Segítség kellene!
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Segítség kellene!
Nem mindenkinek ugyanolyan a konsturukciója. Ford, VW, stb rögzíti csavarral, lenezanyával.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Segítség kellene!
Persze hogy mozog a tocsavar, ha a tarcsat lefogod kezzel, a kerekagy ugyanugy teszi a dolgat, forog a kerekcsapagyban. Ez termeszetes.
Fix pozicioja van, (nemelyik tarcsa 1-2 kis sullyesztett feju csavvarral rogzitheto az agyhoz, de sokan nem hasznaljak mert berohad es utana csak lefurni lehet) ezek csak ott tartjak a tarcsat a helyen, mert a kis csavarok nem birak elviselni a fekezekor fellepo erohatasokat ezert
A felni szoritja oda a tarcsat az agyhoz, ahogyan Matyi is irta. Ez igy van jol.
No para.
Fix pozicioja van, (nemelyik tarcsa 1-2 kis sullyesztett feju csavvarral rogzitheto az agyhoz, de sokan nem hasznaljak mert berohad es utana csak lefurni lehet) ezek csak ott tartjak a tarcsat a helyen, mert a kis csavarok nem birak elviselni a fekezekor fellepo erohatasokat ezert
A felni szoritja oda a tarcsat az agyhoz, ahogyan Matyi is irta. Ez igy van jol.
No para.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Segítség kellene!
OK, köszi! Ma is tanultam valamit.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Tommi
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2017 máj. 11, 08:58 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Ajka/Nyirád
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
Csinált-e már valamelyikőtök olyat, hogy megfordította a hátsó ablaktörlő helyzetét?
Úgy értem, hogy lent legyen az alaphelyzet vízszintesen és felfelé induljon el.
Úgy értem, hogy lent legyen az alaphelyzet vízszintesen és felfelé induljon el.
2000 E11 Hatchback 4A-FE
-
- Újonc
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2017 jún. 28, 11:55 pm
- Autód gyártási éve: 2004
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: TS
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!
Sziasztok. 2004-es corolla 1.8ts autóm szerelők szerint hajtókarcsapágyas, szerintetek mennyiért lehetne javítattni?
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
Nehéz kérdés, mert a motorba innen távolról nem látunk bele. Ha valóban csapágyas akkor a javítási számla minden másodperccel nő, amikor ilyen állapotban használod. Ne haragudj, de tényleg állapot függő hány százerzer a javítás (amennyiben meg akarod javítani, nagyban függ attól is milyen módszerrel).
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Segítség kellene!
Sziasztok,
E11-ből hogyan tudom leengedni a benzint ?
A totálkáros sedanom tankja több, mint félig van...
Cső ledugása működhet ?
üdv,
Krisztián
E11-ből hogyan tudom leengedni a benzint ?
A totálkáros sedanom tankja több, mint félig van...
Cső ledugása működhet ?
üdv,
Krisztián
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017 júl. 05, 08:02 pm
- Autód gyártási éve: 2003
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!
Sziasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 2003 as 1.4 benzines Corolla HBm.
Remeg- rázkódik a kocsi nem kicsit, hanem nagyon gyorsításra 90 felett és eddig semmi ötlet nincs, hogy mitől.
Amikor elkezdte, akkor 130 körül remegett és nem a kormány, hanem a kocsi teljes eleje, majd gázelvételre teljesen megszűnt .Ezt akkor a két alsó motortartó bak cseréje szinte teljesen megszüntette.
Részletek és azóta történt változások lentebb.
[lefolyás: lengéscsillapító csere(kedd) -> 450km autópályán(péntek), de itt még 130 körül remegett csak ->futómű állítás (csütörtök) -> 4*100 km (péntek) itt már 100-nál remegett aztán az utolsó 100km-re már 90-nél is.]
-A legutóbbi megoldás, a két alsó motortartó bak csere után(ami kvázi megoldotta a problémát) annyi változás volt, hogy a kvázi 0%-os jobb első lengéscsillapító (leszakadt a dugattyú, vagy legalább is a tömítés biztosan, így rugóként működött csak) ki lett cserélve egy bontott, nem tökéletes, de egy használhatóbb darabra + volt egy futómű állítás. (bal kanyarnál feleannyira sem kúszik a kocsi most)
-A remegés egyértelműen rosszabbodott mint legutóbb, most már 90nél is iszonyúan remeg gyorsításra, sőt 4-dikben emelkedőn is érzem minimálisan.
-Fordulatszám és sebesség fokozat független, nagyjából mindig 90-100 környékén kezd el iszonyúan remegni, 3-4-5-ben is
-Nem a kormány remeg, hanem az autó egész eleje, azt nem tudom, hogy jobb vagy bal, de a remegés üteme a sebességgel arányos, nem a motor fordulattal.
-100-as tempónál ütemes gázelvételre, ha a gázadás-elvétel cseréje kb 5 mp-s periódusú, akkor elkapok néha ütemet, ahol akár 140-ig gyorsulva sem remeg, aztán minimális terhelésváltásra megint remeg mint állat. Néha 90-nél remeg (akkor olyan 20%on van a gázpedál), minimális gázadásre elmúlik, majd ugye 100-nál megint beremeg.
-Továbbra sem lehet gumi, mert amint elveszem a gázt, azonnal minden helyre áll, sebességben motorfékkel is akár 110-nél is.
-Váltáskor és a kuplung zárásakor is fémes klattyanó hang hallható, mintha fém ütközne fémnek. (ez legutóbb ha volt is szinte elhanyagolható hangú volt, most már minden váltásnál erősen hallható. Egyszer volt egy erősebb zörej 90fokos kanyar után, mintha vmi a helyére, vagy onnan ki ugrott volna, ott alánéztem és semmi, illetve azóta sem hallottam újból.
-Kuplung nem csúszik semelyik sebesség fokozatban sem.
-Féltengelyt csak teljesen kitekert kormány állásnál tudtam megnézni, ami nyilván a külső és a belső csuklót is befeszítheti, de a minimális tengely irányú mozgástól eltekintve föl-le-oldalra nem mozgott kézi rángatásra sem a jobb oldali, sem a baloldali.
-Kanyarban nem hallok ütemes kattogást sem kis, sem nagyobb sebességénél. (sem autópálya, sem 90-es tempónál + parkolásnál sem érzek semmi ilyesmit) (ez még azért jobban tesztelésre szorul majd)
Ezek alapján a lendkerék és a kerék között várom a hibát, bár amennyire utánanéztem a váltó csapágy kopásának nem rángatás, hanem fémes reszelő hangja van folyamatosan terhelésre.
Én vmi féltengely hibára gondolok. Vagy a jobb oldali hosszabb féltengely van elgörbülve és az beleng, mert a tömegközéppont túlzottan elmozdult a tengely vonalától, vagy az egyik csukló van kikopva, és abból származik a fémes klattyanás is váltáskor, illetve a kikopott vége kimozdul és akkor az remegtet mindent.
Egyik corollás ismerősöm mondta még a hosszborsásszíj feszítőjének hibáját hogy az is remegteti a motort, ha laza, de az nem remegteti meg az egész kasznit, illetve az fordulattal változik terheletlenül is.
Ennél többet nem tudtam meg, mert nem mertem jobban terhelni, csak amennyire feltétlenül muszáj volt.
Találkozott már vki ezzel a hibával? Kezdek kicsit kétségbe esni, hogy ez mitől van.
egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 2003 as 1.4 benzines Corolla HBm.
Remeg- rázkódik a kocsi nem kicsit, hanem nagyon gyorsításra 90 felett és eddig semmi ötlet nincs, hogy mitől.
Amikor elkezdte, akkor 130 körül remegett és nem a kormány, hanem a kocsi teljes eleje, majd gázelvételre teljesen megszűnt .Ezt akkor a két alsó motortartó bak cseréje szinte teljesen megszüntette.
Részletek és azóta történt változások lentebb.
[lefolyás: lengéscsillapító csere(kedd) -> 450km autópályán(péntek), de itt még 130 körül remegett csak ->futómű állítás (csütörtök) -> 4*100 km (péntek) itt már 100-nál remegett aztán az utolsó 100km-re már 90-nél is.]
-A legutóbbi megoldás, a két alsó motortartó bak csere után(ami kvázi megoldotta a problémát) annyi változás volt, hogy a kvázi 0%-os jobb első lengéscsillapító (leszakadt a dugattyú, vagy legalább is a tömítés biztosan, így rugóként működött csak) ki lett cserélve egy bontott, nem tökéletes, de egy használhatóbb darabra + volt egy futómű állítás. (bal kanyarnál feleannyira sem kúszik a kocsi most)
-A remegés egyértelműen rosszabbodott mint legutóbb, most már 90nél is iszonyúan remeg gyorsításra, sőt 4-dikben emelkedőn is érzem minimálisan.
-Fordulatszám és sebesség fokozat független, nagyjából mindig 90-100 környékén kezd el iszonyúan remegni, 3-4-5-ben is
-Nem a kormány remeg, hanem az autó egész eleje, azt nem tudom, hogy jobb vagy bal, de a remegés üteme a sebességgel arányos, nem a motor fordulattal.
-100-as tempónál ütemes gázelvételre, ha a gázadás-elvétel cseréje kb 5 mp-s periódusú, akkor elkapok néha ütemet, ahol akár 140-ig gyorsulva sem remeg, aztán minimális terhelésváltásra megint remeg mint állat. Néha 90-nél remeg (akkor olyan 20%on van a gázpedál), minimális gázadásre elmúlik, majd ugye 100-nál megint beremeg.
-Továbbra sem lehet gumi, mert amint elveszem a gázt, azonnal minden helyre áll, sebességben motorfékkel is akár 110-nél is.
-Váltáskor és a kuplung zárásakor is fémes klattyanó hang hallható, mintha fém ütközne fémnek. (ez legutóbb ha volt is szinte elhanyagolható hangú volt, most már minden váltásnál erősen hallható. Egyszer volt egy erősebb zörej 90fokos kanyar után, mintha vmi a helyére, vagy onnan ki ugrott volna, ott alánéztem és semmi, illetve azóta sem hallottam újból.
-Kuplung nem csúszik semelyik sebesség fokozatban sem.
-Féltengelyt csak teljesen kitekert kormány állásnál tudtam megnézni, ami nyilván a külső és a belső csuklót is befeszítheti, de a minimális tengely irányú mozgástól eltekintve föl-le-oldalra nem mozgott kézi rángatásra sem a jobb oldali, sem a baloldali.
-Kanyarban nem hallok ütemes kattogást sem kis, sem nagyobb sebességénél. (sem autópálya, sem 90-es tempónál + parkolásnál sem érzek semmi ilyesmit) (ez még azért jobban tesztelésre szorul majd)
Ezek alapján a lendkerék és a kerék között várom a hibát, bár amennyire utánanéztem a váltó csapágy kopásának nem rángatás, hanem fémes reszelő hangja van folyamatosan terhelésre.
Én vmi féltengely hibára gondolok. Vagy a jobb oldali hosszabb féltengely van elgörbülve és az beleng, mert a tömegközéppont túlzottan elmozdult a tengely vonalától, vagy az egyik csukló van kikopva, és abból származik a fémes klattyanás is váltáskor, illetve a kikopott vége kimozdul és akkor az remegtet mindent.
Egyik corollás ismerősöm mondta még a hosszborsásszíj feszítőjének hibáját hogy az is remegteti a motort, ha laza, de az nem remegteti meg az egész kasznit, illetve az fordulattal változik terheletlenül is.
Ennél többet nem tudtam meg, mert nem mertem jobban terhelni, csak amennyire feltétlenül muszáj volt.
Találkozott már vki ezzel a hibával? Kezdek kicsit kétségbe esni, hogy ez mitől van.
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Segítség kellene!
Szia!
Ez egy létező hibajelenség, én is tapasztaltam már sajnos.
Nagyon valószínű, hogy valamelyik féltengelyed belső csuklója adta meg magát.
Nem gumi-felni-futómű, hanem terhelés függvényében a csukló.
Ahogy megkapja a nagyobb terhelést, a kopás irányába kimozdul, és eltolódik a tömegközéppont, ahogyan te is feltételezted, és ettől lesz a "remegés". Nagyon bosszantó, és alattomos hibajelenség, de távolról sem gyógyíthatatlan.
Valószínű, hogy a rövidebb belső lesz az.
Ha ki van kapva, érdemes a külső gumiharangot és váltóolajat is csereberélni.
Remélem megoldódik.
Üdv!
Ez egy létező hibajelenség, én is tapasztaltam már sajnos.
Nagyon valószínű, hogy valamelyik féltengelyed belső csuklója adta meg magát.
Nem gumi-felni-futómű, hanem terhelés függvényében a csukló.
Ahogy megkapja a nagyobb terhelést, a kopás irányába kimozdul, és eltolódik a tömegközéppont, ahogyan te is feltételezted, és ettől lesz a "remegés". Nagyon bosszantó, és alattomos hibajelenség, de távolról sem gyógyíthatatlan.
Valószínű, hogy a rövidebb belső lesz az.
Ha ki van kapva, érdemes a külső gumiharangot és váltóolajat is csereberélni.
Remélem megoldódik.
Üdv!
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
Tökéletesen megválaszolta Lyani.
Féltengely belső csukló. Az a fizikája és a nagyjából állandó szöge miatt nem nagyon ropog/pattog, annál inkább csinálja ezt a jelenséget.
Személy szerint többet láttam, aminek ilyenkor a hosszú féltengely belső csuklója adta meg magát, de simán lehet a rövid is, ahogy Lyani mondta.
Lengéscsillapítót pedig vegyél legalább előre 2db újat (Toyota/Kayaba/Tokico), ha a hátsók még jók. Nem eget rengető kiadás, de ez a "használtat a szar helyére, még mindig nem tökéletes" magaddal szemben sem túl etikus hozzáállás. Az egyik legfontosabb biztonsági eleme az autónak és nem csak magadat és utasaidat veszélyezteted vele, de a forgalomban részt vevő többi közlekedőt is.
Féltengely belső csukló. Az a fizikája és a nagyjából állandó szöge miatt nem nagyon ropog/pattog, annál inkább csinálja ezt a jelenséget.
Személy szerint többet láttam, aminek ilyenkor a hosszú féltengely belső csuklója adta meg magát, de simán lehet a rövid is, ahogy Lyani mondta.
Lengéscsillapítót pedig vegyél legalább előre 2db újat (Toyota/Kayaba/Tokico), ha a hátsók még jók. Nem eget rengető kiadás, de ez a "használtat a szar helyére, még mindig nem tökéletes" magaddal szemben sem túl etikus hozzáállás. Az egyik legfontosabb biztonsági eleme az autónak és nem csak magadat és utasaidat veszélyezteted vele, de a forgalomban részt vevő többi közlekedőt is.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017 júl. 05, 08:02 pm
- Autód gyártási éve: 2003
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!
Hali,
először is köszönöm a válaszokat. Idő közben megkérdeztem én is mechanikus kollegákat, és nekik is ez volt a tippjük a munkahelyen.
Az eredeti terv am is az volt, hogyha mégis a bontott kerül beépítésre, akkor is előtte bevizsgáltatom, hogy legalább ne full szar legyen. (az eredeti elképzelés az lett volna, hogy 2 alig használt, párban kiszerelt kerül a helyére egy clubtagtól, aki ültetett). A bontott beszerelése a teljesen szar helyére egy vészmegoldás volt (idő hiányában, illetve minimálisan előre mutat). (meg ugye ha már a szart kiszerelték, akkor mind1 volt mit tesznek vissza) A hosszabb távú megoldás vagy az újra csere lesz, vagy a két első teljes felújítása. Motoron, futóművön, féken és gumin nem spórolok pont a biztonsági okok és használhatóság miatt.
Én is a jobb oldli hosszabbra gondolok am, mert akkor az történt amire gondolok (vagy legalább is vmi hasonló):
kiindulási állapot amikor még nem rázott: majdnem 0-ás lengécsillapító, régi váltótartó.
rázás kezdete: gondolom a lengécsillapító tarotta magát a kerék oldalról, és a másik felét rázta be.
Motortartó bak csere: így már a lengéscsillapító lett a gyenge láncszem, sőt, kb a remegéstől lehetett érezni, hogy a lengécsillapító a végét járta, lehet hogy a féltengelytől = az autó nem remegett, de valszeg a kerék minimálisan pattogott.
Jobb lengécsillapító csere: így megint a motortartó lett a gyenge láncszem, ráadásul a lengécsillapító mivel jól működik, így azon a végén szinte semmit nem nyelt el (kevesebbet mint a kiindulási állapotban) = erősebb rázkódás a motor oldalon.
Am a leírtakból a váltóolaj fáj, 15k-val ezelőtt direkt cseréltettem biztos ami biztos alapon (állítólag az elmúlt 100k-ban volt is cserélve).
Kérdésem még:
A belsőnél gondolom a harangot és a görgős keresztet is cserélni kéne (főleg mivel ezt még köszörülni sem nagyon lehet, mint a gomokinetikusnál) a jobb és a baloldal identikus ugye???. (Bárdinál szettbe lehet kapni).
Bár a homokinetikusnál is a golyó a palástba váj mélyedést általában, itt is gondolom a 3 görgő egyike mélyedést csinált magának a harangban. Vagy elképzelhető, hogy csak a görgők csapágya/maga a görgő sérült és a harang nem (elméletben ha valamelyik görgő felületének távolság változik a forgástengelyéhez képest, akkor az már kotyoghat is (pl csapágy golyó törés)) ?. Azért kérdezem, mert amint néztem, teljesen szabályos esetben a harang kiszedéséhez szét kéne szedni a váltót, mert a kis difi fogaskerékbe egy alátét/gyűrű rögzíti. Viszont nagyon sok helyen láttam, hogy egyszerűen "kifeszítik" a difiből a harangot, de hogy ehhez mekkora erő kell, azt nem láttam sehol (tippre nem nagy, mert az a gyűrű csak is a harangot tartja a helyén, semmi mást) illetve a szimering mennyire sérül ettől. Nem mellesleg ha csak a görgőket kell cserélni, ahhoz nem kell váltóolajat sem cserélni, mert ugye a harang bent marad. (nem csak a költséghatékonyság motivál, hanem pusztán az is, hogy ha nem kell egy jól működő alkatrészt cserélni, az munkaórát (főleg azt) és pénzt is spórol)
Előre is köszönöm a segítséget.
először is köszönöm a válaszokat. Idő közben megkérdeztem én is mechanikus kollegákat, és nekik is ez volt a tippjük a munkahelyen.
Az eredeti terv am is az volt, hogyha mégis a bontott kerül beépítésre, akkor is előtte bevizsgáltatom, hogy legalább ne full szar legyen. (az eredeti elképzelés az lett volna, hogy 2 alig használt, párban kiszerelt kerül a helyére egy clubtagtól, aki ültetett). A bontott beszerelése a teljesen szar helyére egy vészmegoldás volt (idő hiányában, illetve minimálisan előre mutat). (meg ugye ha már a szart kiszerelték, akkor mind1 volt mit tesznek vissza) A hosszabb távú megoldás vagy az újra csere lesz, vagy a két első teljes felújítása. Motoron, futóművön, féken és gumin nem spórolok pont a biztonsági okok és használhatóság miatt.
Én is a jobb oldli hosszabbra gondolok am, mert akkor az történt amire gondolok (vagy legalább is vmi hasonló):
kiindulási állapot amikor még nem rázott: majdnem 0-ás lengécsillapító, régi váltótartó.
rázás kezdete: gondolom a lengécsillapító tarotta magát a kerék oldalról, és a másik felét rázta be.
Motortartó bak csere: így már a lengéscsillapító lett a gyenge láncszem, sőt, kb a remegéstől lehetett érezni, hogy a lengécsillapító a végét járta, lehet hogy a féltengelytől = az autó nem remegett, de valszeg a kerék minimálisan pattogott.
Jobb lengécsillapító csere: így megint a motortartó lett a gyenge láncszem, ráadásul a lengécsillapító mivel jól működik, így azon a végén szinte semmit nem nyelt el (kevesebbet mint a kiindulási állapotban) = erősebb rázkódás a motor oldalon.
Am a leírtakból a váltóolaj fáj, 15k-val ezelőtt direkt cseréltettem biztos ami biztos alapon (állítólag az elmúlt 100k-ban volt is cserélve).
Kérdésem még:
A belsőnél gondolom a harangot és a görgős keresztet is cserélni kéne (főleg mivel ezt még köszörülni sem nagyon lehet, mint a gomokinetikusnál) a jobb és a baloldal identikus ugye???. (Bárdinál szettbe lehet kapni).
Bár a homokinetikusnál is a golyó a palástba váj mélyedést általában, itt is gondolom a 3 görgő egyike mélyedést csinált magának a harangban. Vagy elképzelhető, hogy csak a görgők csapágya/maga a görgő sérült és a harang nem (elméletben ha valamelyik görgő felületének távolság változik a forgástengelyéhez képest, akkor az már kotyoghat is (pl csapágy golyó törés)) ?. Azért kérdezem, mert amint néztem, teljesen szabályos esetben a harang kiszedéséhez szét kéne szedni a váltót, mert a kis difi fogaskerékbe egy alátét/gyűrű rögzíti. Viszont nagyon sok helyen láttam, hogy egyszerűen "kifeszítik" a difiből a harangot, de hogy ehhez mekkora erő kell, azt nem láttam sehol (tippre nem nagy, mert az a gyűrű csak is a harangot tartja a helyén, semmi mást) illetve a szimering mennyire sérül ettől. Nem mellesleg ha csak a görgőket kell cserélni, ahhoz nem kell váltóolajat sem cserélni, mert ugye a harang bent marad. (nem csak a költséghatékonyság motivál, hanem pusztán az is, hogy ha nem kell egy jól működő alkatrészt cserélni, az munkaórát (főleg azt) és pénzt is spórol)
Előre is köszönöm a segítséget.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017 júl. 05, 08:02 pm
- Autód gyártási éve: 2003
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!
Ma voltam a TTG-ben. A bal oldali belső csukló a ludas, terhelésre szépet ugrik a féltengely. Köszönöm a válaszokat mégegyszer. Időközben a lentebb fel tett kérdésekre is megkaptam a választ a szervízben.
A kérdés, hogy mire cseréljem. Gyári új, az megfizethetetlen, 100k+HUF/db. Új utángyártottból a Febest-et találtam csak. Ez egy elfogadható márka? (nem az örök lét, vagy a gyárival megegyező teljesítmény elérése a cél (310k km), csak hogy jó legyen stabilan még 70k-90k kmen keresztül)
A kérdés, hogy mire cseréljem. Gyári új, az megfizethetetlen, 100k+HUF/db. Új utángyártottból a Febest-et találtam csak. Ez egy elfogadható márka? (nem az örök lét, vagy a gyárival megegyező teljesítmény elérése a cél (310k km), csak hogy jó legyen stabilan még 70k-90k kmen keresztül)
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Segítség kellene!
AC-nek adsz akksiról áramot, a csövet meg beleirányítod egy kannábaJorn írta:Sziasztok,
E11-ből hogyan tudom leengedni a benzint ?
A totálkáros sedanom tankja több, mint félig van...
Cső ledugása működhet ?
üdv,
Krisztián
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
Tankon van leeresztő csavar...
Vagy diagnosztikai csatiban kis drótocska (FP)
Vagy diagnosztikai csatiban kis drótocska (FP)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Segítség kellene!
Köszönöm, megnézem
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)