Ablaktörlõ lapátok gyári mechanikájúvá tört. visszaállítása
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ablaktörlõ lapátok gyári mechanikájúvá tört. visszaállítása
Szerintem a 92-ig gyártott autóval rendelkez? klubtagok 70-80%-nak fontos lehet!
Az E9-es sorozat befejezéséig a Toyota (és talán a többi Japán márka) teljesen más ablaktörl? lapát felfogatási módot alkalmazott, mint ami az akkoriban ismert többi márkára és a 90-es évek elejét?l napjainkig forgalmazott összes autótípusra jellemz?ek voltak.
Sajnos ma, ha bemegyünk egy autósboltba csak a tipikus "mindenre jó univerzális" lapátokat kapjuk (esetleg még a bepattintós pöcköt hozzá, amit az autónk fém ablaktörl? karjára fel kell húzni).
Persze méretben van szinte centiméterenként választék, vannak kevésbé jó és profi fajták.
A probléma az, hogy a '92-ig gyártott Corollák ablaktörl?it gyárilag egy adapterrel lehet felfogatni. Az adapter id? közben eltörik, elhajlik, elrozsdásodik, vagy szimplán csak leszerel?dik, mivel a mostani lapátokat legjobb tudomásom szerint nem lehet hozzájuk fogatni, a gyárit a 23. Magyar tulaj már természetesen lusta megvenni, így bemegy a boltba vesz 1500 forintért egy pár univerzálisat, aa gyári adaptert likvidálja és az újat valahogy rákókányolja.
A rákókányolás vagy nevezhetjük szükség szer? leleményességnek egy a dobozban talált m?anyag adapter felcsavarozásával/feler?szakolásával történik, amibe kés?bb bepattan az uni lapát. Ezzel sajnos az a baj, hogy ezek a m?anyag adapterek hamar elöregednek, eltörnek és ha ez épp menet közben történik meg, leesik a lapát, a szélvéd?, meg szerencsétlen helyzetben "boltíves" lesz
Két kép az utólagos megoldásoról:
Bevallom már én is univerzálissá átalakítottként vettem a kocsit. Egy ideig a törött konzolokat, ugyanúgy kicseréltem, csavaroztam, reszeltem, fúrtam, faragtam rá egy újat és vettem a rosszabbnál rosszabb noname lapátokat rá.
Majd megelégeltem. Szerettem volna egy közel gyári megoldást létrehozni. Egy kedves autósboltostól kaptam egy szatyornyi adaptert, toldót, tengelyt, pöcköt, aztán összelegóztam ezt:
A fenti képen látszik, hogyan is kéne kinéznie. Mi is az elve a gyárinak
Sajnos ez is olyan házi megoldás volt. Ami a kis tengely hez szorrította a lapátot, azt is reszelgetni kellett és féltem, hogy majd menet közben eltörik.
Most jutottam el oda, hogy keresek egy rá valót. Toyotánál is rákérdeztem Szabi segítségével, de nem tudtuk megmondani, hogy a kis adapter is benne lenne-e a lapát árában, ezért elkezdtem autósboltokban kérdez?sködni.
Mindenhol ajánlották a csúcsszuper Valeo-t... és több boltban is mutatták, hogy a könyv ír is az én autómra valót. Amikor kinyitottuk, láttam már, hogy nem lesz jó, de gy?zködtek, s?t volt, aki kijött az autóhoz. Már majdnem lemondtam arról, hogy találok adaptert, vagy adapteres lapátot, amikor a start autónál adtak Champion márkájú adaptereket és lapátot is.
Felraktam és tökéletes lett:
Igaz az els? szett 5000 párszáz forint lett volna, de kódra 3270 lett adapterestül mindenestül. Szerintem b?ven megéri! Csodásan töröl és végre gyári állapotú.
Ha összegy?lik több rendelés, akkor megveheti Lackó vagy én kódra.
E9 méreteit tudom. Els? 45 és 51 centi. Hátsó 48 körüli.
.... majd nyáron lefújom a karokat! Nem megszólni miattuk!
Az E9-es sorozat befejezéséig a Toyota (és talán a többi Japán márka) teljesen más ablaktörl? lapát felfogatási módot alkalmazott, mint ami az akkoriban ismert többi márkára és a 90-es évek elejét?l napjainkig forgalmazott összes autótípusra jellemz?ek voltak.
Sajnos ma, ha bemegyünk egy autósboltba csak a tipikus "mindenre jó univerzális" lapátokat kapjuk (esetleg még a bepattintós pöcköt hozzá, amit az autónk fém ablaktörl? karjára fel kell húzni).
Persze méretben van szinte centiméterenként választék, vannak kevésbé jó és profi fajták.
A probléma az, hogy a '92-ig gyártott Corollák ablaktörl?it gyárilag egy adapterrel lehet felfogatni. Az adapter id? közben eltörik, elhajlik, elrozsdásodik, vagy szimplán csak leszerel?dik, mivel a mostani lapátokat legjobb tudomásom szerint nem lehet hozzájuk fogatni, a gyárit a 23. Magyar tulaj már természetesen lusta megvenni, így bemegy a boltba vesz 1500 forintért egy pár univerzálisat, aa gyári adaptert likvidálja és az újat valahogy rákókányolja.
A rákókányolás vagy nevezhetjük szükség szer? leleményességnek egy a dobozban talált m?anyag adapter felcsavarozásával/feler?szakolásával történik, amibe kés?bb bepattan az uni lapát. Ezzel sajnos az a baj, hogy ezek a m?anyag adapterek hamar elöregednek, eltörnek és ha ez épp menet közben történik meg, leesik a lapát, a szélvéd?, meg szerencsétlen helyzetben "boltíves" lesz
Két kép az utólagos megoldásoról:
Bevallom már én is univerzálissá átalakítottként vettem a kocsit. Egy ideig a törött konzolokat, ugyanúgy kicseréltem, csavaroztam, reszeltem, fúrtam, faragtam rá egy újat és vettem a rosszabbnál rosszabb noname lapátokat rá.
Majd megelégeltem. Szerettem volna egy közel gyári megoldást létrehozni. Egy kedves autósboltostól kaptam egy szatyornyi adaptert, toldót, tengelyt, pöcköt, aztán összelegóztam ezt:
A fenti képen látszik, hogyan is kéne kinéznie. Mi is az elve a gyárinak
Sajnos ez is olyan házi megoldás volt. Ami a kis tengely hez szorrította a lapátot, azt is reszelgetni kellett és féltem, hogy majd menet közben eltörik.
Most jutottam el oda, hogy keresek egy rá valót. Toyotánál is rákérdeztem Szabi segítségével, de nem tudtuk megmondani, hogy a kis adapter is benne lenne-e a lapát árában, ezért elkezdtem autósboltokban kérdez?sködni.
Mindenhol ajánlották a csúcsszuper Valeo-t... és több boltban is mutatták, hogy a könyv ír is az én autómra valót. Amikor kinyitottuk, láttam már, hogy nem lesz jó, de gy?zködtek, s?t volt, aki kijött az autóhoz. Már majdnem lemondtam arról, hogy találok adaptert, vagy adapteres lapátot, amikor a start autónál adtak Champion márkájú adaptereket és lapátot is.
Felraktam és tökéletes lett:
Igaz az els? szett 5000 párszáz forint lett volna, de kódra 3270 lett adapterestül mindenestül. Szerintem b?ven megéri! Csodásan töröl és végre gyári állapotú.
Ha összegy?lik több rendelés, akkor megveheti Lackó vagy én kódra.
E9 méreteit tudom. Els? 45 és 51 centi. Hátsó 48 körüli.
.... majd nyáron lefújom a karokat! Nem megszólni miattuk!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2009 márc. 11, 10:16 pm-kor.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- ramboo88us
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Én is sokat szenvedtem a lapátok miatt. Az a baj, hogy maga a kar "egyenes" végződésű, és így az a műanyag adapter könnyen kifordul, letörik, ahogy írtad is.
Én nem szaroztam, lecseréltem a karokat olyan "hajlított" végződésűekre, így mostmár bármelyik "olcsó" lapát biztonsággal használható.
A karok lecserélése se túl bonyolult...
a csuklónál a szegecseket ki kell venni, bontóba elmenni és hasonló méretű karokat beszerezni, majd visszaszegecselni a csuklót..
ennyi.
Én nem szaroztam, lecseréltem a karokat olyan "hajlított" végződésűekre, így mostmár bármelyik "olcsó" lapát biztonsággal használható.
A karok lecserélése se túl bonyolult...
a csuklónál a szegecseket ki kell venni, bontóba elmenni és hasonló méretű karokat beszerezni, majd visszaszegecselni a csuklót..
ennyi.
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Ez se rossz ötlet.ramboo88us írta:Én is sokat szenvedtem a lapátok miatt. Az a baj, hogy maga a kar "egyenes" végződésű, és így az a műanyag adapter könnyen kifordul, letörik, ahogy írtad is.
Én nem szaroztam, lecseréltem a karokat olyan "hajlított" végződésűekre, így mostmár bármelyik "olcsó" lapát biztonsággal használható.
A karok lecserélése se túl bonyolult...
a csuklónál a szegecseket ki kell venni, bontóba elmenni és hasonló méretű karokat beszerezni, majd visszaszegecselni a csuklót..
ennyi.
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Re: Ablaktörlő lapátok gyári mechanikájúvá visszaáll
OFF:Pacsker írta:
Fűtött garázs
Jól megy a vezetőségnek...
ON:
Szabber
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
ÁÁÁ
Ez csupán korrupció. Bardos6, meg a 111-es rajtszám
Ez csupán korrupció. Bardos6, meg a 111-es rajtszám
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Pécsett vettem japán autósboltba, TOYOTA ablaktörlõt katalógusból szépen ki is nézték külön meg is megérdezték, hogy gyári felfogatású vagy "átalakítottat" szeretnék.
Van rajta egy kis matrica, hogy amikor kopik a lapát akkor szép lassan kifehérdeik a matrica, zavarjon direkt, hogy cseréld le, de a matrica 1 mozdulattal el is távolítható.
Megvettem, 7k volt a pár, örültem mint atom, 2 héttel késõbb felrakatam, a vezetõ oldalon húzott egy csíkot a közepére, utas oldalon meg ugrált.
Kormány félreránt az elsõ boltnál. 2k-ért vettem egy pár Valeot nem csikoz, nem ugrál, azóta is az van fent. A boltba nem vittem vissza, mert ha visszaviszem tuti kiszedem a mukit a pult mögül.
Van rajta egy kis matrica, hogy amikor kopik a lapát akkor szép lassan kifehérdeik a matrica, zavarjon direkt, hogy cseréld le, de a matrica 1 mozdulattal el is távolítható.
Megvettem, 7k volt a pár, örültem mint atom, 2 héttel késõbb felrakatam, a vezetõ oldalon húzott egy csíkot a közepére, utas oldalon meg ugrált.
Kormány félreránt az elsõ boltnál. 2k-ért vettem egy pár Valeot nem csikoz, nem ugrál, azóta is az van fent. A boltba nem vittem vissza, mert ha visszaviszem tuti kiszedem a mukit a pult mögül.
Márc 29. ->USA
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Pedig tényleg az a gyári!
Még a klub alakulása környékén Steve nevû tagunk mutatta vidáman ezt a matricás dolgot. Ha jól emlékszem kék volt és ha elkopott (gondolom egy megfelelõ üzemóra UV sugárzása miatt), akkor kifehéredett.
Fura, hogy ilyen rossznak mondod. Lehet, hogy selejt volt. Sajnálom!
És a Valeo-t hogy raktad fel?
Még a klub alakulása környékén Steve nevû tagunk mutatta vidáman ezt a matricás dolgot. Ha jól emlékszem kék volt és ha elkopott (gondolom egy megfelelõ üzemóra UV sugárzása miatt), akkor kifehéredett.
Fura, hogy ilyen rossznak mondod. Lehet, hogy selejt volt. Sajnálom!
És a Valeo-t hogy raktad fel?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Update!
Nekem kampós a vége, így a mai lapátok simán belcsúsznak.
Nekem ilyen van, ill már csak volt
(tényleg kék, ezen még a matrica is rajta volt)
Nekem kampós a vége, így a mai lapátok simán belcsúsznak.
Nekem ilyen van, ill már csak volt
(tényleg kék, ezen még a matrica is rajta volt)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gaborbol 2009 márc. 12, 09:19 pm-kor.
Márc 29. ->USA
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Gaborbol!
Lehet az a szerelvény a gyári! E9-bõl még nem is tudom hogy néz ki a gyári. A lényeg, hogy neked sem az ablaktörlõ pálcán van, hanem mellette eltolva.
Lehet az a szerelvény a gyári! E9-bõl még nem is tudom hogy néz ki a gyári. A lényeg, hogy neked sem az ablaktörlõ pálcán van, hanem mellette eltolva.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)