xenon
- Cucu
- Visszajáró
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2007 szept. 30, 08:47 pm
- Tartózkodási hely: Babylon ;) XXI.ker. szigetország
xenon
Hi all!
Azt hiszem megér egy topikot a xenon mint téma. Remélem lesz valaki aki tud segíteni mert gutaütést kapok! Vettem egy xenon szettet a kocsiba H4-es olcsó készlet 14000-ft körül volt az ára, de mivel láttam ezt a típust egy G-astrában és meggyőző volt a fényereje, gondoltam jó lesz... hát nem lett az...
első probléma: beszerelés. merthogy ha csak úgy minen extra nélkül rádugom a H4-es csatira a cuccot alapból a halogén indul el (mert nem bi-xenon így a tompított sima halogén) ami fura dolog ám ha refire kapcsoltam kialudt és kész, xenonnnak semmi életjele, gondoltam fasza. (később kiderült: 2 kábelsaru felcserélésével orvosolható) Elmentem egy ismerősőmhöz aki abban a boltban dolgozik ahonnét a motyó van, hosszas kinlódás után beszereltük. A ballast-okat nehéz volt elpakolni, de végülis megoldódott.
második: Kiderült, hogy a saját H4 csatimból nem jön elég nafta a xenonnak, mert ugyan csak 35W a teljesítménye, de a beindításhoz jókora áramot vesz fel. Hurrá! :S 2X pozitív meg egy relé meg 2 jó kis testpont kellett. kipipálva! (gondoltam akkor)
harmadik: és ez a leg durvább az egészben: SZ*RT se látok vele ! a régi halogénem visszasírom! (lehet vissza is teszem ha ez nem oldódik meg pár napon belül) A helyzet az hogy egy csíkban világít csak a lámpám! Előttem egy keresztben futó fénycsík jelenik meg, ami a legmagasabb fényszóróállásban mint egy refi olyan távolba visz, tehát a szembenjövő megvakul anyám meg csuklik... ha refire kapcsolok gyertyafény szinvonalú fény fakad a halogén szálból és a kocsi előtt pár méterre vetül az aszfaltra (ez csak este sötétedés után derült ki, Layosh is látta, szerinte is szánalmas). Ez azért is különös, mert láttam ennek az izzónak a halogén részét dolgozni a legelső próbánál, és hófehér fénye volt, nyilván a xenonhoz képest gyengusz de jelen állapotban másik halogénhez képest is kaka a fényerő. Ha a fényszórómagasságot lejjebb viszem olyan szintre, hogy már nem zavaró, akkor kb 15 méterrel a kocsi előtt van a fénycsík és hogy attól messzebb mi van azt sötétedés után csak emlékezetből toom. Mit tegyek?
Azt hiszem megér egy topikot a xenon mint téma. Remélem lesz valaki aki tud segíteni mert gutaütést kapok! Vettem egy xenon szettet a kocsiba H4-es olcsó készlet 14000-ft körül volt az ára, de mivel láttam ezt a típust egy G-astrában és meggyőző volt a fényereje, gondoltam jó lesz... hát nem lett az...
első probléma: beszerelés. merthogy ha csak úgy minen extra nélkül rádugom a H4-es csatira a cuccot alapból a halogén indul el (mert nem bi-xenon így a tompított sima halogén) ami fura dolog ám ha refire kapcsoltam kialudt és kész, xenonnnak semmi életjele, gondoltam fasza. (később kiderült: 2 kábelsaru felcserélésével orvosolható) Elmentem egy ismerősőmhöz aki abban a boltban dolgozik ahonnét a motyó van, hosszas kinlódás után beszereltük. A ballast-okat nehéz volt elpakolni, de végülis megoldódott.
második: Kiderült, hogy a saját H4 csatimból nem jön elég nafta a xenonnak, mert ugyan csak 35W a teljesítménye, de a beindításhoz jókora áramot vesz fel. Hurrá! :S 2X pozitív meg egy relé meg 2 jó kis testpont kellett. kipipálva! (gondoltam akkor)
harmadik: és ez a leg durvább az egészben: SZ*RT se látok vele ! a régi halogénem visszasírom! (lehet vissza is teszem ha ez nem oldódik meg pár napon belül) A helyzet az hogy egy csíkban világít csak a lámpám! Előttem egy keresztben futó fénycsík jelenik meg, ami a legmagasabb fényszóróállásban mint egy refi olyan távolba visz, tehát a szembenjövő megvakul anyám meg csuklik... ha refire kapcsolok gyertyafény szinvonalú fény fakad a halogén szálból és a kocsi előtt pár méterre vetül az aszfaltra (ez csak este sötétedés után derült ki, Layosh is látta, szerinte is szánalmas). Ez azért is különös, mert láttam ennek az izzónak a halogén részét dolgozni a legelső próbánál, és hófehér fénye volt, nyilván a xenonhoz képest gyengusz de jelen állapotban másik halogénhez képest is kaka a fényerő. Ha a fényszórómagasságot lejjebb viszem olyan szintre, hogy már nem zavaró, akkor kb 15 méterrel a kocsi előtt van a fénycsík és hogy attól messzebb mi van azt sötétedés után csak emlékezetből toom. Mit tegyek?
---===[ Go! Baby Go! ]===---
meg HARDCORE
meg HARDCORE
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szia!
Sajnos megoszlóak a vélemények Xenonnal kapcsolatban. Nem ítélem el, azt már sajnálom, hogy divat lett belőle, de amelyik autónak jól áll, annak jól áll. Jó találmány és lehet hasznos is, ha!!!:
- Gyári
- Vagy ha egy normál minőségű és fényerejű van vásárolva és aza dott lámpatestbe való
hogy miért is írtam: Felőlem beszélhetünk most Xenonról, vagy Tescos Xenon utánzatról, vagy gázzal töltöt izzóról vagy csak 200W-os kékre színezett búrásról...
A lényeg, hogy minden lámpatestet úgy terveztek, hogy egy adott fókuszpontja legyen. Ha előrébb vagy hátrébb van a fényforrás, akkor bukó az egész.
Képzeljétek el a foncsort, mint mondjuk egy félbe vágott ping-pong labdát. (persze lehet téglalap, vagy amorf formájú, d eugye tudjuk, hogy a tökéletes lámpa forma a köralak! Igen a jó öreg trabó )
Nos a fél labdát belülről kiragasztjátok alufóliával. Kész a foncsor. ha az alufólia tükör lenne, még kísérletezni is lehetne vele akár. Nos belógattok elé közép tájban egy erős izzót, ledet. Ha sötét szobában vagytok talán látszik is. Ahogy helyezitek előrébb távolabb a fényforrást a foncsortól. (Persze itt mm-ekről beszélek, látszik, hogy a visszaverődő fény a foncsorra, majd onnan a távolba verődően közelre világít, majd messzebbre, majd jobban szórja, majd élesebb stb. Tehát a fókuszpont iszonyat fontos! Azt akarom mondani, hogy az ok, hogy leutánozzák a H1,2,3,4-es aljzatokat, de a fény forrásnak uolyan távolságban kell lennie a foglalattól, mint a gyári izzónak. Így fogja ugyanazt a hatást elérni, mint egy normál izzó.
A fent említett dolog miatt emlegetem én is sokszor az utólagosan beszerelt Xenon, vagy nagyobb fényerejű sima izzókkal felszerelt autók tulajainak Édesanyját, amikor épp szembe jönnek, vagy követnek jó darabon. Emiatt nem látnak ők szart se és emiatt viszik ki a szemeinket.
Persze több dolog is okozhatja a más fényhatást, de szerintem nagy részben ezek. Temrészetesen, van, hogy pont el van találva, lásd pl Szabi. Kicsit zavaró volt, amikor mögöttem jött, de csak 1-2 szögben. Tehát az övé viszonylag jó helyen van. Na meg gondolom ez szándékos is. Gondoljatok bele, hogyha egy Lexus jön mögöttetek gyári Xenonnal. Kevésbé vakít, mint egy utólagos.
Sajnos ez a helyzet Birka! Ne érts félre nem bántani akartalak, csak le akartam írni. Sőt örülök, hogy próbálsz tenni ellene és nem csak azért raktál bele xenont, mert mindenkinek az van, hanem vártál tőle jobb fényerőt! Sajnálom, hogy így sikerült.
Nézd meg a régi és az új Xenon fényforrás távolságát és szögét a foglalattól. Ha az van amiről beszélek és nem mondassz le róla, akkor barkácsolhatsz, hogy a fókuszpont egyezzen.
Az, hogy a fényerő is harmat... Az gondolom sajnos az olcsóság miatt van. Bár ha próbán jól működött, akkor nem értem.
Hülyeségeket írtam, ne haragudjatok. Nem nektek szólt, inkább más kluboknak és más autósoknak, csak néha nagyon tud zavarni
Sajnos megoszlóak a vélemények Xenonnal kapcsolatban. Nem ítélem el, azt már sajnálom, hogy divat lett belőle, de amelyik autónak jól áll, annak jól áll. Jó találmány és lehet hasznos is, ha!!!:
- Gyári
- Vagy ha egy normál minőségű és fényerejű van vásárolva és aza dott lámpatestbe való
hogy miért is írtam: Felőlem beszélhetünk most Xenonról, vagy Tescos Xenon utánzatról, vagy gázzal töltöt izzóról vagy csak 200W-os kékre színezett búrásról...
A lényeg, hogy minden lámpatestet úgy terveztek, hogy egy adott fókuszpontja legyen. Ha előrébb vagy hátrébb van a fényforrás, akkor bukó az egész.
Képzeljétek el a foncsort, mint mondjuk egy félbe vágott ping-pong labdát. (persze lehet téglalap, vagy amorf formájú, d eugye tudjuk, hogy a tökéletes lámpa forma a köralak! Igen a jó öreg trabó )
Nos a fél labdát belülről kiragasztjátok alufóliával. Kész a foncsor. ha az alufólia tükör lenne, még kísérletezni is lehetne vele akár. Nos belógattok elé közép tájban egy erős izzót, ledet. Ha sötét szobában vagytok talán látszik is. Ahogy helyezitek előrébb távolabb a fényforrást a foncsortól. (Persze itt mm-ekről beszélek, látszik, hogy a visszaverődő fény a foncsorra, majd onnan a távolba verődően közelre világít, majd messzebbre, majd jobban szórja, majd élesebb stb. Tehát a fókuszpont iszonyat fontos! Azt akarom mondani, hogy az ok, hogy leutánozzák a H1,2,3,4-es aljzatokat, de a fény forrásnak uolyan távolságban kell lennie a foglalattól, mint a gyári izzónak. Így fogja ugyanazt a hatást elérni, mint egy normál izzó.
A fent említett dolog miatt emlegetem én is sokszor az utólagosan beszerelt Xenon, vagy nagyobb fényerejű sima izzókkal felszerelt autók tulajainak Édesanyját, amikor épp szembe jönnek, vagy követnek jó darabon. Emiatt nem látnak ők szart se és emiatt viszik ki a szemeinket.
Persze több dolog is okozhatja a más fényhatást, de szerintem nagy részben ezek. Temrészetesen, van, hogy pont el van találva, lásd pl Szabi. Kicsit zavaró volt, amikor mögöttem jött, de csak 1-2 szögben. Tehát az övé viszonylag jó helyen van. Na meg gondolom ez szándékos is. Gondoljatok bele, hogyha egy Lexus jön mögöttetek gyári Xenonnal. Kevésbé vakít, mint egy utólagos.
Sajnos ez a helyzet Birka! Ne érts félre nem bántani akartalak, csak le akartam írni. Sőt örülök, hogy próbálsz tenni ellene és nem csak azért raktál bele xenont, mert mindenkinek az van, hanem vártál tőle jobb fényerőt! Sajnálom, hogy így sikerült.
Nézd meg a régi és az új Xenon fényforrás távolságát és szögét a foglalattól. Ha az van amiről beszélek és nem mondassz le róla, akkor barkácsolhatsz, hogy a fókuszpont egyezzen.
Az, hogy a fényerő is harmat... Az gondolom sajnos az olcsóság miatt van. Bár ha próbán jól működött, akkor nem értem.
Hülyeségeket írtam, ne haragudjatok. Nem nektek szólt, inkább más kluboknak és más autósoknak, csak néha nagyon tud zavarni
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Birka
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Pacsker!
Szeretném leszögezni, hogy igen: nem azért vettem a xenont, hogy villoghassak a kerületi boyracerek előtt, hanem mert a gyári fényforrása a kocsinak elég gyalázatos volt. Nekem nincs annyi negatív tapasztalatom, mint Cucu kollegának (hála a jó égnek), de én is tapasztalom amit fejtegettél a gyújtópontról, erre még nem gondoltam, mint hibaforrásra, de megéri elgondolkozni rajta.
Én is azt tapasztalom, hogy a legalacsonyabb állásban járok városban, mert akkor talán nem vakítok, cserébe nem is látok csak a kocsi elé pár méterrel(de azt nagyon). Mivel városban használom leginkább, ez annyira nem érdekel. Ha meg kitévedek az országútra, belülről állítgatom, attól függően jönnek-e vagy mi van.
Viszont rohadt jó fénye van ha köztes állapotba állítom, szinte nappali fehér fény. Igen fehéret akartam, nem akartam kéket mert az olyan snassz.
Cucu!
Nem értem ezt a nafta dolgot. Hogyhogy nem megy oda elég áram? Nekem semmit nem kellett bűvölni, rádug, elektronika elhelyez oszt jóvan. Lehet valami márkátlan cuccot vettél, nem? Ez magyarázná a gagyi fényerőt is. Sajna nem tudok ötlettel szolgálni, ha megoldódik a vakítás-látható útszakasz kombó, ígérem írok...
Szeretném leszögezni, hogy igen: nem azért vettem a xenont, hogy villoghassak a kerületi boyracerek előtt, hanem mert a gyári fényforrása a kocsinak elég gyalázatos volt. Nekem nincs annyi negatív tapasztalatom, mint Cucu kollegának (hála a jó égnek), de én is tapasztalom amit fejtegettél a gyújtópontról, erre még nem gondoltam, mint hibaforrásra, de megéri elgondolkozni rajta.
Én is azt tapasztalom, hogy a legalacsonyabb állásban járok városban, mert akkor talán nem vakítok, cserébe nem is látok csak a kocsi elé pár méterrel(de azt nagyon). Mivel városban használom leginkább, ez annyira nem érdekel. Ha meg kitévedek az országútra, belülről állítgatom, attól függően jönnek-e vagy mi van.
Viszont rohadt jó fénye van ha köztes állapotba állítom, szinte nappali fehér fény. Igen fehéret akartam, nem akartam kéket mert az olyan snassz.
Cucu!
Nem értem ezt a nafta dolgot. Hogyhogy nem megy oda elég áram? Nekem semmit nem kellett bűvölni, rádug, elektronika elhelyez oszt jóvan. Lehet valami márkátlan cuccot vettél, nem? Ez magyarázná a gagyi fényerőt is. Sajna nem tudok ötlettel szolgálni, ha megoldódik a vakítás-látható útszakasz kombó, ígérem írok...
Én kb. 1évig szereltem be xenonszetteket. Sok fajtát kipróbáltam de mind ugyanaz volt csak a csomagolás tért el egymástól.
Először jó üzletnek tünt, de amikor ötből kettőt garanciába cserélgetnem kellett, már nem is tetszett annyira a dolog.
Másrészt igen kellemetlen volt amikor este későn telefonáltak hogy baj van mert nincsen valamelyik oldalon világítás, az végképp kellemetlen volt.
Hol a trafóval, hol az ízzóval volt gond.
Volt olyan is hogy zárlatos trafó miatt mindkét lámpa elment pihenni.
Namost, ti hozzáfognátok az út szélén visszafaragni a régi ízzót, de ezt egy gyógyszerész vagy egy könyvelő, aki azt sem tudja hogyan kell kinyitni a motorháztetőt......
Kényes szituációk!!!
Következő.
Sok esetben rádiófrekvenciás zavarokat csináltak ami egy CAN-BUS-os kocsinál nem túl előnyős.
Elég sokan belefáradtak ebbe rajtam kívül is.
Amikor már a negyedik szettet vettem vissza mert úgy döntött a kuncsaft hogy mégsem annyira jó ez akkor elgondolkodtam rajta hogy kell ez nekem?
Az én autómban sosem volt (max a hátsó ülésen,dobozban), de nem is lessz.
Persze vannak ellenpéldák is de szerintem ez a kevesebb.
Bocsi hogy egy kicsit hosszúra fogtam de nekem ez a véleményem, szerelői szemmel.
Senkit nem szeretnék megbántani, mert vannak jó cuccok is csak ritka.
Tehát vagy gyári xenon, vagy gyári ízzószálas lámpa.
Először jó üzletnek tünt, de amikor ötből kettőt garanciába cserélgetnem kellett, már nem is tetszett annyira a dolog.
Másrészt igen kellemetlen volt amikor este későn telefonáltak hogy baj van mert nincsen valamelyik oldalon világítás, az végképp kellemetlen volt.
Hol a trafóval, hol az ízzóval volt gond.
Volt olyan is hogy zárlatos trafó miatt mindkét lámpa elment pihenni.
Namost, ti hozzáfognátok az út szélén visszafaragni a régi ízzót, de ezt egy gyógyszerész vagy egy könyvelő, aki azt sem tudja hogyan kell kinyitni a motorháztetőt......
Kényes szituációk!!!
Következő.
Sok esetben rádiófrekvenciás zavarokat csináltak ami egy CAN-BUS-os kocsinál nem túl előnyős.
Elég sokan belefáradtak ebbe rajtam kívül is.
Amikor már a negyedik szettet vettem vissza mert úgy döntött a kuncsaft hogy mégsem annyira jó ez akkor elgondolkodtam rajta hogy kell ez nekem?
Az én autómban sosem volt (max a hátsó ülésen,dobozban), de nem is lessz.
Persze vannak ellenpéldák is de szerintem ez a kevesebb.
Bocsi hogy egy kicsit hosszúra fogtam de nekem ez a véleményem, szerelői szemmel.
Senkit nem szeretnék megbántani, mert vannak jó cuccok is csak ritka.
Tehát vagy gyári xenon, vagy gyári ízzószálas lámpa.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- Biagio
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
Eleinte mikor bejöttek ezek az univerzális xenon szettek én is kacsingattam feléjük, de mostanra már nem igen hajlok a dolog felé.
Mint már többen elmondták elöttem, hogy egyrész a régebbi fényszoró foncsorát tönkre teheti.
Kettő nem minden típusba tudod úgy beszerelni, hogy az autómata, manuális állítás tudjad használni, ennek köszönhetően a holdat világítja, így ergo a szemedbe is és elég dühitő.
Én úgy gondolom, hogy sose lesz, mert a sok negatív tapasztalat, és amiket hallok róla nem igen jön már be.
Csak, ha gyári! (arra még várhatok egy kicsit)
Cucu szerintem kérj tanácsot Szabbertől, mert neki is van, de nem nagyon akarlak elkeseríteni, ha nem bi-xenon akkor csak a polcod dísze lehet.
Mint már többen elmondták elöttem, hogy egyrész a régebbi fényszoró foncsorát tönkre teheti.
Kettő nem minden típusba tudod úgy beszerelni, hogy az autómata, manuális állítás tudjad használni, ennek köszönhetően a holdat világítja, így ergo a szemedbe is és elég dühitő.
Én úgy gondolom, hogy sose lesz, mert a sok negatív tapasztalat, és amiket hallok róla nem igen jön már be.
Csak, ha gyári! (arra még várhatok egy kicsit)
Cucu szerintem kérj tanácsot Szabbertől, mert neki is van, de nem nagyon akarlak elkeseríteni, ha nem bi-xenon akkor csak a polcod dísze lehet.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem
No injektor No ABS No Computer No problem
- Cucu
- Visszajáró
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2007 szept. 30, 08:47 pm
- Tartózkodási hely: Babylon ;) XXI.ker. szigetország
Kösz! Lehet felkeresem Szabbert ezügyben! a bi xenonról meg annyit hogy eleinte az akartam csak lebeszéltek róla, én meg hülye hagytam magam.Biagio írta:Cucu szerintem kérj tanácsot Szabbertől, mert neki is van, de nem nagyon akarlak elkeseríteni, ha nem bi-xenon akkor csak a polcod dísze lehet.
Matyi! Nem az a baj hogy a xenon halovány, olyan fénye van! iszonyat! A halogén szál nem megy rendesen. Halkan hozzá teszem hogy a legalsó fényszóró pozícióban használom a cuccot, hogy ne vakítson el senkit. Én is utálom az olyan parasztokat akik brahiból kiégetik más retináját.
Köszi mindenkinek a válaszokat! Egy műszeres fényszóróbeállítást még megjátszok aztán ha nem jó, akkor megy vissza a halogén.
u.i.: nekem sem a jaszkarizásra kellett a xenon, hanem mert vak vagyok mint a denevér és itt vidéken bizony nincs mindenhol olyan fasza közvilágítás mint pesten, sőt sok helyen semmilyen sincs. Sokat járok országúton (ahol nincs megvilágítás) és jön a tél, későn pirkad korán alkonyul gondoltam hasznos kis szerkezet... lehet ráb*sztam ezzel
---===[ Go! Baby Go! ]===---
meg HARDCORE
meg HARDCORE
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Először is óriási bocsi!
Már megint a tudatalattim. Nemigaz. Az elején amikor elolvastam a kommented Cucu, tudtam, hogy rólad van szó, de mire oda jutottam, hogy válaszoljak, már Birkának címeztem. Zöld E11 Sedan... Nehari srácok. Tehát mindent amit írtam neked szólt Cucu.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy azt se tudtam, hogy Birka neked van xenonod. Azthiszem probléma megoldva. Találkozzatok és minden bekötést pozíciót össze tudtok hasonlítani. Még a fényerőt is.
Elgondolkodtam. Tényleg ennyire rossz lenne a Békának a fonycsor kialakítása gyári izzóval? Tényleg nem láttok este? Fura.
Mikor E8-am után E9-be ültem boldog és üde voltam. Feltűnő volt, annak ellenére, hogy (téglatest fonycsoros és köztudottan a kör foncsor az etalon), hogy országúton tompítottal vagy 30-al többel tudtam menni, amit még biztonságosnak éreztem. Sokkal fehérebbnek tűnt a fénye (gondolom ez izzó, de sose veszek színezettet), távolabb világított és a távoli részeket is még jó erősen beszórta, anélkül, hogy a szembejövőket vakítanám. konkrétan arra gondolok, hogyha jöttek szembe, vagy nem volt lehetőségem refit kapcsolni, a vak sötét útszakaszokon is bátran vállalom be a 100-110-et. azt még nagyjából biztonságosnak érzem tompítottal is (persze 50nél is történhet őskáosz), ellenben az E8-al, aminél már 80 fölött úgy éreztem, nem kéne erőltetni (olyankor mindig igényeltem a refit, E9-nél meg ha nem is jön szembe senki, van hogy el is felejtem felkapcsolni).
Xenon szerintem nekem sem lesz a sajátomban. Nem vagyok Xenon ellenes (hangsúlyozom, ha minőségi darab, vagy gyárilag úgy jött ki aza utó), de úgy gondolom az én kasztnim még öreg hozzá. Egyszerűen nem illene a lámpáiba. Minden izzós, a helyzetjelző a hátsó lámpák. Nem illik bele. (persze lehet úgy, mint Szabber, na ő a helyzetjelzőket is lecserélte hasonló színvilágra, mint a xenon).
Ellenben láttam Anzsiét már párszor. Igaz nem keressük egymás társaságát, de az utcán néha meglátom. Ő rakott bele. Annyira nem tré, sőt kifejezetten nem csúnya. Bár ahogy néztem ő valami drágább kategóriást rakott bele, de valahogy én mégsem vonzódok afelé, hogy az enyémet is módosítsam. Jól világít, fehéres a fénye, jól eltalálták a foncsort. Divatból, meg tényleg fölösleges.
Na pl arra kíváncsi lennék, hogy Anzsinál a kifejezetten jó E9 gyári izzós lámpák hatásfokát javította, vagy rontotta a Xenon beszerelés....
Örülök, hogy megnyílt a topic!
Már megint a tudatalattim. Nemigaz. Az elején amikor elolvastam a kommented Cucu, tudtam, hogy rólad van szó, de mire oda jutottam, hogy válaszoljak, már Birkának címeztem. Zöld E11 Sedan... Nehari srácok. Tehát mindent amit írtam neked szólt Cucu.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy azt se tudtam, hogy Birka neked van xenonod. Azthiszem probléma megoldva. Találkozzatok és minden bekötést pozíciót össze tudtok hasonlítani. Még a fényerőt is.
Elgondolkodtam. Tényleg ennyire rossz lenne a Békának a fonycsor kialakítása gyári izzóval? Tényleg nem láttok este? Fura.
Mikor E8-am után E9-be ültem boldog és üde voltam. Feltűnő volt, annak ellenére, hogy (téglatest fonycsoros és köztudottan a kör foncsor az etalon), hogy országúton tompítottal vagy 30-al többel tudtam menni, amit még biztonságosnak éreztem. Sokkal fehérebbnek tűnt a fénye (gondolom ez izzó, de sose veszek színezettet), távolabb világított és a távoli részeket is még jó erősen beszórta, anélkül, hogy a szembejövőket vakítanám. konkrétan arra gondolok, hogyha jöttek szembe, vagy nem volt lehetőségem refit kapcsolni, a vak sötét útszakaszokon is bátran vállalom be a 100-110-et. azt még nagyjából biztonságosnak érzem tompítottal is (persze 50nél is történhet őskáosz), ellenben az E8-al, aminél már 80 fölött úgy éreztem, nem kéne erőltetni (olyankor mindig igényeltem a refit, E9-nél meg ha nem is jön szembe senki, van hogy el is felejtem felkapcsolni).
Xenon szerintem nekem sem lesz a sajátomban. Nem vagyok Xenon ellenes (hangsúlyozom, ha minőségi darab, vagy gyárilag úgy jött ki aza utó), de úgy gondolom az én kasztnim még öreg hozzá. Egyszerűen nem illene a lámpáiba. Minden izzós, a helyzetjelző a hátsó lámpák. Nem illik bele. (persze lehet úgy, mint Szabber, na ő a helyzetjelzőket is lecserélte hasonló színvilágra, mint a xenon).
Ellenben láttam Anzsiét már párszor. Igaz nem keressük egymás társaságát, de az utcán néha meglátom. Ő rakott bele. Annyira nem tré, sőt kifejezetten nem csúnya. Bár ahogy néztem ő valami drágább kategóriást rakott bele, de valahogy én mégsem vonzódok afelé, hogy az enyémet is módosítsam. Jól világít, fehéres a fénye, jól eltalálták a foncsort. Divatból, meg tényleg fölösleges.
Na pl arra kíváncsi lennék, hogy Anzsinál a kifejezetten jó E9 gyári izzós lámpák hatásfokát javította, vagy rontotta a Xenon beszerelés....
Örülök, hogy megnyílt a topic!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Cucu
- Visszajáró
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2007 szept. 30, 08:47 pm
- Tartózkodási hely: Babylon ;) XXI.ker. szigetország
Matyi! Neeeemmm... valamit elírtam, vagy nem egyértelműen fogalmaztam vagy nemtoom, de jó volt a fényszóróm a sima H4-es izzókkal. A tompított is jó volt, a refi meg király (főleg hogy 2007 őszén 2 vadiúj komplett lámpatest lett beépítve), csak hülye fejemmel gondoltam hogy ha lehet mégjobb 14 ezerért akkor go! ...és itt baxtam el, telhetetlen voltam és lehet megfizettem érte, szó szerint ha már ennyi pénz benne van (12k készlet+5k beszerelés+~3k útiköltség) remélem jó lesz, még nem adtam fel, bár kezdek komolyan elkeseredniPacsker írta:Elgondolkodtam. Tényleg ennyire rossz lenne a Békának a fonycsor kialakítása gyári izzóval? Tényleg nem láttok este? Fura.
...ja és Toytib "Bocsi hogy egy kicsit hosszúra fogtam de nekem ez a véleményem, szerelői szemmel. " ne hülyéskedj! nekem fontos a véleményed! iszom szavaid!
---===[ Go! Baby Go! ]===---
meg HARDCORE
meg HARDCORE
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Hallgassatok, az ÉSZ szól hozzátok!!!Pacsker írta: Temrészetesen, van, hogy pont el van találva, lásd pl Szabi. Kicsit zavaró volt, amikor mögöttem jött, de csak 1-2 szögben. Tehát az övé viszonylag jó helyen van. Na meg gondolom ez szándékos is.
avagy: a lúzer újpesti csirke
Pacsker!!!
"viszonylag jó helyen van"
TÖKÉLETES A FÉNYSZÓRÓM BEÁLLÍTÁSA!!!
...ugye nem gondolod, hogy ez a véletlen műve???
Nekem egy 17e forintos (dealer nettó ) bi szett van az autómban, természetesen több szettből válogattam össze az "izzókat" a tökéletes színhőmérséklet eléréséhez!!! Maximálisan meg vagyok elégedve vele... A beszerelést igyekeztem igényesen megoldani.
Gyári, új fényszórók vannak a gépben, a "letörés" is tökéletes! A fényszórómagasság-állító 2-es állásában világít az előírásoknak megfelelően. 0 állásban a szembejővőnek kiég a retinája, de az az ő baja... Csak pályán és autóúton használom a 0 állást...
Azért lehet zavaró, mert sokkal nagyobb megvilágítást hoz létre, mint a hagyományos halogén izzó.
A villamos hálózat csak egy pici átalakítást igényelt az E10-nél.
Nekem ezzel a márkával pozitív tapasztalataim vannak, de láttam én is sok gyenge minőségű szettet, ahogy ToyTib is írta!
Szabber
A hozzászólást 8 alkalommal szerkesztették, utoljára szullosz 2008 okt. 16, 11:44 pm-kor.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Gondoltam, hogy nem csak úgy beleejtetted! Ez már mondom a helyzetjelző hozzá simításában is árulkodott!
A tied igényes és szép, de ezt már említettem! Kedves "Dealer nettó" És még mi nem mondjuk, hogy....
Ja igen Bi-xenonnal kapcsolatban. Pl az kifejezetten tetszik, amikor refiznek és úgy határozottan ki-bekapcsol. Nincs felhevülési és kihülési idő, mint az izzóknál. Szerinted miért villogtam Szabber, amikor mentünk a mecibe? Jobb bal jobb index? Hát hogy visszavillogj Király volt!!!
A tied igényes és szép, de ezt már említettem! Kedves "Dealer nettó" És még mi nem mondjuk, hogy....
Ja igen Bi-xenonnal kapcsolatban. Pl az kifejezetten tetszik, amikor refiznek és úgy határozottan ki-bekapcsol. Nincs felhevülési és kihülési idő, mint az izzóknál. Szerinted miért villogtam Szabber, amikor mentünk a mecibe? Jobb bal jobb index? Hát hogy visszavillogj Király volt!!!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Totya
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 630
- Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
- Tartózkodási hely: keszthely
Nekem philips trafos velocity Bixenonomk van. Én ki..szottul meg vok elégedve vele. miután beszereltem beállítottam a fényszórókat, majd megvártam míg beesteledett:D hát mit ne mondjak a gyári világításom lószar se hozzá képest! a refi meg überkirály neme eddig még 1 autós sem villogtatott, és sokakakat megkérdeztem és azt mondták h nem vakít. jah 35 w os 6000K-s
a régi bixenonom valami gagyi volt az semmit sem ért
a régi bixenonom valami gagyi volt az semmit sem ért
- Birka
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Amikor vételeztem a cenyont, akcióban volt 20E HUF, nekem nem értem meg a bi felára. Amúgy is minek? Mármint értem én, hogy jó a távfény xenonosan, de ki használná ha feltekerve a fényszóróállítót, jobb mint bármely távolsági?
Nem annyira világos ez a bi-mizéria.
Amúgy a haverral együtt vettük, sőt egy napon tettük be, és az övén már volt egy elektronika csere. 10000-ért. Érdemes tehát úgy rakni, hogy ne ázzon be a cucc. Bár az enyémet is érheti víz, ha nagyon akarja.
Nem annyira világos ez a bi-mizéria.
Amúgy a haverral együtt vettük, sőt egy napon tettük be, és az övén már volt egy elektronika csere. 10000-ért. Érdemes tehát úgy rakni, hogy ne ázzon be a cucc. Bár az enyémet is érheti víz, ha nagyon akarja.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Birka 2008 okt. 17, 01:19 am-kor.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Látom ám Totya, hogy csak egy mécses ég a lámpatesteidben, csak hosszú záridővel csináltad.
Ilyet midnenki tuuuud
Viccet félretéve, mennyi votl ez a szett? Mi a különbség a gagyihoz képest? Biztos érdekli a többieket.
Ilyet midnenki tuuuud
Viccet félretéve, mennyi votl ez a szett? Mi a különbség a gagyihoz képest? Biztos érdekli a többieket.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)