Központi zárak
(Folytatás innen)
Mint kiderült, nem minden E11-ben van központi zár gyárilag, a motort valszeg Kókány Fuscher & Tsa tette be az autóba. Sajna sikerült kicsit szétszabdalniuk a védõ fóliát is és a kábelek saruzásával sem sok idõt töltöttek. Az egyetlen felirat rajta az, hogy "Samtsen" - gondolom, ez nem gyári alkatrész lesz. Amúgy döglöttnek néz ki, adtam rá feszültséget de meg se moccan.
six
Nem skerült teljes mértékben a projekt, sehogy sem bírtam kipattintani a könyöklõ tetejét. Annyira viszont sikerült, hogy csavarhúzóval be tudtam nyúlni és kicsavarni a maradék két csavart. Hogy hogyan fogom összerakni, még nem tudom...bepi81 írta:six! Egy dolgot elfelejtettél: Az ajtó könyöklõ részét (nem az egész egységet, hanem csak a felsõ "könyöklõ takaró burkolatot"!!!) is fogja 3-4db patent, amit egy lapos csavarhúzóval (több ponton alá nyúlva) föl tudsz pattintani. Ezután leemeled és meglátod alatta a 2db csavart, amit kiszedve már az elõzõekben említett módon leszedhetõ lesz az ajtókárpit.
Mint kiderült, nem minden E11-ben van központi zár gyárilag, a motort valszeg Kókány Fuscher & Tsa tette be az autóba. Sajna sikerült kicsit szétszabdalniuk a védõ fóliát is és a kábelek saruzásával sem sok idõt töltöttek. Az egyetlen felirat rajta az, hogy "Samtsen" - gondolom, ez nem gyári alkatrész lesz. Amúgy döglöttnek néz ki, adtam rá feszültséget de meg se moccan.
six
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Következõ igen hülye kérdésem: milyen zsírt kell ehhez használni, grafitosat? Mivel most szét van kapva, gondoltam a zsírzást is megcsinálom hirtelen.Ewing írta:Az enyém is csinálta, csak fordítva, 2. 3. próbálkozásra zárt. Miután Tibcsi megzsírozta/olajozta azóta nincs vele gond.
Köszi, six
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
- Frool
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1620
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Grafitos zsír féltengely/csukló stb. hez való. Fém-fémhez=normál gépzsír esetleg szükség szerint hõálló.
Mûanyag-fémhez, mûanyag-mûanyaghoz=szilikon zsír.
Mûanyag-fémhez, mûanyag-mûanyaghoz=szilikon zsír.
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
- MDaemon
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
A könyöklõ utolsó patentje a kapaszkodó zseb alján van belül, nekem is csak feszegetéssel jött ki rendesen. Próbáld meg két oldalról egyszerre meghúzni felfelé, úgy ki fog jönni.six írta:Nem skerült teljes mértékben a projekt, sehogy sem bírtam kipattintani a könyöklõ tetejét. Annyira viszont sikerült, hogy csavarhúzóval be tudtam nyúlni és kicsavarni a maradék két csavart. Hogy hogyan fogom összerakni, még nem tudom...
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony
Huh ez nem volt egyszerû, az utolsó "patent", ami igazából egy fülecske, keresztben áll. Fel is teszek egy képet mindenki okulására. Feszegettem én is rendesen, és most hogy beesett az új motor*, a patentek már nem tartanak olyan jól, a könyöklõ tetejét simán kézzel ki lehet pattintani. Remélem, zörögni nem fog.MDaemon írta:A könyöklõ utolsó patentje a kapaszkodó zseb alján van belül, nekem is csak feszegetéssel jött ki rendesen. Próbáld meg két oldalról egyszerre meghúzni felfelé, úgy ki fog jönni.
six
(*márminthogy sikeresen beszereltem az új központizár-motort)
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
- Ghee
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Megakadályoztam a téli, hátsó ajtók alkalmankénti befagyását a sedannál.
Igazából már tél elõtt akartam posztolni, de legalább leteszteltem, hogy megoldódik-e a probléma. Télen nem fagyott be egyszer sem a zár.
A problémának két oka van. Az egyik a kis háromszögablak sarkában vízbecsorgás és a másik az UTÓLAGOS központi zár behúzójának rossz helyzete. A víz konkrétan a behúzó házára csöpög. Hóolvadáskor és az éjszakai fagyástól reggelre garantáltan nyithatatlan volt elõször az egyik, aztán már a másik hátsó ajtó is. Az elmúlt tél elõtt elhatároztam, hogy a végére járok és kitalálok valamit. Elég házi lett a megoldás, de nem akartam átépíteni a belekóklerkodott behúzót. Az ajtó zárszerkezetét nem szedtem szét, de lítiumos zsírral - benyúlva kézzel a zárhoz -, bekentem rendesen, amit elértem kívülrõl (lehet ez is segített). A vízlehúzók is több vizet engednek be a kelleténél, de mind a 4 vízlehúzó cseréje horror árban van (ráadásul a bal elsõ épphogy eléri a szélvédõt, lehet az elõzõ tulaj kikönyökölte vagy rosszul van beállítva az ablak, aminek állítási lehetõségeit nem találtam meg).
Itt látható a probléma a háromszögablak sarka pont a behúzó felett van:
A behúzóra csöpögött víz a mechanikájába szivárog és ott fagy meg vélhetõen, ami akadályozza a nyitását:
Na erre találtam ki egy kis csöpögõ víz elleni védelmet PET-palack egyik felébõl vágott "védõpajzsot":
amit a behúzó csavarjai alatt rögzítettem úgy, hogy körülvegye azt. Bal oldal:
Jobb oldal:
Elég tré megoldás, de az utólagos központi beszerelés is az - de legalább könnyû eltávolítani.
Igazából már tél elõtt akartam posztolni, de legalább leteszteltem, hogy megoldódik-e a probléma. Télen nem fagyott be egyszer sem a zár.
A problémának két oka van. Az egyik a kis háromszögablak sarkában vízbecsorgás és a másik az UTÓLAGOS központi zár behúzójának rossz helyzete. A víz konkrétan a behúzó házára csöpög. Hóolvadáskor és az éjszakai fagyástól reggelre garantáltan nyithatatlan volt elõször az egyik, aztán már a másik hátsó ajtó is. Az elmúlt tél elõtt elhatároztam, hogy a végére járok és kitalálok valamit. Elég házi lett a megoldás, de nem akartam átépíteni a belekóklerkodott behúzót. Az ajtó zárszerkezetét nem szedtem szét, de lítiumos zsírral - benyúlva kézzel a zárhoz -, bekentem rendesen, amit elértem kívülrõl (lehet ez is segített). A vízlehúzók is több vizet engednek be a kelleténél, de mind a 4 vízlehúzó cseréje horror árban van (ráadásul a bal elsõ épphogy eléri a szélvédõt, lehet az elõzõ tulaj kikönyökölte vagy rosszul van beállítva az ablak, aminek állítási lehetõségeit nem találtam meg).
Itt látható a probléma a háromszögablak sarka pont a behúzó felett van:
A behúzóra csöpögött víz a mechanikájába szivárog és ott fagy meg vélhetõen, ami akadályozza a nyitását:
Na erre találtam ki egy kis csöpögõ víz elleni védelmet PET-palack egyik felébõl vágott "védõpajzsot":
amit a behúzó csavarjai alatt rögzítettem úgy, hogy körülvegye azt. Bal oldal:
Jobb oldal:
Elég tré megoldás, de az utólagos központi beszerelés is az - de legalább könnyû eltávolítani.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
E11 központi zár
Üdvözletem!
E11 HB corolla 1999-es évjáratnál a központi zár hol és hogyan van beszerelve? Ha az utólagosan szerelt LaserLine riasztót kikapcsolom, akkor sem zárja le a két ajtót, csak külön-külön. A lakatos szerint (aki az elejét javította) a motor ment tönkre, bár sztem a riasztó nélkül akkor kéne mûködnie, mert max. a riasztónak lehet motorja, ami a központi zárat vezérli a gomb megnyomására, így tehát manuálisan kéne, hogy mûködjön. Hát ez a kérdés. (?)
Van esetleg valakinek rajza ehhez?
Köszi elõre is.
E11 HB corolla 1999-es évjáratnál a központi zár hol és hogyan van beszerelve? Ha az utólagosan szerelt LaserLine riasztót kikapcsolom, akkor sem zárja le a két ajtót, csak külön-külön. A lakatos szerint (aki az elejét javította) a motor ment tönkre, bár sztem a riasztó nélkül akkor kéne mûködnie, mert max. a riasztónak lehet motorja, ami a központi zárat vezérli a gomb megnyomására, így tehát manuálisan kéne, hogy mûködjön. Hát ez a kérdés. (?)
Van esetleg valakinek rajza ehhez?
Köszi elõre is.
- kari
- Visszajáró
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Talán ebbe a témába illik leginkább a problémám. Tegnap el akartam indulni az autóval, de hiába nyomkodtam a (Meta System H.P.A.2) riasztó távirányítóját, nem reagált semmit. Gondoltam megint a távirányító a ludas, volt már erre máskor is példa. Mivel más lehetõségem nem volt, kinyitottam kulccsal az ajtót és mégsem indult be a riasztó. Kiderült, hogy az erõsítõ bekapcsolva maradt, és leszívta az akksit. Az akkumulátort feltöltöttem, viszont mivel annyiszor próbálkoztam a gombnyomásos kinyitással, a távirányító elhangolódott. A riasztóhoz egy távirányítóm volt, az override kód pedig nincs meg. Összességében tehát van egy bekapcsolt riasztó a kocsimban és nincs semmi, amivel ki tudnám kapcsolni. A Setech pedig csak január 6-án nyit.
Van valakinek valami ötlete?
Van valakinek valami ötlete?
'03 E12 1.4 VVT-i HB
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Hát...kari írta:Talán ebbe a témába illik leginkább a problémám. Tegnap el akartam indulni az autóval, de hiába nyomkodtam a (Meta System H.P.A.2) riasztó távirányítóját, nem reagált semmit. Gondoltam megint a távirányító a ludas, volt már erre máskor is példa. Mivel más lehetõségem nem volt, kinyitottam kulccsal az ajtót és mégsem indult be a riasztó. Kiderült, hogy az erõsítõ bekapcsolva maradt, és leszívta az akksit. Az akkumulátort feltöltöttem, viszont mivel annyiszor próbálkoztam a gombnyomásos kinyitással, a távirányító elhangolódott. A riasztóhoz egy távirányítóm volt, az override kód pedig nincs meg. Összességében tehát van egy bekapcsolt riasztó a kocsimban és nincs semmi, amivel ki tudnám kapcsolni. A Setech pedig csak január 6-án nyit.
Van valakinek valami ötlete?
A kulccsal nyitás nekem mondjuk kikapcsolja a riasztót is, de nekem régebbi Meta típus van...
Az override kód meg lett változtatva a gyári 11111-rõl ? Bár ehhez is kellene a másik távirányító, és a riasztó kikapcsolása.
Olvasgasd a kézikönyvet, hátha ad valamilyen megoldást... http://www.abacuscaralarms.co.uk/manual ... a_user.pdf
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nincs eldugott szervizkapcsolo?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- kari
- Visszajáró
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Nem tudom, hogy meg lett-e valtoztatva az override kod, de megprobalkozom vele, ha visszaertem. Ugyis hozzaszoktam mar, hogy az egesz utca engem nez a szirena miatt. probalkoztam azzal is, hogy kimutottem a kozponti egyseget, de az inditasgatlo tovabbra is benne maradt. Nem tudom, hogy mi lesz a vege, de tudnam nekkulozni a riasztot gond nelkul. Eddig is csak a radios kozponti zar miatt hasznaltam. Szoval ha sikerulne kiutni az egeszet, en boldog lennek.
'03 E12 1.4 VVT-i HB
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Nem tudom...kari írta:Szoval ha sikerulne kiutni az egeszet, en boldog lennek.
Az a helyzet, hogy egy HPA alsó hangon 35 ezüst! Cserébe, ha jól van bekötve soha nincs vele baj és nagyon jól konfigurálható... Ha akarod reggel kávét fõz...
Gondold át, kb. 10 ezüst egy új táviránító és a Meta-sok 2 perc alatt feltolják neked! Persze a trehány bekötés más tészta...
Szabber