Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
joco812
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017 júl. 25, 09:00 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: joco812 » 2017 júl. 25, 10:00 pm

Sziasztok!

Szégyellem magam, de gyors infókra lenne szükségem így nem tudom végigolvasni a topikokat (megpróbáltam, de nem sokra mentem, sok az info).
Megkértek, hogy a frissen vásárolt Corollához rendeljek pár cuccot.

Toyota Corolla 1,4 2002/07 (elvileg E12) 260000Km-t mutat a számláló.
Motor sz.: 4ZZU284229
Alv sz.: SB1KM22E80E027715

Milyen motorolaj kell bele? - tudom ez egy kicsit hit kérdése, de melyik olaj áll a legközelebb a gyárihoz?
Olajszűrő Mann W 68/3?
Gyertyaként jó bele a DENSO K16R-U11 ?
Légszűrő? árban elég nagy a szórás: Japanparts FA-283S 789FT Nipparts J1322083 801Ft vagy Mann C 2620 3717Ft

Előre is nagyon köszönöm a segítséget.

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1833
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: mozso » 2017 júl. 25, 10:41 pm

Motorolaj 5w30 vagy 5w40 márkás, de nem a hamisított legalja. Nem
hamis Castrol Edge ok pl.

Olajszűrő ok, gyertya ok, Mann levegőszűrő ok (többi nem),amennyiben ezek is rendes - nem ügyeskedő/hamis - forrásból vannak.

Sajnos mostanság mindent nagyon alaposan meg kell nézni vásárlás előtt.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

joco812
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017 júl. 25, 09:00 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: joco812 » 2017 júl. 25, 10:53 pm

Köszönöm!

A Kovacsauto-tól szoktam rendelni, eddig nem csalódtam bennük - talán nem árulnak hamisítványokat.
Légszűrőből jó az olcsóbb Japanparts vagy kell a drágább?

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1833
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: mozso » 2017 júl. 25, 11:00 pm

Levegőszűrőből min. Mann ... a másik 2db 800Ft-ost ne vedd meg.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

joco812
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017 júl. 25, 09:00 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: joco812 » 2017 júl. 25, 11:21 pm

Mahle-Knecht, Mann vagy Bosch ?

Én Mannt használok a kocsimba és a motorba is eddig nem csalódtam benne.

joco812
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017 júl. 25, 09:00 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: joco812 » 2017 júl. 26, 10:42 am

Olvastam a dugattyú és olajfogyás problémáról. A szakszerviz meg tudja állapítani, hogy milyen állapotban van a motor? Esetleg csak a használat közbeni olajfogyásból lehet következtetni rá?
Még "garancia" van a kocsira elvileg, amit a használt autó kereskedő adott.

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2913
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2017 júl. 26, 02:08 pm

Mann szuroket preferaljuk.
A kereskedo altal adott garancia erre biztosan nem terjed ki. Fogy az olajad? Sok mindentol fugg, pl olaj minosege, viszkozitasa, autohasznalati tenyezok, olajcsere periodus stb.
1l/10e km az normalisnak mondhato.
Az en velemenyem hogy 2 liter olajfogyasztasig felesleges megbontani.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

joco812
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017 júl. 25, 09:00 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: joco812 » 2017 júl. 26, 03:17 pm

Köszönöm a választ.
Mann olaj és levegőszűrő, valamint ENEOS Premium Hyper 5W-30 olaj lett rerndelve.
Még nem ment az autó annyit hogy kiderüljön az olajfogyasztás.
A garanciális csere lehetősége már rég nem él. (15 éves a kocsi és a számláló 260000+ Km-t mutat)
A szakszerviz csak azért merült fel bennem, mert amennyiben ki tudják szűrni ezt a hibát és javasolnak egy drága javítást, akkor van lehetőség az elállásra - elvileg-.

muranyig
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017 aug. 13, 09:25 am
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)

Corolla gyengélkedik, test hiba, elektronikus probléma?

Hozzászólás Szerző: muranyig » 2017 aug. 13, 09:45 am

Esetleg erre valaki valamit?

Sziasztok, Sok szerelőnél jártam már, de egyenlőre tanácstalan vagyok és szeretném a segtségeteket kérni.
Van egy 2002-es corollám (e12) HB. 297000km-t mutat az óra. fél éve azt csinálja, hogy rángat gázadáskor, bizonytalanul gyorsul, igazából nem is mer vele az ember előzni nagyon. Kiderült, hogy csak 3 henger ment ezért ki kellett cserélni a gyúlytótrafót. Innentől kezdve megint jó volt ideig óráig (kb 1 hónap) utána meginit és megint, most ott tartok, hogy már 3 trafó ki lett cserélve (mindegyik utángyártott, nem gyári), és most megint elkezdte csinálni annyi különbséggel, hogy ha lepadlózom akkor a műszerfal világítás kikapcsol, illetve az össze mutató (hőfok, ford.szám, km óra, űzemanyagszint jelző) leesik kb 1-3 másodpercig, utána visszatérnek eredeti helyükre, és megint világít a műszerfal, gyengén vagy egyáltalán nem gyorsul. Viszont magasabb fordulatszám tartományon 3000 felett kb nem mindig tapasztalom. Pl ha megyek 60-al és pörög 3e-et, lepadlózom , megint előjön a jelenség...
Tegnap vettem eszre, hogy ameddig nem melegszik be a motor addig minden ok, nincs hiba.... ja és klímával használva a kocsit így annyira nem leányálom, és még finoman foglalmaztam.
A szerelőm test híbát olvasott ki a műszerevel, de ideje nem volt még megcsinálni, most megyek vele a Balatonra emiatt elvittem egy másik szerelőhöz, és 2 órán át tisztított minden érzékelőt, akkusarut, test kábel, de a műszerfalhoz nem nyúlt és még mindig fennáll a probléma. Főtengely jeladóra is gyanakodott, illetve a légtömegmérőre (asszem).
Találkozott valaki hasonlóval, mi lehet a megoldás? :shock:
Köszi: Gábor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára muranyig 2017 aug. 18, 07:59 am-kor.

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2412
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 aug. 14, 08:45 pm

90029-21007 a cikkszáma az olajszivattyú szimmeringnek. Le kell venni a meghajtókereket, amit a vezérműszíj hajt és ott lesz alatta.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport


Kép

Avatar
SilverGhost
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: SR
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: SilverGhost » 2017 szept. 08, 01:32 pm

Pacsker, és toytomi: Köszönöm a segítséget, valóban az olajszivattyú háza alól folyt az olaj, a kérdéses alkatrészekből gyári O gyűrű és szimmering lett beszerezve.

Lenne még két (+1) kérdésem:

1, Karburátor tisztító sprayről mi a vélemény/tapasztalat? (2E motor)
2, Kartergáz visszavezető cső lehúzásával (a légszűrőház aljáról) próbálkozott valaki? Láttam több fórumon, hogy mini légszűrőt tesznek a szelepfedélre. Nem szeretnék egy 28 éves karbit tovább kínozni...

Ilyenre gondolok:

https://a.d-cd.net/5576624s-960.jpg

+1: Van valakinek felesleges 2 db gyári dísztárcsája? Nekem a két oldalt különbözőek vannak...

Ilyen kellene:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... -19%29.jpg

Ilyen van felesleges 2 db:

http://galeria.cdn.totalcar.hu/magazin/ ... 0317_q.jpg

Köszönöm!

csonkatibor15
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016 nov. 23, 01:32 pm

Műszerfalon nem megy a kilométer óra/váltáskor beszaggat

Hozzászólás Szerző: csonkatibor15 » 2017 okt. 27, 09:50 am

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni a Toyota Corolla Verso 1,4 2004-es típusú autómhoz. 2 napja jött ki nála egy olyan hiba hogy a műszerfalon minden működik kivéve a kilométer órát és a P/S hiba világít. Elvittem szerelőhöz(nem egyhez) akik nem tudtak rájönni a hiba okára biztosítékok rendben gépet rákötve 0 hibakódot hoz. Illetve még észrevettem hogy váltáskor mikor felengedem a kuplungot furcsán ránt rajta egyet ha lassan engedem is fel. Kb 1 hete volt teljes váltó csere benne. Válaszokat előre is köszönöm.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23180
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 okt. 27, 02:20 pm

Szervusz!

2004-ben milyen 1.4-es Corolla Verso volt? Szerintem se dízel se benzines. Persze nem túrom őket minden nap.

A sebességmérő, ha jól gondolom elektromos jeladós.
Ott kellene keresni a problémát. Kábel szakadás, jeladó hiba, jeladó fogaskerekének elnyalódása...
Ha most cseréltek váltót, akkor meg főleg... Szétcsúszott a csatlakozó, nem tekerték rá a jeladót teljesen, nem volt csereszabatos az áttételezés az új váltóval...

A P/S a szervokormányod hibájára utal. Jó eséllyel a sebesség jel hiányától fertőződött meg ő is (csodálom, hogy a többi rendszer nem...).

Erősen kétlem, hogy egy jó diagnosztika nem jelezne egyetlen hibát sem, FŐLEG, hogyha már a műszeregységed is jelzi.
Próbálkozz egy olyan szervizzel, ahol nem univerzális, hanem gyári (Techstream) kiolvasást alkalmaznak. Lehet, hogy közelebb visz a problémához, de a fentiekkel enélkül is elindulhatsz a probléma keresésével. Mondom, jó eséllyel a kormányvezérlő hibáját is eltünteti.

Az indulási ugrás lehet több dologtól is.
(Kuplungot, szerkezetet cseréltek?)
A fentiek mellett, motortartó bak, extrém esetben lengőkar szilent/talpas gömbfej.... sok minden. Ez tipikusan nem távgyógyításos kérdés.
Ha nemrég csinálták, akkor van gari a munkára, vidd vissza.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 763
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: ksz315 » 2017 nov. 15, 07:48 am

Sziasztok!
Az autóm (ee111) fura jelenséget produkál. (Fordulatszám mérőm nincs, így konkrét fordulatszámot nem tudok a jelenséghez megadni)
Tehát alacsony fordulatról határozott gázadásra közepes fordulaton megtorpan, ledadog. Ha alapjárattól nagy gázzal tolom, akkor csak egy pici rántást érezni a kritikus tartományban, de simán "túllendül" rajta. Hidegen csak picit ránt, de ha bemelegedett rendesen, nem csak vízhőfok visszajelzés alapján, akkor elkezdi a dadogást. Mi lehet a baja? Gyertyát cseréltem, gyújtás kábelek elméletileg rendben.
Köszi
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 961
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2017 nov. 15, 10:24 pm

Beszívott levegő hőmérséklet jeladó (légszűrő házban), vagy lambdaszonda (kipufogóban) lehet még.
EE101 Sedan, 7A-FE

Válasz küldése