Karburátoros topic

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
SilverGhost
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: SR
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: SilverGhost » 2017 júl. 26, 07:18 am

Sziasztok!

Két napja vagyok boldog tulajdonosa egy 1989-es, 1.3-as SR Corolla Liftbacknak, és karburátoros témában kérném a segítségetek. :hehe:

A vételkor az autó gázfröccsel indult csak el, a karburátor pedig ~1600-as fordulatot állított be, amit hidegen és melegen is tartott. Nem rángatott, menet közben szinte semmilyen rendellenesség nem volt felfedezhető. A leállítás már kicsit problémásabb volt, ugyanis a kulcs elfordítása után fulladozni kezdett, és még rúgott párat a motor, néha mintha még gázfröccsött is adott volna magának.
A tegnapi napon (az itteni tapasztalatokat átböngészve) ellenőriztem a csöveket, és láss csodát, a szelepfedélbe csatlakozó cső mögötti elágazásba (légszűrőház mellett) a fentről jövő cső nem volt a helyére rakva. A bekötést követően az alapjárat beállt 1300-1350-es fordulatszámra. Este megint gázfröccsel indult csak el (néha több is kellett), és a leállításkor tapasztalt fulladozás, "túlfutás" is megmaradt. Kerestem a karburátor bal oldalán az alapjárati csavart, de a dzsungelben eltévedtem... :D
Ma reggel viszont gázfröccs nélkül indult, azonban enyhébb gázadásoknál részterhelésen rángat, bőgáznál nem. A leállításkori viselkedés kicsit tompult, de alapjába véve megmaradt.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Valakinek bármi ötlet/tapasztalat? Lehet valahol venni felújítókészletet, illetve csőkészletet?

Köszönöm a válaszokat előre is! :)

intubator
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017 szept. 14, 10:45 pm
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Vásárlási segítség miatt csatlakoztam
Autód felszereltségi jelölése: Executive
Autód karosszéria variánsa: Van (3 ajtós)

Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: intubator » 2017 szept. 14, 11:20 pm

sziasztok! kicsit hibrid vendeg vagyok itt nalatok, de a terveim komolyak, nem vagyok liliomtipro! :)
az autom egy 1966-os skoda 1000mb, evek ota dacolok a karbi nyugjeivel, hidegben borzaszto problemas. Eszak-Finnorszagban lakom, ugyhogy hideg van böven. egy ismerös mondta, hogy a kilencvenes evek ota corolla karbit raknak a skodakra, de csak az 1300-as motorra jo , hat nekem az van benne pont.
megvettem a karbit, 4a 1.3. szatyorban. az en jikovomnal lenyegesen bonyolultabb. atolvastam az egesz idevago forumot, es a következö kerdesem lenne: 97%-ban nem leteznek a linkek, amiket csatoltatok. dropbox föleg, nem ertem el egyet sem. szeretnek kerni segitseget bekötesben, föleg abrak, rajzok segitenenek rajtam. ha valaki lenne olyan rendes, hogy elkuldene a gergely@pataki.fi mailre, azzal nagyon elöre tudnek lepni. sajnos a kepek java sem latszik, csak amit beirtatok szöveg. Meg azt sem tudom pontosan, milyen tipusu, teszek ide egypar kepet, hatha valaki ezt is meg tudna mondani. köszönöm elöre is, szep napot nektek; gergö
https://drive.google.com/file/d/1vGCMSZ ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1q_90zm ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1oC-RsE ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hPSwTH ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1OxW0nF ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1U9GD3p ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1oH56r- ... sp=sharing

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1038
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: murray » 2017 szept. 15, 08:28 pm

hát nemtudom nehéz elképzelni egy ősöreg skoda és egy vákumcsöves corolla karbi párositást.
én biztos hagynám a dolgot a skoda eredeti karbi "fejlesztésén" dolgoznék inkább
vagy 105, 120as skoda karbival próbálkozmék.

intubator
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017 szept. 14, 10:45 pm
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Vásárlási segítség miatt csatlakoztam
Autód felszereltségi jelölése: Executive
Autód karosszéria variánsa: Van (3 ajtós)

Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: intubator » 2017 szept. 16, 06:34 am

Szia, nem hirtelen fellángolás ez, gyakorlatilag 98 óta próbálom simábbá tenni a hidegindítást, a szoci éra legprofibb duplatorkú jikov karbija van rajta, az jár a 130as motorhoz. Hiába, nem elég precíz. Ezt most körüljárom, kipróbálom, adok a projektnek egy évet legalább.

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1038
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: murray » 2017 szept. 16, 06:41 pm

intubator írta:Szia, nem hirtelen fellángolás ez, gyakorlatilag 98 óta próbálom simábbá tenni a hidegindítást, a szoci éra legprofibb duplatorkú jikov karbija van rajta, az jár a 130as motorhoz. Hiába, nem elég precíz. Ezt most körüljárom, kipróbálom, adok a projektnek egy évet legalább.
nekem volt JÓ karbis corollám, amihez soha nem nyúlt senki, a zoldkártya vizsgálaton ott álltam a kocsinal és senkinek nem engedtem hogy csavargassa a karbit. a corolla karbinál gyakori a hideginditási hiba mikor bemelegedéskor nem engedi vissza a fordulatot , pörög és zabál mint állat.

amugy a skoda karbi nem kézi szívatós mint a ladáknál? egyszerűbb lenne a hideginditás.

intubator
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017 szept. 14, 10:45 pm
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Vásárlási segítség miatt csatlakoztam
Autód felszereltségi jelölése: Executive
Autód karosszéria variánsa: Van (3 ajtós)

Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: intubator » 2017 szept. 16, 07:39 pm

Kézi szívató, igen. A baj szerintem a pontatlanság. Én úgy képzelem, a 60-as évek csehszlovák sörgyári capricciós világa a bajom, amire a japán precizitás lehet a gyógyír. Hézagok, anyagmegmunkálás, stb. Falsot szív, pontatlan. Télen szívató nem is annyira kellene, mert motorfűtött az autó, a víz 70 fokon áll, igazából nem is tudom, miért télen olyan macerás. Nyáron sem gondtalan, de a be nem indulás nálam válóok. Garázsban tartott, porszáraz, tenyeremen hordozom, de nem patika. Ez zavar.

selgir
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2014 aug. 25, 11:35 am

Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: selgir » 2017 okt. 15, 07:36 pm

én inkább valami weberrel próbálkoznék. nincs akkora vákuumcső-igénye:) mondjuk ennek se nagyon van, inkább valami tercelről való ez. az enyém membrános cv karbi volt anno
Balatoni Szappan

Avatar
SilverGhost
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: SR
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Re: Karburátoros topic

Hozzászólás Szerző: SilverGhost » 2017 dec. 01, 10:48 am

Sziasztok!

A következő problémával küzdök mostanában (EE90L-ALMDSW 1.3):

Néha indítás után elkezd az autó kicsit darabosan járni, mintha kihagyna az egyik henger. Azonban se teljesítményvesztés, se rázkódás nincs, a gázvétel is sima és egyenletes. A probléma a motor melegedésével megszűnik, és nem jelentkezik mindig! Az esetről készítettem videót is, melyet itt találtok:

https://data.hu/get/10891223/VID_20171128_063605.mp4

Mi lehet ez?

Köszönöm!

Válasz küldése