Beltér csinosítgatás..., zaj és rezgéscsillapítás
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Biagio írta:Honlap sajnos nincs már (volt).
Két referenciával tudok szolgálni saját kézbõl. Sajnos az elvégzett munkát már nem tudom megmutatni, mert az autók már nincsenek a család tulajdonában.
Két fajta és anyagú hibát javítottak anno. 1: Bátyám Ford Sierra bal elsõ ülés szakadás és pótlása (anyaga szövet volt több szín egyvelege mintára kékes beütéssel standard Ford kárpit a '80-as évekbõl); 2: Faterkám '82 Nissan Stanza-ja több helyen kiégetve (anyaga plüss szín bordó ekte ugyan az, mint a képen). Errõl az autóról tudok mesélni ha még érdekel, hisz nem egy mindennapi darab volt.
Mind két munkát emlékeim szerint szépen elkészítették.
Egy nézést, ha arra jársz megérhet.
Nekem is volt anno egy 83-as Nissan Stanzam
Bár nem ilyen volt a beltere.
Kicsit sajnáltam is amikor eladtuk, de az alja már nagyon gatya volt
MR2 - 2001
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Találtam barna plüsst. Japán SE kivitelben.
Ha igény van rá megpróbálok képet is mellékelni.
Európában még nem láttam, de elvileg létezhetett. Barna belteres Corolla-t még csak 1.8D, 1.3 XL, 1.6XL-ben láttam, ami ugye mind nem plüss. De korabeli Camryben még sûrûnek is mondható a barna plüss. Magyarul nem kizárt egy Svájci, Német Gl, Gli-ben.
Ha igény van rá megpróbálok képet is mellékelni.
Európában még nem láttam, de elvileg létezhetett. Barna belteres Corolla-t még csak 1.8D, 1.3 XL, 1.6XL-ben láttam, ami ugye mind nem plüss. De korabeli Camryben még sûrûnek is mondható a barna plüss. Magyarul nem kizárt egy Svájci, Német Gl, Gli-ben.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zajcsillapítás!
Lakat után szeretnék a belsõ doblemezekre, ajtók belsejére... zajcsillapító lapokat ragasztani.
Ki mit ajánl? Milyen vastag, milyen anyag, hova rakjam...
Hol lehet olcsón beszerezni, kb mennyi kell egy autóhoz?...
Láttam olyan 1000-1500/nm áron. Ha 8 nm-el számolok az elég?
Lakat után szeretnék a belsõ doblemezekre, ajtók belsejére... zajcsillapító lapokat ragasztani.
Ki mit ajánl? Milyen vastag, milyen anyag, hova rakjam...
Hol lehet olcsón beszerezni, kb mennyi kell egy autóhoz?...
Láttam olyan 1000-1500/nm áron. Ha 8 nm-el számolok az elég?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Bepi tervezett/meg is tett valami hasonlót, ha jól emlékszem. Elsõként motorháztetõt és a tûzfalat érdemes szerintem, valószínûleg onnan kapod a legtöbbet.Pacsker írta:Zajcsillapítás!
Lakat után szeretnék a belsõ doblemezekre, ajtók belsejére... zajcsillapító lapokat ragasztani.
Ki mit ajánl? Milyen vastag, milyen anyag, hova rakjam...
Hol lehet olcsón beszerezni, kb mennyi kell egy autóhoz?...
Láttam olyan 1000-1500/nm áron. Ha 8 nm-el számolok az elég?
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Fontos, hogy elsõ sorban menetzaj szigetelése a cél és nem az "autóhifi turbózása".
Természetesen, ha utóbbi is velejárója, örülök neki.
A motorzajom minimális, de tervezek esetleg oda is. Inkább doblemezek belseje, padlólemez ide-oda, ajtók palástjai..., hogy az esõs susogást és hasonlókat szüntessem elsõsorban.
Természetesen, ha utóbbi is velejárója, örülök neki.
A motorzajom minimális, de tervezek esetleg oda is. Inkább doblemezek belseje, padlólemez ide-oda, ajtók palástjai..., hogy az esõs susogást és hasonlókat szüntessem elsõsorban.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
http://www.grando.hu/zajcsillapito-spray-1482027837
Ez jó lehet, ahova nem férek oda? Vagy a késõbbi lakatolások szempontjából tilos?
Ez jó lehet, ahova nem férek oda? Vagy a késõbbi lakatolások szempontjából tilos?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Biagio
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
Szia!
Ahogy ígértem megpróbálom összeszedni minden megszerzett információmat a témával kapcsolatban.
Tavalyi saját lakat elõtt nagyon komolyan beleugrottam a zajcsillapítás témába nagyon sok oldalt át tanulmányoztam, sok helyen kérdezõsködtem és akivel errõl tudtam beszéltem.
Ami a legfontosabb, hogy nagyon sok cég és fajta zajszigetelõ kapható Magyarországon is, de internetrõl is nagyon-nagyon sok rendelhetõ. Egy komolyabb zajszigetelés a kocsiban sok-sok plusz kilót eredményez, akár elérheti a + 30 kg-ot is.
Két nagyobb típust tudunk megkülönböztetni zajszigetelõk szempontjából. Öntapadós és folyékony szigetelõ anyagok.
Öntapadós rezgéscsillapító lapokat több gyártó is kínál különbözõ minõségben, vastagságban és felülettel, hogy minden területen maximálisan kihasználhassuk a lehetõségeket. Felszerelésük egyszerû, de kíván némi körültekintést és precizitást, hogy késõbb gondtalanul élvezhessük jótékony hatásait.
A rezgéscsillapítás legfontosabb területe a hangszórók környezete, hiszen ezek mozgása, rezgése „kelti életre” a fémfelületeket és a kárpitokat, sok bosszúságot okozva a gondtalan zenehallgatásra vágyóknak - így célszerû erre a területre fokozott figyelmet összpontosítani. A hangszóró felfogatásánál és közvetlenül mögötte érdemes a leginkább odafigyelni, hogy minél nagyobb felületet tudjunk beborítani rezgéscsillapítóval. Ha a hangszóró az ajtóban helyezkedik el, legcélszerûbb az ajtó külsõ lemezfelületét belülrõl teljesen beburkolni, a belsõ lemezfelületet pedig amennyire csak lehetséges, a legjobb, ha csak a hangszóró nyílása marad szabadon. Így az ajtónk egy hangszóró-dobozt képez, ezzel jelentõsen javítva a hangzáson.
További javulást a jármû egyéb lemezfelületeinek minél nagyobb arányban történõ beburkolásával érhetünk el, ezáltal csökkentjük a rezgésre hajlamos felületeket. Fontos a legnagyobb rezgõ lemezfelület, a tetõ csillapítása is. A padlólemezt és a kerékjárati íveket is ajánlott csillapítani, ez jelentõsen megnöveli a komfortérzetet akár hifi nélküli autóban is, mivel a kerekek által felvert kövek, esõ, stb. zaja mellett a gördülési zaj is jelentõsen mérséklõdik. A motorháztetõ belsejének és a tûzfalnak a burkolásával is jelentõsen csökkenthetõek a motor által keltett és az utastérbe jutó zajok. Egyes speciálisan motorháztetõ burkolására kifejlesztett anyagok segítségével a zajok mellett a motortérbõl kisugárzott hõt is csökkenthetjük ezzel kímélve a fényezést. Ha a lemezfelületekkel végeztünk, a kárpitok rezgéseire is fordítsunk idõt. A levehetõ kárpitelemek (oldal, ajtó, tetõ, stb.) esetleg a mûszerfal is produkálhat nem kívánt rezgéseket. Ezek hátoldalát is burkolhatjuk öntapadós, szivacsos lemezekkel, vagy használhatunk kenhetõ, szórható rezgéscsillapító anyagot is.
Folyékony szigetelõ anyagot alkalmazhatunk lemezfelületen is, bár ott önmagukban nem elég hatékonyak. Kezelésük kicsit körülményesebb, mint az öntapadós lapoké. Ecsettel, vagy szórópisztollyal történt felhordás után a sûrû bevonat megszilárdul, így csillapítva a felületek rezgését. A kárpitok és a fémfelület közé szivacsos zajcsillapító anyagok használata javasolt, ez még jobban fokozza a már felszerelt rezgéscsillapító anyagok hatékonyságát.
Véleményem szerint akkor van értelme egy zajcsillapításnak, ha szinte az egész autóra kiterjed, habár az én esetembe is csak a csomagtér van még egyenlõre leszigetelve (pótkeréknél is) + belsõ doblemez és hátsó sárvédõ kompletten, de pozít véleménnyel és tapasztalatokkal rendelkezem, hisz már ez is nagyon sokat számít(ot). viewtopic.php?t=791&postdays=0&postorder=asc&start=255
Az általános tájokoztatás után a termékekre is kitérnék, habár nem szeretek ingyen reklámozni semmit hisz ahány ember annyi ízlés és nézet, termék, de...
A piacon kapható legjobb márka Dynamit zajcsillapító család. Sajnos aranyárban árulják (kb. egy liftback csomagtér és ajtó szigetelésére alkalmas csomag) ~35 e Ft körül mozog. Dynamit zajcsillapító lapok fajtái: Dynamat Hoodliner – motortér, Dynamat Original – ajtó, Dynamat Dynaliner – utastér, Dynamat Tac Mat – utastér, Dynamat Trunk Kit – csomagtartó, Dynamat DynaXorb - hangszóró mögé, Dynamat DynaPad - autó belsejébe, szõnyeg alá, Dynamat Dynashield – folyékony.
http://grandvoice.hu/autohifi/autohifi- ... alogus.pdf
Ez a termék család számomra nem volt anyagilag elérhetõ, így egy kicsit jobban körül ugráltam a hazai piacot ár, érték, minõség szempontjából. pl. ez is: http://www.pyrmo.hu/Htm/hangszigetelo.htm
A választásom végül (kövezzetek meg) a homasitából került a kocsiba. Tulajdonságai: öntapadós bitumen lapok, 90 C fokig ellenálló, magas hatásfokú, könnyen felhasználható, ajánlott felhasználása 18 fokon. Vegyesen vettem aluminium és sima bitumen lapokat. Az aluminiumos az kerékjárat, sárvédõ és hátfal belsõ részeire kerültek fel, míg a sima bitumenlapk a fenéklemez belsõ felére kerültek, mert az aluminiumosnak nagyobb a hõtûrõ képessége.
Hirtelen ennyit mondanék elsõ körben a szigetelõ lapokról és tulajdonságaikról.
A felhelyezés elõtti tippjeim lennének még. Mindenképpen ép nem korrodált felületekre helyezzük fel, mert nem rozsdák elfedésére találták ki én is lakat után álltam neki üregvédelem és belsõ korrodálás elleni védelem után. Zsírtalanított felület szükséges a felhelyezésre és kell egy két alapszerszám is. Hõlégfúvó, sniccer, nagy hatásfokú olló, érzékeny kezûeknek vastag viaszos kesztyû, mert a felhevített lapok tudnak igazán forró élményt nyújtani , ill. rongy vagy prés henger a levegõtlen felhelyezés érdekében.
Sorry, ha egy kicsit hosszúra nyúlt, de igyekeztem mindent leírni amit tudok.
Üdv:
Baigio
Ahogy ígértem megpróbálom összeszedni minden megszerzett információmat a témával kapcsolatban.
Tavalyi saját lakat elõtt nagyon komolyan beleugrottam a zajcsillapítás témába nagyon sok oldalt át tanulmányoztam, sok helyen kérdezõsködtem és akivel errõl tudtam beszéltem.
Ami a legfontosabb, hogy nagyon sok cég és fajta zajszigetelõ kapható Magyarországon is, de internetrõl is nagyon-nagyon sok rendelhetõ. Egy komolyabb zajszigetelés a kocsiban sok-sok plusz kilót eredményez, akár elérheti a + 30 kg-ot is.
Két nagyobb típust tudunk megkülönböztetni zajszigetelõk szempontjából. Öntapadós és folyékony szigetelõ anyagok.
Öntapadós rezgéscsillapító lapokat több gyártó is kínál különbözõ minõségben, vastagságban és felülettel, hogy minden területen maximálisan kihasználhassuk a lehetõségeket. Felszerelésük egyszerû, de kíván némi körültekintést és precizitást, hogy késõbb gondtalanul élvezhessük jótékony hatásait.
A rezgéscsillapítás legfontosabb területe a hangszórók környezete, hiszen ezek mozgása, rezgése „kelti életre” a fémfelületeket és a kárpitokat, sok bosszúságot okozva a gondtalan zenehallgatásra vágyóknak - így célszerû erre a területre fokozott figyelmet összpontosítani. A hangszóró felfogatásánál és közvetlenül mögötte érdemes a leginkább odafigyelni, hogy minél nagyobb felületet tudjunk beborítani rezgéscsillapítóval. Ha a hangszóró az ajtóban helyezkedik el, legcélszerûbb az ajtó külsõ lemezfelületét belülrõl teljesen beburkolni, a belsõ lemezfelületet pedig amennyire csak lehetséges, a legjobb, ha csak a hangszóró nyílása marad szabadon. Így az ajtónk egy hangszóró-dobozt képez, ezzel jelentõsen javítva a hangzáson.
További javulást a jármû egyéb lemezfelületeinek minél nagyobb arányban történõ beburkolásával érhetünk el, ezáltal csökkentjük a rezgésre hajlamos felületeket. Fontos a legnagyobb rezgõ lemezfelület, a tetõ csillapítása is. A padlólemezt és a kerékjárati íveket is ajánlott csillapítani, ez jelentõsen megnöveli a komfortérzetet akár hifi nélküli autóban is, mivel a kerekek által felvert kövek, esõ, stb. zaja mellett a gördülési zaj is jelentõsen mérséklõdik. A motorháztetõ belsejének és a tûzfalnak a burkolásával is jelentõsen csökkenthetõek a motor által keltett és az utastérbe jutó zajok. Egyes speciálisan motorháztetõ burkolására kifejlesztett anyagok segítségével a zajok mellett a motortérbõl kisugárzott hõt is csökkenthetjük ezzel kímélve a fényezést. Ha a lemezfelületekkel végeztünk, a kárpitok rezgéseire is fordítsunk idõt. A levehetõ kárpitelemek (oldal, ajtó, tetõ, stb.) esetleg a mûszerfal is produkálhat nem kívánt rezgéseket. Ezek hátoldalát is burkolhatjuk öntapadós, szivacsos lemezekkel, vagy használhatunk kenhetõ, szórható rezgéscsillapító anyagot is.
Folyékony szigetelõ anyagot alkalmazhatunk lemezfelületen is, bár ott önmagukban nem elég hatékonyak. Kezelésük kicsit körülményesebb, mint az öntapadós lapoké. Ecsettel, vagy szórópisztollyal történt felhordás után a sûrû bevonat megszilárdul, így csillapítva a felületek rezgését. A kárpitok és a fémfelület közé szivacsos zajcsillapító anyagok használata javasolt, ez még jobban fokozza a már felszerelt rezgéscsillapító anyagok hatékonyságát.
Véleményem szerint akkor van értelme egy zajcsillapításnak, ha szinte az egész autóra kiterjed, habár az én esetembe is csak a csomagtér van még egyenlõre leszigetelve (pótkeréknél is) + belsõ doblemez és hátsó sárvédõ kompletten, de pozít véleménnyel és tapasztalatokkal rendelkezem, hisz már ez is nagyon sokat számít(ot). viewtopic.php?t=791&postdays=0&postorder=asc&start=255
Az általános tájokoztatás után a termékekre is kitérnék, habár nem szeretek ingyen reklámozni semmit hisz ahány ember annyi ízlés és nézet, termék, de...
A piacon kapható legjobb márka Dynamit zajcsillapító család. Sajnos aranyárban árulják (kb. egy liftback csomagtér és ajtó szigetelésére alkalmas csomag) ~35 e Ft körül mozog. Dynamit zajcsillapító lapok fajtái: Dynamat Hoodliner – motortér, Dynamat Original – ajtó, Dynamat Dynaliner – utastér, Dynamat Tac Mat – utastér, Dynamat Trunk Kit – csomagtartó, Dynamat DynaXorb - hangszóró mögé, Dynamat DynaPad - autó belsejébe, szõnyeg alá, Dynamat Dynashield – folyékony.
http://grandvoice.hu/autohifi/autohifi- ... alogus.pdf
Ez a termék család számomra nem volt anyagilag elérhetõ, így egy kicsit jobban körül ugráltam a hazai piacot ár, érték, minõség szempontjából. pl. ez is: http://www.pyrmo.hu/Htm/hangszigetelo.htm
A választásom végül (kövezzetek meg) a homasitából került a kocsiba. Tulajdonságai: öntapadós bitumen lapok, 90 C fokig ellenálló, magas hatásfokú, könnyen felhasználható, ajánlott felhasználása 18 fokon. Vegyesen vettem aluminium és sima bitumen lapokat. Az aluminiumos az kerékjárat, sárvédõ és hátfal belsõ részeire kerültek fel, míg a sima bitumenlapk a fenéklemez belsõ felére kerültek, mert az aluminiumosnak nagyobb a hõtûrõ képessége.
Hirtelen ennyit mondanék elsõ körben a szigetelõ lapokról és tulajdonságaikról.
A felhelyezés elõtti tippjeim lennének még. Mindenképpen ép nem korrodált felületekre helyezzük fel, mert nem rozsdák elfedésére találták ki én is lakat után álltam neki üregvédelem és belsõ korrodálás elleni védelem után. Zsírtalanított felület szükséges a felhelyezésre és kell egy két alapszerszám is. Hõlégfúvó, sniccer, nagy hatásfokú olló, érzékeny kezûeknek vastag viaszos kesztyû, mert a felhevített lapok tudnak igazán forró élményt nyújtani , ill. rongy vagy prés henger a levegõtlen felhelyezés érdekében.
Sorry, ha egy kicsit hosszúra nyúlt, de igyekeztem mindent leírni amit tudok.
Üdv:
Baigio
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem
No injektor No ABS No Computer No problem
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ez elég vastag lenne-e a padlóra?
http://www.zajcsillapitas.net/pf-830-20.html
http://www.zajcsillapitas.net/mainprodu ... 0-2mm.html
vagy
http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/k ... 07605.html
pedig ajtóra és a többi helyre?
Árban nem nagyon találko szerintem olcsóbbat. Nincs egyébként máshol ilyen anyag? Nem hiszem, hogy nagy varázslat egy rohadt öntapadós bitumen lap. Fõleg nem Dynamat névért 7000 Ft-ot fizetni. Röhej.
Pl nem kapható tekercsbe épületgépészeti vagy hasonló boltokban?
Másik kérdés, hogy számoljak az E9-re? Kb hány nm?
Gondolom padlólemezek, ahol feljött (kis helyen szerencsére), Tornyok, ajtók belsejei, kardánalagút, pótkerék dob, +1-2 apró hely.
10 nm? 15? netán 20?
http://www.zajcsillapitas.net/pf-830-20.html
http://www.zajcsillapitas.net/mainprodu ... 0-2mm.html
vagy
http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/k ... 07605.html
pedig ajtóra és a többi helyre?
Árban nem nagyon találko szerintem olcsóbbat. Nincs egyébként máshol ilyen anyag? Nem hiszem, hogy nagy varázslat egy rohadt öntapadós bitumen lap. Fõleg nem Dynamat névért 7000 Ft-ot fizetni. Röhej.
Pl nem kapható tekercsbe épületgépészeti vagy hasonló boltokban?
Másik kérdés, hogy számoljak az E9-re? Kb hány nm?
Gondolom padlólemezek, ahol feljött (kis helyen szerencsére), Tornyok, ajtók belsejei, kardánalagút, pótkerék dob, +1-2 apró hely.
10 nm? 15? netán 20?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Biagio
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
Pacsker azt hittem ezt is leírtam már.
Ha padló lemezt is szigetelni szeretnéd 20 nm minimum kell összesen. A padlólemezre vastagabb nyugodtan mehet. Az ajtóra van/létezik vékonyabb (teherbírása sem lesz akkora), de mindenképp a tulajdonságait nézd át! Mekkora a hõtûrõ képessége, mekkora a tényleges zaj csillapítása, vastagsága. Épület gépészeti boltban nem fogsz ilyet kapni. Vagy hi-fi boltok, vagy tunying boltok vagy én például a Homasitában vettem/rendeltem.
Kell segítség szólj, vagy ha szükséged van vizuális vizsgálódásra is mint példa az autómat meg tudom mutatni.
Az utolsó linket pedig felejtsd el szvsz.
Ha padló lemezt is szigetelni szeretnéd 20 nm minimum kell összesen. A padlólemezre vastagabb nyugodtan mehet. Az ajtóra van/létezik vékonyabb (teherbírása sem lesz akkora), de mindenképp a tulajdonságait nézd át! Mekkora a hõtûrõ képessége, mekkora a tényleges zaj csillapítása, vastagsága. Épület gépészeti boltban nem fogsz ilyet kapni. Vagy hi-fi boltok, vagy tunying boltok vagy én például a Homasitában vettem/rendeltem.
Kell segítség szólj, vagy ha szükséged van vizuális vizsgálódásra is mint példa az autómat meg tudom mutatni.
Az utolsó linket pedig felejtsd el szvsz.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem
No injektor No ABS No Computer No problem
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Beírhatnád mennyi volt és milyen vastag ez a Unix-os megoldás.PiciPeti írta:Halad a dolog, lassan de biztosan...
A zavarszûrõ semmire se volt jó, csak még tompább lett a hangzás, az a "súgás" ugyanúgy megmaradt....
Úgyhogy fejegység csere lesz belõle sajnos...
Az ajtószigetelésbe beleástam magam egy kicsit. Amiben tévedtem, nem a hangelnyelés a cél, hanem a merevítés. Ugyanis a hangszóró megrázza azt a lemezt amin rögzítve van, és azt is ami mögötte van. Tehát a lényeg, a lemezek "megvastagítása", és ezzel együtt a rezgésre való hajlamuk csökkentése, erre pedig a bitumen a legjobb megoldás.
Itt egy rövid cikk, amiben a lényeg benne van: Rezgéscsillapítás
Be is vásároltam, Unix-ban lehet kapni kifejezetten rezgéscsillapításra való, öntapadós bitumen lapot. Kis kedvességgel egész élhetõ áron.
Másfél nm:
Remélem elég lesz a 2 ajtóra, külsõ-belsõ lemezre. Ha marad belõle, akkor a kárpitot is ezzel borítom be, ha nem, akkor "tojástartós" hangszórószivaccsal.
Kiváncsi leszek az eredményre
Elõre is köszi!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
40%-os kedvességgel fizettem 1500 forint körül. 500x500-as méretû a tábla, és kb 1.8-2 mm "vastag". Azért választottam ezt, mert egyrészt nem fémes bevonatú, és nem sík a felülete, ergo kevésbé verõdik vissza róla a hang. Valamint haveromék már dolgoztak vele, és azt mondják jól kezelhetõ anyag. Tetõre tették, és elég sokat számít. Eléggé tank feelinget ad. Nem gondolná az ember, hogy ilyen hártya vékonyságú anyag ennyit számíthat...
A Dynamant cuccok is 2.2 mm körüliek. És 5x-ös áron vannak.
Ha kell a cikkszáma, akkor bemásolom...
A Dynamant cuccok is 2.2 mm körüliek. És 5x-ös áron vannak.
Ha kell a cikkszáma, akkor bemásolom...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna