Oldal: 7 / 8

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jan. 19, 08:09 pm
Szerző: Jorn
Pacsker írta:Gondolom a fogaskerék rögzítőjére gondolsz "feszítő" alatt.
Hol vettél, milyet? Oszd meg velünk.
Csapágyboltban vettem én is.

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jan. 20, 10:10 pm
Szerző: Lackó
Pacsker írta:Gondolom a fogaskerék rögzítőjére gondolsz "feszítő" alatt.
Hol vettél, milyet? Oszd meg velünk.
Jobb csavarboltokban lehet kapni, én anno ott vettem, és igen, érdemes több átmérőben venni, filléres, enni nem kér. :)

Amúgy tényleg feszítőcsap a hivatalos neve.

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jan. 21, 11:46 am
Szerző: Toytib
Esetleg rugós csapkén is emlegetik.

Amúgy ha valakinek lóg az ajtóhatárolójában a csap és kattog miközben nyitogatja, oda is maximálisan megfelel.

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jan. 21, 04:47 pm
Szerző: Bruce E9
Ha jól emlékszem a fogaskerék 13 fogú, szóval, ha épp 180 fokkal elforgatva teszitek vissza fel, akkor nem lehet beállítani a 10 fokos előgyújtást! :-) Ezzel szívtam anno én is egy-két napot.

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jan. 21, 10:22 pm
Szerző: Lackó
Toytib írta:Esetleg rugós csapkén is emlegetik.

Amúgy ha valakinek lóg az ajtóhatárolójában a csap és kattog miközben nyitogatja, oda is maximálisan megfelel.
Az ötlet remek. :) ... és mielőtt beütöm a helyére, egy kis Sustinát érdemes rákenni ? :D

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jún. 02, 05:15 pm
Szerző: csgeri80
Sziasztok,

Nekem is aktuális lett a gyújtáselosztóban lévő "O" gyűrű, szimering és csapágy csere is, ha szükséges.
Végigolvastam a topicot, a csapágy és a szimering méret stimm, de az "O" gyűrűről nem találtam méretet vagy cikkszámot.

Valaki esetleg nem tudja a cikkszámot? (E10-hez)

Köszönöm

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jún. 02, 06:27 pm
Szerző: Jorn
csgeri80 írta:Sziasztok,

Nekem is aktuális lett a gyújtáselosztóban lévő "O" gyűrű, szimering és csapágy csere is, ha szükséges.
Végigolvastam a topicot, a csapágy és a szimering méret stimm, de az "O" gyűrűről nem találtam méretet vagy cikkszámot.

Valaki esetleg nem tudja a cikkszámot? (E10-hez)

Köszönöm
ToyoDiy oldalon ki tudod keresni, alvázszám alapján nézd.

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jún. 02, 08:43 pm
Szerző: csgeri80
Köszi a tippet! Azt hiszem megtaláltam...
19107A RING, O, DISTRIBUTOR HOUSING
90099-14088

Ha jól sejtem ebből a 90099-14088 lesz a cikkszám.

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jún. 02, 09:01 pm
Szerző: Jorn
csgeri80 írta:Köszi a tippet! Azt hiszem megtaláltam...
19107A RING, O, DISTRIBUTOR HOUSING
90099-14088

Ha jól sejtem ebből a 90099-14088 lesz a cikkszám.
Igen :)
Márkaszervizben, de akár a Unix-nál is megrendelheted.

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jún. 02, 10:37 pm
Szerző: csgeri80
Nem találom a Unixnál sajnos, most néztem az oldalukon. :( Milyen néven van?

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jún. 03, 05:25 am
Szerző: Jorn
csgeri80 írta:Nem találom a Unixnál sajnos, most néztem az oldalukon. :( Milyen néven van?
Az oldalunkon nincsenek fenn a gyári alkatrészek, de be tudják szerezni, menj be egybe.
Vagy egy Toyotába, amelyik közelebb van :)

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 jún. 03, 10:35 am
Szerző: csgeri80
Az gyári "O" gyűrűt megrendeltem, a szimeringet és a csapágyat pedig megveszem az SKF-nél.
Köszönöm a segítséget!

Re:

Elküldve: 2015 jún. 30, 01:45 pm
Szerző: Lyani
Bruce E9 írta:A témával kapcsolatosan leírom az én tanulságos esetemet.
Lackó részletes leírásán felbuzdulva én is nekiálltam orvosolni az elosztó ház olajfolyást. Mindent precízen és a leírásoknak megfelelõen csináltam. Úgy gondoltam mindent összejelöltem mindennel.
A mûvelet alatt mindent gondosan megtisztítottam, csillogot-ragyogott az összes alkatrész.
A visszaszerelés is könnyedén ment, viszont a sok összejelölés ellenére a gyújtás elállítódott. Sehogyan sem lett jó a motor erõtlen, hangos és nem túl pörgõs lett.
Egy napos próbálkozás után elvittem egy szerelõhöz, hogy állítson rajta gyújtást mûszeresen. Megmondam neki, hogy 10 fokos elõgyújtást állítson be, rövidre zárt lekérdezõ panelnél. Akár mit csinált 5 fokos elõgyújtásnál nem tudott többet állítani, egy foggal átrakva, pedig 40 fokos elõgyújtást nem tudta lejjebb hozni.
Ekkor megkérdezte, hogy konkrétan mit csináltunk, hogyan cseréltük ki a szimeringet. Mondtam, hogy le kellett szedni hozzá a fogaskereket a tengely végérõl, majd egy stifttel újra rögzíteni. És ekkor világosodott meg. Ha a fogaskeréken páratlan fogak vannak, akkor nem mindegy hogy a stift behelyezésének két lehetõsége közül éppen melyiket választjuk (180 fokonként).

Na ez az én esetemben nem volt bejelölve és szerencsétlenségemre éppen a másik irányból lett feltéve a fogaskerék, emiatt nem lehetett pontos gyújtást állítani.

Remélem csak én voltam ilyen balfék, a teljesen szimmetrikus fogaskerékre nem is gondoltam, hogy fel lehet tenni rosszul is. :wink:
Nekem fordítva volt, és elmentem vele 60ezret... Nem jelen (bemarás+kis furat) volt bedugva a fogaskerék, hanem értelem szerűen az 1-es henger felé jelre állított vezérlésnél.
Egy kis matek: 360/13=27,7 aminek a fele számít ugyebár, mert csak egésznél tudod bedugni a fogaskereket ;), az kb 14 fok
5 fokot lehet állítani az előgyújtáson kb, úgyhogy valahogy így jön ki a 9-10 fok körüli előgyújtás, teljesen végállásba tekert distributorral...
A héten megfordítottam.
Aztán persze most nem indul az autó, de az más kérdés. :szomi2:

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2015 dec. 29, 12:54 pm
Szerző: cuccolós
esetleg valaki nem mérte még meg hogy a tengely mennyit áll ki a vez. tengely felé a házból, mert nincs váll a csapágynak az elosztó tengelyen, és nem mértem meg mielőtt szétszedtem. Így ha nem jó pozícióba kerül vissza, akkor vagy nagy lesz a hézag a rotor és a fedél között, vagy beleér... Előre is köszönöm

Re: Elosztótengely olajfolyás

Elküldve: 2018 feb. 13, 09:58 am
Szerző: gzugzu
Sziasztok!

Talán ebbe a topicban van a legkevésbé rossz helyen:

A hétvégén véletlenül észrevettem, hogy az 1998-as E11 4EFE motoros autó alól (valós 200.000km) elkezdett dőlni az olaj. Amikor jár a motor akkor kb 1mp-enként lecseppen egy kis olaj, amint leállítod abbahagyja. Ez egy eléggé öngyilkos hiba, mivel álló autó alatt nem találsz észrevehető tócsát, menet közben meg szépen szétlocsolja az olajat, elfogy és tönkremehet a motor. Ez a hibajelenség egyik pillanatról a másikra jött elő. Egy hete még teljesen száraz volt az alja.

Találtam YouTube-on egy hasonló hibajelenséggel rendelkező Camry-t. Szemléltetésnek berakom.

Még nem szedtem szét, de valószínű, hogy itt is az olajszivattyú tömítése lesz a ludas. Ha esetleg van más tippetek/tapasztalatotok szívesen fogadom.
Illetve ha bebizonyosodik, hogy a szivattyú tömítése adta meg magát, akkor javaslom, hogy vezérléscserénél ezt a ~1000Ft-os O-gyűrűt cseréljétek ki!

Üdv!