Sziasztok!
Talán nem beszélek haza, ha meglehetősen sikeresnek gondolom a május 22-i kollektív pályanapunkat a Hungaroringen. A vezetőséggel próbálunk mindig új ötletekkel előrukkolni remélve, hogy nektek is tetszik. Szerintem ez most telitalálat volt. Ahol kell finomítunk majd, de nagyon sokan mondtátok, hogy ilyen találkozóból tartsunk még... szerintem fogunk is.
Ehhez viszont szükséges, hogy Ti is adjatok visszajelzést és ötleteket.
Szombat estére sem készült el az autóm benzin befecskendezésének programozása, így nem volt ideális a terep számomra, de ennek ellenére nagyon vártam már a napot. 3 éve nem tudtam rendesen menni a Hungaroringen különböző technikai okok miatt, most nem akartam kihagyni, akkor sem ha nem nyomhatom neki.
Nagyon jó volt látni, hogy pontosan érkezett a csapat és fegyelmezetten hallgatta Szuti tapasztalatait, egy dolgot nem tudtunk elintézni, hogy 25-nél többen mehessünk a pályán. Pár éve még engedtek fel több autót a nyílt napokon, most sem láttunk ebben nagy kockázatot, hiszen egy csapat tagjai mentek volna együtt, nem vadidegenek. Sajnos nem sikerült egyezségre jutni a szervezőkkel, de pici csere berével sikerült mindent elrendezni.
Az első közös menet során igyekeztem a célegyenes végén mindenkiről videót készíteni, a sportbíró meg is jegyezte, hogy meglepően jól fegyelmezett ez a Corolla Clubos csapat! Amikor elkezdtetek komolyabb tempót diktálni, a hanghatás és a szagok (benzin, fék és gumiszag) nagyon közeli volt, nem is gondolnátok pár kör után milyen markáns illata van egy meghajtott autónak
Iszonyú látványos volt a 25 autó kígyózása és nagyon jó ötlet volt Bohi-tól az URH rádió is, bár úgy láttam volt vele pici technikai gond és Szuti hiába beszélt, azt nem mindig hallottuk.
Utána is jó hangulatú beszélgetések, közös szerelések, kávézások alakultak ki, jól együtt maradt a csapat. Én 11:30-kor voltam befizetve a következő futamra. Addigra Kriszta és Milu is megérkezett. Milu nemrég kapott egy érmet a táncbemutatóján. Felajánlotta, hogy nekem adja, ha a limitált képességű autómmal teljesen legutolsó lennék, mert annyira elkeseredett a szombati sikertelen programozás miatt .
Leeresztettem a gumikat 2bar nyomásra, óvintézkedés gyanánt dúsabbra állítottam a keveréket 0.01bar és 1.3bar túrbónyomás között, illetve a figyelmeztető rendszer vészjelzését 1.3bar-ról 0.2bar-ra raktam. Ezzel lényegében már 50% gázadásnál is folyamatosan sípolt minden az utastérben
További biztonsági intézkedés volt, hogy mindig beültettem magam mellé valakit, akit megkértem néha olvassa be, mint mutat a benzin-levegő keverék műszer (a fenti képen éppen 14.1), minél több szenzorom van, annál jobb, főleg ha intelligens is az a szenzor
Óvatosan kezdtem, új az aszfalt (nagyon jó lett a korábbi évekhez képest!), új a futóműven beállítása, új a fékrendszer, illetve régen mentem itt. A gyorsítások a félgáz miatt nem voltak túl komolyak, de kanyarokban toltam neki jobban, féktávokat pedig igyekeztem újra megtanulni. Jelen állás szerint a futómű beállítása nagyon bevált, teljesen semleges, nagyon picit határhelyzetben mozog a feneke. Számomra ideális. A gumik nagyon jól bírták, a 20 perces menetek utolsó 2-3 percére kezdtek elmelegedni csak.
A fék is nagyon jól bírta, a nap végén sem volt olyan féktáv ahol nem lassúltam volna le idő előtt a kocsival. A félgázas autózás során 93 fokos volt a víz és 107 fokos az olaj. Volt pár komolyabb kanyarvétel erősebb autókkal (GT3 Porsche, BMW-k), a tempós kanyarokban meglepően jól tudtam tartani a lépést.
Pacskerrel nagyon jót kergetőztünk, csak sajnos összejött neki egy bal első defekt menet közben
Az összes fotónkat itt lehet megtekinteni (több szerző tollából):
CCH pályanap fotók: Kriszta, Kati, Mozso