E10 pollenszûrõ
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
E10 pollenszûrõ
Sziasztok!
Mint tudjátok az E10-ekben gyárilag nincs pollensz?r?, még a klímásokban sem...
Pedig nagyon fontos, nem csak egészségügyi szempontból...
A nem klímás autóknál még csak-csak, de a klímával szerelt változatoknál elengedhetetlen!
ALAPOK, a teljesség igénye nélkül:
A légkondiciónáló feladata:
* h?mérséklet szabályozás
* leveg?keringetés szabályozás
* nedvességtartalom szabályozás
* leveg? tisztítás
Az elpárologtató minden esetben (Toyota-nál biztosan) a f?t?radiátor el?tt helyezkedik el. Logikus, hiszen párás id?ben f?tésre állítod a h?mérséklet szabályzót és bekapcsolod a klímát, mégis meleg leveg? jön...
Tehát az utastérbe jutó leveg? el?ször az elpárologtatóval találkozik (ha nincs pollensz?r?), ami több okból is el?nytelen:
* az összes "nagyobb" szennyez?dést az elpárologtató "fogja" meg
* fennáll az eltöm?dés veszélye
* baktériumok elszaporodhatnak, kellemetlen szagok lehetnek
* mechanikai sérülést szenvedhet
és nem utolsó sorban "porosodik" az autónk...
A m?ködésb?l adódóan - a "harmatpont" alá h?tött elpárologtatón - kicsapódik a leveg? nedvességtartalma (a nyári melegben a h?tött üdít?ital doboza is "izzad"), így az elpárologtatóra "ragad / tapad" a por, levél és egyéb szennyz?dés. Egy rendszeresen használt légkondicionálónál a "zárt" rendszer miatt nincs kell? id? arra, hogy a lerakódott szennyz?dések "kiszáradjanak", így az elpárologtató egy id? után saras, iszapos közegben fog állni... A falevelek és egyéb szerves anyagok hideg és nyírkos környezetben bomlásnak indulnak. Megjelennek a különböz? baktériumok, mikroorgazmusok. Ez kellemetlen szagokhoz vezet illetve a kémiai folyamatok elpárologtató anyagát károsíthtáják / megmarhatják.
Klíma nélkül szerelt autóknál a f?t?radiátorral találkozik (ha nincs pollensz?r?) el?ször a leveg?, ami szintén kellemetlen, de a magas h?mérséklet miatt "csak" az eltöm?déssel kell számolni...
A kicsit hosszúra nyúlt bevezet? után:
Az E10-ek f?tésháza megegyezik az E11-ével. A fels? panel teljesen, az alsó annyi különbséggel, hogy a pollensz?r? "fogalalta" nincs kivágva...
Tegyetek kárpitvéd?t az utasülés elé!
Ha a lábtérhez benéztek látni fogtok a f?tésházon egy 30*200mm sík részt határozott szegéllyel a közepén egy hatlapfej? kiöntéssel. Azt a részt körbe lehet vágni vagy ki lehet törni. Az utóbbi esetben reszel?vel a kiálló részeket el kell távolítani! CSAK ÉSSZEL! A vezet? oldal felé van az elpárologtató, nem kell megsérteni / átszúrni!
A kellemetlen dolog most jön: ha jó helyen "f?részeltél" és a fedelet eltávolítod egy marék levél vagy sáros-iszap fog a kárpitvéd?re hullani. Látni fogod az elpárologtatót, az alsó része biztosan el lesz töm?dve...
A tökéletes eljárás a kiszerelt elpárologtató elmosása meleg vízzel... Semmi akadálya, pár csavar és egy komplett m?szerfal vezetékköteggel... CSAK SZÜL?I FELÜGYELETTEL AJÁNLOTT!!!
Általános eljárásként ajánlott nagynyomású leveg? és / vagy porszívó használata. A legjobb hatást száraz elpárologtatón érhetjük el! A kezünkkel vagy m?anyag pálcikával - az elpárologtatót nem megsértve - eltávolítjuk a szennyez?dések egy részét, majd nagynyomású leveg?vel - folyamatos porszívózás mellett - lefujatjuk a maradékot. Utolsó lépésben a f?tésházat "megkínáljuk" egy adag klímatisztító habbal - szépen elcsöpög erre, arra...
Ha jól dolgoztunk, az eredmény hansonló:
Rendrakás, rámolás és jöhet a pollensz?r?:
A mértetek és az elhelyeszkedés miatt a beszerelés pici kézügyességet igényel. Nem szabad er?ltetni, be kell illeszteni a kialakított horonyba és lamellánként betolni...
A helyén:
Jöhet a fedél:
Itt jegyezném meg: Toyota-nál - ha külön nem jelzik - az alkatrészeken szerepl? nyíl - elhelyeszkedést?l függ?en - mindig EL?RE vagy FELFELE mutat!!! (pl.: SRS ECU, pollensz?r?, csapágyleszorító csészék a vezérlés felé, stb.)
A helyére illesztve:
És végül patentokkal rögzítve:
A szükséges alkatrészek - a pollensz?r? kivételével - akár bontottan is beszerezhet?k:
Új árak:
fedél: 2.415- +á.
patentek: 450- +á. /db.
pollensz?r?: 5.115- +á.
A pollensz?r? állapotát évente ellen?rizni, ha szükséges cserélni. Szezon el?tt célszer? aktívhabos kezelést alkalmazni: pollensz?r? ki, hab be, pollensz?r? vissza...
Remélem érhet? volt...
Röviden ennyi!
Szabber
Mint tudjátok az E10-ekben gyárilag nincs pollensz?r?, még a klímásokban sem...
Pedig nagyon fontos, nem csak egészségügyi szempontból...
A nem klímás autóknál még csak-csak, de a klímával szerelt változatoknál elengedhetetlen!
ALAPOK, a teljesség igénye nélkül:
A légkondiciónáló feladata:
* h?mérséklet szabályozás
* leveg?keringetés szabályozás
* nedvességtartalom szabályozás
* leveg? tisztítás
Az elpárologtató minden esetben (Toyota-nál biztosan) a f?t?radiátor el?tt helyezkedik el. Logikus, hiszen párás id?ben f?tésre állítod a h?mérséklet szabályzót és bekapcsolod a klímát, mégis meleg leveg? jön...
Tehát az utastérbe jutó leveg? el?ször az elpárologtatóval találkozik (ha nincs pollensz?r?), ami több okból is el?nytelen:
* az összes "nagyobb" szennyez?dést az elpárologtató "fogja" meg
* fennáll az eltöm?dés veszélye
* baktériumok elszaporodhatnak, kellemetlen szagok lehetnek
* mechanikai sérülést szenvedhet
és nem utolsó sorban "porosodik" az autónk...
A m?ködésb?l adódóan - a "harmatpont" alá h?tött elpárologtatón - kicsapódik a leveg? nedvességtartalma (a nyári melegben a h?tött üdít?ital doboza is "izzad"), így az elpárologtatóra "ragad / tapad" a por, levél és egyéb szennyz?dés. Egy rendszeresen használt légkondicionálónál a "zárt" rendszer miatt nincs kell? id? arra, hogy a lerakódott szennyz?dések "kiszáradjanak", így az elpárologtató egy id? után saras, iszapos közegben fog állni... A falevelek és egyéb szerves anyagok hideg és nyírkos környezetben bomlásnak indulnak. Megjelennek a különböz? baktériumok, mikroorgazmusok. Ez kellemetlen szagokhoz vezet illetve a kémiai folyamatok elpárologtató anyagát károsíthtáják / megmarhatják.
Klíma nélkül szerelt autóknál a f?t?radiátorral találkozik (ha nincs pollensz?r?) el?ször a leveg?, ami szintén kellemetlen, de a magas h?mérséklet miatt "csak" az eltöm?déssel kell számolni...
A kicsit hosszúra nyúlt bevezet? után:
Az E10-ek f?tésháza megegyezik az E11-ével. A fels? panel teljesen, az alsó annyi különbséggel, hogy a pollensz?r? "fogalalta" nincs kivágva...
Tegyetek kárpitvéd?t az utasülés elé!
Ha a lábtérhez benéztek látni fogtok a f?tésházon egy 30*200mm sík részt határozott szegéllyel a közepén egy hatlapfej? kiöntéssel. Azt a részt körbe lehet vágni vagy ki lehet törni. Az utóbbi esetben reszel?vel a kiálló részeket el kell távolítani! CSAK ÉSSZEL! A vezet? oldal felé van az elpárologtató, nem kell megsérteni / átszúrni!
A kellemetlen dolog most jön: ha jó helyen "f?részeltél" és a fedelet eltávolítod egy marék levél vagy sáros-iszap fog a kárpitvéd?re hullani. Látni fogod az elpárologtatót, az alsó része biztosan el lesz töm?dve...
A tökéletes eljárás a kiszerelt elpárologtató elmosása meleg vízzel... Semmi akadálya, pár csavar és egy komplett m?szerfal vezetékköteggel... CSAK SZÜL?I FELÜGYELETTEL AJÁNLOTT!!!
Általános eljárásként ajánlott nagynyomású leveg? és / vagy porszívó használata. A legjobb hatást száraz elpárologtatón érhetjük el! A kezünkkel vagy m?anyag pálcikával - az elpárologtatót nem megsértve - eltávolítjuk a szennyez?dések egy részét, majd nagynyomású leveg?vel - folyamatos porszívózás mellett - lefujatjuk a maradékot. Utolsó lépésben a f?tésházat "megkínáljuk" egy adag klímatisztító habbal - szépen elcsöpög erre, arra...
Ha jól dolgoztunk, az eredmény hansonló:
Rendrakás, rámolás és jöhet a pollensz?r?:
A mértetek és az elhelyeszkedés miatt a beszerelés pici kézügyességet igényel. Nem szabad er?ltetni, be kell illeszteni a kialakított horonyba és lamellánként betolni...
A helyén:
Jöhet a fedél:
Itt jegyezném meg: Toyota-nál - ha külön nem jelzik - az alkatrészeken szerepl? nyíl - elhelyeszkedést?l függ?en - mindig EL?RE vagy FELFELE mutat!!! (pl.: SRS ECU, pollensz?r?, csapágyleszorító csészék a vezérlés felé, stb.)
A helyére illesztve:
És végül patentokkal rögzítve:
A szükséges alkatrészek - a pollensz?r? kivételével - akár bontottan is beszerezhet?k:
Új árak:
fedél: 2.415- +á.
patentek: 450- +á. /db.
pollensz?r?: 5.115- +á.
A pollensz?r? állapotát évente ellen?rizni, ha szükséges cserélni. Szezon el?tt célszer? aktívhabos kezelést alkalmazni: pollensz?r? ki, hab be, pollensz?r? vissza...
Remélem érhet? volt...
Röviden ennyi!
Szabber
- ngabeee
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 170
- Csatlakozott: 2007 jún. 28, 02:06 pm
- Tartózkodási hely: Almásfüzitõ, Kóny, Komárom-Szõny, Bp.
Üdv!
Első osztályú iromány , jól illusztrálva! Ránézésre az E11-ben ugyanilyen szűrő van, hétvégén én is ezt bütyköltem . Bevallom, amióta megvan az otó (2 éve), nem volt eszemben cserélni, és szerintem az előző tulaj(ok) sem gondoltak rá. Iszonyat, amit kihúztam onnan, csoda, h működött a szellőzőrendszer . Megtanultam a leckét, amíg engem szolgál a kicsike, nem hanyagolom el ezt a testrészét sem.
Első osztályú iromány , jól illusztrálva! Ránézésre az E11-ben ugyanilyen szűrő van, hétvégén én is ezt bütyköltem . Bevallom, amióta megvan az otó (2 éve), nem volt eszemben cserélni, és szerintem az előző tulaj(ok) sem gondoltak rá. Iszonyat, amit kihúztam onnan, csoda, h működött a szellőzőrendszer . Megtanultam a leckét, amíg engem szolgál a kicsike, nem hanyagolom el ezt a testrészét sem.
Repül a Corolla, ki tudja, hol áll meg...
Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan
Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23931
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szabi mester megint alkottál!
Ezért nyitottuk a topicot! Tökéletes érthető, átlátható jó képekkel illusztrált (pedig nincs egy könnyen hozzáférhető helyen!)
És otthon tökéletesen megbütykölhető nagy sikerélményt nyújtva a vállalkozó szelleműeknek! )
Köszi!!
Szabi! Az E9-ek főlevegőjárata is hasonló. Netán ugyanilyen? Én is be tudom szerelni?
Van egy kibontva, csak el van dugva. EPC nem írja?
Ezért nyitottuk a topicot! Tökéletes érthető, átlátható jó képekkel illusztrált (pedig nincs egy könnyen hozzáférhető helyen!)
És otthon tökéletesen megbütykölhető nagy sikerélményt nyújtva a vállalkozó szelleműeknek! )
Köszi!!
Szabi! Az E9-ek főlevegőjárata is hasonló. Netán ugyanilyen? Én is be tudom szerelni?
Van egy kibontva, csak el van dugva. EPC nem írja?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23931
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Köszi!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
kituno a téma. lécci vizsgáld meg h E9nél lehetséges -e a beszerelése mert én full pollenallergiás vagyok és a srácaimnak sem árt ha nem az elottem halado IFA vagy pdtdi koromfelhojét lélegzik be.
ha menne akkor szolj elgurulok és kifizetem a melot korrekt modon.
vagy teamwork
aki tud klimára megoldást -állitolag honda klimát is be lehetne hekkelni-az szoljon
ha menne akkor szolj elgurulok és kifizetem a melot korrekt modon.
vagy teamwork
aki tud klimára megoldást -állitolag honda klimát is be lehetne hekkelni-az szoljon
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Egyik nap, más apropóból, de nekiálltam szerelni. Kivettem a kesztyûtartót, a mûszerfal rögzítéseket akartam átnézni stb... Így láthatóvá vált a fûtés ventillátor stb. Gondoltam, akkor csinálok én is pollenszûrõt. Hát... Szégyellem magam, de hasonló "képeket" nem találtam... Az, hogy az enyém fehér, hagyján, gondolom az nem lényeg... Nem találtam pl. azt a részt, amit ki kellene vágnom, majd venni oda "fedelet".
El tudnátok magyarázni, hogy én is megértsem? Nagyon hálás lennék! Köszi elõre!
Klikk
Szóval az enyém így néz ki, legalábbis erre jobban hasonlít, mint amit korábban Szullosz belinkelt.
El tudnátok magyarázni, hogy én is megértsem? Nagyon hálás lennék! Köszi elõre!
Klikk
Szóval az enyém így néz ki, legalábbis erre jobban hasonlít, mint amit korábban Szullosz belinkelt.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Semmi gond, úgysem volt idõm szerelgetni mostanában. Fényképet most nem tudok küldeni, mert nem csináltam róla, kesztyûtartót meg nincs idõm kivenni, de az alvázszámot elküldöm pm-ben. Ha esetleg tudsz segíteni, azért hálás vagyok! Kösz elõre is!
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Figyu!MFerenc írta:Semmi gond, úgysem volt idõm szerelgetni mostanában. Fényképet most nem tudok küldeni, mert nem csináltam róla, kesztyûtartót meg nincs idõm kivenni, de az alvázszámot elküldöm pm-ben. Ha esetleg tudsz segíteni, azért hálás vagyok! Kösz elõre is!
A kesztyûtartót felejtsd el! Alatta, a szõnyegtõl kell támadni!
Az alvázszámod szerint tökéletesen megegyezik az enyémmel, és az enyém az E11, tehát a tiéd is!
OLVASD ÚJRA VÉGIG!
Szabber
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23931
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Hoppá, hoppá!!
Tegnapi nap folyamán szerelgettem, bontogattam és volt szerencsém összemérni egy 1999-es E11 G6 klímás fûtésegységét, egy sima E9-ével. Ééééés Igen be lehet rakni E9-be is a pollenszûrõs klímás középsõ (fûtõmotor és lapátos ház közti) dobozt.
Alapból az E9 nem klímásokba ez az egység egy fekete négyszögletû tölcsér alakú szélesedõ sima mûanyag dob. Az E11 klímás már egy sokkal bonyolultabb dolog az én esetemben benne van még a hõmérséklet szenzor is, de 1 felfogató fül kivételével fel lehet rakni E9-be. A jobb és a bal csatlakozási pont egyezik a másik két fûtésegységhez, sõt a klímásnak van valami gondolom kicsapódó pár kivezetõ kis gumislagja és az E9-be még ennek is megvan a kis gumi dugója a tûzfalon!
Tavasszal mostmár biztos, hogy fûtés(netán klíma)tuning lesz és már azon is gondolkozom, hogy az E11 lapátos házát használjam fel, mert ott is nagyon sok az egyezés és csak könnyebb annak már a terelõlapátait használni, meg jobb állapotúak a szivacsai!
Lényeg, ami lényeg, ha nem is rögtön klíma, de E9-be mehet pollenszûrõ, ami azt hiszem a nagy városokban igen hálás alkatrész!
Ezek után gondolom E10 köztes fûtésdoboza is megy, ha az van épp olcsón eladó és Szabi módszerével pollenszûrõssé alakítható
Tegnapi nap folyamán szerelgettem, bontogattam és volt szerencsém összemérni egy 1999-es E11 G6 klímás fûtésegységét, egy sima E9-ével. Ééééés Igen be lehet rakni E9-be is a pollenszûrõs klímás középsõ (fûtõmotor és lapátos ház közti) dobozt.
Alapból az E9 nem klímásokba ez az egység egy fekete négyszögletû tölcsér alakú szélesedõ sima mûanyag dob. Az E11 klímás már egy sokkal bonyolultabb dolog az én esetemben benne van még a hõmérséklet szenzor is, de 1 felfogató fül kivételével fel lehet rakni E9-be. A jobb és a bal csatlakozási pont egyezik a másik két fûtésegységhez, sõt a klímásnak van valami gondolom kicsapódó pár kivezetõ kis gumislagja és az E9-be még ennek is megvan a kis gumi dugója a tûzfalon!
Tavasszal mostmár biztos, hogy fûtés(netán klíma)tuning lesz és már azon is gondolkozom, hogy az E11 lapátos házát használjam fel, mert ott is nagyon sok az egyezés és csak könnyebb annak már a terelõlapátait használni, meg jobb állapotúak a szivacsai!
Lényeg, ami lényeg, ha nem is rögtön klíma, de E9-be mehet pollenszûrõ, ami azt hiszem a nagy városokban igen hálás alkatrész!
Ezek után gondolom E10 köztes fûtésdoboza is megy, ha az van épp olcsón eladó és Szabi módszerével pollenszûrõssé alakítható
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)