Beltér csinosítgatás..., zaj és rezgéscsillapítás

Autóink karosszériájának és beletrének szebbé tétele és ezek állagmegőrzése. Tippek, trükkök, tapasztalatok
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 527
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 márc. 09, 11:37 am

Biagio írta:Honlap sajnos nincs már (volt).
Két referenciával tudok szolgálni saját kézbõl. Sajnos az elvégzett munkát már nem tudom megmutatni, mert az autók már nincsenek a család tulajdonában.
Két fajta és anyagú hibát javítottak anno. 1: Bátyám Ford Sierra bal elsõ ülés szakadás és pótlása (anyaga szövet volt több szín egyvelege mintára kékes beütéssel standard Ford kárpit a '80-as évekbõl); 2: Faterkám '82 Nissan Stanza-ja több helyen kiégetve (anyaga plüss szín bordó ekte ugyan az, mint a képen). Errõl az autóról tudok mesélni ha még érdekel, hisz nem egy mindennapi darab volt. :)
Kép
Mind két munkát emlékeim szerint szépen elkészítették.
Egy nézést, ha arra jársz megérhet.

Nekem is volt anno egy 83-as Nissan Stanzam 8)
Bár nem ilyen volt a beltere.
Kicsit sajnáltam is amikor eladtuk, de az alja már nagyon gatya volt :?
Yaris TS 2007

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2460
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 márc. 18, 11:10 am

Nem tudja valaki megmondani, hogy E9-ben, barna belsejûben volt plüss is, vagy csak szövet?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-(F)GE 16V Smallport

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2012 márc. 18, 11:28 am

toytomi írta:Nem tudja valaki megmondani, hogy E9-ben, barna belsejûben volt plüss is, vagy csak szövet?
Volt plüss...de jellemzõen nem európai piacosokban.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23316
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 márc. 18, 10:07 pm

Találtam barna plüsst. Japán SE kivitelben.
Ha igény van rá megpróbálok képet is mellékelni.

Európában még nem láttam, de elvileg létezhetett. Barna belteres Corolla-t még csak 1.8D, 1.3 XL, 1.6XL-ben láttam, ami ugye mind nem plüss. De korabeli Camryben még sûrûnek is mondható a barna plüss. Magyarul nem kizárt egy Svájci, Német Gl, Gli-ben.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23316
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 márc. 23, 10:36 am

Zajcsillapítás!

Lakat után szeretnék a belsõ doblemezekre, ajtók belsejére... zajcsillapító lapokat ragasztani.
Ki mit ajánl? Milyen vastag, milyen anyag, hova rakjam...
Hol lehet olcsón beszerezni, kb mennyi kell egy autóhoz?...

Láttam olyan 1000-1500/nm áron. Ha 8 nm-el számolok az elég?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2012 márc. 23, 10:40 am

Pacsker írta:Zajcsillapítás!

Lakat után szeretnék a belsõ doblemezekre, ajtók belsejére... zajcsillapító lapokat ragasztani.
Ki mit ajánl? Milyen vastag, milyen anyag, hova rakjam...
Hol lehet olcsón beszerezni, kb mennyi kell egy autóhoz?...

Láttam olyan 1000-1500/nm áron. Ha 8 nm-el számolok az elég?
Bepi tervezett/meg is tett valami hasonlót, ha jól emlékszem. Elsõként motorháztetõt és a tûzfalat érdemes szerintem, valószínûleg onnan kapod a legtöbbet.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23316
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 márc. 23, 10:42 am

Fontos, hogy elsõ sorban menetzaj szigetelése a cél és nem az "autóhifi turbózása".
Természetesen, ha utóbbi is velejárója, örülök neki.

A motorzajom minimális, de tervezek esetleg oda is. Inkább doblemezek belseje, padlólemez ide-oda, ajtók palástjai..., hogy az esõs susogást és hasonlókat szüntessem elsõsorban.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23316
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 márc. 23, 10:48 am

http://www.grando.hu/zajcsillapito-spray-1482027837

Ez jó lehet, ahova nem férek oda? Vagy a késõbbi lakatolások szempontjából tilos?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio » 2012 márc. 23, 11:42 am

Szia!

Ahogy ígértem megpróbálom összeszedni minden megszerzett információmat a témával kapcsolatban.
Tavalyi saját lakat elõtt nagyon komolyan beleugrottam a zajcsillapítás témába nagyon sok oldalt át tanulmányoztam, sok helyen kérdezõsködtem és akivel errõl tudtam beszéltem.
Ami a legfontosabb, hogy nagyon sok cég és fajta zajszigetelõ kapható Magyarországon is, de internetrõl is nagyon-nagyon sok rendelhetõ. Egy komolyabb zajszigetelés a kocsiban sok-sok plusz kilót eredményez, akár elérheti a + 30 kg-ot is.
Két nagyobb típust tudunk megkülönböztetni zajszigetelõk szempontjából. Öntapadós és folyékony szigetelõ anyagok.
Öntapadós rezgéscsillapító lapokat több gyártó is kínál különbözõ minõségben, vastagságban és felülettel, hogy minden területen maximálisan kihasználhassuk a lehetõségeket. Felszerelésük egyszerû, de kíván némi körültekintést és precizitást, hogy késõbb gondtalanul élvezhessük jótékony hatásait.
A rezgéscsillapítás legfontosabb területe a hangszórók környezete, hiszen ezek mozgása, rezgése „kelti életre” a fémfelületeket és a kárpitokat, sok bosszúságot okozva a gondtalan zenehallgatásra vágyóknak - így célszerû erre a területre fokozott figyelmet összpontosítani. A hangszóró felfogatásánál és közvetlenül mögötte érdemes a leginkább odafigyelni, hogy minél nagyobb felületet tudjunk beborítani rezgéscsillapítóval. Ha a hangszóró az ajtóban helyezkedik el, legcélszerûbb az ajtó külsõ lemezfelületét belülrõl teljesen beburkolni, a belsõ lemezfelületet pedig amennyire csak lehetséges, a legjobb, ha csak a hangszóró nyílása marad szabadon. Így az ajtónk egy hangszóró-dobozt képez, ezzel jelentõsen javítva a hangzáson.
További javulást a jármû egyéb lemezfelületeinek minél nagyobb arányban történõ beburkolásával érhetünk el, ezáltal csökkentjük a rezgésre hajlamos felületeket. Fontos a legnagyobb rezgõ lemezfelület, a tetõ csillapítása is. A padlólemezt és a kerékjárati íveket is ajánlott csillapítani, ez jelentõsen megnöveli a komfortérzetet akár hifi nélküli autóban is, mivel a kerekek által felvert kövek, esõ, stb. zaja mellett a gördülési zaj is jelentõsen mérséklõdik. A motorháztetõ belsejének és a tûzfalnak a burkolásával is jelentõsen csökkenthetõek a motor által keltett és az utastérbe jutó zajok. Egyes speciálisan motorháztetõ burkolására kifejlesztett anyagok segítségével a zajok mellett a motortérbõl kisugárzott hõt is csökkenthetjük ezzel kímélve a fényezést. Ha a lemezfelületekkel végeztünk, a kárpitok rezgéseire is fordítsunk idõt. A levehetõ kárpitelemek (oldal, ajtó, tetõ, stb.) esetleg a mûszerfal is produkálhat nem kívánt rezgéseket. Ezek hátoldalát is burkolhatjuk öntapadós, szivacsos lemezekkel, vagy használhatunk kenhetõ, szórható rezgéscsillapító anyagot is.
Folyékony szigetelõ anyagot alkalmazhatunk lemezfelületen is, bár ott önmagukban nem elég hatékonyak. Kezelésük kicsit körülményesebb, mint az öntapadós lapoké. Ecsettel, vagy szórópisztollyal történt felhordás után a sûrû bevonat megszilárdul, így csillapítva a felületek rezgését. A kárpitok és a fémfelület közé szivacsos zajcsillapító anyagok használata javasolt, ez még jobban fokozza a már felszerelt rezgéscsillapító anyagok hatékonyságát.

Véleményem szerint akkor van értelme egy zajcsillapításnak, ha szinte az egész autóra kiterjed, habár az én esetembe is csak a csomagtér van még egyenlõre leszigetelve (pótkeréknél is) + belsõ doblemez és hátsó sárvédõ kompletten, de pozít véleménnyel és tapasztalatokkal rendelkezem, hisz már ez is nagyon sokat számít(ot). viewtopic.php?t=791&postdays=0&postorder=asc&start=255

Az általános tájokoztatás után a termékekre is kitérnék, habár nem szeretek ingyen reklámozni semmit hisz ahány ember annyi ízlés és nézet, termék, de...
A piacon kapható legjobb márka Dynamit zajcsillapító család. Sajnos aranyárban árulják (kb. egy liftback csomagtér és ajtó szigetelésére alkalmas csomag) ~35 e Ft körül mozog. Dynamit zajcsillapító lapok fajtái: Dynamat Hoodliner – motortér, Dynamat Original – ajtó, Dynamat Dynaliner – utastér, Dynamat Tac Mat – utastér, Dynamat Trunk Kit – csomagtartó, Dynamat DynaXorb - hangszóró mögé, Dynamat DynaPad - autó belsejébe, szõnyeg alá, Dynamat Dynashield – folyékony.
http://grandvoice.hu/autohifi/autohifi- ... alogus.pdf

Ez a termék család számomra nem volt anyagilag elérhetõ, így egy kicsit jobban körül ugráltam a hazai piacot ár, érték, minõség szempontjából. pl. ez is: http://www.pyrmo.hu/Htm/hangszigetelo.htm
A választásom végül (kövezzetek meg) a homasitából került a kocsiba. Tulajdonságai: öntapadós bitumen lapok, 90 C fokig ellenálló, magas hatásfokú, könnyen felhasználható, ajánlott felhasználása 18 fokon. Vegyesen vettem aluminium és sima bitumen lapokat. Az aluminiumos az kerékjárat, sárvédõ és hátfal belsõ részeire kerültek fel, míg a sima bitumenlapk a fenéklemez belsõ felére kerültek, mert az aluminiumosnak nagyobb a hõtûrõ képessége.

Hirtelen ennyit mondanék elsõ körben a szigetelõ lapokról és tulajdonságaikról.

A felhelyezés elõtti tippjeim lennének még. Mindenképpen ép nem korrodált felületekre helyezzük fel, mert nem rozsdák elfedésére találták ki én is lakat után álltam neki üregvédelem és belsõ korrodálás elleni védelem után. Zsírtalanított felület szükséges a felhelyezésre és kell egy két alapszerszám is. Hõlégfúvó, sniccer, nagy hatásfokú olló, érzékeny kezûeknek vastag viaszos kesztyû, mert a felhevített lapok tudnak igazán forró élményt nyújtani :lol: , ill. rongy vagy prés henger a levegõtlen felhelyezés érdekében.

Sorry, ha egy kicsit hosszúra nyúlt, de igyekeztem mindent leírni amit tudok. :wink:

Üdv:
Baigio
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23316
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 ápr. 12, 12:02 pm

Ez elég vastag lenne-e a padlóra?
http://www.zajcsillapitas.net/pf-830-20.html

http://www.zajcsillapitas.net/mainprodu ... 0-2mm.html
vagy
http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/k ... 07605.html

pedig ajtóra és a többi helyre?
Árban nem nagyon találko szerintem olcsóbbat. Nincs egyébként máshol ilyen anyag? Nem hiszem, hogy nagy varázslat egy rohadt öntapadós bitumen lap. Fõleg nem Dynamat névért 7000 Ft-ot fizetni. Röhej.
Pl nem kapható tekercsbe épületgépészeti vagy hasonló boltokban?

Másik kérdés, hogy számoljak az E9-re? Kb hány nm?
Gondolom padlólemezek, ahol feljött (kis helyen szerencsére), Tornyok, ajtók belsejei, kardánalagút, pótkerék dob, +1-2 apró hely.
10 nm? 15? netán 20?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio » 2012 ápr. 12, 12:19 pm

Pacsker azt hittem ezt is leírtam már. :)
Ha padló lemezt is szigetelni szeretnéd 20 nm minimum kell összesen. A padlólemezre vastagabb nyugodtan mehet. Az ajtóra van/létezik vékonyabb (teherbírása sem lesz akkora), de mindenképp a tulajdonságait nézd át! Mekkora a hõtûrõ képessége, mekkora a tényleges zaj csillapítása, vastagsága. Épület gépészeti boltban nem fogsz ilyet kapni. Vagy hi-fi boltok, vagy tunying boltok vagy én például a Homasitában vettem/rendeltem.
Kell segítség szólj, vagy ha szükséged van vizuális vizsgálódásra is mint példa az autómat meg tudom mutatni. :wink:
Az utolsó linket pedig felejtsd el szvsz.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23316
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 okt. 07, 05:16 pm

PiciPeti írta:Halad a dolog, lassan de biztosan...
A zavarszûrõ semmire se volt jó, csak még tompább lett a hangzás, az a "súgás" ugyanúgy megmaradt.... :cry:
Úgyhogy fejegység csere lesz belõle sajnos...

Az ajtószigetelésbe beleástam magam egy kicsit. Amiben tévedtem, nem a hangelnyelés a cél, hanem a merevítés. Ugyanis a hangszóró megrázza azt a lemezt amin rögzítve van, és azt is ami mögötte van. Tehát a lényeg, a lemezek "megvastagítása", és ezzel együtt a rezgésre való hajlamuk csökkentése, erre pedig a bitumen a legjobb megoldás.
Itt egy rövid cikk, amiben a lényeg benne van: Rezgéscsillapítás

Be is vásároltam, Unix-ban lehet kapni kifejezetten rezgéscsillapításra való, öntapadós bitumen lapot. Kis kedvességgel egész élhetõ áron.
Másfél nm: Kép

Remélem elég lesz a 2 ajtóra, külsõ-belsõ lemezre. Ha marad belõle, akkor a kárpitot is ezzel borítom be, ha nem, akkor "tojástartós" hangszórószivaccsal.

Kiváncsi leszek az eredményre :P
Beírhatnád mennyi volt és milyen vastag ez a Unix-os megoldás.
Elõre is köszi!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2012 okt. 07, 05:44 pm

40%-os kedvességgel fizettem 1500 forint körül. 500x500-as méretû a tábla, és kb 1.8-2 mm "vastag". Azért választottam ezt, mert egyrészt nem fémes bevonatú, és nem sík a felülete, ergo kevésbé verõdik vissza róla a hang. Valamint haveromék már dolgoztak vele, és azt mondják jól kezelhetõ anyag. Tetõre tették, és elég sokat számít. Eléggé tank feelinget ad. Nem gondolná az ember, hogy ilyen hártya vékonyságú anyag ennyit számíthat... :roll:

A Dynamant cuccok is 2.2 mm körüliek. És 5x-ös áron vannak.

Ha kell a cikkszáma, akkor bemásolom...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2012 okt. 07, 06:18 pm

Ez engem is érdekelne....;) és a súlya mennyi egy 500*500-as táblának?
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2012 okt. 07, 06:36 pm

Serial Nr.: YY0009KMYZ
Unix Nr.: 602 828

Zajcsillapító lap néven fut.

Egy lap saccra 1 kiló körül van.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna


Válasz küldése