Karburátoros topic
- SilverGhost
- Újonc
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: SR
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Karburátoros topic
Sziasztok!
Két napja vagyok boldog tulajdonosa egy 1989-es, 1.3-as SR Corolla Liftbacknak, és karburátoros témában kérném a segítségetek.
A vételkor az autó gázfröccsel indult csak el, a karburátor pedig ~1600-as fordulatot állított be, amit hidegen és melegen is tartott. Nem rángatott, menet közben szinte semmilyen rendellenesség nem volt felfedezhető. A leállítás már kicsit problémásabb volt, ugyanis a kulcs elfordítása után fulladozni kezdett, és még rúgott párat a motor, néha mintha még gázfröccsött is adott volna magának.
A tegnapi napon (az itteni tapasztalatokat átböngészve) ellenőriztem a csöveket, és láss csodát, a szelepfedélbe csatlakozó cső mögötti elágazásba (légszűrőház mellett) a fentről jövő cső nem volt a helyére rakva. A bekötést követően az alapjárat beállt 1300-1350-es fordulatszámra. Este megint gázfröccsel indult csak el (néha több is kellett), és a leállításkor tapasztalt fulladozás, "túlfutás" is megmaradt. Kerestem a karburátor bal oldalán az alapjárati csavart, de a dzsungelben eltévedtem...
Ma reggel viszont gázfröccs nélkül indult, azonban enyhébb gázadásoknál részterhelésen rángat, bőgáznál nem. A leállításkori viselkedés kicsit tompult, de alapjába véve megmaradt.
Valakinek bármi ötlet/tapasztalat? Lehet valahol venni felújítókészletet, illetve csőkészletet?
Köszönöm a válaszokat előre is!
Két napja vagyok boldog tulajdonosa egy 1989-es, 1.3-as SR Corolla Liftbacknak, és karburátoros témában kérném a segítségetek.
A vételkor az autó gázfröccsel indult csak el, a karburátor pedig ~1600-as fordulatot állított be, amit hidegen és melegen is tartott. Nem rángatott, menet közben szinte semmilyen rendellenesség nem volt felfedezhető. A leállítás már kicsit problémásabb volt, ugyanis a kulcs elfordítása után fulladozni kezdett, és még rúgott párat a motor, néha mintha még gázfröccsött is adott volna magának.
A tegnapi napon (az itteni tapasztalatokat átböngészve) ellenőriztem a csöveket, és láss csodát, a szelepfedélbe csatlakozó cső mögötti elágazásba (légszűrőház mellett) a fentről jövő cső nem volt a helyére rakva. A bekötést követően az alapjárat beállt 1300-1350-es fordulatszámra. Este megint gázfröccsel indult csak el (néha több is kellett), és a leállításkor tapasztalt fulladozás, "túlfutás" is megmaradt. Kerestem a karburátor bal oldalán az alapjárati csavart, de a dzsungelben eltévedtem...
Ma reggel viszont gázfröccs nélkül indult, azonban enyhébb gázadásoknál részterhelésen rángat, bőgáznál nem. A leállításkori viselkedés kicsit tompult, de alapjába véve megmaradt.
Valakinek bármi ötlet/tapasztalat? Lehet valahol venni felújítókészletet, illetve csőkészletet?
Köszönöm a válaszokat előre is!
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017 szept. 14, 10:45 pm
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Vásárlási segítség miatt csatlakoztam
- Autód felszereltségi jelölése: Executive
- Autód karosszéria variánsa: Van (3 ajtós)
Re: Karburátoros topic
sziasztok! kicsit hibrid vendeg vagyok itt nalatok, de a terveim komolyak, nem vagyok liliomtipro!
az autom egy 1966-os skoda 1000mb, evek ota dacolok a karbi nyugjeivel, hidegben borzaszto problemas. Eszak-Finnorszagban lakom, ugyhogy hideg van böven. egy ismerös mondta, hogy a kilencvenes evek ota corolla karbit raknak a skodakra, de csak az 1300-as motorra jo , hat nekem az van benne pont.
megvettem a karbit, 4a 1.3. szatyorban. az en jikovomnal lenyegesen bonyolultabb. atolvastam az egesz idevago forumot, es a következö kerdesem lenne: 97%-ban nem leteznek a linkek, amiket csatoltatok. dropbox föleg, nem ertem el egyet sem. szeretnek kerni segitseget bekötesben, föleg abrak, rajzok segitenenek rajtam. ha valaki lenne olyan rendes, hogy elkuldene a gergely@pataki.fi mailre, azzal nagyon elöre tudnek lepni. sajnos a kepek java sem latszik, csak amit beirtatok szöveg. Meg azt sem tudom pontosan, milyen tipusu, teszek ide egypar kepet, hatha valaki ezt is meg tudna mondani. köszönöm elöre is, szep napot nektek; gergö
https://drive.google.com/file/d/1vGCMSZ ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1q_90zm ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1oC-RsE ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hPSwTH ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1OxW0nF ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1U9GD3p ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1oH56r- ... sp=sharing
az autom egy 1966-os skoda 1000mb, evek ota dacolok a karbi nyugjeivel, hidegben borzaszto problemas. Eszak-Finnorszagban lakom, ugyhogy hideg van böven. egy ismerös mondta, hogy a kilencvenes evek ota corolla karbit raknak a skodakra, de csak az 1300-as motorra jo , hat nekem az van benne pont.
megvettem a karbit, 4a 1.3. szatyorban. az en jikovomnal lenyegesen bonyolultabb. atolvastam az egesz idevago forumot, es a következö kerdesem lenne: 97%-ban nem leteznek a linkek, amiket csatoltatok. dropbox föleg, nem ertem el egyet sem. szeretnek kerni segitseget bekötesben, föleg abrak, rajzok segitenenek rajtam. ha valaki lenne olyan rendes, hogy elkuldene a gergely@pataki.fi mailre, azzal nagyon elöre tudnek lepni. sajnos a kepek java sem latszik, csak amit beirtatok szöveg. Meg azt sem tudom pontosan, milyen tipusu, teszek ide egypar kepet, hatha valaki ezt is meg tudna mondani. köszönöm elöre is, szep napot nektek; gergö
https://drive.google.com/file/d/1vGCMSZ ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1q_90zm ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1oC-RsE ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hPSwTH ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1OxW0nF ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1U9GD3p ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1oH56r- ... sp=sharing
Re: Karburátoros topic
hát nemtudom nehéz elképzelni egy ősöreg skoda és egy vákumcsöves corolla karbi párositást.
én biztos hagynám a dolgot a skoda eredeti karbi "fejlesztésén" dolgoznék inkább
vagy 105, 120as skoda karbival próbálkozmék.
én biztos hagynám a dolgot a skoda eredeti karbi "fejlesztésén" dolgoznék inkább
vagy 105, 120as skoda karbival próbálkozmék.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017 szept. 14, 10:45 pm
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Vásárlási segítség miatt csatlakoztam
- Autód felszereltségi jelölése: Executive
- Autód karosszéria variánsa: Van (3 ajtós)
Re: Karburátoros topic
Szia, nem hirtelen fellángolás ez, gyakorlatilag 98 óta próbálom simábbá tenni a hidegindítást, a szoci éra legprofibb duplatorkú jikov karbija van rajta, az jár a 130as motorhoz. Hiába, nem elég precíz. Ezt most körüljárom, kipróbálom, adok a projektnek egy évet legalább.
Re: Karburátoros topic
nekem volt JÓ karbis corollám, amihez soha nem nyúlt senki, a zoldkártya vizsgálaton ott álltam a kocsinal és senkinek nem engedtem hogy csavargassa a karbit. a corolla karbinál gyakori a hideginditási hiba mikor bemelegedéskor nem engedi vissza a fordulatot , pörög és zabál mint állat.intubator írta:Szia, nem hirtelen fellángolás ez, gyakorlatilag 98 óta próbálom simábbá tenni a hidegindítást, a szoci éra legprofibb duplatorkú jikov karbija van rajta, az jár a 130as motorhoz. Hiába, nem elég precíz. Ezt most körüljárom, kipróbálom, adok a projektnek egy évet legalább.
amugy a skoda karbi nem kézi szívatós mint a ladáknál? egyszerűbb lenne a hideginditás.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017 szept. 14, 10:45 pm
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Vásárlási segítség miatt csatlakoztam
- Autód felszereltségi jelölése: Executive
- Autód karosszéria variánsa: Van (3 ajtós)
Re: Karburátoros topic
Kézi szívató, igen. A baj szerintem a pontatlanság. Én úgy képzelem, a 60-as évek csehszlovák sörgyári capricciós világa a bajom, amire a japán precizitás lehet a gyógyír. Hézagok, anyagmegmunkálás, stb. Falsot szív, pontatlan. Télen szívató nem is annyira kellene, mert motorfűtött az autó, a víz 70 fokon áll, igazából nem is tudom, miért télen olyan macerás. Nyáron sem gondtalan, de a be nem indulás nálam válóok. Garázsban tartott, porszáraz, tenyeremen hordozom, de nem patika. Ez zavar.
Re: Karburátoros topic
én inkább valami weberrel próbálkoznék. nincs akkora vákuumcső-igénye:) mondjuk ennek se nagyon van, inkább valami tercelről való ez. az enyém membrános cv karbi volt anno
Balatoni Szappan
- SilverGhost
- Újonc
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: SR
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Karburátoros topic
Sziasztok!
A következő problémával küzdök mostanában (EE90L-ALMDSW 1.3):
Néha indítás után elkezd az autó kicsit darabosan járni, mintha kihagyna az egyik henger. Azonban se teljesítményvesztés, se rázkódás nincs, a gázvétel is sima és egyenletes. A probléma a motor melegedésével megszűnik, és nem jelentkezik mindig! Az esetről készítettem videót is, melyet itt találtok:
https://data.hu/get/10891223/VID_20171128_063605.mp4
Mi lehet ez?
Köszönöm!
A következő problémával küzdök mostanában (EE90L-ALMDSW 1.3):
Néha indítás után elkezd az autó kicsit darabosan járni, mintha kihagyna az egyik henger. Azonban se teljesítményvesztés, se rázkódás nincs, a gázvétel is sima és egyenletes. A probléma a motor melegedésével megszűnik, és nem jelentkezik mindig! Az esetről készítettem videót is, melyet itt találtok:
https://data.hu/get/10891223/VID_20171128_063605.mp4
Mi lehet ez?
Köszönöm!
-
- Újonc
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2018 júl. 24, 11:44 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Re: Karburátoros topic
Kedves Klubtagok !
Van egy 1988 Toyota Corolla (AE92) CSX Seca liftback masinám. Hosszú ideig használaton kívül volt, de újra megindítanám. Úgy néz ki, hogy nem jó a karburátora, két szerelő is próbálkozott vele (az egyik karburátor szerviz), és több vissza utasította. Úgy tűnik, hogy egy AISAN -K karburátor van benne. Az Árva Andrást kerestük ez-ügyben, de nem veszi föl a telefont. Tisztelettel kérdezlek benneteket, hogy tudtok e szerelőt, aki megjavítja.
ÜdvEnycso
Van egy 1988 Toyota Corolla (AE92) CSX Seca liftback masinám. Hosszú ideig használaton kívül volt, de újra megindítanám. Úgy néz ki, hogy nem jó a karburátora, két szerelő is próbálkozott vele (az egyik karburátor szerviz), és több vissza utasította. Úgy tűnik, hogy egy AISAN -K karburátor van benne. Az Árva Andrást kerestük ez-ügyben, de nem veszi föl a telefont. Tisztelettel kérdezlek benneteket, hogy tudtok e szerelőt, aki megjavítja.
ÜdvEnycso
-
- Újonc
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2018 júl. 31, 10:56 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E2
- Autód felszereltségi jelölése: GL
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Segítség kérés
Sziastok!
Segítséget szeretnék kérni egy barátom nevében. Nemrég vett egy 1985, 1.3 Corollát (5 ajtós) és nagyon sokat eszik neki, egyenletlenül jár. Valami a vákuumcső rendszerrel lehet, sejtésünk szerint nem gyári állapotban van. Volna esetleg valaki akinek ugyanilyen autója van és meg lehetne nézni, hogy hogy vannak a csövek gyárilag?
Minden segítséget előre is köszönök.
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni egy barátom nevében. Nemrég vett egy 1985, 1.3 Corollát (5 ajtós) és nagyon sokat eszik neki, egyenletlenül jár. Valami a vákuumcső rendszerrel lehet, sejtésünk szerint nem gyári állapotban van. Volna esetleg valaki akinek ugyanilyen autója van és meg lehetne nézni, hogy hogy vannak a csövek gyárilag?
Minden segítséget előre is köszönök.
Üdv!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Karburátoros topic
Szervusz! Áthelyeztem ide a hozzászólásod.
Javaslom ennek a témának átolvasását. A 2E karburátorok nem az igaziak, de esetlegesen elfogadhatóvá lehet őket varázsolni. A fogyasztásnak normál használat mellett max 7-8 liternek kellene lennie. Keresd fel az E8 tulajokat. A gyári géptetők belsején van vacuum diagram pont az általad említett probléma miatt.
Javaslom ennek a témának átolvasását. A 2E karburátorok nem az igaziak, de esetlegesen elfogadhatóvá lehet őket varázsolni. A fogyasztásnak normál használat mellett max 7-8 liternek kellene lennie. Keresd fel az E8 tulajokat. A gyári géptetők belsején van vacuum diagram pont az általad említett probléma miatt.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Karburátoros topic
Sziasztok! Egy 1.3-as E9-es Corollám van és egy olyan problémával állok szemben, hogy az autó sebességtartáskor és alacsony fordulatszámon rángat alapjáraton pedig beköpi a gyertyákat. Nyilvánvaló, hogy túl sok benzint kap viszont ezen lentebb venni a csavarral már nem tudok. Én arra gondoltam hogy levegőt nem kap eleget mert a karbi valamilyen járatában túl sok kosz gyűlhetett össze, de ez csak találgatás. Remélem tudtok segíteni vagy tippet adni a megoldásra. Előre is köszönöm!