélni.
Ennyit akár rá is szánnék ha tényleg jól megcsinálnák, mert már a többszörösét költöttem rá :(
Ja egyébként 1300-as 2E moci katalizátorral (Svájci piacra gyártott) kipufogógáz visszavezetéssel.. Nem egyszerû darab:)
Srácok mondjátok, hogy ismertek egy jó karbist Pest közelében :)
Én ismerek olyat, aki már hallott olyanról, aki látott már ilyet :)

Viccet félretéve, keresd szullosz-t (Szabit).

Üdv.

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2009 márc. 10, 01:55 pm

Hát....Szabi gigamega Mágus (cuccos), de lehet, hogy maradék haját
befonja egy karburátor állítgatástól....:)

Avatar
AndrewGL
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 996
Csatlakozott: 2007 szept. 07, 11:38 am

Hozzászólás Szerző: AndrewGL » 2009 márc. 10, 02:31 pm

Lackó írta:Hát....Szabi gigamega Mágus (cuccos), de lehet, hogy maradék haját
befonja egy karburátor állítgatástól....:)
Ezt tudom, de neki van egy spanja, aki ebben állítólag mester.

mat
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2008 dec. 22, 01:54 pm

Hozzászólás Szerző: mat » 2009 márc. 10, 02:54 pm

@KovZoo nekem eszik rendesen városban kb. 350 Km tudok menni egy tankkal (~10L) hosszú menet kb. 110-es tempoval 7-8 liter/100km. Eddig 460 km volt a rekord egy tankkal, szinte végig autóúton, nagypapásan :)
A hidegindító alapjárat nekem is magas volt, de addig pöccre indult mindig, állítgatták, most alacsonyabb visszont nagy hidegben néha leáll indítás után (gáz nélkül), rá kell segíteni az elsõ pár másodpercben, hogy elkezdjen felkúszni a fordulatszám.
Egyébként volt már egy egész jó beállítás, akkor alig rángatott, viszont ott kellett hagyjam minusz 5 fokban a parkoloban mert egy indítás és lefulladás után annyira beköpte a gyertyákat, hogy nem bírtam életre kellteni csak másnap egy alapos gyertytisztogatás után...

Tehát egyenlõre úgy állunk, hogy vagy az alapjárat/hidegindítás jó, vagy menet közben viselkedik rendesen , a kettõ egyszerre még nem sikerült..


@ AndrewGL köszi a segítséget, megpróbálom elérni Szabit.
E10 Corolla 1.3 XLi Sedan (e101)

Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo » 2009 márc. 10, 05:25 pm

mat írta:@KovZoo nekem eszik rendesen városban kb. 350 Km tudok menni egy tankkal (~10L) hosszú menet kb. 110-es tempoval 7-8 liter/100km. Eddig 460 km volt a rekord egy tankkal, szinte végig autóúton, nagypapásan :)
A hidegindító alapjárat nekem is magas volt, de addig pöccre indult mindig, állítgatták, most alacsonyabb visszont nagy hidegben néha leáll indítás után (gáz nélkül), rá kell segíteni az elsõ pár másodpercben, hogy elkezdjen felkúszni a fordulatszám.
Egyébként volt már egy egész jó beállítás, akkor alig rángatott, viszont ott kellett hagyjam minusz 5 fokban a parkoloban mert egy indítás és lefulladás után annyira beköpte a gyertyákat, hogy nem bírtam életre kellteni csak másnap egy alapos gyertytisztogatás után...

Tehát egyenlõre úgy állunk, hogy vagy az alapjárat/hidegindítás jó, vagy menet közben viselkedik rendesen , a kettõ egyszerre még nem sikerült..


@ AndrewGL köszi a segítséget, megpróbálom elérni Szabit.
A leírtak alapján nkem is ilyen a fogyasztás...
Egy Debreceni út után(ahol nyomtam neki), amikor már viszaálltam a rendes kerékvágásba, akkor 6,6l-t evett, aztán szépen kúszott felfelé. Most ott tartok vele, hogy kéne neki megiont egy Debreceni út :P
Amúgy hasonlóak a hibajelenségek.
Nah szép napot!

Avatar
feles
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008 dec. 26, 05:08 pm

Hozzászólás Szerző: feles » 2009 márc. 10, 09:36 pm

Ha esetleg valaki szeretne szórakozni a karburátorral, annak tudok adni egy kis leírást:
http://dl.getdropbox.com/u/151663/carburator.zip
Benne van a V és a K tipusu AISAN karburátor robbantott rajza, szétszedési diagrammja, meg ilyesmik. Magyarul persze. Beállítási segédlet is van. Vákumos fojtószelep csillapítás, szivató, és meleg alapjárat állítás.

Svájci autónál az EGR-t le kell húzni és bedugózni hogy ne fulladjon le. Ha azt lehuzod és fullad akkor a vákumcsövekkel lesz valami gond.
Egyébként érdemes átnézni a vákumcsöveket és valami benzincsõvel vagy 3-4 mm-es nyomócsõvel(utóbbi jobb) helyettesíteni ha repedt. Nálam ez a rángatás oka volt, 3 ezernél csinálta. Az elõgyújtásszabályzó vákumcsöve volt kirepedve. Meg még volt egy kettõ ami nem is volt a helyén. Azóta jobban is húz:) Mondjuk most a gyújtással vannak gondjaim, hogy ne legyen olyan egyszerû az élet.

Én szórakoztam már vele, elég sok idõ mire finoman be lehet állítani. A keverék csavarhoz én nem nyúltam mivel a fogyasztás nem volt rosz annyira. Ha nagyon szar lesz akkor veszek felújító készletet és neki fogok állni.
Az enyém sem tökéletes, nem gyári értékekre állítottam be. Szivatóval csak 1600 körülig megy fel, ne pörögjön már annyira. A gyári érték elvileg 3000 környékén van szivatóval(gyorsított alapjárat), elég brutális. De úgy legalább két percen belül meleg a motor:) Alapjárat 800-1100 között változik néha. De általában stabilan 1000-re áll be. Ezt 800-ra kéne beállítani, de ahhoz megint karbi felújítás kéne.
Ja és hdiegen nekem is nehezen veszi fel a fordulatot, elindul kicsit sok anyagot kaphat, lemegy ezerig a fordulatszám(Ha itt gázt nyomok akkor leáll) majd utána elkapja és szépen felmegy 1600 körülre. Ez az egész 5-6 mp lehet összesen.


Mielõtt elkezditek érdemes feljegyezni hogy mit hova merre meddig tekertek, hogy vissza tudd állítani ha rosszabb lenne.


Egyébként szerintem a szervizekben sem értenek hozzá, csak tekergetik össze vissza. Ezért jobb ha inkább te csinálod, legalább tudod hogy mit állítasz:)
Amúgy egy K-jetronikhoz képest ez a karburátor elég primitiv találmány:)
Az megint más világ:)
1986 Toyota Corolla EE80 Hatchback 2E-T //Hamarosan


Válasz küldése