Karburátoros topic

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2012 jan. 13, 01:10 pm

Azért egy szakember véleményét kérd ki hogy rápróbál e.
Alkatrészt is tudok adni ajándékba, a padláson legalább 10 ilyen karburátor van, egyben és darabokban.
Nekem ráment nagyon sok idõm, többek közt saját autómnál is mire rájöttem hogy felejtõs.
Nem véletlen hagyták abba a gyártását már 90-ben és használták tovább a sima két torkos pillangós karbikat :)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2012 jan. 13, 01:18 pm

ja..:D van vele probléma...én mindig csak találomra állítottam kicsit,és teszt..a fogyasztásom jó lett,de az alapjárat sosem volt az igazi..:(
elhozhattad volna a matyiék által bontott autóból a 2e-e mocit...ha a blokkot nem cseréled,csak a hengerfejet dobod rá,még a motorszámod is marad.. :wink:
amúgy tibcsinek igaza van..

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 jan. 13, 01:22 pm

Elhoztam volna én a motort, csak most éppen mélyszegíínségbe vagyok, úgyhogy nem volt aktuális. :?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2012 jan. 13, 01:25 pm

toytomi írta:Elhoztam volna én a motort, csak most éppen mélyszegíínségbe vagyok, úgyhogy nem volt aktuális. :?
szerintem lesz még ilyen lehetõség.. :wink:

Meszy
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011 nov. 02, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: Meszy » 2012 feb. 09, 06:55 pm

Szevasztok srcáok! Miskolcon tudtok olyan szerelõt aki érti és tudja is állitani ezeket a karbikat? (86-os évjárat 2e motor)

szisandor
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 feb. 22, 11:01 am

Hozzászólás Szerző: szisandor » 2012 ápr. 01, 10:48 pm

koszonom..

barmennyire is kormol+nehezen indu melegenl+sokatfogyaszt+rantgat.+szar a gyertyakabel+a gyertya+elvolt kopva veztengely+koszos uza szuro+levszuro+nagyon kopott elosztofedel.....vagy fellevegosodik az uza rendszer....

miert indul azonnal poccre hidegen ha all a motor 1.5-2.0 orat ...vagy akar minusz 10fokban is konnyen indul...
1988 ee90 1.3 12v

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2012 ápr. 02, 09:13 am

szisandor írta:koszonom..

barmennyire is kormol+nehezen indu melegenl+sokatfogyaszt+rantgat.+szar a gyertyakabel+a gyertya+elvolt kopva veztengely+koszos uza szuro+levszuro+nagyon kopott elosztofedel.....vagy fellevegosodik az uza rendszer....

miert indul azonnal poccre hidegen ha all a motor 1.5-2.0 orat ...vagy akar minusz 10fokban is konnyen indul...
Ezeknek a karburátoroknak elsõsorban a dúsító (szívató) rendszerével szokott probléma lenni.
Ez pont hidegen mûködik rendesen, mivel a leg kevesebb feltételnek kell megfelelni egy hideg motornak. (sok levegõ,sok benzin)
Ez által fél melegen, illetve üzem melegen van a baj, hogy nem állít vissza a kopásból és elöregedésbõl eredõ problémák miatt.

Ez az alkatrész 21386‑11150 cikkszámon található és kb. 100e Ft körül van az ára újonnan.

Ennyiért már majdnem injektorosítani lehet egy ilyen motort ami azért nem említhetõ egy napon a karburátorral, fõleg hogy amikor elkezd szarakodni a karbinak ez az alkatrésze, nekiállnak általában barkácsolni a nagy tehetségû szerelõk és olyan alkatrészeket is tönkre tesznek ami addig hibátlan volt rajta :(
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

szisandor
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 feb. 22, 11:01 am

Hozzászólás Szerző: szisandor » 2012 ápr. 03, 07:50 pm

Toytib írta:
szisandor írta:koszonom..

barmennyire is kormol+nehezen indu melegenl+sokatfogyaszt+rantgat.+szar a gyertyakabel+a gyertya+elvolt kopva veztengely+koszos uza szuro+levszuro+nagyon kopott elosztofedel.....vagy fellevegosodik az uza rendszer....

miert indul azonnal poccre hidegen ha all a motor 1.5-2.0 orat ...vagy akar minusz 10fokban is konnyen indul...
Ezeknek a karburátoroknak elsõsorban a dúsító (szívató) rendszerével szokott probléma lenni.
Ez pont hidegen mûködik rendesen, mivel a leg kevesebb feltételnek kell megfelelni egy hideg motornak. (sok levegõ,sok benzin)
Ez által fél melegen, illetve üzem melegen van a baj, hogy nem állít vissza a kopásból és elöregedésbõl eredõ problémák miatt.

Ez az alkatrész 21386‑11150 cikkszámon található és kb. 100e Ft körül van az ára újonnan.

Ennyiért már majdnem injektorosítani lehet egy ilyen motort ami azért nem említhetõ egy napon a karburátorral, fõleg hogy amikor elkezd szarakodni a karbinak ez az alkatrésze, nekiállnak általában barkácsolni a nagy tehetségû szerelõk és olyan alkatrészeket is tönkre tesznek ami addig hibátlan volt rajta :(
koszonom.... :) mondjuk melegen azert csiipos szaga van a kipuffnak...
akkor ha jol ertem , nem is lehet megjavitani. a hideg indito szerkezetet.. :(
azt tudja valaki hogy a pillangoszelepes karburator meik motorokn volt es hogy pontosan ha keresek mit is keressek ???
1988 ee90 1.3 12v

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 ápr. 03, 07:55 pm

90-92 1.3 EE90 Corolla. Ritka, mint a fehér holló, de nem lehetetlen.
Vagy injektorosíts! Az is ritka, de ahogy Tibcsi írta mindenképp megéri. Jobb fogyasztás akár, picit kellemesebb menetteljesítmény és vége a nagy nyûgnek.

Ha visszaolvasol az E9 alkatrészek topicba valaki most vett 45 ért egy komplett Injektoros 2E-t. Neki az van és ha felesleges a szívósor, hengerfej..., akkor megvehetnéd tõle. Talán üzemanyagcsövek maradtak és az AC is. Szerintem össze lehetne rakni egy szettet.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

szisandor
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 feb. 22, 11:01 am

Hozzászólás Szerző: szisandor » 2012 ápr. 07, 05:37 pm

Pacsker írta:90-92 1.3 EE90 Corolla. Ritka, mint a fehér holló, de nem lehetetlen.
Vagy injektorosíts! Az is ritka, de ahogy Tibcsi írta mindenképp megéri. Jobb fogyasztás akár, picit kellemesebb menetteljesítmény és vége a nagy nyûgnek.

Ha visszaolvasol az E9 alkatrészek topicba valaki most vett 45 ért egy komplett Injektoros 2E-t. Neki az van és ha felesleges a szívósor, hengerfej..., akkor megvehetnéd tõle. Talán üzemanyagcsövek maradtak és az AC is. Szerintem össze lehetne rakni egy szettet.

udvozlet..koszonom az infot,de nemtalalom az infot a motorrol...


amugy meg biztosan nemlehet megjavitani ezt a V-s porlasztot?? valaki egy robbantott abrat vagy leirast nemtud esetleg belinkelni???

KELLEMES HUSVET-ot

koszonom
1988 ee90 1.3 12v

Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio » 2012 szept. 04, 12:44 pm

streetracer írta:Sziasztok fórumozók!

Régebben voltam Csömörön egy idõsebb úrnál a karburátorom miatt (1,3 xl liftback 12v karbi)

Na most nincs meg már az elérhetõsége sajnos nekem.
Tud valaki segíteni? Itt volt fent az elérhetõsége a forumon is de az istennek nem találom.


Köszi elõre is!
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép

Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari » 2012 szept. 20, 10:37 pm

Sziasztok!

1 hónapja vásároltam egy 2003-as 1.4 vvt-i Corollát és fokozatosan elkezdett elõjönni egy indítási probléma. Jelenleg ott tartok, hogy ha 4-5 órát áll 1 helyben az autó (akár 30°C van, akár 10°C), csak második-harmadik indításra indul be. Van, hogy tekeri egy darabig, majd egy kattanó hangot hallatva megáll és újra kivillannak a ledek a mûszerfalon, de olyan is van, hogy rögtön csak a kattanó hang hallatszik és kész. Majd amikor 2.-3. indításnál beindul, tökéletes az alapjárat és minden más is. Ha leállok vele és 1-2 órán belül újra indulok, elsõre indul hiba nélkül. Volt már valakinek hasonló problémája?

Köszönöm a válaszokat elõre is!

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2013 jan. 02, 09:35 pm

rdani írta:A frissen vásárolt 2005-ös 2.0 116lovas Corollámnál azt vettem észre hogy 1bõl 2be való váltáskor miután benyomom a kuplungot hirtelen old szét, rángat egyet és 2 fura kattanást lehet hallani a többi váltás sima!

Mi lehet a probléma?
Kettõs tömegû lendkerék?
Remélem nem...
MR2 - 2001

rdani
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 dec. 30, 12:31 am

Hozzászólás Szerző: rdani » 2013 jan. 02, 10:08 pm

ÓÓÓ kérlek ne szomoríts! Van egy 24 éves Corollam és gondoltam lecserélem erre de sajnos félek hogy az a minõség már nem egyenlõ ezzel a minõséggel...

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2013 jan. 02, 10:12 pm

rdani írta:ÓÓÓ kérlek ne szomoríts! Van egy 24 éves Corollam és gondoltam lecserélem erre de sajnos félek hogy az a minõség már nem egyenlõ ezzel a minõséggel...
Nem tudom, ott volt a kérdõjel.
De a 2 fura kattanás és rángatás hát....
De persze ez semmit nem jelent.
MR2 - 2001


Válasz küldése