Karburátoros topic

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Sailtolo
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2015 ápr. 29, 07:03 pm
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: Sailtolo » 2015 jún. 14, 05:01 pm

doki írta:2E motor karbi beállításról van valami könnyv vagy valami írás ? Szeretném belőni hellyel közzel szépen.
Igen,pont most töltöttem fel az arckönyvembe ahonnan ide linkelgetek! :lol:
Először is pár kép az Aisan VV karbisról,mert az a gyakroibb
Kép
Alapjárat:
Kép
Svájciatlanítás:
Kép
Ú.n. "növelt alapjárati fordulat":
Kép

Ezután következzen az Aisan K,ami szintén előfordult 2E motoron:
Felső rész:
Kép
Alsó rész:
Kép

Remélem hasznos!Hever valamerre pdf formátumban Starlet P7 javítási könyvem (2E motor karbisokkal!),ha adsz egy e-mail címet,meg tudom osztani veled a gugli drájvon keresztül!
Pacskernek hála be tudok már jelentkezni a régi nevemen (Atanen),így inkább azt használom tovább! :taps:

Kép
AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:

Avatar
Sailtolo
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2015 ápr. 29, 07:03 pm
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: Sailtolo » 2015 jún. 14, 05:12 pm

Pacsker írta:Beszélhetünk róla.
A pilot csavarokat akár egy vékony műszerés lapos csavarhúzóval is tudod tekergetni, ha beszúrod a biztonsági palás és a csavar közé.
Az, hogy megvettem a gyári SST-t, csupán fanatizmus. Ha kell egyébként szívesen kölcsönadom!
Az a biztonsági palást egy takony egy megoldás!Több karbist is csináltam,mindnek az lett a vége hogy leszedtem a felső részt,akkor kijött a pilot (keverék-finomállító csavar),levágtam róla a palástot és vágtam neki egy lapolást hogy rendes lapos-csavarhúzóval lehessen állítani.Előfordult hogy letörött a feje ami eredetileg a palástot tartja,ekkor nincs mi tartsa a rugót ami az elfordulás elleni biztosítása,ekkor loctite-oztunk,és azonnal kimentünk egy elhagyott útra beállítani (mielőtt a loctite megköt és fel kell szakítani a zárását).
Amikor a legjobban ment az autó és a gyertya "őzbarna",akkor volt jó!

Apropó!Akit érdekel,van egy komplett (felújított) hengerfejem jó állapotú karbissal a padláson,csak a helyet foglalja!
Kép
(Csak a képek kedvéért lett kitakarva,amúgy letakarva tároljuk!)
Kép
(Van hozzá légszűrőház és hengerfejtömítés is.)
Kép
Vegyétek és vigyétek,kár lenne ha a fater leadná a MÉH-telepen kilóra!
Kép
És sajnos CSAK EGYBEN adom!
Pacskernek hála be tudok már jelentkezni a régi nevemen (Atanen),így inkább azt használom tovább! :taps:

Kép
AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:

Dom
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2015 máj. 11, 02:19 pm
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: Dom » 2015 júl. 28, 07:54 pm

Sailtolo írta:
Pacsker írta:Beszélhetünk róla.
A pilot csavarokat akár egy vékony műszerés lapos csavarhúzóval is tudod tekergetni, ha beszúrod a biztonsági palás és a csavar közé.
Az, hogy megvettem a gyári SST-t, csupán fanatizmus. Ha kell egyébként szívesen kölcsönadom!
Az a biztonsági palást egy takony egy megoldás!Több karbist is csináltam,mindnek az lett a vége hogy leszedtem a felső részt,akkor kijött a pilot (keverék-finomállító csavar),levágtam róla a palástot és vágtam neki egy lapolást hogy rendes lapos-csavarhúzóval lehessen állítani.Előfordult hogy letörött a feje ami eredetileg a palástot tartja,ekkor nincs mi tartsa a rugót ami az elfordulás elleni biztosítása,ekkor loctite-oztunk,és azonnal kimentünk egy elhagyott útra beállítani (mielőtt a loctite megköt és fel kell szakítani a zárását).
Amikor a legjobban ment az autó és a gyertya "őzbarna",akkor volt jó!

Apropó!Akit érdekel,van egy komplett (felújított) hengerfejem jó állapotú karbissal a padláson,csak a helyet foglalja!
Kép
(Csak a képek kedvéért lett kitakarva,amúgy letakarva tároljuk!)
Kép
(Van hozzá légszűrőház és hengerfejtömítés is.)
Kép
Vegyétek és vigyétek,kár lenne ha a fater leadná a MÉH-telepen kilóra!
Kép
És sajnos CSAK EGYBEN adom!
Üdv!
meg van még? mennyiért adnád?

arosa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016 jan. 02, 05:18 pm
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: arosa » 2016 jan. 02, 05:23 pm

Hali! segitséget szeretnék kérni tőletek adott egy toyota corolla ae82 1987es 5ajtós 2E motorkodú autó nos, az alapjárat magas, 1200 1400 illetve rengeteg benzint kap, valaki tudna küldeni valami rajzot,leirást hogytudnám beállitani? Válaszokat előre is köszönöm..

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2016 jan. 02, 10:59 pm

arosa írta:Hali! segitséget szeretnék kérni tőletek adott egy toyota corolla ae82 1987es 5ajtós 2E motorkodú autó nos, az alapjárat magas, 1200 1400 illetve rengeteg benzint kap, valaki tudna küldeni valami rajzot,leirást hogytudnám beállitani? Válaszokat előre is köszönöm..

Szia!
Pár hozzászólást olvass vissza, pont 2E-ről van szó.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Toki
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2015 nov. 14, 01:42 am
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GL
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Győr
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: Toki » 2016 ápr. 13, 09:32 pm

toytomi írta:
arosa írta:Hali! segitséget szeretnék kérni tőletek adott egy toyota corolla ae82 1987es 5ajtós 2E motorkodú autó nos, az alapjárat magas, 1200 1400 illetve rengeteg benzint kap, valaki tudna küldeni valami rajzot,leirást hogytudnám beállitani? Válaszokat előre is köszönöm..

Szia!
Pár hozzászólást olvass vissza, pont 2E-ről van szó.
Kérdezni egyszerűbb, na :P
'85 E8 Hatchback

arosa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016 jan. 02, 05:18 pm
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: arosa » 2016 ápr. 22, 10:56 pm

Azóta,már sikerült megoldani..:)

Vlaci
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2012 júl. 26, 11:22 am
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: Vlaci » 2016 dec. 20, 01:32 pm

Egyik barátom EP70 karburátor problémával szenved, cserélt már másikra de állítólag azzal sincs rendes alapjárat, esetleg lenne valakinek eladó jó állapotban vagy tudtok ajánlani szakit aki feketeöves a témában?? A karburátoron az alábbi szám szerepel 11140.

Köszi előre is.

George59
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: George59 » 2016 dec. 30, 06:34 pm

Vlaci írta:Egyik barátom EP70 karburátor problémával szenved, cserélt már másikra de állítólag azzal sincs rendes alapjárat, esetleg lenne valakinek eladó jó állapotban vagy tudtok ajánlani szakit aki feketeöves a témában?? A karburátoron az alábbi szám szerepel 11140.

Köszi előre is.
Tudok egy nagyon jó karburátoros (és K-jetronic) szakit, együtt dolgoztam vele anno még a Hungaroszervizben, a neve Árva András, a IV. kerületben van a műhelye. Sok munkája van, tehát jobb ha előbb lebeszéled vele, hogy mikor vihetnéd hozzá a Corollád.

Ami az ő munkáját rendkívűl megkönnyítheti az az, hogyha ő az első aki a karburátorhoz hozzányúl, ha már ő az 5-ik vagy 20-adik akkor nem biztos, hogy 1-2 órán belül megfogja tudni csinálni mert akkor nem csak az eredeti hibát kell megkeresnie hanem az összes többit is amit a hozzánemértők okoztak.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke

carkillerz
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016 dec. 23, 09:02 pm
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: carkillerz » 2016 dec. 30, 08:50 pm

Szia,
A nevemben írt Laci barátom, ha küldesz P.Ü -ben kontaktot megköszönöm.
Azóta jár a motor de apró vákum gondok még vannak a rettenetes v karbival :)

Avatar
Boozer
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013 aug. 03, 07:51 pm
Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: Boozer » 2017 jún. 21, 07:43 pm

Szevasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy nincs köztetek valaki aki GyMS megye közelében lakik és betudná állítni a karbimat? Az autó 1990es, E9, 1.3 12v benzin. Vagy az is jó lenne, ha tudnátok olyan szakit aki a kóörnyéken karbi javítással foglalkozik. De ha valaki küldene valami dokumentációt a beállítás folyamatáról, akkor szerelővel beállítanánk. :) A beállítás oka az lenne hogy télen kapott a motor egy felfúrást meg felújítást, de a karbinál a vákuumcsövek összevissza vannak bekötve, van ami dugózva van, és van ahol hiányzik a cső, ott pl falsot is szív. Ezzel járó hibáim: anélkül el sem indul, ha gyújtáson hidegen nem adok neki két hosszabb gázfröccsöt. Utána állnom kell a pedálon míg meg nem mozdul a vízhőfok mérő, mert különben lefullad. Alapjárat megemelve, de így is ingadozik, 900-1400 között. Ha odalépek neki akkor kell fél mp mire észbekap, de akkor szépen megindul. Ha leállítás után úgy indítom be hogy félúton van a vízhőfok, akkor kegyetlen önindítózás, és gázpumpálás kombójával indul csak el nagy nehezen. Üzemmelegen indul a legkönnyebben. Köszönöm hogy a szenvedésem végigolvastad :D aki tud, kérem segítsen, hálám nem maradna el. Köszönöm előre is, ha valaki tudna nekem kiutat adni, mielőtt kiábrándulnék az egész projektből. Ciao!

Avatar
Boozer
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013 aug. 03, 07:51 pm
Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: Boozer » 2017 jún. 21, 07:55 pm

Ja és visszaolvastam mert láttam hogy E9ről volt szó, de nekem a feltöltött képeket nem tölti be, és nem engedi megnyitni. :?: :shock:

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: murray » 2017 jún. 23, 10:50 am

Boozer írta:Ja és visszaolvastam mert láttam hogy E9ről volt szó, de nekem a feltöltött képeket nem tölti be, és nem engedi megnyitni. :?: :shock:
ebben a corolla könyvben benne van mindkét karbi (K vagy V ) leírás magyarul.

http://marotikonyvker.hu/toyota?product_id=5258

nekem megvolt scennelve de elveszett

mondjuk ha rálépsz a gázra és nem pörög egyből fel az nem hiba.
mivel szétcseszték a karbidat, örülj ha a hideg/meleg inditás, bemelegedés utáni ford. szám visszaesés, alapjárat , gyorsítás megy.

Avatar
Boozer
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013 aug. 03, 07:51 pm
Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: Boozer » 2017 jún. 23, 10:14 pm

Köszönöm a segítséget, meg is rendeltem a könyvet, remélem benne lesz amit keresek :) Mégegyszer köszönöm!! :hehe: :D :burnout: 8)

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm
Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: murray » 2017 jún. 24, 07:12 pm

Boozer írta:Köszönöm a segítséget, meg is rendeltem a könyvet, remélem benne lesz amit keresek :) Mégegyszer köszönöm!! :hehe: :D :burnout: 8)
szívesen.

pár tanács: (emlékeim szerint)
-könyv szerint megállapitod a típust (K vagy V )
- ebay -en van javitó felújitó készlet talán
-ne szedjétek le teljesen
-dacia karbi is jó rá azt hallottam :mrgreen:

"Ha leállítás után úgy indítom be hogy félúton van a vízhőfok, akkor kegyetlen önindítózás, és gázpumpálás kombójával indul csak el nagy nehezen. "

-- Tilos pumpálni, ez nem LADA! dús a keverék, tökig lenyomott pedállal inditózz amig el nem kapja.
hirtelen a motor felbőg és jó.


Válasz küldése