Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2015 szept. 10, 09:05 am

Pacsker írta::rizspekta:

Szuper, alapos leírás, jó képek!
Köszönjük szépen!
Remélem kiválóan fog fogni! Neked mennyit tol a dugattyún a kis csap? Úgy vettem észre, hogy 3-4mm már elegendő lehet.

Igen, kb nekem is akkor mozdul, annyi bőven elég.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 okt. 29, 05:28 pm

Hétvégén ha időm engedi kicserélem a hátsó féknyergek csúszkáinak a porvédő gumijait, mivel a nemrég cseréltek kilukadtak. A hátsó tárcsák cseréje után gondok voltak a dugattyúval (kézifékkel), így többször szét lett szedve (az a része most már tökéletes), gondolom a sokadik összerakásnál a mester figyelme már lankadt, és összeszerelésnél könnyű odacsípni a porvédő gumit (mivel a korrodált felületű fém elég könnyen odacsípi), ami így kilukad. Mást nem nagyon tudok elképzelni mitől lukadt ki egy év alatt mindkét oldalon hasonló módon. A felújító készlet megvan, tehát nincs akadálya a cserének.
A kérdésem az lenne, hogy itt milyen kenőanyagot érdemes, illetve szabad használni, a nyáron kaptam szét, csikorgás miatt, és akkor már kitakarítottam mindent, észrevettem, hogy kiszáradtak a csúszkák, megnéztem a gumit, és hát hoppá lukas. A Textar Ceratec kenőanyagból (csikorgás gátló) tettem bele egy pindurkát, pont olyan átlaga van mint a zsírnak és persze csikorgás ellen semmit nem ér. :) Gondolom idővel sem változik az állaga, nem lesz belőle szilikon szilárdságú valami. Habár ha most szétszedem úgyis látom mi történt.
Tehetek ebből ismét bele mint kenőanyag, vagy inkább sima lítiumos zsírt? Nem tudom mire van felkészítve a porvédő gumi, no meg a csúszka.

Kép
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2015 okt. 29, 05:37 pm

Nadehát ez egy VW tengelycsonk ejnyebejnye. :lol:


A gumi és a zsír soha nem jó kombináció. Kilágyul a gumi tőle. Mindegy hogy milyen márkát választasz, csak fékpaszta legyen. Én az ATE pasztát preferálom pl.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 okt. 29, 05:57 pm

A kép csak illusztráció. :mrgreen:

Elvileg a CeraTec is fékpaszta... LINK
Akkor ezt elvileg használhatom a csúszkáknál is?
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 okt. 29, 06:52 pm

Én ezt használom.
Szilikonos, áttetsző, direkt erre való.

Kép

Egyébként milyen nyikorgást szerettél volna megszüntetni?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 okt. 29, 08:56 pm

Meglátom még, tudok-e hétvégéig szerezni valamit, de gondolom bármelyik dász wágen bótban lesz ilyesmi.
Kb. egy éve kezdett el nyikorogni az első fék (vagy a hátsó :) ), én az elsőre tippelek, olyan magas frekvenciás hang, hogy képtelen vagyok menet közben megállapítani. Jellemzője, hogy kis féknél nincs nyikorgás, picit intenzívebb fékezésnél van, és még intenzívebbnél már nincs. Ez csak letekert ablaknál hallható.
Persze a takarítás során kiderült, mivel lemértem, hogy az első tárcsák 19,9 és 19,8 mm szélesek így csere-érettek, így kukák a betétek is. Megvan a tárcsa és a betét is, mindkettő Textar, a tárcsák festettek, így végre nem fognak rozsdásodni. Kíváncsi leszek mit tudnak majd, olvastam, hogy hajlamosak nyikorogni a Textar betétek, hátul a betét szintén Textar, meglehet, hogy az az oka a jelenlegi nyikorgásnak.
Gondoltam úgyis ki akarom takarítani elől, hátul, megpróbálom mit tud ez a fékpaszta, hát semmivel se többet mint a rézpaszta és társai. :)
A első tárcsa és betét cseréhez majd segítséget veszek igénybe, mert a dugattyút nincs mivel visszanyomnom, meg amúgy sem árt ha látja egy hozzáértő is, hogy mi a stájsz úgy az egész féknyereggel. És akkor már lehet érdemes egyben megcsinálni az egészet, elől, hátul.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 okt. 30, 08:25 am

Zolee11 írta:Meglátom még, tudok-e hétvégéig szerezni valamit, de gondolom bármelyik dász wágen bótban lesz ilyesmi.
Kb. egy éve kezdett el nyikorogni az első fék (vagy a hátsó :) ), én az elsőre tippelek, olyan magas frekvenciás hang, hogy képtelen vagyok menet közben megállapítani. Jellemzője, hogy kis féknél nincs nyikorgás, picit intenzívebb fékezésnél van, és még intenzívebbnél már nincs. Ez csak letekert ablaknál hallható.
Persze a takarítás során kiderült, mivel lemértem, hogy az első tárcsák 19,9 és 19,8 mm szélesek így csere-érettek, így kukák a betétek is. Megvan a tárcsa és a betét is, mindkettő Textar, a tárcsák festettek, így végre nem fognak rozsdásodni. Kíváncsi leszek mit tudnak majd, olvastam, hogy hajlamosak nyikorogni a Textar betétek, hátul a betét szintén Textar, meglehet, hogy az az oka a jelenlegi nyikorgásnak.
Gondoltam úgyis ki akarom takarítani elől, hátul, megpróbálom mit tud ez a fékpaszta, hát semmivel se többet mint a rézpaszta és társai. :)
A első tárcsa és betét cseréhez majd segítséget veszek igénybe, mert a dugattyút nincs mivel visszanyomnom, meg amúgy sem árt ha látja egy hozzáértő is, hogy mi a stájsz úgy az egész féknyereggel. És akkor már lehet érdemes egyben megcsinálni az egészet, elől, hátul.
Ha a betétek hátoldalán nincs rezgéscsillapító lemez, akkor nyikorogni fog, én is így jártam a Textarral. A Bárdinál lehet venni Mintex (3M) fóliát a betétek hátuljára, az csökkenti a nyikorgást.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2015 nov. 11, 05:41 pm

Lötyögnek inkább. Olyan zajt adnak ki mintha lógna valami a futóműben. Ha nagyon kis munkaúton mozgott már egy ideje a munkahenger akkor azzal is számolni kell, hogy maga a nyereg fog kotyogni mert kikopott a csúszka, vagy annak a perselye. Ezt is cseréld. Szilikonzsírralmkell bekenni a csúszkákat, még véletlenül sem ásványi alapú zsírral.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 nov. 12, 10:48 am

bubidisc írta:Lötyögnek inkább. Olyan zajt adnak ki mintha lógna valami a futóműben. Ha nagyon kis munkaúton mozgott már egy ideje a munkahenger akkor azzal is számolni kell, hogy maga a nyereg fog kotyogni mert kikopott a csúszka, vagy annak a perselye. Ezt is cseréld. Szilikonzsírralmkell bekenni a csúszkákat, még véletlenül sem ásványi alapú zsírral.
Próbáltam visszakeresni, hogy ezt most nekem írtad-e vagy sem, de a mondandód 2. része alapján igen.
Nálam nincsen zaj, nem pattog, nem kopog, nem lötyög. Csak nyikorgás van, de az sem mindig egyforma, ahogy írtam is, csak egy bizonyos fékerőnél van, alatta és fölötte nem hallható. Nemsokára cserélve lesz az első fék, és a hátsó is ellenőrizve. A hátsó is nemrég lett felújítva és korához képest jó állapotban van, csak a gumik lettek cserélve és a fékhenger gumigyűrűje, most hirtelen nem jut eszembe hogy hívják (karmantyú?).
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)


Válasz küldése