Elosztótengely olajfolyás
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Nekem eredeti Haynes könyvem van, nagyon hasznos, részletes, és csak 1-2 dolgot találtam benne eddig, ami hiányzik, vagy nem teljes az infó.Dady0219 írta: ...ja és nincs valakinek ehhez a típushoz szerelési útmutató vagy karbantartási kézikönyve, megvenném és nagyon hálás lennék érte.
Maróti könyvkereskedésnél meg tudod rendelni (Toyota Corolla (1997-2002)), megéri az árát. Angol nyelvû.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
kérdés
Sziasztok!
Nekem is aktuális lett az olajfolyás megszüntetése az elosztónál az E10-emben. Viszont arra nincs lehetõségem, hogy szétszedjem és a konkrét csapággyal és szimeringel bemenjek egy csapágyboltba és megvegyem õket.
A kérdésem az lenne, hogy amit leírtatok csapágy az most 6000 2RS C3 vagy C4 ami kell? (mert mind a kettõt láttam) Ha ezt mondom a boltosnak, akkor õ tuti jót fog adni, vagy van valami specifikációja még (méret, ilyesmire gondolok)? (nem értek hozzá)
A szimeringnél a 10X20X7 adott, azzal gondolom nem lehet gond.
Valakinek valami jó bolt tippje van, ahol megkapom mind a kettõt egy helyen, persze BP.-n?
Én a Váci úton tudok egy nagy csapágyboltot, oda terveztem, hogy elmegyek. De örömmel veszem a tippeket.
Köszi elõre is.
Nekem is aktuális lett az olajfolyás megszüntetése az elosztónál az E10-emben. Viszont arra nincs lehetõségem, hogy szétszedjem és a konkrét csapággyal és szimeringel bemenjek egy csapágyboltba és megvegyem õket.
A kérdésem az lenne, hogy amit leírtatok csapágy az most 6000 2RS C3 vagy C4 ami kell? (mert mind a kettõt láttam) Ha ezt mondom a boltosnak, akkor õ tuti jót fog adni, vagy van valami specifikációja még (méret, ilyesmire gondolok)? (nem értek hozzá)
A szimeringnél a 10X20X7 adott, azzal gondolom nem lehet gond.
Valakinek valami jó bolt tippje van, ahol megkapom mind a kettõt egy helyen, persze BP.-n?
Én a Váci úton tudok egy nagy csapágyboltot, oda terveztem, hogy elmegyek. De örömmel veszem a tippeket.
Köszi elõre is.
EE101 Sedan, 7A-FE
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Sziasztok,
gyûjtöm a bátorságot (és az infót az elosztó O-gyûrû, és esetleg szimmering cseréjéhez. Az alkatrészek már megvannak...
Lackó leírása egyszerûbbnek tûnik, mint a Haynes könyvben, de mivel a képek nincsenek meg Lackó leírásához, ezért a könyv szerint csinálnám... Ott is benne van az összejelölgetés a szétszedés elõtt, sõt egy bizonyos pozícióba be is kell állítani elõtte a rotort az autó indítgatásával... Ami nyugtalanít, hogy az összeszerelés után gyújtásállítást is ír, ehhez spec. szerszámok kellenek, na ezt szeretném elkerülni.
A kérdésem tömören: ha összejelölgetem, ahogy kell, majd kihúzom az elosztót, ÉS csak az O-gyûrût cserélem, akkor mennyire esélyes, hogy elmozdul valami, és gyújtást kel állítani ?
Azaz, ki lehet-e húzni az elosztót 'finoman' és O-gyûrût cserélni, majd visszatenni az elosztót a helyére, és ennyi ?
Vagy inkább készüljek úgy, hogy legyen autószerelõ ismerõs is a közelben, ha gyújtást állítani kell...
gyûjtöm a bátorságot (és az infót az elosztó O-gyûrû, és esetleg szimmering cseréjéhez. Az alkatrészek már megvannak...
Lackó leírása egyszerûbbnek tûnik, mint a Haynes könyvben, de mivel a képek nincsenek meg Lackó leírásához, ezért a könyv szerint csinálnám... Ott is benne van az összejelölgetés a szétszedés elõtt, sõt egy bizonyos pozícióba be is kell állítani elõtte a rotort az autó indítgatásával... Ami nyugtalanít, hogy az összeszerelés után gyújtásállítást is ír, ehhez spec. szerszámok kellenek, na ezt szeretném elkerülni.
A kérdésem tömören: ha összejelölgetem, ahogy kell, majd kihúzom az elosztót, ÉS csak az O-gyûrût cserélem, akkor mennyire esélyes, hogy elmozdul valami, és gyújtást kel állítani ?
Azaz, ki lehet-e húzni az elosztót 'finoman' és O-gyûrût cserélni, majd visszatenni az elosztót a helyére, és ennyi ?
Vagy inkább készüljek úgy, hogy legyen autószerelõ ismerõs is a közelben, ha gyújtást állítani kell...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Akkor szimmering is lesz, szerelõre bízom a mûveletet...Lackó írta:Az "O" gyûrû cseréje nem oldja meg az elosztótengely olajfolyást...
Szerencsére nagyon pici folyás van, még.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Sziasztok,
Megvolt az E11-em javítása (minimális olajfolyás az elosztó-szelepfedél találkozásánál lenn).
Szerencsére sokkal kisebb volt a baj, mint amire számítottam, ezért csak az O-gyûrût cseréltük, az volt a bûnös.
Emiatt, 2 komplett készletnyi, E10 (!) elosztótengely olajfolyás javításához való vadiúj alkatrészem maradt, anyagáron átadnám. Részletek az E10 alkatrészek topikban.
Megvolt az E11-em javítása (minimális olajfolyás az elosztó-szelepfedél találkozásánál lenn).
Szerencsére sokkal kisebb volt a baj, mint amire számítottam, ezért csak az O-gyûrût cseréltük, az volt a bûnös.
Emiatt, 2 komplett készletnyi, E10 (!) elosztótengely olajfolyás javításához való vadiúj alkatrészem maradt, anyagáron átadnám. Részletek az E10 alkatrészek topikban.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Nekem is kezd egyre sürgetõbbé válni az elosztó-tengely folyásom Van itt olyan autószerelõ fórumtag, vagy esetleg ajánlanátok olyan szerelõt, aki ezt elvállalná nekem Budapesten, vagy környékén? Ahova járni szoktam, ott olajcserénél komolyabb feladatot nem szívesen bíznék rájuk Komolyabb szerelõre meg nem volt szükségem eddig, de azért jó lenne ha egy típust ismerõ szerelõhöz tudnék járni a kisebb-nagyobb problémáimmal.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Nekem mindkét autónál elegendõ volt csak az o-gyûrû kicserélése, azóta olaj egy csepp sem jön onnan. Igaz, addig is csak olajpára volt inkább, tehát nem csorgott le a blokkon sosem... csak megtapadt a kosz az elosztó alatt.Han írta:Nekem is kezd egyre sürgetõbbé válni az elosztó-tengely folyásom Van itt olyan autószerelõ fórumtag, vagy esetleg ajánlanátok olyan szerelõt, aki ezt elvállalná nekem Budapesten, vagy környékén? Ahova járni szoktam, ott olajcserénél komolyabb feladatot nem szívesen bíznék rájuk Komolyabb szerelõre meg nem volt szükségem eddig, de azért jó lenne ha egy típust ismerõ szerelõhöz tudnék járni a kisebb-nagyobb problémáimmal.
Az o-gyûrû cseréje egyszerû, 3 csavar fogja az elosztót, de leszedés elõtt fel kell jelölni az elosztó pozícióját, hogy pontosan ugyanúgy legyen visszarakva, különben elállítódik a gyújtás. (az elosztó test elforgatásával lehet gyújtást állítani)
Ha a tiéd sem olyan komoly folyás, akkor nem javasolnám, hogy szétszedesd feleslegesen. Nekem ex-Toyota szervizes ember csinálta, õ mondta, hogy elég lesz az o-gyûrû, nem igazán szokott más gond lenni az elosztóval, és igaza volt.
Ha mégis belevágsz, akkor én már megvettem a szimmeringeket, csapágyakat, feszítõcsapokat (2 autóra való mennyiség), szívesen átadok neked belõle beszerzési áron, így nem kell rohangálnod utána. (az itteni leírás alapján vásároltam be minõségi cuccokat)...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Jorn írta:Nekem mindkét autónál elegendõ volt csak az o-gyûrû kicserélése, azóta olaj egy csepp sem jön onnan. Igaz, addig is csak olajpára volt inkább, tehát nem csorgott le a blokkon sosem... csak megtapadt a kosz az elosztó alatt.Han írta:Nekem is kezd egyre sürgetõbbé válni az elosztó-tengely folyásom Van itt olyan autószerelõ fórumtag, vagy esetleg ajánlanátok olyan szerelõt, aki ezt elvállalná nekem Budapesten, vagy környékén? Ahova járni szoktam, ott olajcserénél komolyabb feladatot nem szívesen bíznék rájuk Komolyabb szerelõre meg nem volt szükségem eddig, de azért jó lenne ha egy típust ismerõ szerelõhöz tudnék járni a kisebb-nagyobb problémáimmal.
Az o-gyûrû cseréje egyszerû, 3 csavar fogja az elosztót, de leszedés elõtt fel kell jelölni az elosztó pozícióját, hogy pontosan ugyanúgy legyen visszarakva, különben elállítódik a gyújtás. (az elosztó test elforgatásával lehet gyújtást állítani)
Ha a tiéd sem olyan komoly folyás, akkor nem javasolnám, hogy szétszedesd feleslegesen. Nekem ex-Toyota szervizes ember csinálta, õ mondta, hogy elég lesz az o-gyûrû, nem igazán szokott más gond lenni az elosztóval, és igaza volt.
Ha mégis belevágsz, akkor én már megvettem a szimmeringeket, csapágyakat, feszítõcsapokat (2 autóra való mennyiség), szívesen átadok neked belõle beszerzési áron, így nem kell rohangálnod utána. (az itteni leírás alapján vásároltam be minõségi cuccokat)...
Szerintem nálam komolyabb a szivárgás. Két éve, amikor megvettem az autót, akkor én is kisebb olajpárát láttam ott, nem is foglalkoztam vele. Nyáron viszont lemosattam a motort, mert már a váltó teteje is olajpárás volt és most megint ugyanolyan, szóval kezd zavarni. Meg amúgy is, egy Toyota motorja ne legyen olajos
Köszönöm szépen a felajánlást, szívesen átveszem tõled, amint találok valakit, aki megcsinálja. Milyen alkatrészek kellenek bele és anyagilag milyen nagyságrend ez ha nem sértek szabályzatot a kérdéssel?
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elosztótengely olajfolyás
Ha valaki nekiáll, egy jó tanács:
vegyetek 4es és 5ös feszítőcsapot is, filléres dolog és ha nem jó az szívás.
Így jártunk most az enyémmel.
vegyetek 4es és 5ös feszítőcsapot is, filléres dolog és ha nem jó az szívás.
Így jártunk most az enyémmel.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elosztótengely olajfolyás
Gondolom a fogaskerék rögzítőjére gondolsz "feszítő" alatt.
Hol vettél, milyet? Oszd meg velünk.
Hol vettél, milyet? Oszd meg velünk.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elosztótengely olajfolyás
Én esztergáltam az enyembe egy gyarihoz hasonlo acel csapot.
A ket veget pontozoval alaposan megutottem.
Ugyelni lell ra hogy a fogaskerek ne tudjon a tengelyen lötyögni.
Ja,! Es nehogy 180 fokkal eltekerve alljon a tengely, amikor visszakerul a fogaskerek mert akkor nem fog beindulni.
Good Luck
A ket veget pontozoval alaposan megutottem.
Ugyelni lell ra hogy a fogaskerek ne tudjon a tengelyen lötyögni.
Ja,! Es nehogy 180 fokkal eltekerve alljon a tengely, amikor visszakerul a fogaskerek mert akkor nem fog beindulni.
Good Luck
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elosztótengely olajfolyás
Igen, arra gondoltam. Tesóm vett csapágyboltban kapott.Pacsker írta:Gondolom a fogaskerék rögzítőjére gondolsz "feszítő" alatt.
Hol vettél, milyet? Oszd meg velünk.
Sancy, azt is megtapasztaltuk most Ferivel, valóban nem indult annyira, de aztán szépen visszaraktuk. Még nincs kész, mert csak megnéztük, hogy mi a helyzet és a feszítőcsap hiánya miatt nem szedtük szét. A napokban kész lesz.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II