Elosztótengely olajfolyás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1346
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 jan. 19, 08:09 pm

Pacsker írta:Gondolom a fogaskerék rögzítőjére gondolsz "feszítő" alatt.
Hol vettél, milyet? Oszd meg velünk.
Csapágyboltban vettem én is.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2015 jan. 20, 10:10 pm

Pacsker írta:Gondolom a fogaskerék rögzítőjére gondolsz "feszítő" alatt.
Hol vettél, milyet? Oszd meg velünk.
Jobb csavarboltokban lehet kapni, én anno ott vettem, és igen, érdemes több átmérőben venni, filléres, enni nem kér. :)

Amúgy tényleg feszítőcsap a hivatalos neve.

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 714
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2015 jan. 21, 11:46 am

Esetleg rugós csapkén is emlegetik.

Amúgy ha valakinek lóg az ajtóhatárolójában a csap és kattog miközben nyitogatja, oda is maximálisan megfelel.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1833
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2015 jan. 21, 04:47 pm

Ha jól emlékszem a fogaskerék 13 fogú, szóval, ha épp 180 fokkal elforgatva teszitek vissza fel, akkor nem lehet beállítani a 10 fokos előgyújtást! :-) Ezzel szívtam anno én is egy-két napot.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2015 jan. 21, 10:22 pm

Toytib írta:Esetleg rugós csapkén is emlegetik.

Amúgy ha valakinek lóg az ajtóhatárolójában a csap és kattog miközben nyitogatja, oda is maximálisan megfelel.
Az ötlet remek. :) ... és mielőtt beütöm a helyére, egy kis Sustinát érdemes rákenni ? :D

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2015 jún. 02, 05:15 pm

Sziasztok,

Nekem is aktuális lett a gyújtáselosztóban lévő "O" gyűrű, szimering és csapágy csere is, ha szükséges.
Végigolvastam a topicot, a csapágy és a szimering méret stimm, de az "O" gyűrűről nem találtam méretet vagy cikkszámot.

Valaki esetleg nem tudja a cikkszámot? (E10-hez)

Köszönöm
EE101 Royal Special

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1346
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 jún. 02, 06:27 pm

csgeri80 írta:Sziasztok,

Nekem is aktuális lett a gyújtáselosztóban lévő "O" gyűrű, szimering és csapágy csere is, ha szükséges.
Végigolvastam a topicot, a csapágy és a szimering méret stimm, de az "O" gyűrűről nem találtam méretet vagy cikkszámot.

Valaki esetleg nem tudja a cikkszámot? (E10-hez)

Köszönöm
ToyoDiy oldalon ki tudod keresni, alvázszám alapján nézd.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2015 jún. 02, 08:43 pm

Köszi a tippet! Azt hiszem megtaláltam...
19107A RING, O, DISTRIBUTOR HOUSING
90099-14088

Ha jól sejtem ebből a 90099-14088 lesz a cikkszám.
EE101 Royal Special

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1346
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 jún. 02, 09:01 pm

csgeri80 írta:Köszi a tippet! Azt hiszem megtaláltam...
19107A RING, O, DISTRIBUTOR HOUSING
90099-14088

Ha jól sejtem ebből a 90099-14088 lesz a cikkszám.
Igen :)
Márkaszervizben, de akár a Unix-nál is megrendelheted.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2015 jún. 02, 10:37 pm

Nem találom a Unixnál sajnos, most néztem az oldalukon. :( Milyen néven van?
EE101 Royal Special

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1346
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 jún. 03, 05:25 am

csgeri80 írta:Nem találom a Unixnál sajnos, most néztem az oldalukon. :( Milyen néven van?
Az oldalunkon nincsenek fenn a gyári alkatrészek, de be tudják szerezni, menj be egybe.
Vagy egy Toyotába, amelyik közelebb van :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2015 jún. 03, 10:35 am

Az gyári "O" gyűrűt megrendeltem, a szimeringet és a csapágyat pedig megveszem az SKF-nél.
Köszönöm a segítséget!
EE101 Royal Special

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re:

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2015 jún. 30, 01:45 pm

Bruce E9 írta:A témával kapcsolatosan leírom az én tanulságos esetemet.
Lackó részletes leírásán felbuzdulva én is nekiálltam orvosolni az elosztó ház olajfolyást. Mindent precízen és a leírásoknak megfelelõen csináltam. Úgy gondoltam mindent összejelöltem mindennel.
A mûvelet alatt mindent gondosan megtisztítottam, csillogot-ragyogott az összes alkatrész.
A visszaszerelés is könnyedén ment, viszont a sok összejelölés ellenére a gyújtás elállítódott. Sehogyan sem lett jó a motor erõtlen, hangos és nem túl pörgõs lett.
Egy napos próbálkozás után elvittem egy szerelõhöz, hogy állítson rajta gyújtást mûszeresen. Megmondam neki, hogy 10 fokos elõgyújtást állítson be, rövidre zárt lekérdezõ panelnél. Akár mit csinált 5 fokos elõgyújtásnál nem tudott többet állítani, egy foggal átrakva, pedig 40 fokos elõgyújtást nem tudta lejjebb hozni.
Ekkor megkérdezte, hogy konkrétan mit csináltunk, hogyan cseréltük ki a szimeringet. Mondtam, hogy le kellett szedni hozzá a fogaskereket a tengely végérõl, majd egy stifttel újra rögzíteni. És ekkor világosodott meg. Ha a fogaskeréken páratlan fogak vannak, akkor nem mindegy hogy a stift behelyezésének két lehetõsége közül éppen melyiket választjuk (180 fokonként).

Na ez az én esetemben nem volt bejelölve és szerencsétlenségemre éppen a másik irányból lett feltéve a fogaskerék, emiatt nem lehetett pontos gyújtást állítani.

Remélem csak én voltam ilyen balfék, a teljesen szimmetrikus fogaskerékre nem is gondoltam, hogy fel lehet tenni rosszul is. :wink:
Nekem fordítva volt, és elmentem vele 60ezret... Nem jelen (bemarás+kis furat) volt bedugva a fogaskerék, hanem értelem szerűen az 1-es henger felé jelre állított vezérlésnél.
Egy kis matek: 360/13=27,7 aminek a fele számít ugyebár, mert csak egésznél tudod bedugni a fogaskereket ;), az kb 14 fok
5 fokot lehet állítani az előgyújtáson kb, úgyhogy valahogy így jön ki a 9-10 fok körüli előgyújtás, teljesen végállásba tekert distributorral...
A héten megfordítottam.
Aztán persze most nem indul az autó, de az más kérdés. :szomi2:
'89 AE92 GTi Liftback (Bigport AFM Redtop 4AGE) :e9ly:
'88 ST162 GT coupé (USDM 3SFE ATM)

cuccolós
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2009 ápr. 21, 01:03 pm
Tartózkodási hely: Pécs
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: cuccolós » 2015 dec. 29, 12:54 pm

esetleg valaki nem mérte még meg hogy a tengely mennyit áll ki a vez. tengely felé a házból, mert nincs váll a csapágynak az elosztó tengelyen, és nem mértem meg mielőtt szétszedtem. Így ha nem jó pozícióba kerül vissza, akkor vagy nagy lesz a hézag a rotor és a fedél között, vagy beleér... Előre is köszönöm
AE92, 1992 Liftback

gzugzu
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017 jan. 17, 05:31 pm
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: gzugzu » 2018 feb. 13, 09:58 am

Sziasztok!

Talán ebbe a topicban van a legkevésbé rossz helyen:

A hétvégén véletlenül észrevettem, hogy az 1998-as E11 4EFE motoros autó alól (valós 200.000km) elkezdett dőlni az olaj. Amikor jár a motor akkor kb 1mp-enként lecseppen egy kis olaj, amint leállítod abbahagyja. Ez egy eléggé öngyilkos hiba, mivel álló autó alatt nem találsz észrevehető tócsát, menet közben meg szépen szétlocsolja az olajat, elfogy és tönkremehet a motor. Ez a hibajelenség egyik pillanatról a másikra jött elő. Egy hete még teljesen száraz volt az alja.

Találtam YouTube-on egy hasonló hibajelenséggel rendelkező Camry-t. Szemléltetésnek berakom.

Még nem szedtem szét, de valószínű, hogy itt is az olajszivattyú tömítése lesz a ludas. Ha esetleg van más tippetek/tapasztalatotok szívesen fogadom.
Illetve ha bebizonyosodik, hogy a szivattyú tömítése adta meg magát, akkor javaslom, hogy vezérléscserénél ezt a ~1000Ft-os O-gyűrűt cseréljétek ki!

Üdv!


Válasz küldése