Karburátoros topic
- KovZoo
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 497
- Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Karburátoros topic
A karbim nem az igazi, hidegben 3.jára indul be és ha melegítem és még a karbi nem meleg, akkor rángat. Ha nem melegítem be indulás elõtt, hanem óvatosan elindulok, akkor megint jó. Bármikor nyomok egy kis fröccsöt, akkor fullad egyet.murray írta:sztem egyáltalán nem érdemes ebbe a porlasztosbol injektorosra projektbe belevágni.
Ja és így hogy napi 15 kmt mek mostanában a kocsival 10l-t evett... hidegindulás, stb...amúgy, elmegy 6,6-7,5 literrel, de amit sokan mondanak, hogy 5-6l-t eszik SOHA nem értem el. Más is lehet ennek az oka. Mindenesetre a karbit kikéne cserélni, viszont akkor már miért nem injektort teszünk be helyére?
Miért nem érdemes? Egy jó érv és lehet le is mondok.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Az injektorosítás elég komoly falat.
Nem csak ezt a 4 kütyüt kell megvenni. Mibe rakod bele?
Komplett szívósor (hengerfej) 3 Kábelköteg, ECU, kocsi hasán végigfutó benzincsövek, tank ...
Szerintem se érdemes belevágni. Nagy munka! Inkább beállíttatnám, vagy vennék egy bontott karbit. Fõleg, ha már nem is a te kocsid lesz!
Nem csak ezt a 4 kütyüt kell megvenni. Mibe rakod bele?
Komplett szívósor (hengerfej) 3 Kábelköteg, ECU, kocsi hasán végigfutó benzincsövek, tank ...
Szerintem se érdemes belevágni. Nagy munka! Inkább beállíttatnám, vagy vennék egy bontott karbit. Fõleg, ha már nem is a te kocsid lesz!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- nemethaky
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 152
- Csatlakozott: 2007 ápr. 02, 12:33 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Egy karbi szakmûhely fóruma, eddig Nekem teljesen pozítív tapasztalattal.
És még talán közel is van hozzád
Nézz be hozzájuk ha gondolod, lehet hogy csak állítás kérdése, de van mindenhez cuccuk!
Remélem segítettem
http://sgforum.hu/forum.php3?azonosito=karbi
Szeva
És még talán közel is van hozzád
Nézz be hozzájuk ha gondolod, lehet hogy csak állítás kérdése, de van mindenhez cuccuk!
Remélem segítettem
http://sgforum.hu/forum.php3?azonosito=karbi
Szeva
KovZoo ezt az injektoros átalakitás témát én is körbejártam de nem érdemes, annyi mindent kellene cserélni.
Egyébként én is hasonló karbi problémával küzdök bár egy kicsit más jelenségeket produkál:
- hidegen gyorsításnál torpan, rángat
- melegen állandó fordulatszámon rángat (finomabban)
- 8-10 litert eszik
már 2 ajánlott szerelõt is elfogyasztott Jártam ürömön és csömörön is, de még mindig ugyanolyan...
Azt mondták a gyújtás rendben van úgyhogy valószínûleg karbi lesz. Vagy valamelyik vákumszelep vagy vákumcsõ szívat de szerintem egyikük sem szedte szét, hogy legalább kipucolja.
A újpestiek pedig látatlanba 17e mondtak munkadíjra + anyagköltség ha kell valami cserélni.
Ennyit akár rá is szánnék ha tényleg jól megcsinálnák, mert már a többszörösét költöttem rá
Ja egyébként 1300-as 2E moci katalizátorral (Svájci piacra gyártott) kipufogógáz visszavezetéssel.. Nem egyszerû darab:)
Srácok mondjátok, hogy ismertek egy jó karbist Pest közelében
Egyébként én is hasonló karbi problémával küzdök bár egy kicsit más jelenségeket produkál:
- hidegen gyorsításnál torpan, rángat
- melegen állandó fordulatszámon rángat (finomabban)
- 8-10 litert eszik
már 2 ajánlott szerelõt is elfogyasztott Jártam ürömön és csömörön is, de még mindig ugyanolyan...
Azt mondták a gyújtás rendben van úgyhogy valószínûleg karbi lesz. Vagy valamelyik vákumszelep vagy vákumcsõ szívat de szerintem egyikük sem szedte szét, hogy legalább kipucolja.
A újpestiek pedig látatlanba 17e mondtak munkadíjra + anyagköltség ha kell valami cserélni.
Ennyit akár rá is szánnék ha tényleg jól megcsinálnák, mert már a többszörösét költöttem rá
Ja egyébként 1300-as 2E moci katalizátorral (Svájci piacra gyártott) kipufogógáz visszavezetéssel.. Nem egyszerû darab:)
Srácok mondjátok, hogy ismertek egy jó karbist Pest közelében
E10 Corolla 1.3 XLi Sedan (e101)
- KovZoo
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 497
- Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Köszi az infót! Lehet, hogy te jobban leírtad a jelenséget...mat írta:KovZoo ezt az injektoros átalakitás témát én is körbejártam de nem érdemes, annyi mindent kellene cserélni.
Egyébként én is hasonló karbi problémával küzdök bár egy kicsit más jelenségeket produkál:
- hidegen gyorsításnál torpan, rángat
- melegen állandó fordulatszámon rángat (finomabban)
- 8-10 litert eszik
Igen hidegen torpan és rángat, de nekem melegen mindig fullad egyet ezt már részben kiküszöböltem. Ha magasab az alapjárat, vagyis némileg több benyát kap mindig, akkor nem fullad, de jobb ha halk a moci és nem rugdalom Mennyit szoktál menni egyhuzamba?
nekem 7-8 körül eszik, ha 50es távokat megyek, ha 10eseket, akkor ugye félig hidegen... így evett 10et.
Üdv!
- Biagio
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
Részesültem kb. már egy fél éve ezzel a jelenséggel én is, de nekem társult azzal, hogy hidegen 3000-t pörgött, alapjárat pedig 1200-1400 között.
A keverék rossz volt sok benyát kapott, beköpte a gyertyát és volt, hogy felköhögött a szûrõre egy kis benyát.
Aztán két szerelõt végigjártam akik a rendszert átmosták, kitisztították, bütyköket letakarították, mivel ezt a kasznit két féle karbival szerelték (álló vagy fekvõ), nekem az elsõn melynek állítási lehetõsége =0-val.
Onnantól kezdve a rángatás magas fogyasztás megszünt, de viszont az alapjárat és a hidegen való pörgés megmaradt.
Akkor viszont mutattak egy trükköt mely a karbi egyik oldalán a szivatón lehet állítani, másik oldalt pedig az alapjáraton.
A keverék rossz volt sok benyát kapott, beköpte a gyertyát és volt, hogy felköhögött a szûrõre egy kis benyát.
Aztán két szerelõt végigjártam akik a rendszert átmosták, kitisztították, bütyköket letakarították, mivel ezt a kasznit két féle karbival szerelték (álló vagy fekvõ), nekem az elsõn melynek állítási lehetõsége =0-val.
Onnantól kezdve a rángatás magas fogyasztás megszünt, de viszont az alapjárat és a hidegen való pörgés megmaradt.
Akkor viszont mutattak egy trükköt mely a karbi egyik oldalán a szivatón lehet állítani, másik oldalt pedig az alapjáraton.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem
No injektor No ABS No Computer No problem
Én ismerek olyat, aki már hallott olyanról, aki látott már ilyetmat írta:KovZoo ezt az injektoros átalakitás témát én is körbejártam de nem érdemes, annyi mindent kellene cserélni.
Egyébként én is hasonló karbi problémával küzdök bár egy kicsit más jelenségeket produkál:
- hidegen gyorsításnál torpan, rángat
- melegen állandó fordulatszámon rángat (finomabban)
- 8-10 litert eszik
már 2 ajánlott szerelõt is elfogyasztott Jártam ürömön és csömörön is, de még mindig ugyanolyan...
Azt mondták a gyújtás rendben van úgyhogy valószínûleg karbi lesz. Vagy valamelyik vákumszelep vagy vákumcsõ szívat de szerintem egyikük sem szedte szét, hogy legalább kipucolja.
A újpestiek pedig látatlanba 17e mondtak munkadíjra + anyagköltség ha kell valami cserélni.
Ennyit akár rá is szánnék ha tényleg jól megcsinálnák, mert már a többszörösét költöttem rá
Ja egyébként 1300-as 2E moci katalizátorral (Svájci piacra gyártott) kipufogógáz visszavezetéssel.. Nem egyszerû darab:)
Srácok mondjátok, hogy ismertek egy jó karbist Pest közelében
Viccet félretéve, keresd szullosz-t (Szabit).
Üdv.
@KovZoo nekem eszik rendesen városban kb. 350 Km tudok menni egy tankkal (~10L) hosszú menet kb. 110-es tempoval 7-8 liter/100km. Eddig 460 km volt a rekord egy tankkal, szinte végig autóúton, nagypapásan
A hidegindító alapjárat nekem is magas volt, de addig pöccre indult mindig, állítgatták, most alacsonyabb visszont nagy hidegben néha leáll indítás után (gáz nélkül), rá kell segíteni az elsõ pár másodpercben, hogy elkezdjen felkúszni a fordulatszám.
Egyébként volt már egy egész jó beállítás, akkor alig rángatott, viszont ott kellett hagyjam minusz 5 fokban a parkoloban mert egy indítás és lefulladás után annyira beköpte a gyertyákat, hogy nem bírtam életre kellteni csak másnap egy alapos gyertytisztogatás után...
Tehát egyenlõre úgy állunk, hogy vagy az alapjárat/hidegindítás jó, vagy menet közben viselkedik rendesen , a kettõ egyszerre még nem sikerült..
@ AndrewGL köszi a segítséget, megpróbálom elérni Szabit.
A hidegindító alapjárat nekem is magas volt, de addig pöccre indult mindig, állítgatták, most alacsonyabb visszont nagy hidegben néha leáll indítás után (gáz nélkül), rá kell segíteni az elsõ pár másodpercben, hogy elkezdjen felkúszni a fordulatszám.
Egyébként volt már egy egész jó beállítás, akkor alig rángatott, viszont ott kellett hagyjam minusz 5 fokban a parkoloban mert egy indítás és lefulladás után annyira beköpte a gyertyákat, hogy nem bírtam életre kellteni csak másnap egy alapos gyertytisztogatás után...
Tehát egyenlõre úgy állunk, hogy vagy az alapjárat/hidegindítás jó, vagy menet közben viselkedik rendesen , a kettõ egyszerre még nem sikerült..
@ AndrewGL köszi a segítséget, megpróbálom elérni Szabit.
E10 Corolla 1.3 XLi Sedan (e101)
- KovZoo
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 497
- Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
A leírtak alapján nkem is ilyen a fogyasztás...mat írta:@KovZoo nekem eszik rendesen városban kb. 350 Km tudok menni egy tankkal (~10L) hosszú menet kb. 110-es tempoval 7-8 liter/100km. Eddig 460 km volt a rekord egy tankkal, szinte végig autóúton, nagypapásan
A hidegindító alapjárat nekem is magas volt, de addig pöccre indult mindig, állítgatták, most alacsonyabb visszont nagy hidegben néha leáll indítás után (gáz nélkül), rá kell segíteni az elsõ pár másodpercben, hogy elkezdjen felkúszni a fordulatszám.
Egyébként volt már egy egész jó beállítás, akkor alig rángatott, viszont ott kellett hagyjam minusz 5 fokban a parkoloban mert egy indítás és lefulladás után annyira beköpte a gyertyákat, hogy nem bírtam életre kellteni csak másnap egy alapos gyertytisztogatás után...
Tehát egyenlõre úgy állunk, hogy vagy az alapjárat/hidegindítás jó, vagy menet közben viselkedik rendesen , a kettõ egyszerre még nem sikerült..
@ AndrewGL köszi a segítséget, megpróbálom elérni Szabit.
Egy Debreceni út után(ahol nyomtam neki), amikor már viszaálltam a rendes kerékvágásba, akkor 6,6l-t evett, aztán szépen kúszott felfelé. Most ott tartok vele, hogy kéne neki megiont egy Debreceni út
Amúgy hasonlóak a hibajelenségek.
Nah szép napot!
Ha esetleg valaki szeretne szórakozni a karburátorral, annak tudok adni egy kis leírást:
http://dl.getdropbox.com/u/151663/carburator.zip
Benne van a V és a K tipusu AISAN karburátor robbantott rajza, szétszedési diagrammja, meg ilyesmik. Magyarul persze. Beállítási segédlet is van. Vákumos fojtószelep csillapítás, szivató, és meleg alapjárat állítás.
Svájci autónál az EGR-t le kell húzni és bedugózni hogy ne fulladjon le. Ha azt lehuzod és fullad akkor a vákumcsövekkel lesz valami gond.
Egyébként érdemes átnézni a vákumcsöveket és valami benzincsõvel vagy 3-4 mm-es nyomócsõvel(utóbbi jobb) helyettesíteni ha repedt. Nálam ez a rángatás oka volt, 3 ezernél csinálta. Az elõgyújtásszabályzó vákumcsöve volt kirepedve. Meg még volt egy kettõ ami nem is volt a helyén. Azóta jobban is húz:) Mondjuk most a gyújtással vannak gondjaim, hogy ne legyen olyan egyszerû az élet.
Én szórakoztam már vele, elég sok idõ mire finoman be lehet állítani. A keverék csavarhoz én nem nyúltam mivel a fogyasztás nem volt rosz annyira. Ha nagyon szar lesz akkor veszek felújító készletet és neki fogok állni.
Az enyém sem tökéletes, nem gyári értékekre állítottam be. Szivatóval csak 1600 körülig megy fel, ne pörögjön már annyira. A gyári érték elvileg 3000 környékén van szivatóval(gyorsított alapjárat), elég brutális. De úgy legalább két percen belül meleg a motor:) Alapjárat 800-1100 között változik néha. De általában stabilan 1000-re áll be. Ezt 800-ra kéne beállítani, de ahhoz megint karbi felújítás kéne.
Ja és hdiegen nekem is nehezen veszi fel a fordulatot, elindul kicsit sok anyagot kaphat, lemegy ezerig a fordulatszám(Ha itt gázt nyomok akkor leáll) majd utána elkapja és szépen felmegy 1600 körülre. Ez az egész 5-6 mp lehet összesen.
Mielõtt elkezditek érdemes feljegyezni hogy mit hova merre meddig tekertek, hogy vissza tudd állítani ha rosszabb lenne.
Egyébként szerintem a szervizekben sem értenek hozzá, csak tekergetik össze vissza. Ezért jobb ha inkább te csinálod, legalább tudod hogy mit állítasz:)
Amúgy egy K-jetronikhoz képest ez a karburátor elég primitiv találmány:)
Az megint más világ:)
http://dl.getdropbox.com/u/151663/carburator.zip
Benne van a V és a K tipusu AISAN karburátor robbantott rajza, szétszedési diagrammja, meg ilyesmik. Magyarul persze. Beállítási segédlet is van. Vákumos fojtószelep csillapítás, szivató, és meleg alapjárat állítás.
Svájci autónál az EGR-t le kell húzni és bedugózni hogy ne fulladjon le. Ha azt lehuzod és fullad akkor a vákumcsövekkel lesz valami gond.
Egyébként érdemes átnézni a vákumcsöveket és valami benzincsõvel vagy 3-4 mm-es nyomócsõvel(utóbbi jobb) helyettesíteni ha repedt. Nálam ez a rángatás oka volt, 3 ezernél csinálta. Az elõgyújtásszabályzó vákumcsöve volt kirepedve. Meg még volt egy kettõ ami nem is volt a helyén. Azóta jobban is húz:) Mondjuk most a gyújtással vannak gondjaim, hogy ne legyen olyan egyszerû az élet.
Én szórakoztam már vele, elég sok idõ mire finoman be lehet állítani. A keverék csavarhoz én nem nyúltam mivel a fogyasztás nem volt rosz annyira. Ha nagyon szar lesz akkor veszek felújító készletet és neki fogok állni.
Az enyém sem tökéletes, nem gyári értékekre állítottam be. Szivatóval csak 1600 körülig megy fel, ne pörögjön már annyira. A gyári érték elvileg 3000 környékén van szivatóval(gyorsított alapjárat), elég brutális. De úgy legalább két percen belül meleg a motor:) Alapjárat 800-1100 között változik néha. De általában stabilan 1000-re áll be. Ezt 800-ra kéne beállítani, de ahhoz megint karbi felújítás kéne.
Ja és hdiegen nekem is nehezen veszi fel a fordulatot, elindul kicsit sok anyagot kaphat, lemegy ezerig a fordulatszám(Ha itt gázt nyomok akkor leáll) majd utána elkapja és szépen felmegy 1600 körülre. Ez az egész 5-6 mp lehet összesen.
Mielõtt elkezditek érdemes feljegyezni hogy mit hova merre meddig tekertek, hogy vissza tudd állítani ha rosszabb lenne.
Egyébként szerintem a szervizekben sem értenek hozzá, csak tekergetik össze vissza. Ezért jobb ha inkább te csinálod, legalább tudod hogy mit állítasz:)
Amúgy egy K-jetronikhoz képest ez a karburátor elég primitiv találmány:)
Az megint más világ:)
1986 Toyota Corolla EE80 Hatchback 2E-T //Hamarosan