Szellõzõ javitás 15 perc alatt
Szellõzõ javitás 15 perc alatt
ma elvégeztem a középsõ szellõzõ rostély felújítását!
a tünet az volt hogy ha lezártam akkor is fújt még!
szét szedés után kiderült hogy a légterelõzsalu szigetelése megszûnt....
Ez egy lap aminek az elé két rétegbõl van ez a két réteg közé jön egy szivacslemez kõrbe így amikor elfordítjuk akkor lezárja a levegõ útját!
Kreatív boltban vettem egy egyszerû dekorációs gumi lapot!
majd ebbõl kivágtam a szigetelést ami egy négyzet alakú keret lett, 5mm ráhagyással csináltam mert elég rugalmas volt az anyag így jól fel fekszik!
Most hibátlanul zár!
15 perc volt a mûvelet és megéri!
a tünet az volt hogy ha lezártam akkor is fújt még!
szét szedés után kiderült hogy a légterelõzsalu szigetelése megszûnt....
Ez egy lap aminek az elé két rétegbõl van ez a két réteg közé jön egy szivacslemez kõrbe így amikor elfordítjuk akkor lezárja a levegõ útját!
Kreatív boltban vettem egy egyszerû dekorációs gumi lapot!
majd ebbõl kivágtam a szigetelést ami egy négyzet alakú keret lett, 5mm ráhagyással csináltam mert elég rugalmas volt az anyag így jól fel fekszik!
Most hibátlanul zár!
15 perc volt a mûvelet és megéri!
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Ez jó ötlet. Mindenkinek össze vissza fúj bármilyen állásban a szellõzõ.
Esetleg azt le tudod írni, hogy hogyan férünk hozzá a szigetelendõ lapátkákhoz?
A szellõzõ másik problémája szokott lenni, hogy a ventinek nem minden fokozata mûködik. Ezt is 15perc alatt meg lehet csinálni.
Jobb oldalon, a kesztyûtartó alatt van a hibás alkatrész. Konkrétan a motor kis tekercsellenállása az. Csak ebbe megy drót a környéken, úgy hogy könnyû felismerni. Azt kell kiszerelni, és utána az ellenállást ügyesen összeforrasztani. Vigyázni kell arra, hogy ne törjön le belõle darab, mert a hossza befolyásolja a fokozatok erõsségét a kapcsolón!
Ha kitörik belõle egy kis darab, akkor annyi történik, hogy az 1. és 2. fokozat közti különbség lecsökken, azaz egyesen is erõsebben fog fújni.
Én már kettõt megcsináltam, mindkettõ mûködik.
Esetleg azt le tudod írni, hogy hogyan férünk hozzá a szigetelendõ lapátkákhoz?
A szellõzõ másik problémája szokott lenni, hogy a ventinek nem minden fokozata mûködik. Ezt is 15perc alatt meg lehet csinálni.
Jobb oldalon, a kesztyûtartó alatt van a hibás alkatrész. Konkrétan a motor kis tekercsellenállása az. Csak ebbe megy drót a környéken, úgy hogy könnyû felismerni. Azt kell kiszerelni, és utána az ellenállást ügyesen összeforrasztani. Vigyázni kell arra, hogy ne törjön le belõle darab, mert a hossza befolyásolja a fokozatok erõsségét a kapcsolón!
Ha kitörik belõle egy kis darab, akkor annyi történik, hogy az 1. és 2. fokozat közti különbség lecsökken, azaz egyesen is erõsebben fog fújni.
Én már kettõt megcsináltam, mindkettõ mûködik.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- konásandrás
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007 szept. 28, 12:02 pm
- Tartózkodási hely: Tapolca
- Kapcsolat:
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Helló!petya írta:Sziasztok!
Nekem egy 97'-es csíklámpásom van de abban sincs pollenszûrõ,ami a múltkor derült ki amikor a klímát pucolták meg töltötték...
Vizsgáld meg ezt:
viewtopic.php?t=1053
Szabber
Szia Szabber!
Kösz a hasznos infókat!kicsit döbbenten ülök a gép elõtt,és nem értem hogy a szamurájok miért hagyták ezt ki belõle?!?na mindegy......de most jut eszembe hogy már egy másik témában is olvastam egy hasonló terjedelmû,és igencsak kimerítõ írásodat ami szintén nagyon hasznos volt!:) mmm....viszont ha egyszer megoldható szívesen összefutnék veled személyesen is...ahogy nézem nem vagyunk túl messze egymástól,és biztos tudnék még mit tanulni!
üdv.petya
Kösz a hasznos infókat!kicsit döbbenten ülök a gép elõtt,és nem értem hogy a szamurájok miért hagyták ezt ki belõle?!?na mindegy......de most jut eszembe hogy már egy másik témában is olvastam egy hasonló terjedelmû,és igencsak kimerítõ írásodat ami szintén nagyon hasznos volt!:) mmm....viszont ha egyszer megoldható szívesen összefutnék veled személyesen is...ahogy nézem nem vagyunk túl messze egymástól,és biztos tudnék még mit tanulni!
üdv.petya
- retro
- Visszajáró
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
- Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria
Ma megcsináltam a szellõzõt Attila leírása és segítsége alapján,
amit képekkel is dokumentálok hátha valakinek segítek vele.
Hát nekem nem 15 perc volt hanem kb. 2 óra de ez érthetõ,hisz a kézügyességem -2
megaztán elõször bombáztam szét:)
Amire szükség lesz:
- Csillag csavarhúzó
- 120Ft a dekorlap megvételéhez
- Olló
- Szike
- Vonalzó
1. lépésben a szellõzõrácsot vettem ki ami könnyedén kijön, és máris láthatóvá válik hogy alul/felül hiányos a szigetelés.
2. lépésben a kormány alatti burkolatot kell levenni amit összesen 6 csavar rögzít.
3. lépés: A szellõzõ körül lévõ burkolatot óvatosan mozgatva kihúztam(kis bolhákkal van rögzítve,és sajna egybe van a kormány feletti burkolattal)
4. lépés: A két kis lapátot óvatosan ki kell pattintani a két szélsõ lyukból.
Itt már jobban láttszik hogy van beletéve a szigetelés:két rétegû a mûanyag lap és közötte van a szigetelés
5. lépés: A szigetelés kivettem,és az alapján kivágtam az újat úgy hogy hagytam rá jó fél centit.Aztán vágnom kellett még belõle,mert nagyon szorult.
6. lépés: Az új szigetelést belehúztam a helyére(enged annyit pont).A két oldalán lévõ bütyöknél viszont ki kell vágni a felesleget,mert ottt pattan a helyére.
7. lépés:Na innen kezdõdtek a bonyodalmak,ugyanis visszajáttszani korántsem volt olyan könnyû mint kiszedni!kb 45 percet játszadoztam vele,hogy pontosan a helyére pattanjon,mert amibe belepattan annak nagyon precízen kell ott lennie.Ha 1 mm-rel odébb csúszik lehet kezdeni elõlrõl.
Ja és még vágnom kellett belõle mert túl sokat hagytam rá,és szorult.
Ha az egyik benne van a másikat már könnyû betenni.
8. lépés: Visszatenni a burkolatokat.
Ez nagyon egyszerû lett volna,ha nem viccelt volna meg a gyújtáskapcsoló körül lévõ borítás!Ugyanis nem ment be mögé a kormány feletti rész..ha meg bement akkor a szellõzö körül lévõ borítás nem pattant a helyére,úgyhogy újjabb 20 perc kinlódás mire összevarázsoltam és a helyére került minden.
amit képekkel is dokumentálok hátha valakinek segítek vele.
Hát nekem nem 15 perc volt hanem kb. 2 óra de ez érthetõ,hisz a kézügyességem -2
megaztán elõször bombáztam szét:)
Amire szükség lesz:
- Csillag csavarhúzó
- 120Ft a dekorlap megvételéhez
- Olló
- Szike
- Vonalzó
1. lépésben a szellõzõrácsot vettem ki ami könnyedén kijön, és máris láthatóvá válik hogy alul/felül hiányos a szigetelés.
2. lépésben a kormány alatti burkolatot kell levenni amit összesen 6 csavar rögzít.
3. lépés: A szellõzõ körül lévõ burkolatot óvatosan mozgatva kihúztam(kis bolhákkal van rögzítve,és sajna egybe van a kormány feletti burkolattal)
4. lépés: A két kis lapátot óvatosan ki kell pattintani a két szélsõ lyukból.
Itt már jobban láttszik hogy van beletéve a szigetelés:két rétegû a mûanyag lap és közötte van a szigetelés
5. lépés: A szigetelés kivettem,és az alapján kivágtam az újat úgy hogy hagytam rá jó fél centit.Aztán vágnom kellett még belõle,mert nagyon szorult.
6. lépés: Az új szigetelést belehúztam a helyére(enged annyit pont).A két oldalán lévõ bütyöknél viszont ki kell vágni a felesleget,mert ottt pattan a helyére.
7. lépés:Na innen kezdõdtek a bonyodalmak,ugyanis visszajáttszani korántsem volt olyan könnyû mint kiszedni!kb 45 percet játszadoztam vele,hogy pontosan a helyére pattanjon,mert amibe belepattan annak nagyon precízen kell ott lennie.Ha 1 mm-rel odébb csúszik lehet kezdeni elõlrõl.
Ja és még vágnom kellett belõle mert túl sokat hagytam rá,és szorult.
Ha az egyik benne van a másikat már könnyû betenni.
8. lépés: Visszatenni a burkolatokat.
Ez nagyon egyszerû lett volna,ha nem viccelt volna meg a gyújtáskapcsoló körül lévõ borítás!Ugyanis nem ment be mögé a kormány feletti rész..ha meg bement akkor a szellõzö körül lévõ borítás nem pattant a helyére,úgyhogy újjabb 20 perc kinlódás mire összevarázsoltam és a helyére került minden.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára retro 2010 nov. 24, 05:04 pm-kor.
- retro
- Visszajáró
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
- Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria
Igen azt tudom hogy forog,de így elméletben egyszerûnek tûnik viszont gyakorlatben nem az,mert hiába pattintom fel az egyik szélét,ha forgatom szépen visszapattan alá .gecsa írta:a gyújtáskapcsolónál a kis karika forog...kinézed valamelyik szélét,azt megemeled,és fordítasz rajta 180 fokot..kész is...
Bardos6: megéri megcsinálni,mostmár ha lezárom nem szivárog a levegõ.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Jó kis leírás, köszönjük!
A kulcs körüli gumi gyûrû a megemelés után magatok felé lehúzható a gyújtáskapcsolóról Összerakod a mûanyagot, utána meg visszadugod és bepattintod! Legközelebb egyszerûbb lesz
Sokáig én is szívtam vele, aztán toytib megvilágosított
A kulcs körüli gumi gyûrû a megemelés után magatok felé lehúzható a gyújtáskapcsolóról Összerakod a mûanyagot, utána meg visszadugod és bepattintod! Legközelebb egyszerûbb lesz
Sokáig én is szívtam vele, aztán toytib megvilágosított
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)