Beltér... Extra vagy fapad? Bõr vagy kárpit?..

Autóink karosszériájának és beletrének szebbé tétele és ezek állagmegőrzése. Tippek, trükkök, tapasztalatok
Vendég
Beltér... Extra vagy fapad? Bõr vagy kárpit?..

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2007 dec. 05, 04:02 pm

Kezd?dött a történet kiskoromban a bicikliknél.

Els? monti :) Raktam rá csomagtartót, hipersárvéd?ket, dupla kulacstartót, lámpák tömkelegét (volt olyan is ami dinamós menetközben, elemes parkolásnál :wink: ) 2 kitámasztó, meg minden más....
A vége mi lett. Igazi kis túlél? gépezet, mentem is biciklis táborokba, na meg 200 kiló.
Következ? bringa, figyeltem a színére, szép kék sárga összeállítás, és csak a legfontosabbak, pici villogók, teló, duplafalú felni, jó nyereg.
Mi lett? Jó megjelenés? könny? km zabáló.

Most itt az autóm, valamiben egyezik valamiben nem.
E9 liftback. Mivel értékelem, hogy ennyi id?sen hogy lehetett benne ennyi extra, a mai autókat veri (új astrába talán nincs is olyan felszereltség, ami hátul is elektronyos ablakos) ezért szeretnék benne mindent belerakni, hogy legyen ez a full full verzió. Ezért van amit írtam az imént a faták típusok megfelel? topicjába, hogy gti felszereltség telejesen. (m?szerfal, ülések, kormány, váltó, 4 el ablak, szervó, kpi zár, el tükrök, plüss kárpit, ....) meg ugye ami tervbe a hááááát((( klíma))) de leginkább a tempomat, a fokozatmentes ablaktörl?, hátsó lábf?tés, gyári pohártartó...
Persze nem cigányosan megcsinálva, hanem hogy sportos legyen és jó legyen benne utazni. Hát miért másért, minthogy ülönleges, egyedi legyen, na meg komfortos!

Na de nemtudom melyik nekem a fontosabb. Hogy így megcsináljam, vagy full fapad. Mert pl nagy kedvenceim, Celica XX, Celica A60, Celica Supra, vagy TE71 Corolla, KE25 Coupe, KE35 Coupe, na meg a régi típusukat se tudom hátsókerekes király ritkaság Corollák, esetleg AE86, vagy a legf?bb álmom MA70-es Supra(bár az kilóg a sorból).
Ha megkaparintanék egyet, akkor ott legyen jó a motor a kasztni a futóm? és a fékek. Aztán szevasz. Gyönyör? gyári beltér és kültér, de ennyi.
Ott pont az lenne a király, hogy minél nehezebben tekerjem az ablakot, meg a szervó nélküli kormányon érezzem az út minden ráncigálását, hogy még netán az óra is analóg legyen.... Na meg uyge a keret nélküli ajtók... :oops: nembííííírom :shock: :shock: :oops:

Tehát szerintem ez autó függ?! Vagyis talán évjárat függ?

(Supra azért kivétel, mert már van benne tempomat, klíma, ABS, el ablakok, meg minden fityfene)

Ja igen és ha beltér akkor inkább plüss kárpit, minthogy b?r. Az melegbb érzést nyújt, jobb tapintású, nem izzad be. Szép színbe meg lehet annyira elegáns, mint egy b?r.

Ti hogy vagytok vele???

Totya? pl festegetjük a belteret is? na kíváncsi vagyok.

Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely
Re: Beltér... Extra vagy fapad? Bőr vagy kárpit?..

Hozzászólás Szerző: Totya » 2007 dec. 05, 08:23 pm

Kép
Kép

Avatar
konásandrás
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007 szept. 28, 12:02 pm
Tartózkodási hely: Tapolca
Kapcsolat:
Re: Beltér... Extra vagy fapad? Bőr vagy kárpit?..

Hozzászólás Szerző: konásandrás » 2007 dec. 05, 08:36 pm

most azt az életemet élem, amikor az egyszerűség, a letisztultság, legkevésbé feltűnő színek jellemeznek.
kocsiról is leszedtem a jeleket, még a hűtőrácsot kell jelteleníteni (az kicsit macerásabb lesz, szerintem újat kell szerválni, gyártmányolni).
mivel nem az enyém a kocsi, ami változás van rajta, jó lenne, ha egy esetleges eladáskor vissza tudnám állítani szinte a gyári állapotot...

belső kárpitot kéne majd cserélni, eltüntetve az ajtózár gombját, másik karfát tenni, hogy bele lehessen ültetni az elektromos ablak gombját stb...

lökhárítók színre fújva, elsimítva ...

majd később, ha ez a kib####tt bicaj és a versenyzés nem viszi el a pénzem :)

kéretik figyelni rá..... köszi ZK
E11 facelift

Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely
Re: Beltér... Extra vagy fapad? Bőr vagy kárpit?..

Hozzászólás Szerző: Totya » 2007 dec. 05, 08:53 pm

Naná h festegetjük a belteret:) most már nem így néz ki:) a sárga maradt,de a váltógombomon a piros bőrt is citromsárgára cseréltem. az ajtókba bekerültek a 16,5 ös koaxok és most fejegységet vadászok,mivel azt ellopták:( Mint említetted Matyi a bőrrel vannak gázok :)
nyáron a recarókba belesült a seggem,most meg befagy a pi..ám:)
A beltércsinosítgatás köv fázisa nálam: mivel az autó kilsejét igyekeztem JDM stílusura építeni majdnem gyári kaszni lökösök stb minimális átalakítással és 1 ből 1 feltüné,de mindennap használható gépet kaptam....
A belső : a következő elgondolásom volt-van.Mivel a kocsim teteje fekete ,az alja sárga ezért a beltérben is követni akarom ezt a 2 színt,csak épp fordítva A,B.C oszlopon lévű műanyagokat ,selyemfényű sárgára,az alatta lévő részeket pedig selyem feketére fényezném,beleértve a kárpitokat az ajtón műszerfal stb.ezért lenne jó ah megtudnám venni lali volt gt-i jét mert abból lenne elég sok minden amit tudnék hasznosítani.
Mivel középiskola alatt és a nyári szünetekben a Helyi tuningboltban dolgoztam + tanultam dolgozni műgyantás dolgokkal mint az üvegszáll és a karbon,ezért a mostani hangszóró paneleme az ajtókárpiton lecserélném 1 karbonból készült dupla 16,5 ös szettet befogadó panelre és a kárpiton lévő szövetes részt is karbonra cserélném,a többi kapna 1 réteg közepes vastagságű üvegszáll réteget h lehessen fényezni és ennyi.
Az üléseken a bőr átkárpitoztatnám feketére sárga középrésszel valami szép velúr v alcantara kárpittal és azt a hátsó üléssoron is megcsinálltatnám.
A kalapartóm már készülőben vana közepén 1 nagy toyota logo lesz alatta plexivel és 1 sárga neonnal, ami a leendő hengcucc beépítés világítását is megadná:) A lábtérbe kazánlemezt szabnék ami már régi álmom:) Jah és a kormányom küllőit már felpolíroztam ,asszem lalinak + mutattam msn en:) reöviden ennyi :wink:
Kép

Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely
Re: Beltér... Extra vagy fapad? Bőr vagy kárpit?..

Hozzászólás Szerző: Totya » 2007 dec. 19, 09:20 pm

senkinek semmi újabb ötlete :cry:
Kép

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker
Re: Beltér... Extra vagy fapad? Bőr vagy kárpit?..

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 dec. 20, 09:33 am

Totya írta:senkinek semmi újabb ötlete :cry:
TOTY MOTY???? Alulra neonok? Ledesítés? Továbbá monitort a fejtámlákba :lol:

Amúgy én amit csinálnék motorháztető belső felének a fóliázása. Tudod tükörfóliával :) De ezt komolyan, mert az nagyon igényessé tudja tenni a gépet.

Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz » 2007 dec. 20, 02:28 pm

Részemről a szolíd finomítgatás a nyerő. Tekintettel arra, hogy az autóm nemcsak használati eszköz, hanem az egyetlen olyan vagyontárgyam, amit bármikor pénzzé tudok tenni, nem akarom nagyon eldizájnolni, mert a piacképessége csökken/het/.

Éppen ebből kiindulva a beltér teljesen gyárinak látszik. viszont az összes kárpitelem alatt ott van a zajcsillapítás, a kilincsek keretében van 1-1 db pici fehér LED, ami a helyzetjelzővel kapcsolódik (like Skoda Superb), van benne egy diszkrét állandó beltérvilágítás hogy a koromsötétben is a tárgyak körvonala sejthető legyen (like Superb), a többi meg olyan extra, ami már értéknövelő: (2X villanyablak, kp zár + távirányító, 2x ülésfűtés elöl, NOKIA kihangosító szett /HFU-2/, a szolíd HiFi) és hogy az állaga ne romoljon, azon a hétvégi terápiás kezelésem segít: 4-5 óra pucova, de fullosan.

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 dec. 21, 01:25 pm

Még nem ültem Superbbe, de abba ilyen sok figyelmesség van?

A kilincses ötlet talán nem is annyira baromság. Főleg ha rákötöd a roasztóra és ha megnyomod a nyitást, kigyulladnak, hogy hamarabb megtaláld korom sötétben is. Én sokszor keresem, mivel a házunk előtt semmi közvilágítás nincs.

Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz » 2007 dec. 24, 04:22 pm

Bezony, a Superbben sok ilyen apróság van, pl. a szellőzőrostélyok nyitó-csukó görgője is zölden világít. Amúgy egy lom, a céges autónk volt ilyen, egy 2.6 V6 TDI Tiptronic, de nem szerettem. A lomha Corimban sokkal jobban éreztem magam, a Superb üléseiben meg elfáradtam, a vádlimat nyomta a középkonzol kemény műanyagja, meg ilyenek.

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 dec. 24, 08:26 pm

DBandesz írta:Bezony, a Superbben sok ilyen apróság van, pl. a szellőzőrostélyok nyitó-csukó görgője is zölden világít. Amúgy egy lom, a céges autónk volt ilyen, egy 2.6 V6 TDI Tiptronic, de nem szerettem. A lomha Corimban sokkal jobban éreztem magam, a Superb üléseiben meg elfáradtam, a vádlimat nyomta a középkonzol kemény műanyagja, meg ilyenek.
Jaja pont ez van nálunk is céges MONDEO nál.
és egyszerűen elfáradok a vezetésében. a másik meg a cégesFOCUS jó hogy servős. Komolyan mondom fárasztó őket vezetni. a corym ban nicns servo meg semmi és mégis lazábban lehet sokkal menni vele.

Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz » 2007 dec. 29, 12:34 am

De a legszebb történetem a Superbbel az az volt, hogy araszolnék a hungária Körúton, alapjáraton kerreg a V6, és egyszer csak megáll. De úgy kb. tizedmásodperc alatt. indítanék, meg sem mozdul a motor. Félretoljuk az alkalmi segítőkkel, márkaszervíz jön, kocsit beviszi, nekem csereautót ad. Másnap hívnak, hogy nincs nagy gond, a szolnoki márkaszervíz!!!! benne felejtette a vezérműszíj-házban az egyik szerszámját, majd adjam nekik vissza, vagy ők elpostázzák, de a lényeg, hogy az akasztotta meg a motort....

És ha mindez 180-nál, 3000-es fordulaton zajlik le?? :evil: :evil:

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 dec. 30, 08:54 pm

DBandesz írta:De a legszebb történetem a Superbbel az az volt, hogy araszolnék a hungária Körúton, alapjáraton kerreg a V6, és egyszer csak megáll. De úgy kb. tizedmásodperc alatt. indítanék, meg sem mozdul a motor. Félretoljuk az alkalmi segítőkkel, márkaszervíz jön, kocsit beviszi, nekem csereautót ad. Másnap hívnak, hogy nincs nagy gond, a szolnoki márkaszervíz!!!! benne felejtette a vezérműszíj-házban az egyik szerszámját, majd adjam nekik vissza, vagy ők elpostázzák, de a lényeg, hogy az akasztotta meg a motort....

És ha mindez 180-nál, 3000-es fordulaton zajlik le?? :evil: :evil:
Huhuhúúúúúú, bocsi de ezen röhögni tok.... Vidd nekik vissza a szerszámot :D:D:D Hát abba ne gondolj bele ha ez 3000 res fordulaton történik mert egyrész beleállsz az aszfaltba másrészt ripityára törik az egész hajtáslánc...

A történet viszont hát 10 pontos :) Mondjuk azt hogy mázlid volt. kop kop. hogy a dugóba történt. Egyébként sok autóba művészet lenne úgy leejteni a motortérbe egy szerszámot hogy a földre essen :D Ala, Camry meg Subaruk pl.

Avatar
Ericka
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2007 júl. 17, 10:56 am
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ericka » 2008 márc. 15, 10:58 pm

Bőr vagy kárpit?
Bőrt csak szelőztetett ülésre tennék, az meg nem erre a fórumra való kategória. Ellenkező esetben nyáron igen kényelmetlen rövid nacóban beizzadni:)))

Viszont villlanyablak modosítás érdekelne, ami felfelé is automata. a 90-es évek toyotáiban csak lefelé és csak a balelső automata. Ezt valahogy átalakítani?
Geo Prizm 1.6 Gsi alias Toyota Corolla

Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo » 2009 feb. 08, 05:45 pm

Kérdés, hogy fapad, vagy fullextra...
Aki már vezetett már IS250-et, annak ez nem kérdés!
Asszem megválaszoltam a kérdést :)
Nekem egyenlőre van:
- központizáram, utólag beszerelt riasztó a gyári helyére, mert kiszedték előző tulajai.
- gyári hátsó lábfűtésem.
A bőrözést nem szeretnémkétségbe vonni, bár az tényleg csak akkor, ha van klíma és lehet szellőztetni az ülést :lol:
Szeretnék még mindenképp:
- elektromos, fűthető tükröket
- el.ablakokat (4db)
- (klíma)
- belülre "új" kék színű kárpitokat, műanyagokat
- ledvilágítást
- esetleg kicsit újabb üléseket

Valakinek nincs véletlenül hasonló dolga elfekvőben?

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23400
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 feb. 08, 08:16 pm

Egy szó a válasz :)

GTI

az kell neked. Sok problémát megoldana. Viccet félretéve nekem sajnos nincs ilyesmiim elfekvőbe
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése