Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Cristalco
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016 ápr. 17, 09:59 pm
Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: Cristalco » 2016 ápr. 17, 10:08 pm

Sziasztok!
Egy 2008-as gyártású Toyota Corolla ( benzin, 1598 cm3, 91 kw ) tulajdonosa vagyok. Ez az első Toyotám. Néhány hónapja van a birtokomban.
A következő hibajelenséget tapasztalom: az autó alacsonyabb (1000-2000 között) fordulatszámon elkezd rángatni, ha állandó sebességen és fordulatszámon próbálok haladni. Ebből következik a fordulatszám ingadozása, de ez 4 sebességfokozatban már alig, 5-ik sebességfokozatban pedig egyáltalán nem érezhető. Az ingadozás 2/3-as sebességben olyan mértékű, hogy ez a fordulatszám kijelzőn is látható. Ha a sebességet növelem, akkor az autón a fenti jelenség nem tapasztalható. Valaki találkozott hasonló jelenséggel? Mi lehet a hiba?

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 ápr. 29, 10:59 pm

Szia

Érdemes megtisztitani a légtömegmérődet az erre kapható légtömegmérő tisztító spray-vel. Illetve amit leírsz az kis terhelés és kis gázpedál állás, ahol ritkán, de láttam már elektromos gázpedál helyzet érzékelő hibát. Ezt érdemes lenne megnézni pl az itteni srácokkal, ahol van sok tapasztalat: viewtopic.php?f=28&t=2128
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Cristalco
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016 ápr. 17, 09:59 pm
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: Cristalco » 2016 ápr. 30, 06:59 am

Köszönöm a választ!
Valóban igaz: a légtömegmérő volt a hiba!

Cristalco
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016 ápr. 17, 09:59 pm
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: Cristalco » 2016 máj. 05, 04:08 am

Sajnos a hiba ismételten jelentkezett.... :-/
Lehet a második eshetőségre kell gondolni!?!?

Avatar
Csontikka
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013 ápr. 27, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: Csontikka » 2016 júl. 01, 08:06 am

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni:

Toyota Corolla 2005 1.4 D-4D, M-MT / 300.000km

Pár hete jelentkezik, csak hidegen, és csak kb. az első fél kilométeren, hogy induláskor nagyon alacsony fordulaton rángat az autó.
Indulásnál berakom rükvercbe, elkezdtek tolatni - zötty zötty zötty... - nem esik le a fejem, de azért érzem a rángást. 1-es-be át ugyanez, első lámpánál induláskor ugyanez. Mire az utca végére érek el is felejtettem, hogy rángatott.
Néha olyat is érzek menet közben mintha nem úgy gyorsulna az autó mint ahogy kellene, talán csúszna a kuplung, olyan mintha padló gáznál a motor nem minden erőt adna át.

Kopott kuplung tárcsa / szerkezet okozhat ilyet?
Esetleg M-MT-s váltónál van valami specialitás ami ilyet okoz?
Hogyan tudnék róla megbizonyosodni, hogy mi okozhatja a problémát?

(A kocsiban ha jól emlékszem 170.000 Km-nél volt cserélve a kuplung, de majd utánanézek a számlák között, hogy pontosan hogy is volt.)

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv,
Csontikka

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2913
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 júl. 01, 11:22 am

Ha hidegen allo helyzetben a motor szepen jar, es veszi a gazt es nem dadog, nem fulladozik akkor motor reszrol szerintem nincs gond.
Valoszinuleg kuplungos.
Meleg motornal 3.ban kb 50km/h sebessegnel padlozd le es tartsd ugy. Ha a fordulatszam mero kiporog, de az auto nem gyorsul, akkor egyertelmuen kuplungos.
Csak szettben csereld. Aisint vagy Exedy-t preferaljuk.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Csontikka
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013 ápr. 27, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: Csontikka » 2016 júl. 05, 02:12 pm

Köszönöm szépen a tippet, a motor szépen jár, nem dadog, ahogy írtad.
Próbáltam többször is amit leírtál, minél nagyobb fokozatban padlózni, érdekes hogy nem produkálja a leírtakat. Nem pörög ki a fordulatszámmérő.
Viszont amit még észrevettem, hogy pl. amikor lámpánál annyira lelassítok, hogy visszateszi 1-be, akkor sokkal nagyobbat ránt mint korábban, illetve jobban észre lehet venni amikor alsó fokozatok között kapcsolja magát. 3-4-5-be viszont már szinte észrevétlenül vált (ott már semmi akadozás)
Ha kiteszem a váltót manuálisba, mondjuk 50-60-nál és elkezdtem lefele váltani amíg csak engedi, majd vissza, akkor viszont nem tapasztalok semmilyen problémát.
Úgyhogy egyenlőre még figyelem, előbb utóbb csak elárulja magát.

Visszanéztem a számlákat és 186 000 km -nél volt benne cserélve "Disc Set" MMT kampány alapján illetve "kuplungszett csere" ugyanekkor. (azóta 115 van benne pluszban)
(illetve 212-nél MMT kuplung aktuátor), apropó, az mi a csoda? (gondolom ami kapcsolgat?)

Avatar
Jampi
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2010 márc. 25, 01:38 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: Jampi » 2016 szept. 12, 10:23 am

Cristalco írta:Sziasztok!
Egy 2008-as gyártású Toyota Corolla ( benzin, 1598 cm3, 91 kw ) tulajdonosa vagyok. Ez az első Toyotám. Néhány hónapja van a birtokomban.
A következő hibajelenséget tapasztalom: az autó alacsonyabb (1000-2000 között) fordulatszámon elkezd rángatni, ha állandó sebességen és fordulatszámon próbálok haladni. Ebből következik a fordulatszám ingadozása, de ez 4 sebességfokozatban már alig, 5-ik sebességfokozatban pedig egyáltalán nem érezhető. Az ingadozás 2/3-as sebességben olyan mértékű, hogy ez a fordulatszám kijelzőn is látható. Ha a sebességet növelem, akkor az autón a fenti jelenség nem tapasztalható. Valaki találkozott hasonló jelenséggel? Mi lehet a hiba?
Sziasztok!

Én is hasonló jelenséget tapasztalok, csak nekem p7-es 2e motoros starletem van. Annyi a külömbség, hogy általában 90 km/h környékén jön a jelenség és gázadásra szintén elmúlik. Én először kuplungra vagy karburátorra gondoltam, hogy ott valamelyik cső eldugult. Olvastam a kommenteket, kezdésnek megpróbálok egy légszűrő cserét (később a leírtakat, már ami erre a korosztályra alkalmazható).

Ha valakinek van jobb ötlete azt szívesen fogadom.
Jampi

'89 Starlet EP71 1.3 XL 2E

'92 AE92 Liftback 1.6 GLI 4A-FE R.I.P.

astrx
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014 szept. 19, 10:12 pm
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: astrx » 2017 dec. 19, 08:29 pm

Sziasztok,

E11 1,4-es Corollám van, 340.000km-vel.
Egy ideje tapasztalok egyenetlen alapjáratot, rángatást a még hideg motorból, üzemmeleg állapotban elmúlik a probléma.
Hideg a motor, elindítom, alapjáraton ketyeg kb fél percig, majd fél perc után 5-6 másodpercig úgy rángat, mintha csak három henger járna (egyszer elrágta egy rágcsáló az egyik gyertyakábelt, ott tapasztaltam, milyen ez). Azután "rendesen" jár ismét. Ezt a jelenséget nem minden indulásnál produkálja.
Menet közben - mielőtt még eléri az üzemmeleg állapotot - ha nagyobb gázt adok, egyre gyakrabban bedadog a motor. Látványos füstöt nem tapasztaltam még ezek során, ez talán számít valamit. Le nem fulladt még, de nyugtalanít...

Ha valakinek van ötlete, javaslata, köszönöm ha megosztja!

gajzi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2018 márc. 20, 04:10 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: LT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: gajzi » 2018 márc. 20, 04:29 pm

Sziasztok,

'99--es 1332ccm Corolla egy ideje gyengélkedik.
15 éven keresztül megingathatatlanul 7-800 -as fordulaton volt az alapjárata, az felugrott 1200 körülre, plusz nyálas időben erőtlen hidegen. Egész pontosan 2000-es fordulat alatt dadog, 2-3000 tartományban már nem dadog, de erőtlenebb a korábbiaknál, 3000 felett ugyanolyan mint új korában. (nem körülbelül 2000, 3000, hanem hajszál pontosan) Szervíz nem találja okát és náluk sosem produkálja a hibát.
Valaki találkozott már hasonlóval?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gajzi 2018 márc. 27, 11:29 am-kor.

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 márc. 21, 09:58 pm

astrx írta:Sziasztok,

E11 1,4-es Corollám van, 340.000km-vel.
Egy ideje tapasztalok egyenetlen alapjáratot, rángatást a még hideg motorból, üzemmeleg állapotban elmúlik a probléma.
Hideg a motor, elindítom, alapjáraton ketyeg kb fél percig, majd fél perc után 5-6 másodpercig úgy rángat, mintha csak három henger járna (egyszer elrágta egy rágcsáló az egyik gyertyakábelt, ott tapasztaltam, milyen ez). Azután "rendesen" jár ismét. Ezt a jelenséget nem minden indulásnál produkálja.
Menet közben - mielőtt még eléri az üzemmeleg állapotot - ha nagyobb gázt adok, egyre gyakrabban bedadog a motor. Látványos füstöt nem tapasztaltam még ezek során, ez talán számít valamit. Le nem fulladt még, de nyugtalanít...

Ha valakinek van ötlete, javaslata, köszönöm ha megosztja!
Sokminden lehet, így nincs is varázstipp, végig kell nézni mindet:
- alapjárati motor / pillangó koszolódás vagy fals levegő
- légtömegmérő koszos, kontakthibás
- szívosor tömítés elöregedett és falsot szív hideg motornál, melegen lehet már tömít
- gyujtótrafó bizonytalankodik
- rossz gyertya
- nincs rendes kompresszió az egyik hengerben hidegen
- benzinpumpa rakoncátlankodik, idő kell míg a motorvezérlő korrigál
- riasztó AC pumpa tápot szakít meg és rakoncátlankodik

Szisztematikusan végig kell nézni, a fenti lista lehet, hogy nem teljes :-)
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Doncsa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018 jan. 09, 07:56 pm
Autód gyártási éve: 2010
Autód típusa (és generációja): Corolla E15
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Ingadozó fordulatszám, rángatózó szgk.

Hozzászólás Szerző: Doncsa » 2018 máj. 11, 06:01 am

Sziasztok!

Olyan kerdesse fordulnek hozzatok, higy adott egy 2010es 1.6 automata benzines corolla.
A problemam az lenne, hogy gyorsitasnal pl 2. Ban gazpedalt lepadlozva (manualisra kapcsolva) az auto rangat, klimaval ez meg rosszabb es erotlen a motor is, jo ez nyilvan nem olyan nagy baj az elozo autom is ilyen volt.
Esetleg otlet, hogy mi baja lehet?!
42 ezer km er van benne


Válasz küldése