Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Holnap kimegyek és megnézem, mert van egy kiszerelt hidam! Így most nem tiszta mit szeretnél, de majd megvilágosodok
Project a tiedrõl vagy a kis E8 GT-rõl???
Gabiii!
Project a tiedrõl vagy a kis E8 GT-rõl???
Gabiii!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ok!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
TRD!
Oldal közepe fele olvass, van telószám is!
viewtopic.php?t=750&start=150
kérdezz rá a krézibowdenekre! Utángyártottba is nagyon drága, de hátha van neki (csak cikkszámot mondj elõre) odaadja egy ezresért darabját szerintem és gyári Toyota!
Ha hívod kérdezz már rá, hogy hány van! Nekem is kéne lehet!
Oldal közepe fele olvass, van telószám is!
viewtopic.php?t=750&start=150
kérdezz rá a krézibowdenekre! Utángyártottba is nagyon drága, de hátha van neki (csak cikkszámot mondj elõre) odaadja egy ezresért darabját szerintem és gyári Toyota!
Ha hívod kérdezz már rá, hogy hány van! Nekem is kéne lehet!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Na megnéztem Gabi!
Gondolom akkor arra a részére gondolsz, amin egy alumínium kampó alakú 5 centi hosszú öntvény van. (ebbe akad bele a bowden) Majd ennek forgatásával (huzigálásával) az öntvényben ez toologatja ki a munkahengert, így fog be olaj nélkül a krézi. Hú de kacifántosan mondtam el.
Magyarul a Munkahenger mögötti merõleges tengely van megszorulva, amit az alumínium fülecske forgatna. Nekem a kiszerelt jár szépen annak ellenére, hogy egy halom rozsda az egész. Sajnos ahogy néztem öntvényben van a mechanika és nem nagyon szerelhetõ, ha csak a tengely tetején levõ ~14-es anyát leszedve szét nem ugrik az egész. Bár akkor gondolom a fõmunkahengert is ki kell szedni.
Nemtudom Gabi. Ha az meg van szorulva, akkor valószínû vizet kapott belül?!?! és megrohadt. Az meg már rég rossz. Talán megéri szétbontani és megpolírozni a hüvej belsõ falát, de lehet megérné új féknyergekket venni. Tudom, hogy ritka és drága, de talán tudok segíteni!
Gondolom akkor arra a részére gondolsz, amin egy alumínium kampó alakú 5 centi hosszú öntvény van. (ebbe akad bele a bowden) Majd ennek forgatásával (huzigálásával) az öntvényben ez toologatja ki a munkahengert, így fog be olaj nélkül a krézi. Hú de kacifántosan mondtam el.
Magyarul a Munkahenger mögötti merõleges tengely van megszorulva, amit az alumínium fülecske forgatna. Nekem a kiszerelt jár szépen annak ellenére, hogy egy halom rozsda az egész. Sajnos ahogy néztem öntvényben van a mechanika és nem nagyon szerelhetõ, ha csak a tengely tetején levõ ~14-es anyát leszedve szét nem ugrik az egész. Bár akkor gondolom a fõmunkahengert is ki kell szedni.
Nemtudom Gabi. Ha az meg van szorulva, akkor valószínû vizet kapott belül?!?! és megrohadt. Az meg már rég rossz. Talán megéri szétbontani és megpolírozni a hüvej belsõ falát, de lehet megérné új féknyergekket venni. Tudom, hogy ritka és drága, de talán tudok segíteni!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- TRD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1455
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Szia Matyi!Igen pontosan arra a tengelyre gondolok!Én leszettem róla az a kis mozgató karocskát,de nem ugrik szét semmi!! Ez a baj,hogy nem tudom kiszedni megtakarítani vagy vmi! Mostmár mozog benne,de nagyon akad,megpróbáltam kiszedni,de semmi.Nem akar kijönni a helyérõl,de nem tudom mi rögzíti a helyére.Kellene vni sematikus ábra,hogy hogy is helyezkedik el ott benne az a mocsok tengely!!!! HUUU Ki is fáradtama a fogalmazásba
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Az pont nem látszik
Gondolom csak nyereggel együtt lehet cserélni:
Próbáld meg kiszedni (vagy olajjal kilökdösni) a munkahengert és ott talán belátsz mi tartja még, vagy netán ki is tudod piszkálni. Csak egy tipp
Gondolom csak nyereggel együtt lehet cserélni:
Próbáld meg kiszedni (vagy olajjal kilökdösni) a munkahengert és ott talán belátsz mi tartja még, vagy netán ki is tudod piszkálni. Csak egy tipp
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- ramboo88us
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Na ja,
tipikus GTI-s hátsó féknyereg probléma....
nekem is be volt rohatva az egész, tehát kézifék nuku....
én már javítottam fel ilyen féknyergeket, és most meg vagyok elégedve vele.
Szóval elsõre talán bonyolultnak tûnik, de a második, vagy a harmadik már könyebb lesz..
Elõször is ki kell szedni a dugattyút, ahogy a sematikus ábra mutatja,
a dugattyú egy 4 menetes tengelyen helyezkedik el( 47475A), a tengelyt kiszedni a nehezebb (és visszarakni még nehezebb) feladat,
valóban a henger legmélyén van egy zeger-gyûrû (47635B), de ahhoz, hogy azt kivedd, a felette levõ karimás bizbaszt (47635A) le kell, hogy nomjad..
ha ez megvan és kiszenvedted a zégergyûrût, (és nem sértetted meg a fogóval a hengerfalat), akkor az egész kijön,
az elõzõ hsz-ban említett kar (47801A) csak akkor jön ki, ha a 47613B is kijott, mert ugyanis ez a tüske nyomkodja a dugattyút kéziféknél...
(most nem akarom leírni a mûködést)
A fõ problémát (berohadást) az okozza, hogy vnedvesség jut be ide, ahol ez a kar mozog, és berohad)
tehát ha a kart kiszedted, akkor jöhet a felújítási munka.
én elsõ lépésben benzinben áztattam 1 napig, lemostam róla a köszt, olajat, ekkor derült ki, hogy az öntött féknyeregben még van egy tûgorgõs kis csapágy is (a dzsuva alatt nem látszott), és ez is be volt rohatdva.
#2 ezután homokfúvóval kitisztítottam az egészet, külön figyelve a gumitömítések helyének tisztítását,
#3 majd a felújító szettel visszaraktam az egészet...
most már szépen jár a dugattyú a kar mozgatásakor..
a legnagyobb szívást a zéger gyûrû visszarakása okozza, mert kevés a hely és le is kell nyomni azt a kalapos bizbazt,
erre létezik egy SST a toyotánál, sõt lehetne még USA-ból is rendelni, de az emailemre nem válaszoltak...így improvizálni kellett..
ha vmi nem világos, vagy nem jól írtam....
segítek ha tudok....
tipikus GTI-s hátsó féknyereg probléma....
nekem is be volt rohatva az egész, tehát kézifék nuku....
én már javítottam fel ilyen féknyergeket, és most meg vagyok elégedve vele.
Szóval elsõre talán bonyolultnak tûnik, de a második, vagy a harmadik már könyebb lesz..
Elõször is ki kell szedni a dugattyút, ahogy a sematikus ábra mutatja,
a dugattyú egy 4 menetes tengelyen helyezkedik el( 47475A), a tengelyt kiszedni a nehezebb (és visszarakni még nehezebb) feladat,
valóban a henger legmélyén van egy zeger-gyûrû (47635B), de ahhoz, hogy azt kivedd, a felette levõ karimás bizbaszt (47635A) le kell, hogy nomjad..
ha ez megvan és kiszenvedted a zégergyûrût, (és nem sértetted meg a fogóval a hengerfalat), akkor az egész kijön,
az elõzõ hsz-ban említett kar (47801A) csak akkor jön ki, ha a 47613B is kijott, mert ugyanis ez a tüske nyomkodja a dugattyút kéziféknél...
(most nem akarom leírni a mûködést)
A fõ problémát (berohadást) az okozza, hogy vnedvesség jut be ide, ahol ez a kar mozog, és berohad)
tehát ha a kart kiszedted, akkor jöhet a felújítási munka.
én elsõ lépésben benzinben áztattam 1 napig, lemostam róla a köszt, olajat, ekkor derült ki, hogy az öntött féknyeregben még van egy tûgorgõs kis csapágy is (a dzsuva alatt nem látszott), és ez is be volt rohatdva.
#2 ezután homokfúvóval kitisztítottam az egészet, külön figyelve a gumitömítések helyének tisztítását,
#3 majd a felújító szettel visszaraktam az egészet...
most már szépen jár a dugattyú a kar mozgatásakor..
a legnagyobb szívást a zéger gyûrû visszarakása okozza, mert kevés a hely és le is kell nyomni azt a kalapos bizbazt,
erre létezik egy SST a toyotánál, sõt lehetne még USA-ból is rendelni, de az emailemre nem válaszoltak...így improvizálni kellett..
ha vmi nem világos, vagy nem jól írtam....
segítek ha tudok....
- ramboo88us
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
a javító készlet nem drága kb. 2-3 E Ft /db - de vigyázz, mert többféle méret van (én sajna megszívtam a UNIX-nál)
a zeger gyûrût én egy hosszú csõrû zégergyûrûfogóval vettem ki (a piacon vettem 600Ft-ért), a középen lévõ bizbaszt pedig úgy nyomtam le, hogy egy rézcsövet elvágtam akkora méretre, ráhúztam a tengelyre majd egy pár csavarhúzóval lenyomtam/lefeszítettem a féknyereg palástján lévõ résen keresztül, majd kitámasztottam a csavarhúzó nyelét....(remélem érthetõ)
egyébként itt van egy leírás a féknyereg felújításról (2 oldalas, ne felejts el lapozni!!!):
http://www.padandwheels.com/mr2/caliper ... rears.html
õ azt a spec. szerszámot használja....
de lehet venni a UNIX-nál csak dugattyút (vagy bontóból?), ha hajlandó vagy áldozni rá, és szétszedni akkor abból lehet csinálni ilyen spec csavart....
p.s.:
a Tibi például egy hosszú olló végét reszelte meg és abból csinált kiszedõ szerszámot...
a zeger gyûrût én egy hosszú csõrû zégergyûrûfogóval vettem ki (a piacon vettem 600Ft-ért), a középen lévõ bizbaszt pedig úgy nyomtam le, hogy egy rézcsövet elvágtam akkora méretre, ráhúztam a tengelyre majd egy pár csavarhúzóval lenyomtam/lefeszítettem a féknyereg palástján lévõ résen keresztül, majd kitámasztottam a csavarhúzó nyelét....(remélem érthetõ)
egyébként itt van egy leírás a féknyereg felújításról (2 oldalas, ne felejts el lapozni!!!):
http://www.padandwheels.com/mr2/caliper ... rears.html
õ azt a spec. szerszámot használja....
de lehet venni a UNIX-nál csak dugattyút (vagy bontóból?), ha hajlandó vagy áldozni rá, és szétszedni akkor abból lehet csinálni ilyen spec csavart....
p.s.:
a Tibi például egy hosszú olló végét reszelte meg és abból csinált kiszedõ szerszámot...
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Köszi Rambo a részletes leírást! Engedelmetekkel csináltam egy új topicot, hogy könnyebben megtalálható legyen.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)