Elosztótengely olajfolyás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2012 márc. 06, 10:42 pm

Kevesek vagytok 8)

Szabber a haragjával forralja a vizet, én a gondolatommal. :lol:

JapCar Festes videók az enyészeté....béna voltam.

MFeri mocis fotók szerintem tuti megvannak.

Elosztós meg.....talán valahol.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 márc. 06, 11:00 pm

Komoly? :(
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki » 2012 ápr. 12, 09:33 pm

Nagyon köszönöm a leírást, ez most nekem is aktuális.
Kicsit drága, de lehet már egyben is kapni felújító szettet. (csapágy nélkül :( )

http://www.ebay.com/itm/Distributor-Sea ... 3f160e03e0

Szerencsére van mellettünk egy csapágybolt ahonnan valószínû, hogy az e-bay -os ár töredékéért be tudom szerezni a hozzávalókat.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2012 ápr. 13, 08:43 pm

Kb 1500 Ft-ból megvagy. :)

Ami fontos, hogy a csapágy nagy fordulatú legyen. Ha jól csalódom, "2RS C3" jelölés utal erre.

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2012 ápr. 13, 08:54 pm

Amit írtál az kétoldali porvédõs, laza illesztésû csapágy. Kétlem, hogy oda laza kell. Alig van axiális terhelés, így nem lehet szögelfordulás....
Ha most gyári van benne, akkor annak a külsõ gyûrûjének a peremében benne kell legyen az illesztés, meg a csapágy száma. Pl.: 6xxx C4
No, ugyanolyat kell venni.... :D

Amúgy ha már veszel, sztem min koyo,vagy skf. :roll:

10-12ezres fordulatig teljesen jó a mezei csapágy...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki » 2012 ápr. 14, 10:32 am

KOYO- t vettem 1400-ért úgyhogy nem jön ki 1500-ból. :D
Szimmeringet hétfõre hoznak. (szinte mindig van náluk minden polcon, pont ez nem volt.)
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2012 ápr. 14, 02:04 pm

Taki a 4AGE-hez vetted ezeket?
Engem is érdekelne... Meg tudod venni nekem?
Kirélyréten mehetne a biznisz, vagy ha kell átutalom a zsozsettát.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2012 ápr. 14, 05:22 pm

Taki írta:KOYO- t vettem 1400-ért úgyhogy nem jön ki 1500-ból. :D
Szimmeringet hétfõre hoznak. (szinte mindig van náluk minden polcon, pont ez nem volt.)
SKF dobozban is Koyo van.....:) és az olcsóbb.

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2012 ápr. 14, 05:25 pm

PiciPeti írta:Amit írtál az kétoldali porvédõs, laza illesztésû csapágy. Kétlem, hogy oda laza kell. Alig van axiális terhelés, így nem lehet szögelfordulás....
Ha most gyári van benne, akkor annak a külsõ gyûrûjének a peremében benne kell legyen az illesztés, meg a csapágy száma. Pl.: 6xxx C4
No, ugyanolyat kell venni.... :D

Amúgy ha már veszel, sztem min koyo,vagy skf. :roll:

10-12ezres fordulatig teljesen jó a mezei csapágy...
Te amúgy mivel foglalkozol.... ?

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki » 2012 ápr. 14, 11:07 pm

Sancy írta:Taki a 4AGE-hez vetted ezeket?
Engem is érdekelne... Meg tudod venni nekem?
Kirélyréten mehetne a biznisz, vagy ha kell átutalom a zsozsettát.
Igen a 4age-hez vettem! Viszem neked a motyót, de feszítõcsapot még nem tudtam beszerezni.
(Anyagit meg majd megbeszéljük :D )
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2012 ápr. 15, 06:55 am

Rendben,
köszönöm szépen!
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol » 2012 máj. 01, 07:25 pm

PiciPeti írta:Ha most gyári van benne, akkor annak a külsõ gyûrûjének a peremében benne kell legyen az illesztés, meg a csapágy száma. Pl.: 6xxx C4
No, ugyanolyat kell venni.... :D
Húgom csapágyboltban dolgozik, és azt mondja, hogy sok C3 vagy C4-es csapágy külsõ gyûrûjébe nincs beleütve az illesztésre utaló jel, csak a dobozára van ráírva.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral

Dady0219
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 aug. 31, 09:14 pm

Hozzászólás Szerző: Dady0219 » 2012 aug. 31, 09:30 pm

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon, tehát pár rövid sorral bemutatkoznék.
29 éves vagyok, hobbiként tetoválok ami itt annyira nem is lényeges, viszont 2 hete vettem egy 99-es évjáratú, 1.4-es, 86LE-s, (E11/4E-FE) lépcsõhátú Corollát.Elsõre beleszerettem.
Ilyenkor, amiket kell kicseréltem a vezérmûszíjat a feszítõ görgõkkel együtt, új NGK gyertyákat vttem bele, full lengéscsillapító csere stb.
Teljesen stabil, jó az útfekvése, halk és erõs viszont a lényeg:
Most akarom kicserélni az olajat a szûrõkkel együtt.
Észrevettem, hogy a karter környékén valahol, csöpög az olaj.Néztem, nem a leeresztõ csavarnál és nem az olajszûrõnél.AZ olajszint 5 nap után nem változott, tehát enyhén ereszt valahol, viszont idegesít a dolog.Nem vagyok nagy szerelõ guru, így gondolom Ti is azt tudjátok tanácsolni, hogy vigem el megnézetni egy szerelõhöz, de azért megkérdezem.Van-e tipikusan ilyen, általános hiba, ami egy gyenge pont lehet a Corolláknál.Cseréljek olajteknõ tömítés készletet? Rendszeres karbantartója akarok lenni a gépnek tehát magam szeretném megoldani a problémát, így ismerem meg rendesen.


...ja és nincs valakinek ehhez a típushoz szerelési útmutató vagy karbantartási kézikönyve, megvenném és nagyon hálás lennék érte.

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2012 aug. 31, 09:53 pm

Üdv!

Az olajteknõnél nincs gumitömítés, hanem pasztával szokták összerakni. Tipikus hely az olajfolyásra a fõtengelyszimmering, vagy annak az alsó csészéje az olajteknõnél. Meg persze körben elengedhet bárhol. Nekem az elõbbi két helyen eresztett...

Ja és gratula a tökéletes típus kiválasztásához! :P :D :D
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Dady0219
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 aug. 31, 09:14 pm

Hozzászólás Szerző: Dady0219 » 2012 szept. 01, 08:51 am

PiciPeti írta:Üdv!

Az olajteknõnél nincs gumitömítés, hanem pasztával szokták összerakni. Tipikus hely az olajfolyásra a fõtengelyszimmering, vagy annak az alsó csészéje az olajteknõnél. Meg persze körben elengedhet bárhol. Nekem az elõbbi két helyen eresztett...

Ja és gratula a tökéletes típus kiválasztásához! :P :D :D

Köszi a gyors választ!:)
A fõtengely szimmeringet kicseréltem az elején, lehet csinálok egy fotót arról a részrõl, ahol folyik az olaj, hátha jobban segít.
Köszi, valóban jó autó.:)


Válasz küldése