Ablaktörlõ lapátok gyári mechanikájúvá tört. visszaállítása

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Ablaktörlõ lapátok gyári mechanikájúvá tört. visszaállítása

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem a 92-ig gyártott autóval rendelkez? klubtagok 70-80%-nak fontos lehet!

Az E9-es sorozat befejezéséig a Toyota (és talán a többi Japán márka) teljesen más ablaktörl? lapát felfogatási módot alkalmazott, mint ami az akkoriban ismert többi márkára és a 90-es évek elejét?l napjainkig forgalmazott összes autótípusra jellemz?ek voltak.
Sajnos ma, ha bemegyünk egy autósboltba csak a tipikus "mindenre jó univerzális" lapátokat kapjuk (esetleg még a bepattintós pöcköt hozzá, amit az autónk fém ablaktörl? karjára fel kell húzni).
Persze méretben van szinte centiméterenként választék, vannak kevésbé jó és profi fajták.

A probléma az, hogy a '92-ig gyártott Corollák ablaktörl?it gyárilag egy adapterrel lehet felfogatni. Az adapter id? közben eltörik, elhajlik, elrozsdásodik, vagy szimplán csak leszerel?dik, mivel a mostani lapátokat legjobb tudomásom szerint nem lehet hozzájuk fogatni, a gyárit a 23. Magyar tulaj már természetesen lusta megvenni, így bemegy a boltba vesz 1500 forintért egy pár univerzálisat, aa gyári adaptert likvidálja és az újat valahogy rákókányolja.
A rákókányolás vagy nevezhetjük szükség szer? leleményességnek egy a dobozban talált m?anyag adapter felcsavarozásával/feler?szakolásával történik, amibe kés?bb bepattan az uni lapát. Ezzel sajnos az a baj, hogy ezek a m?anyag adapterek hamar elöregednek, eltörnek és ha ez épp menet közben történik meg, leesik a lapát, a szélvéd?, meg szerencsétlen helyzetben "boltíves" lesz :)

Két kép az utólagos megoldásoról:

Kép

Kép


Bevallom már én is univerzálissá átalakítottként vettem a kocsit. Egy ideig a törött konzolokat, ugyanúgy kicseréltem, csavaroztam, reszeltem, fúrtam, faragtam rá egy újat és vettem a rosszabbnál rosszabb noname lapátokat rá.
Majd megelégeltem. Szerettem volna egy közel gyári megoldást létrehozni. Egy kedves autósboltostól kaptam egy szatyornyi adaptert, toldót, tengelyt, pöcköt, aztán összelegóztam ezt:

Kép

Kép

A fenti képen látszik, hogyan is kéne kinéznie. Mi is az elve a gyárinak
Sajnos ez is olyan házi megoldás volt. Ami a kis tengely hez szorrította a lapátot, azt is reszelgetni kellett és féltem, hogy majd menet közben eltörik.
Most jutottam el oda, hogy keresek egy rá valót. Toyotánál is rákérdeztem Szabi segítségével, de nem tudtuk megmondani, hogy a kis adapter is benne lenne-e a lapát árában, ezért elkezdtem autósboltokban kérdez?sködni.
Mindenhol ajánlották a csúcsszuper Valeo-t... és több boltban is mutatták, hogy a könyv ír is az én autómra valót. Amikor kinyitottuk, láttam már, hogy nem lesz jó, de gy?zködtek, s?t volt, aki kijött az autóhoz. Már majdnem lemondtam arról, hogy találok adaptert, vagy adapteres lapátot, amikor a start autónál adtak Champion márkájú adaptereket és lapátot is.
Felraktam és tökéletes lett:


Kép

Kép

Kép

Kép

Igaz az els? szett 5000 párszáz forint lett volna, de kódra 3270 lett adapterestül mindenestül. Szerintem b?ven megéri! Csodásan töröl és végre gyári állapotú.
Ha összegy?lik több rendelés, akkor megveheti Lackó vagy én kódra.

E9 méreteit tudom. Els? 45 és 51 centi. Hátsó 48 körüli.

.... majd nyáron lefújom a karokat! Nem megszólni miattuk! :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2009 márc. 11, 10:16 pm-kor.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Magam részéről köszönöm a kommentet. Most pont itt tartok az
enyémmel. Megnézem azért a gyári megoldást is, de ha az túl drága
akkor ezt választom majd.
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

koszi a kommentet!
ezen én is tulvagyok vettem otfele torlot es hetekig szenvedtem. aztan eccer a pályán 130nal leesett bementem a márkaker. be és rendeltem optofit párt eredeti toyotát 5500 ft ért és felraktam.
elegem lett. csak mondom h ilyen is van
udv
Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us »

Én is sokat szenvedtem a lapátok miatt. Az a baj, hogy maga a kar "egyenes" végződésű, és így az a műanyag adapter könnyen kifordul, letörik, ahogy írtad is.
Én nem szaroztam, lecseréltem a karokat olyan "hajlított" végződésűekre, így mostmár bármelyik "olcsó" lapát biztonsággal használható.

A karok lecserélése se túl bonyolult...
a csuklónál a szegecseket ki kell venni, bontóba elmenni és hasonló méretű karokat beszerezni, majd visszaszegecselni a csuklót..
ennyi.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

ramboo88us írta:Én is sokat szenvedtem a lapátok miatt. Az a baj, hogy maga a kar "egyenes" végződésű, és így az a műanyag adapter könnyen kifordul, letörik, ahogy írtad is.
Én nem szaroztam, lecseréltem a karokat olyan "hajlított" végződésűekre, így mostmár bármelyik "olcsó" lapát biztonsággal használható.

A karok lecserélése se túl bonyolult...
a csuklónál a szegecseket ki kell venni, bontóba elmenni és hasonló méretű karokat beszerezni, majd visszaszegecselni a csuklót..
ennyi.
Ez se rossz ötlet.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Re: Ablaktörlő lapátok gyári mechanikájúvá visszaáll

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Pacsker írta: Kép
OFF:

Fűtött garázs :!:
Jól megy a vezetőségnek... :D

ON:

Szabber
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

:D :D :D
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

A klubpénzek ugyebár..... 8)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

ÁÁÁ :)

Ez csupán korrupció. Bardos6, meg a 111-es rajtszám :lol: :lol: :lol: :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker

Hozzászólás Szerző: Bardos6 »

Pacsker írta:ÁÁÁ :)

Ez csupán korrupció. Bardos6, meg a 111-es rajtszám :lol: :lol: :lol: :lol:
Mi? nem én voltam. nem tudok semmiről! :roll: :lol:
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
Avatar
gaborbol
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008 jan. 26, 10:17 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: gaborbol »

Pécsett vettem japán autósboltba, TOYOTA ablaktörlõt katalógusból szépen ki is nézték külön meg is megérdezték, hogy gyári felfogatású vagy "átalakítottat" szeretnék.
Van rajta egy kis matrica, hogy amikor kopik a lapát akkor szép lassan kifehérdeik a matrica, zavarjon direkt, hogy cseréld le, de a matrica 1 mozdulattal el is távolítható.
Megvettem, 7k volt a pár, örültem mint atom, 2 héttel késõbb felrakatam, a vezetõ oldalon húzott egy csíkot a közepére, utas oldalon meg ugrált. :evil:

Kormány félreránt az elsõ boltnál. 2k-ért vettem egy pár Valeot nem csikoz, nem ugrál, azóta is az van fent. A boltba nem vittem vissza, mert ha visszaviszem tuti kiszedem a mukit a pult mögül.
Márc 29. ->USA
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Pedig tényleg az a gyári!
Még a klub alakulása környékén Steve nevû tagunk mutatta vidáman ezt a matricás dolgot. Ha jól emlékszem kék volt és ha elkopott (gondolom egy megfelelõ üzemóra UV sugárzása miatt), akkor kifehéredett.

Fura, hogy ilyen rossznak mondod. Lehet, hogy selejt volt. Sajnálom!
És a Valeo-t hogy raktad fel?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
gaborbol
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008 jan. 26, 10:17 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: gaborbol »

Update!


Nekem kampós a vége, így a mai lapátok simán belcsúsznak.
Nekem ilyen van, ill már csak volt :cry:

Kép

(tényleg kék, ezen még a matrica is rajta volt)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gaborbol 2009 márc. 12, 09:19 pm-kor.
Márc 29. ->USA
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

az én gyári optofit törlömön is kopásjelzo matrica
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Gaborbol!
Lehet az a szerelvény a gyári! E9-bõl még nem is tudom hogy néz ki a gyári. A lényeg, hogy neked sem az ablaktörlõ pálcán van, hanem mellette eltolva.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése