Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Főként a már lezajlott találkozókról olvashattok. Kinek hogy tetszett?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 máj. 23, 07:00 pm

Kép

Ez a kép adja! :D
Feltartja a Ferka Kristoffarkast :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 máj. 23, 08:56 pm

10 / 10
Évek óta erre vártunk és végre sikerült! :)

Reménykedtem, hogy nem Pacsker járt pont pórul amikor hívott, de örültem, hogy segítségére voltak a gumik.

Mindig gondolkoztam ezen, hogy amilyen élmények egy ilyen napon érik az embert az csak egy ici-pici metszete az egész eseménynek. Lehetetlen mindenhol ott lenni, mindenkivel egyszerre bandázni. Mindenki mást néz, másra figyel, másra kapja fel a fejét. Valaki folyamatosan megy, valaki fotóz, vannak akik folyamatosan beszélgetnek. Jó lenne egy ilyen után pár nappal összejönni, és megosztani az élményeket, mert ott is és itt is szinte lehetetlen.

Én még amennyire lehet kimaxoltam a napot.
Folytatás a gokart topicban.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN » 2016 máj. 23, 09:35 pm

Nekem is nagy élmény volt a ringen menni, jó ötlet volt a rádió is, még ha az elején feleslegesnek is gondoltam, hasznos és megnyugtató hogy tudtuk mi jön éppen.
Csináltam belső kamerás vidit életem első köreiről, majd idövel feltöltöm.
A Gt.vel meg voltam elégedve, kb 50% nyit hoztam ki az egészből, sokkal sokkal több maradt az egészbe, mint ami lehetett volna.
Először is marha hamar elkezdtem a célegyenesnél lassítani, meg úgy mindenhol, igazából a fékekbe nem bíztam, hallottam sztorikat kivel mi történt és kicsit nagyon safetyre vettem a dolgokat, meg persze mert egy 31 éves autóról beszélünk ez is benne volt. Annak örülök, hogy minden hiba nélkül mentem végig, bár hátul hallotam valami cicergést utána...
Szuper volt, csak hamar vége lett :o :roll:
Kb versenyez az osztrák hegyi szerpentines témákkal, nekem az a favorit, de az tény hogy a ring biztonságosabb és kiszámíthatóbb, az útminőség hasonló :)
Köszönet Matyiéknak hogy kitalálták ezt (is)
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2016 máj. 23, 09:43 pm

Csatlakozom az előttem szólókhoz, ez egy nagyon jó nap volt!  (Én nem égtem meg egyáltalán, ellentétben Szandrával még napszúrást is kapott :( )
Hatalmas élmény volt nekem, most mentem életemben először pályán. Messze nem autóztam ki az autó határait, mert nem is tudtam :) Nagy féktávokat vettem, nem nagyon sikerült eltalálnom mikor kell kezdeni, hogyan kell belemenni a kanyarokba. A motor erőt egyáltalán nem éreztem kevésnek, első autózásra nem is kellett volna több. Dehát még így is volt benne potenciál, mint már emlegettem is :)
Megfontoltam, hogy menjek-e még egy etapot, de inkább letettem róla, mert nem akartam tovább tiporni az autót(birta volna), meg őszintén megmondom féltem volna is egy kicsit. Főleg úgy, hogy felengedték az 1-es kategóriába pályázós gépeket is, nem akartam a bénázásommal bajt csinálni. Lehet ha valaki beült volna mellém egy kis fejtágításra magabiztosabb lettem volna. Talán majd legközelebb...

Fogalmam sincs pontosan milyen időt mentem, nem mértem elfelejtettem alkalmazást tenni a telefonra. Kb 3:02-re tudtam besaccolni az első kört, amit már csuma gázon mentünk. Azt a kört sikerült felvennem videóra.

Aztán később beültem Bruce E9 mellé. Az nagyon tetszett, furcsa volt kicsit ugyanolyan autóban ilyet érezni :D ment mint a mérgezett egér. Kicsit az etap végére már kezdtem szarul érezni magamat, a sok jobbra-balra-fék-gáz, nem igazán bírta a gyomrom :lol: A legjobb kör, amit mértem 2:35:7 lett. (nekem kb 3perc, csak ugye érezzük, hogy mit jelent egy jó sofőr :D ) Csináltam videót ahogy lenyomjuk a fekete TS-t, majd felteszem azt is.

Szóval szeretnék majd menni valamikor újra, de nem egyedül kell egy navigátor is. Talán akkor már bent lesz a 4A-GE is, úgy lehet még nagyobb élmény lesz.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Szuti
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010 ápr. 08, 10:14 am
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Szuti » 2016 máj. 23, 09:51 pm

Sziasztok!

Először is köszi mindenkinek, hogy figyelmesen meghallgatta a az oktatást és jó volt látni az érdeklődő arcokat. Remélem, hogy pár dolog azért átment, mert tudom, hogy ezen dolgok nagy része sajnos csak akkor érthető könnyen, ha bizonyos tapasztalattal már rendelkezik az ember és ez így sokaknak egy kicsit nyers lehet.

Aminek kifejezetten örültem, hogy senki sem csinált semmi olyat, ami veszélyes lett volna magára, vagy másokra. A rádió használatát amiatt nem erőltettem, mert az 1-es kanyar után volt, aki már a lassú köröknél is lemaradt, így a sor végét nem lehetett látni, így ha mondtam volna kanyarról kanyarra, hogy mikor éppen merre felé menjetek, na akkor lett volna a galiba. Így maradt a libasor, ami szerintem elég jól működött.

Igazából csak 1 dolgot nem értettem, hogy fordított esetben én tuti megkértem volna magamat, hogy üljek be pár ember mellé íveket, féktávokat mutogatni, de ez kimaradt, így egy kicsivel jobban leégett a nyakam, mint gondoltam, hogy fog, de nem gond, így is tetszett a nap, bár egy rendes autózás nagyon hiányzott, de ez más kérdés. Szóval jó volt:-)

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 máj. 23, 10:10 pm

Emlékszel Szuti, anno mi Wéber Gáborral csináltunk versenyzői okulást. Mi vezettünk Gábor pedig bent ült a kocsiban, elemzett és tanított. Nagyon hasznos volt. Sőt az Euroringen még a telemetriát is felvettem, ahogy vezette a kocsimat és összehasonlítottam a saját körömmel. Nagyon sokat lehetett belőle tanulni. :-)

Nyilván nálunk nem kell ilyen komolyan feszegetni a határokat, de biztos vagyok abban, a következő Kollektív pályanapozáson lenne felkérés, hogy ülj be valaki mellé. :-)
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: montoya » 2016 máj. 23, 10:48 pm

Szuti írta:Igazából csak 1 dolgot nem értettem, hogy fordított esetben én tuti megkértem volna magamat, hogy üljek be pár ember mellé íveket, féktávokat mutogatni, de ez kimaradt
Ezen pont gondolkodtam is, nagyon szívesen kihasználtam volna, de fos fékkel egyszerűen nem lett volna értelme több menetet menni. Ha lesz még ilyenre lehetőség, mindenképp igényt tartok rá! :)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 máj. 23, 10:52 pm

Kép

Kb ilyen "az a bizonyos" egészséges féktárcsa elszíneződés amit kap a féktárcsa egy-egy vasalás vagy pályanap során. Idővel lekopik majd (és újra sima, világosszürke lesz), de addig (ha nem égett meg a fékbetét) jobban fog fogni.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2016 máj. 23, 11:03 pm

Nekem óriási élmény volt ez nap. Már évek óta vártam rá, hogy a kocsi is összeálljon és mehessek újra. Nagyon élvezetes fennt menni. Az oktatás nagyon hazsnos volt szerintem mindenkinek, köszönjük mégegyszer Szuti! Mindenki nagyon fegyelmezett volt és minden teljesen rendben ment. Sikerült az utolsó 1-2 napban a rádiókat is elintézni, nem is lehetne semmi rosszat mondani, talán annyi hogy túl meleg volt. :D

Én még egy etapot mentek a közös menésen kívül. A kocsi nagyon jól bírta, de rengeteg van még benne. Nem találtam a féktávokat, sokkal mélyebbre be lehetett volna engedni, kanyarokat is lehetett volna tempósabban venni. Az idő miatt kicsit csalódott vagyok, de kárpótól az élmény és az hogy láttam hogy mennyit gyorsultam körről körre. MEg van aköv cél, reméljük elérem majd valamikor.
Annyi hogy a hűtő körömben leszakadt a kipum, egyszerűen eltört a flexi elött a cső. :D

Videókat, képeket majd töltök.

Srácok, legyen még ilyen! Engem is meglepett a nagy érdeklődés mivel elég sokan voltunk. :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2016 máj. 23, 11:05 pm

Szuti írta: Igazából csak 1 dolgot nem értettem, hogy fordított esetben én tuti megkértem volna magamat, hogy üljek be pár ember mellé íveket, féktávokat mutogatni, de ez kimaradt, így egy kicsivel jobban leégett a nyakam, mint gondoltam, hogy fog, de nem gond, így is tetszett a nap, bár egy rendes autózás nagyon hiányzott, de ez más kérdés. Szóval jó volt:-)
Ezen gondolkodtam amúgy, de amikor mentem 10:40kor kicsit rohanás volt még és nem is találtalak. Én egyszer nagyon szívesen megkérnélek, hogy ülj be és "navigálj". :wink: :D
Majd legközelebb! :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Toki
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2015 nov. 14, 01:42 am
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GL
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Győr
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Toki » 2016 máj. 23, 11:20 pm

Szuti írta:Sziasztok!

Először is köszi mindenkinek, hogy figyelmesen meghallgatta a az oktatást és jó volt látni az érdeklődő arcokat.
Még utasként is érdekes és hasznos volt!
'85 E8 Hatchback

Avatar
CrazyHorse
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012 jan. 04, 09:48 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Lexus IS
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Magyarország
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: CrazyHorse » 2016 máj. 24, 04:50 pm

Én is azzal küzdöttem mint itt sokan, egyszerűen elpuhánykodtam a féktávokat, ez egyrészt köszönhető az első Ringes menetemnek, másrészt az utolsó pillanatban összeállt fékemnek, nem volt 100% a bizalmam. Visszagondolva, az íveket is csak eleinte tartottam a Szuti által mutatott módon, utána már szűkítettem fölöslegesen. Sok idő maradt az elengedésekben is, több papíron gyengébb, de piszkált futóműves autó ért utol, tapasztalt sofőrrel. Saccra 2:45-öt jelöltem célnak, 2:53 lett a legjobb, de az autó bőven tudja a célt, én voltam puhap... Majd legközelebb meglesz. A max. sebesség 151 volt és egyszer fogtam műfüvet/rázókövet. A hűtővíz, olajnyomás végig renben volt, az olajhő hamar elérte a kb. 120 fokot, ott is maradt, de bírta.
Amúgy a Hacsi gyári futójával és fékjével nagyjából elégedett voltam, így sem hoztam ki ami bennük van, egyedül a virsli 185-ös utcai Dunlopokat éreztem kevésnek, hamar elkezdtek taknyolódni. Nyúl voltam, csak egy menetet válalltam, de bírtunk volna többet is.
Még egyszer óriási köszönet a szervezőknek.

Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Bardos6 » 2016 máj. 24, 09:01 pm

Először is köszi a szervezést, nagyon jó kis nap volt régóta terveztem hogy nem csak nézőnek megyek ki hanem gurulok is párat a híres Hungaroringen. Nagyon élveztem!
Sok mindennel készültem a pályanapra, mint a nagy fék, a semi slick gumi pár kopó alkatrész cseréje mégis a legkritikusabb az előtte egy nappal elkészült és beszerelt váltó miatt aggódtam hogy milyen lesz és hogy fogja bírni. Szerencsére minden rendben volt vele.
Az első bemelegítő körök jól jöttek hogy felmérjem az autó reakcióját és meglepődve tapasztaltam hogy nagyon jól tapad az új aszfalt és nagyon kezes az autó. Sem az eleje sem a hátulja nem akart megindulni bár nem toltam túl neki tekintettel hogy nem egy versenyautó és másnap még dolgozni kell vele menni.Nagyon sok idő maradt még a körökben.
Sajnos mindkét etapban amiben indultam féltáv után elkezdett a kuplungom csúszni így onnantól kezdve inkább csak lendületből autóztam nem voltak kemény motorfékezések és padlógázas kigyorsítások.Az utángyártott de újszerű kuplungom nem bírta a vezetési stílusom. :D Az ültető rugók is kicsit lágynak bizonyultak ide így néha beleért a gumi a kaszniba de nem volt vészes.
Aminek nagyon örültem hogy sem a fék sem a gumi nem melegedett el és nem kopott meg látványosan.Az olajszintből is max 1-2mm ment le.

A legjobb időm amit mértem RaceCrono val :

2:41.42
157km/h

1 utast vittem magammal végig és volt sok elengedés is ebben a körben.

Ha lesz lehetőségem legközelebb is megyek csak ki kell javítani ezt a pár apróságot.
Összességében elégedett vagyok.
Legközelebb szívesen látnám én is Szutit vagy valaki tapasztaltabb pilótát aki tud segíteni a jobb 1 ben. Most inkább fateromat és magamat élmény autóztattam. :vezet:

Kép

Kép

Kép
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 máj. 24, 09:10 pm

És milyen jól tetted Feri! ;) Így kell csinálni! RESPECT!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 máj. 24, 09:32 pm

bubidisc írta:És milyen jól tetted Feri! ;) Így kell csinálni! RESPECT!
+szép az autó.


Válasz küldése