Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 márc. 18, 08:28 pm

Holnap kimegyek és megnézem, mert van egy kiszerelt hidam! Így most nem tiszta mit szeretnél, de majd megvilágosodok :D

Project a tiedrõl vagy a kis E8 GT-rõl??? :wink:
Gabiii!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2009 márc. 18, 10:20 pm

Most a barátnõmén dolgozunk gõzerõvel és ugye a fékkek szinte fontosabbak,mint a motorerõ,bár abban sincs hiány!! :lol: Az enyém az még várat magára,de már eldöntöttem a sorsát! :lol: Hát a 3sgte motor átépítés lesz. :wink: Úgyhogy ebbõl már nem engedek!!

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2009 márc. 18, 10:21 pm

Holnap lefotózom,hogy mire gondolok! :shock:

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 márc. 18, 10:22 pm

Ok!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 márc. 18, 11:47 pm

TRD!

Oldal közepe fele olvass, van telószám is!
viewtopic.php?t=750&start=150
kérdezz rá a krézibowdenekre! Utángyártottba is nagyon drága, de hátha van neki (csak cikkszámot mondj elõre) odaadja egy ezresért darabját szerintem és gyári Toyota!

Ha hívod kérdezz már rá, hogy hány van! Nekem is kéne lehet!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 márc. 19, 01:09 pm

Na megnéztem Gabi!

Gondolom akkor arra a részére gondolsz, amin egy alumínium kampó alakú 5 centi hosszú öntvény van. (ebbe akad bele a bowden) Majd ennek forgatásával (huzigálásával) az öntvényben ez toologatja ki a munkahengert, így fog be olaj nélkül a krézi. Hú de kacifántosan mondtam el.
Magyarul a Munkahenger mögötti merõleges tengely van megszorulva, amit az alumínium fülecske forgatna. Nekem a kiszerelt jár szépen annak ellenére, hogy egy halom rozsda az egész. Sajnos ahogy néztem öntvényben van a mechanika és nem nagyon szerelhetõ, ha csak a tengely tetején levõ ~14-es anyát leszedve szét nem ugrik az egész. Bár akkor gondolom a fõmunkahengert is ki kell szedni.
Nemtudom Gabi. Ha az meg van szorulva, akkor valószínû vizet kapott belül?!?! és megrohadt. :( Az meg már rég rossz. Talán megéri szétbontani és megpolírozni a hüvej belsõ falát, de lehet megérné új féknyergekket venni. Tudom, hogy ritka és drága, de talán tudok segíteni!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2009 márc. 19, 05:37 pm

Szia Matyi!Igen pontosan arra a tengelyre gondolok!Én leszettem róla az a kis mozgató karocskát,de nem ugrik szét semmi!! :? Ez a baj,hogy nem tudom kiszedni megtakarítani vagy vmi! Mostmár mozog benne,de nagyon akad,megpróbáltam kiszedni,de semmi.Nem akar kijönni a helyérõl,de nem tudom mi rögzíti a helyére.Kellene vni sematikus ábra,hogy hogy is helyezkedik el ott benne az a mocsok tengely!!!! HUUU Ki is fáradtama a fogalmazásba :)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 márc. 19, 08:19 pm

Az pont nem látszik :(
Gondolom csak nyereggel együtt lehet cserélni:

Kép

Próbáld meg kiszedni (vagy olajjal kilökdösni) a munkahengert és ott talán belátsz mi tartja még, vagy netán ki is tudod piszkálni. Csak egy tipp
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2009 márc. 19, 10:15 pm

SZia!Kivettem a munkahengert!Hát belül mélyen van egy zéger gyürû!
Valami speckós hosszú fogóval talán leérnék,ami kb 3-4 cm!
Ha más nincs,akk kell vennünk egy nyerget sajna! :(

Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us » 2009 márc. 21, 09:20 am

Na ja,

tipikus GTI-s hátsó féknyereg probléma....
nekem is be volt rohatva az egész, tehát kézifék nuku....

én már javítottam fel ilyen féknyergeket, és most meg vagyok elégedve vele.
Szóval elsõre talán bonyolultnak tûnik, de a második, vagy a harmadik :-) már könyebb lesz..


Elõször is ki kell szedni a dugattyút, ahogy a sematikus ábra mutatja,
a dugattyú egy 4 menetes tengelyen helyezkedik el( 47475A), a tengelyt kiszedni a nehezebb (és visszarakni még nehezebb) feladat,
valóban a henger legmélyén van egy zeger-gyûrû (47635B), de ahhoz, hogy azt kivedd, a felette levõ karimás bizbaszt (47635A) le kell, hogy nomjad..
ha ez megvan és kiszenvedted a zégergyûrût, (és nem sértetted meg a fogóval a hengerfalat), akkor az egész kijön,
az elõzõ hsz-ban említett kar (47801A) csak akkor jön ki, ha a 47613B is kijott, mert ugyanis ez a tüske nyomkodja a dugattyút kéziféknél...
(most nem akarom leírni a mûködést)

A fõ problémát (berohadást) az okozza, hogy vnedvesség jut be ide, ahol ez a kar mozog, és berohad)
tehát ha a kart kiszedted, akkor jöhet a felújítási munka.

én elsõ lépésben benzinben áztattam 1 napig, lemostam róla a köszt, olajat, ekkor derült ki, hogy az öntött féknyeregben még van egy tûgorgõs kis csapágy is (a dzsuva alatt nem látszott), és ez is be volt rohatdva.
#2 ezután homokfúvóval kitisztítottam az egészet, külön figyelve a gumitömítések helyének tisztítását,
#3 majd a felújító szettel visszaraktam az egészet...
most már szépen jár a dugattyú a kar mozgatásakor..


a legnagyobb szívást a zéger gyûrû visszarakása okozza, mert kevés a hely és le is kell nyomni azt a kalapos bizbazt,
erre létezik egy SST a toyotánál, sõt lehetne még USA-ból is rendelni, de az emailemre nem válaszoltak...így improvizálni kellett..

ha vmi nem világos, vagy nem jól írtam....

segítek ha tudok....

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2009 márc. 21, 03:02 pm

Köszi a segítséget!!!Érthetõ voltál!!Én is azt a zéger gyûrût nézegettem,hogy hogy lehetne kiszedni.Megpróbálok valami célszerszámot csinálni hozzá.Majd írok,ha vmiben elakadok.Mennyibe kerül egy ilyen javító készlet?

Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us » 2009 márc. 21, 03:24 pm

a javító készlet nem drága kb. 2-3 E Ft /db - de vigyázz, mert többféle méret van (én sajna megszívtam a UNIX-nál)

a zeger gyûrût én egy hosszú csõrû zégergyûrûfogóval vettem ki (a piacon vettem 600Ft-ért), a középen lévõ bizbaszt pedig úgy nyomtam le, hogy egy rézcsövet elvágtam akkora méretre, ráhúztam a tengelyre majd egy pár csavarhúzóval lenyomtam/lefeszítettem a féknyereg palástján lévõ résen keresztül, majd kitámasztottam a csavarhúzó nyelét....(remélem érthetõ)

egyébként itt van egy leírás a féknyereg felújításról (2 oldalas, ne felejts el lapozni!!!):

http://www.padandwheels.com/mr2/caliper ... rears.html

õ azt a spec. szerszámot használja....
de lehet venni a UNIX-nál csak dugattyút (vagy bontóból?), ha hajlandó vagy áldozni rá, és szétszedni akkor abból lehet csinálni ilyen spec csavart....

p.s.:

a Tibi például egy hosszú olló végét reszelte meg és abból csinált kiszedõ szerszámot...

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2009 márc. 21, 08:39 pm

Köszi!Ez nagy segítség volt! :)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 márc. 22, 11:47 am

Köszi Rambo a részletes leírást! Engedelmetekkel csináltam egy új topicot, hogy könnyebben megtalálható legyen.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2009 márc. 22, 02:36 pm

Én (eddig) úgy látszik a szerencsés kivételek közé tartozom. Három katt,
és fog a kézifékem.....és vissza is enged. :) Bár, ha nekiállok majd féket
javítani, biztos rosszul leszek majd a látványtól....


Válasz küldése