Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Találkozók, Kirándulások, Összejövetelek, egyéb Rendezvények... Hírek, infok, minden amit tudnod kell
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23433
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 22, 10:00 am

1 hónap és megyünk :)
Készüljön mindenki!

Akinek esetleg van még kedve csatlakozni, azt szeretettel várjuk!

(esetleg mérlegelésre ötletetek?)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2491
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2016 ápr. 23, 10:19 pm

Pacsker írta:(esetleg mérlegelésre ötletetek?)
Én egy tüzépen mérettem le az enyémet. Kb 6-7 liter benyával 1010 kg volt. Ha én is bent vagyok meg teli a tank, akkor simán megvan az 1100 kg.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-(F)GE 16V Smallport

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1935
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 ápr. 23, 10:59 pm

FONTOS 2.0

Akartam írni korábban is, de minden sportosabb igénybevétel előtt vannak óvintézkedések. Ezek egyrésze normál esetben utcán is meg kell legyen amúgy.

Benzin rendszer:
- Megfelelő minőségű benzin: A gyári motorvezérlők nem tudják az előírtnál jobb benzin képességeit aktívan kihasználni, nem fognak pl. előgyújtást növelni maguktól, stb. Viszont nagy terhelés alatt/magas beszívott levegő hőmérséklet/magas vízhőmérséklet mellett nem fognak elvenni annyira a gyújtásból. Illetve a jobb benzinek elvileg az adalékok miatt több energiát engednek kiaknázni. Szóval van előnye azért.
- Megfelelő üzemanyag szállítás: pumpa, csövek és szűrő is legyen rendben.
- Megfelelő üzemanyagszint: a gyári rendszerek nincsenek felkészítve, hogy kevés üzemanyaggal ne libbenjen el a tankban a nafta, amikor egy tapadósabb gumival körözünk. Még a 2ZZ-GE motoros Lotus-nál is előfurdult, hogy nem kapott benzint versenypályán. Mivel mi nem körrekordok döntésére megyünk, minimum félig legyen tele a tank. Utántölteni mindig lehet az ott lévő kútnál.

Olaj rendszer:
- Megfelelő minőségű olaj: kinek mi a bevált és előírt, ne legyen nagyon régi az olaj, mert abban már van minden - pára, benzin, korom, stb. Ezek nagyrésze rögtön elillan a tempós használat mellett (sima autópályán is!!!) drasztikus olajszint csökkenést eredményezve - lásd csomó csapágyas ZZ-FE motor, amik a tervezési hibás szériából valóak, plusz nem figyeltek rá a tulajdonosok.
- Megfelelő olajszint: mindig legyen maximumon az olajszint, akár naponta többször, minden menet előtt érdemes ellenőrizni. Utántöltést ésszel kell azért, fagyos motorolajat nem illik tűzforró motorba tölteni, hagyjatok időt mindenre.
- Tartalék olaj: mindig hozzatok magatokkal tartalékot, akkor is, ha soha nem volt rá szükség korábban.

Túl sokszor hallottam már: "eddig sohasem fogyott belőle" - pl. csattógó hidrotőkés BMW motor 3 kör Euroring után, ahol régen volt olajcsere, tele volt benzinnel az olaj a hétköznapi átlag közlekedés során, ami pillanatok alatt el is égett. Tarcsi olaj nem volt...végül a motor magához tért egy kis extra olajjal, szerencse is kell néha...de minek kicentizni? :-)

Hűtő rendszer:
- Megfelelő minőségű hűtőközeg: általában a gyári Toyota keverékek gond nélkül (nem csak Corollánál) átvészelik a pályanapokat. Volt ráhagyás a tervezéskor. :-)
- Megfelelő hűtővíz szintek: minden legyen teljesen feltöltve, ahol korábban volt hűtővíz fogyás, az hozzon magával koncentrátumot és desztvizet is.
- Megfelelő hűtővíz szállítás: vízpumpa és minden cső legyen 100%-os, ami nagyon repedezett, kidörzsölődött, az időzített bomba! Pályán nagyobb lesz a hőmérséklet, tágulni fog a víz is, jobban feszíti a csöveket.

Fék rendszer:
- Megfelelő minőségű fékolaj: kinek mi a bevált és előírt, ne legyen nagyon régi az olaj, mert a fékolaj nagyon szereti magába gyűjteni a vizet, ami a magasabb hőmérsékletek miatt gözbuborék lesz, amitől sokkal nehezebb lesz időben megállni. Aki verseny fékolajat használ annak illik jóval gyakrabban cserélni (mint a gyári periódus), mert a verseny fékolajak sokkal magasabb forrásponttal rendelkeznek, cserébe sokkal jobban gyűjtik a vizet! Akinek esetleg felforrt a fékolaj eszébe se jusson újra pályára menni, mert baj lesz.
- Megfelelő olajszint: szerintem ezt nem kell indokolni. :-)
- Megfelelő minőségű tárcsák és betétek: pályán nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, legyenek rendben. Vadi új féktárcsával és fékbetéttel nem megyünk pályázni. Voltak akik mentek és nem tudtak időben megállni sajnos.

Vadi új tárcsa, betét esetén kell pár száz km-t menni a vasalás előtt, lásd lent.
A fékrendszert össze kell rendesen koptatni, nem csak ringezés előtt. Pályázásra illik bevasalni is. Én az AP racing megoldását használom mielőtt pályáznék, bevált módszer.
Keress egy üres útszakaszt, lehetőleg több sávosat, még jobb egy forgalom elől elzárt út. Melegítsd fel a féket normális közlekedéssel, ne legyen hideg. 100-120km/h-ról csinálj 1-2 erőteljesebb fékezést 30-40km/h-ra. Majd 100-120km/h-ról 20-30km/h-ra vészfékezésekét egymás után sorozatban megállás nélkül!
Általában a 4-5-ik vészfékezésnél már kezd gyengülni a fék hatásfoka, nem olyan jó már a lassulásod. Maximum addig csináld a fékezéseket, amíg szagos nem lesz a fék a kocsiból lehúzott ablakkal érezhetően. Az egész alatt tilos megállni. Azt ne várd meg, hogy látható füst legyen!Ezután, szintén megállás nélkül szépen autókázzál kb. 10-15percet, hagyva visszahűlni a féket. A trükk abban van, hogy sohasem állsz meg és utána hagyod menet közben visszahűlni a féket.
Utána a féktárcsa sima szürke helyett kap egy sötétebb grafit/acél szürke szerű színt ahol a fékbetét hozzáért. Gyakran az egyrészes tárcsa töve a fékszallagnál lilás is lehet. Normál közlekedés során ez le fog kopni majd, akkor már nem is fog annyira harapni. Tehát ismételgetni kell pályázás előtt.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 ápr. 24, 06:50 am

Köszönöm, hogy ennyire figyelsz! Ez sokaknak fontos. Talán a pálya használatról, nyílt nap valódi céljairól, veszélyeiről is eshetne pár szó, ilyen szépen összeszedve. Sokunkkal történtek már érdekes, tanulságos dolgok, az lenne a jó, ha mindenki pozitív élmenyekkel falatozna pizzát a nap után. ;)

Most voltam nyakig benne a fék témaban. Nem minden tárcsa/betét kombót szabad bevasalni. Vannak olyan gyártók amelyek kifejezetten nem támogatják. Erről a kis tájekoztatót el kell olvasni amit a fékbetéthez adnak, vagy pl. egy Szullosz nevű Toyota MESTERREL kell konzultalni. A 0-200 km legyen meg kímélő üzemmódban. Ez egyeseknek nagy kihívás, hiszen közúton is agresszíven használjak a féket. Nálam pl. normál használat is olyan mintha éppen féket járatnék. :D

Még egy fontos dolog. Bár az egyértelmű, hogy minden nálunk van ami a biztonságos közlekedéshez kell, semmit ne hagyjunk a kocsiban rögzítés nélkül! A többnyire FWD résztvevőknek mondom, hogy NE VEGYÉTEK KI a hátsó ülést. Nagyon csábító , hogy mennyivel jobban, könnyebben gyorsul a kocsi, de bizonyos (határ) helyzetekben úgy viselkedik majd, ahogy nem várnatok. A hátul toronymerevítő nélküli autóknal még rosszabb is lesz a merevsége, nyeklik, nyaklik, ahogy a kabrióknál szokták mondani.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2491
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2016 ápr. 24, 07:23 am

Köszi! :rizspekta:
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-(F)GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23433
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 24, 01:28 pm

FONTOS 3.0

Kedves nevezők!

Szutival történt egyeztetésünket követően sok jó hírt közölhetünk :)
Sok dolog az ő felajánlása irányunkban, így az este folyamán beszámol mindenről.
A "versenyzők" közt a nyílt napon kisorsolunk egy ajándékot és mindemellett tovább növeljük a CCH-s nyílt nap színvonalát!

Mindehhez az kell, hogy mindenki kezdjen el beszerezni, kölcsönkérni PMR-t (rádiót), illetve az, hogy az első etap nevezési limitjét teljesen feltöltsük.
Tehát NEM lesz OFF-os autó. Csak CCH szimpatizáns Toyota tulajdonosok! :vezet:

Ugyan a szervezés kezdetekor úgy kértem a jelentkezéseket, hogy csak az küldje meg az adatait, aki tutira jön, de ha mégis máshogy alakult idő közben, kérem 2 napon belül jelezze az, aki mégsem tud indulni.

Az eddigi fix nevezők listája:
  1. Pacsker / TE71 GT Coupe
  2. Bubidisc / E11 Liftback
  3. Toytomi / E9 Liftback
  4. Vitya77 / E9 Liftback GT-i
  5. Montoya / IS
  6. RWD / P6 Starlet
  7. Bruce E9 / E9 Liftback GT-i
  8. Bohi / E8 Sedan GT
  9. Bardos6 / E9 Liftback GT-i
  10. ZDoman / AE86 2dr GT
  11. IceRocko / E10 Sedan
  12. Mozso / E12 Hatchback Turbo
  13. Sancy / E11 Hatchback G6 TTE
  14. Zuzmow / E9 Hatchback Si
  15. Zoo.HUN / E8 Hatchback GT
  • Szuti / T20 Celica GT4
Fontos!
Még természetesen lehet jelentkezni, de a Szuti által prezentált program egyik részére 20 főben kell limitálnunk a részvételt (ezt követően várólistázunk). Természetesen pályanapozni, bandázni, nézőnek ellátogatni lehet jönni bármennyien!
A jelentkezés időrendi sorrendben történik és csak itt lehet megejteni! (Excel tábla adataival)

Az első etapra történő mielőbbi jelentkezés pedig kiemelt figyelmet kell, hogy kapjon!!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 ápr. 24, 07:33 pm

Várjuk!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Szuti
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2010 ápr. 08, 10:14 am
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Szuti » 2016 ápr. 24, 09:44 pm

FONTOS 4.0

Sziasztok!

Először is kezdem a megígért teljesítményméréses infóval, másolom:

A 10 autóra is meg tudom adni a 15% -os kedvezményt. A listaárat itt találják: http://www.autokorbel.hu/teljesitmenymeres/
De akkor előre meg kellene beszélnünk, melyek lennének ezek az autók és akkor mondjuk 1 hónap alatt el kellene hozni őket előre legyeztett időpontokban. Lehetőleg ne egymás után közvetlenül az összeset. Általában egy autóra 30-50 perccel érdemes számolni.

Fontos volna, hogy
- nem legyenek extrém módon ültetve, legalább 8 cm szabad hasmagasság legyen,
- első kerék hajtásúaknál elöl felfogatási pontot találjunk, lehetőleg vonószemnél, vagy lengőkarba,
hátsókerekeseknél hátul,
összkerekeseknél elől és hátul kell hozzáférnünk.
- a gumik megfelelőek legyenek, ne túl öregek, ne terepgumik,
- a futómű beállítva legyen

Amit Pacskerrel beszéltünk, az pedig a következő:

Első körben kisorsolásra kerül majd egy 2-3 élménykör a versenyautóm jobb 1-es ülésében az egyik Time Attack rendezvény elején, ami nagyjából úgy néz ki, hogy 1-2 felvezető, melegítő kör után, ha kijöttem és beállítottam lecsekkoltam a szokásos dolgokat a kocsin, akkor egy felvezetőkör után 1-2 gyors kört és egy hűtőkört tennénk meg az utasommal, nagyjából 90%-os tempóban, becsatolva, bukóban. Ezt nálam a rendezvény elején lehetséges, mert utána már az éles körökre kell koncentrálnom, ennek ellenére ez elég izgi tud lenni:-)

Amit viszont a közös autózásra találtunk ki, az egy jópofa kis autózós, talán egy kicsit tanulós program is. Előre leszögezem, hogy amiket majd mondok, mutatok, csinálok, csinálunk, azok azok az ívek, módszerek, amiket én tanultam legfőképpen Wéber Gabitól és rengeteg olyan videóból, olvasott anyagból, amik ezzel foglalkoznak, tehát semmire sem mondanám azt, hogy ez így tökéletes, inkább csak, hogy én így csinálom, de ha ebben majd találtok olyat, ami nektek segítség, vagy újdonság, akkor emeljétek ki és használjátok.

Tehát az a tervünk, hogy akkor a nyílt napon tartanánk egy úgynevezett alapfokú versenypályás vezetéstechnika tréninget az egybegyűlteknek. Arra gondoltunk, hogy első körben, ha megvan a 20-25 autós, akkor egy elméleti részen átmennénk pár dolgon, hogy mit, hogy kellene csinálni, amikor kiérkeztek a pályára, majd aztán megpróbálnánk úgy felmenni a pályára, hogy a Celicával, mint felvezető kocsi, mennék elöl és rádióval mondanám az íveket, féktávokat nagyjából 2 körig, aztán szabadon engednénk titeket, én pedig lemaradnék videózni titeket, majd ha kell, akkor rádión egy kicsit segítenék annak, aki mögött megyek. Néhány dolgot szépen elkezdek leírni és akkor remélhetőleg nem marad ki semmi. Az elméletben nagyon röviden átszaladnánk azon, hogy kellene beállítani az autót jól egy pályanapra, ez le is írnám röviden:

Mozsó tök jól leírta azokat a dolgokat, hogy a folyadékok legyenek rendben a kocsin. Pár dologgal egészíteném ki ezt, ami érdekes lehet a számotokra.

Nagyon erőteljesen leszögezném azt, hogy ez nem egy verseny. Aki versenyezni szeretne, az nevezzen MTA-ra. Ennek most egy kicsit utasító hangvétele lehet, bár szervező nem vagyok, csak az eseményt szeretném egy kicsit izgalmasabbá, tartalmasabbá tenni, nem lenne jó visszahallani sehol, hogy azért bombáztam bele valakibe, mert a Szuti azt mondta, hogy itt fékezzek. Úgyhogy amint felmegyünk a pályára, 2 kört tervezünk ténylegesen lassú tempóban végigmenni, hogy a leghátsó ember lássa a sor elejét és ha nagyjából le tudjátok utánozni az "ideális" íveket, akkor a 3. kör elején én lemaradnék és elengedném a sort, viszont innentől én azt javaslom, hogy mindenki tartson legalább 20 méter követési távolságot és hagyjátok egymást autózni. Tapasztalatlan sofőröknek nagyon zavaró lehet, ha valaki megjelenik mondjuk féktávon és olyan szinten közel ér hozzátok, hogy gyors irányváltásra kényszerít. Az alap sorrendet, ahogy felmegyünk a pályára pedig úgy határoznám meg, hogy akikről tudom, hogy gyorsabb a kocsijuk, bátrabbak, tapasztaltabbak a pályán, ők legyenek elöl és akik csak barátkozni jönnek a pályázással, teljesen kezdők, ők pedig jöjjenek utánuk szép sorban. Tehát csinálunk egy gyorsasági sorrendet, vagyis megsaccoljuk és ezt az elején próbáljátok meg megtartani és akkor senki sem eshet rá a másikra, vagy nem kezdi el tolni.

Műszaki hiba, hűtőkör esetén sosem az ideális íven autózunk és alapvetően is folyamatosan figyeljük a tükröt. Ha valamiért megállna az autó alattatok, akkor le kellene gurulni a pályáról, de sosem a bukótérre, nehogy valaki rátok essen, mert az senkinek sem fog jól esni.

Nagyon fontos, hogy nem szállunk ki a kocsiból, ha megáll az autó alattunk a versenypályán, kivéve, ha kigyulladt, de erre remélhetőleg nem lesz precedens. Ha gond van, nem tudtok tovább menni, akkor húzódjatok le és várjátok meg a műszaki mentést. Szerelni, megjavítani a kocsit soha nem kezdünk el a pálya melletti részen sem, még ha esetleg tudjátok is, hogy mi a gond, ebben az esetben szintén megvárjuk a mentést és kivontatnak, vagy ha lábon el tudjátok hagyni a pályát a kocsival, akkor ki kell gurulni a boxig és ott majd lehet dolgozni a javításon.

A guminyomás:

Mivel 1-2 gyorsabb körtől van, hogy 1 barral feljebb tud menni a nyomás az abroncsokba, így alapvetően azzal kezdeném, hogy leengedjük a normál nyomáshoz képest 0.5 barral a gumikat, hogy az üzemi hőmérséklete majd a melegítő körök után legyen 2.2 körül. Ha tényleg 2 melegítő kört megyünk majd, akkor ez nagyjából ideális lehet a 3.,4. körtől és nem fogjátok elmelegíteni a gumijaitokat és nem fog félrekopni sem. Persze aki játszós gumival jön, az nyugodtan csapathatja neki rendesen, de ha gyors kört akar menni, akkor érdemes megtalálni az optimális tapadást.

Fék:

Mozsó írását annyival egészíteném ki, hogy akinek van lehetősége erre és tudja, hogy tényleg időre is szeretne menni pár gyorsabb kört, az ellenőriztesse, légtelenítse, esetleg cserélje a fékolajat Motul RBF 660-as fékolajra és akkor azzal nem lesz gondja. Ez nem egy óriási költség, mégis lényegesen többet bír, mint egy gyári fékolaj. Csak, hogy 2 példát említsek, a tavalyi egyik MTA versenyen egy utcai Evo VIII. elszállt egy hűtőkörön a célegyenes végén, ahol nem versenytempóban "csak" 150km/h-ról nem lassult le a kocsija és beleszállt a gumifalba majdnem teljesen frontálisan, pedig a 200-as táblánál elkezdett fékezni, de totál beesett a fékpedálja és esélye sem volt megállni. Az anyagi kár jelentős volt, a másik esetet pedig a mostani nyílt napon saját szemmel láttam, ahol egy MX5 szállt bele ugyanoda, de a végén kézifékkel próbált segíteni, aminek az lett a vége, hogy pont a kocsija bal oldalával kapta el a gumibálát, aminek a nyaka biztosan nem örült olyan nagyon a bukósisakban, tehát a fék az legyen 100%-os!

Pályán való közlekedés:

Boxból kihajtásnál a melegítőkörben nem hagyjuk el a fehér csíkot, mert ha máskor mentek a pályára és valaki érkezik a célegyenesben, akkor ott is 160km/h sebességgel esik majd rátok. Alapvetően egy nagyon egyszerű dolgot írnék csak az pedig a kiszámíthatóság. A pályán való autózásban nagyon fontos a ritmus, úgyhogy meg kell próbálni lendületből autózni, hogy minél kevesebbet rángasson a kocsi alattatok. Itt arra gondolok, hogy nem rugdossuk a gázt, féket, kuplungot, hanem megpróbálunk úgy menni, hogy a hajtás minél kisebb terhelést kapjon. nem csak padlógáz, padlófék létezik. Ha valakit észreveszel a tükörben, az sosem véletlen, nagyon egyszerű oka van, gyorsabb nálad. Ha nem engeded el, akkor könnyen lehet, hogy egymásnak mentek és az nem lenne túl jó, úgyhogy ha el szeretnétek engedni valakit, akkor azt korán, észrevehetően érdemes jelezni, semmi cikk cakk, kiszámíthatatlan irányváltás. Mi az MTA-n ha éppen hűtőkörön vagyunk, akkor félrehúzódva, irányjelzővel jelezzük, melyik oldalon hagyunk helyet a másiknak. Ha gyors körön vagyunk, akkor viszont megyünk az ideális íven és a gyorsabb autót hagyjuk elmenni egy gázelvétel segítségével. Ez általában működik, de ehhez nagyon kell tudni a pályát és hogy melyik versenyzőtársunk mennyivel gyorsabb nálunk, hogy ne rontsuk el más játékát.

Legyetek szívesek féktávon ne beszúrni a másiknak, mert egy rosszul felmért féktávon egymásra esésnek szintén súlyos következményei lehetnek, előzni akkor előzzetek, ha sokkal gyorsabbak vagytok, nem veszélyeztetitek egymást, magatokat sem.

Zászlójelzéseket másolom:

SÁRGA ZÁSZLÓ: VESZÉLY, ELŐZNI TILOS! Lassíts, készülj fel a megállásra is! Előzni tilos addig a pontig, amíg zöld zászlót nem mutatnak.
ZÖLD ZÁSZLÓ: A PÁLYA MINDEN VESZÉLYTŐL MENTES.
PIROS ZÁSZLÓ: PROGRAM MEGSZAKÍTVA. Lassíts, a kör befejeztével térj vissza a bokszutcába!
PIROS-SÁRGA CSÍKOS ZÁSZLÓ: A TAPADÁSI VISZONYOK MEGVÁLTOZTAK. Óvatosan haladj, a pálya felülete csúszós lehet (olaj, por stb.).
FEKETE ZÁSZLÓ NARANCS KÖRREL: HÚZÓDJON LE! Azonnal hagyd el a versenypályát, állj félre, és lépj a szalagkorlát mögé!
Kockás zászló: az adott autózásnak vége. A levezető köröd után térj vissza a depóba.

A nyílt napokkal sokszor az a gond, hogy vannak a tapasztalt sofőrök, kezdő sofőrök, és a kezdők, akik azt hiszik, hogy tapasztaltak. A klubon belül 5-6 embert láttam pályán menni személyesen, vagy videón is, de a többiek vezetési stílusát, vehemenciáját nem ismerem, így nagyon fontos lenne az, hogy ezt tényleg egy klubos rendezvénynek fogjátok fel, ne pedig erőfitogtatásnak. Ha valakiben túl teng az energia, akkor le tud menni a gokartpályára, ahol lényegesen több lehetőség van a versenyre.

Lesz majd még pár dolog, amit ott el fogok mondani, addig ha van kérdés, igyekszem rá válaszolni. Addig amolyan pályabemutatónak belinkelem a leggyorsabb körömet:

https://www.youtube.com/watch?v=3l7UBTIALdE

Ha van valami kérdés, írjatok itt nyugodtan és igyekszem válaszolni.

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1222
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2016 ápr. 24, 10:03 pm

A fenébe, ahogy olvassa az ember elkezd nagyon megjönni hozzá a kedve, főleg, hogy ilyen jófej módon megtuningolta Szuti az élményt egy komplett csomaggá :D nagyon köszönjük!
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2491
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2016 ápr. 24, 10:20 pm

Ok, akkor én leszek majd leghátul :lol:

A futóművön érdemes a gyári értékeken módosítani?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-(F)GE 16V Smallport

Szuti
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2010 ápr. 08, 10:14 am
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Szuti » 2016 ápr. 24, 11:09 pm

Ha játszós gumival mentek fel, akkor persze, lehet játszani a futóműállítással, de utcai gumin félre fog kopni a gumi. Egyszer Euro-Ringen 20 perc alatt kinyírtam a bal első R888-amat egy kis dőléssel, nem visszaengedett guminyomással, úgyhogy én csak akkor erőltetném, ha slicket tesztek fel.

Még egy dolog. Én biztosan tele tankkal kezdenék, ne adjunk esélyt annak, higy ellibbenjen a benzin. 20 perc alatt a féltank simán lemehet olyan szintre, hogy gondot okozhat és egy etapon belül nem lesz idő kijönni tankolni, ráadásul úgysem időre megyünk, így nincs nagy jelentősége annak a plusz 20 kilónak.

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3268
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2016 ápr. 25, 05:40 am

Szerintem szuper ötlet ez a program! Mindenki rengeteget tanulna. Aki nem volt a pályán, az megimserné és tanulnák a jó íveket.
Én benne vagyok, de majd akarok menni külön is egyet! :twisted:

Csak, hogy pontosítsunk: az első etap lesz a Szuti által említett csoportos autózás PMR-el?

Köszi előre is Szuit a felajánlást és Mozsonak is az infókat! :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23433
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 25, 09:51 am

FONTOS 5.0

Pörgessük a topic-ot. Hamarosan csapatunk :D
Amennyiben igény van rá, ugyan formalitás, de jópofa... csinálhatunk CCH Pályanapos rajtszámokat, mint amilyenek a Girbe-Gurba kalandtúrán voltak.
Aki szeretne, az írja meg milyen számot. Én a 3-ast stoppolnám.


Teljesítmény mérés:
Köszi Szuti, hogy te is utána kérdeztél. Ahogy számolom, olcsóbb az RCC, bár nem tudom van-e köztük minőségbeli különbség. Az biztos, hogy nem használják minden pillanatban a padot.
Az új vezetéstechnikai oktatás miatt úgy gondoltam inkább veszek még egy etapot a ringen és lemondok az autóm teljesítmény méréséről.
Ettől függetlenül, ha megvan a végleges "dínós" létszám, nagyon szívesen segítek közbenjárni Bencénél és az sem kizárt, hogy ellátogatok segíteni.
Ezzel kapcsolatban valaki karolja fel ezt a történetet és keressen meg mielőbb egy végleges létszámmal.


Felkészülés, fontos információk:
Köszi Mozso és Szuti az összegzőt!
Külön öröm tapasztalt pályásoktól hallani ezeket! Nagyon sokat segíthetnek ezek a kis figyelem felhívók mindenkinek, de azoknak feltétlenül elengedhetetlenek, akik most gurulnának fel először a legendás ívre.

Túl sokat hozzátenni ezekhez már nem lehet...
Bubidisc 3 fontos dolgot említett még.
- Az egyik a fékek vasalása-nem vasalása. A fórumon már többször leírtam, hogy minden gyártó máshogy rendelkezik a bekoptatásról (fejlődő gázok és bevonatok a tárcsákon és a betéteken). Van aki szolíd használatot ír elő az első 1-200km-en és van aki a vasalásodhoz hasonló procedúrát kér az elején. Tudom, hogy a vasalás és a bekoptatás más, de arra hívnám fel a figyelmet, hogy amelyik betét a leírásban ellenzi a bekoptatásnál a "gyilkolást", annál csak ezt követően vasalgassunk.
Fontos még a megfelelő hőtűrésű betét használata. Toytib írta korábban, hogy volt olyan utcai, ami szénné égett és darabokba vált le a hordozó fémről és volt, ami meglepően jó állékonyságúnak és tapadásúnak bizonyult. Természetesen, aki Ferodo DS-ezik, meg EBC-zik, azoknak ez felesleges infó, de utóbbiakról meg azt kell tudni, hogy normál utcai használatnál nem a legjobbak..
Tudtok egyéb alternatívát, ami jó a ringre? (jó utcai, vagy egyéb sport változat)
- Másik az autóban megmaradó tárgyak rögzítése. A ringen olyan oldalgyorsulások (és fékhatások!) vannak, hogy ami nincs "lekötve" az mind repked. Iszonyat veszélyes lehet, sérülést is okozhat, de ami még inkább gáz, hogy ami hátul van, az is előre küzdi magát és simán bemegy a fékpedál alá! Na azt ne kívánja senki. EMIATT a PMR-eknél is mindenkit kérnék, hogyha más nem, akkor TAPE-el ragassza a műszerfalhoz, vagy gondoskodjon egyéb rögzítéséről. Amennyiben az első etapban utasa is lesz, az megoldja a dolgot, de tényleg figyeljetek erre az apró dolognak tűnő részletre is.
- Harmadik az említett hátsó ülés kiszerelése. Úgy eldobja magát az autó, hogyha nem tartjuk észben, hogy öröm nézni... Aki nem biztos magában, inkább hagyja bent! (nem utolsó sorban, akár a kanyarsebességünk is kisebb lehet, mivel csökkentenünk kell a tempót az enyhébb hátsó tapadás miatt)

Ezzel kapcsolatban egy kiegészítés, amit sok embernek elmondtam már személyesen.
Hogy tényleg úgy is van-e vagy csak azt hisszük, de közúton azt gondoljuk: jól vezetünk! :rock: Ügyesebbek még a szerpentineket is jól abszolválják, netán attól dagad a mellük, hogy a Hungárián lámpától-lámpáig ügyesen váltanak :) ...
Persze vannak, akik tényleg ÉRZIK a fizikát, az autóik határait, rezdüléseit, az aktuális tapadási viszonyokat..., de még ez sem mindig elég, mert

Egy pályanap a Hungaroringen az NAGYON más :)
Egy példa:
Akik már voltunk fent, azok 90%-a az első pár körben (majdnem ugyanott) megpördült :) Pedig ugye milyen abszurd?! :) Egy ekkora pályán, én? Aki már tízen éve vezetek sportos autót. Megpördülni? Ugyan már...
Ez mégis annak köszönhető, hogy a Hungaroringen nagy sebességű kanyarok vannak és egyben nagy, biztonságos bukóterek is. Emiatt sokan tényleg kitoljuk a határokat (hol máshol?!), azonban itt már sokkal erősebben közrejátszik a centrifugális erő is. Mivel határon és legtöbben nem drift pilóták vagyunk, ha már elindul az autó feneke, onnan bizony nehéz már összeszedni.
Mindemellett ott a nagy tempójú, döntött, (sokszor árnyékos és hűvösebb) 2-es, 3-as kanyar kombináció. Egy hosszú balos után kéne jobbra váltanunk, elvileg már kigyorsítás közben, de sokak pont itt váltanak fék és gáz közt. Külső íven vagyunk és rögtön húznánk szűken a jobbos belsejére, hogy a lejtőn még lendületet gyűjthessünk és gyorsabb legyen a Mansell. Na itt az utcai berögződések érvényesek és egy picit erősebben "libbentjük" az autó súlypontját egyik oldalról a másikra. A fent említett tényezők közrejátszása mellett ez éppen elég arra, hogy már pördülünk is.

Erről a kanyarkombinációról van szó:
https://youtu.be/3l7UBTIALdE?t=46

Ugye, hogy nem tűnik veszélyesnek? Mégis sokan eldobtuk az autókat itt. Utána rögtön megtanulja tisztelni az ember és a LÉNYEG, hogy sokkal finomabb kormánymozdulatokkal és sokkal szélesebb aszfalt használattal abszolválja a ringet.
Szerencsére senkinek és semelyik autónak nem lett itt baja, de ha tudtok tanulni a mi hibáinkból, használjátok fel előnyötökre!


Vezetéstechnikai elméleti oktatás:
Köszönjük a nagylelkű felajánlást Szutinak! Öröm egy ilyen tapasztalt versenyzőtől tanulni. Fizetnék is érte, de így pláne megtisztel a gesztus! :rizspekta:
Minden CCH-s érdeklődő részt vehet rajta, attól függetlenül, hogy a gyakorlati képzésen tud-e menni vagy sem.
A nap elején, reggel tartanánk meg! Ki tudja, mikor szokott lenni a kapunyitás? Javaslom, hogy
8:00-kor már mindenki egy helyre leparkolva gyűljön össze. Ekkor kezdenénk az elméleti pályanapozás átbeszélését, melyet szeretnénk interaktívvá tenni, tehát ha kérdés merül fel, nyugodtan vágjatok közbe és tegyétek azt fel, illetve, ha valakinek más tapasztalata, kiegészítése van, jelezze és meghallgatjuk szívesen!
Itt már nem szeretném, ha a felkészülésről túl sok szó esne. Azt beszéljük meg itt, mint ahogy ezt tökéletesen el is kezdtétek.
Várhatóan 1 órát terveznék rá, majd a végső simításokat, ellenőrzéseket meg lehetne ejteni az első etap előtt.

Vezetéstechnikai gyakorlati képzés:
Ahogy Szuti jelezte, a reggeli KÖZÖS MENET első két körben (lehet lesz az 3 is), ő megy elől és a táblázat alapján ügyesség-autó gyorsaság arányában gyorsabbtól a lassabbig követjük őt LIBASORBAN. (nem versenytempót megyünk, a gyengébb autók is tudják majd követni az előttük haladót)
A libasor persze nem 1 méteres féktávot jelent, de kérek mindenkit relatív szorosan kövessük egymást. Erre egyrészt azért van szükség, hogy az előttünk haladó nyomvonalát pontosan lemásolhassuk, így megismerve az ideális pályahasználatot. Biztosan meglepő lesz pár embernek, "milyen későn és milyen távolról" kell "indítani" 1-2 kanyart.
Másrészről azért is fontos az anya vadmalac utáni szoros konvojozás, hogy rádió hatótávolságából az utolsó se essen ki. Szuti végig fogja kommentálni a tanulós köröket. A rádiót addig nyugodtan rögzítsétek (és vegyétek fel a leghangosabb fokozatra), hiszen eközben az oktatón kívül másnak forgalmazni (beszélni) tilos.
Miután Szuti alias "Safety Car" :) félreáll, az autók már biztos bemelegednek addigra és lehet neki tolni, de csak ésszel. Nagy lesz a kísértés, de próbáljátok betartani, hogy csak higgadtan, lépésről-lépésre, körről-körre vállaljatok egyre többet. A gyorsabbak lesznek elől, így elkerüljük azt, hogy végig kelljen előzniük a többieket esetleges többlet veszélyhelyzetet okozva. Reálisan ebben az etapban lesz még 3-4 körünk, amit mindenki a saját tempójában tesz már meg. Csak CCH-sok, nem kell stresszelni az agresszív külsősök miatt. Vigyázunk egymásra!
Ahogy említették előttem is, NEM VERSENY. A nap folyamán biztos lesz olyan, hogy egy erősebb autó megelőz minket. Éppen ezért folyamatosan legyünk képben a tükrök segítségével, hogy mi zajlik mögöttünk. Ha valaki gyorsan vagy lassan de mögénk érkezett az azt jelenti, hogy gyorsabb nálunk. Húzódjunk le és engedjük el őt!

Ezt az etapot követően mindenki annyit megy még a nap folyamán, amennyit szeretne, illetve annyit, amennyire tudott jelentkezni.
Mindenkinek javaslom, hogy az első Safety Car-os legyen egy gyakorlós menet, amely alkalmával bátran ültessen utast is maga mellé, majd utána még vegyen legalább 1 menetet, ahol egyedül, szépen fejlődhet és bizonyíthat egy jó idővel magának.

Nyeremény:
Remélem mindenkihez eljutott az, hogy egy olyan sofőr mellé egy olyan autóba ülhet, ami a Hungaroringen 2:05 alatt megy...
Hagyok egy kis időt...
Aki nincs képben a köridőket illetően, guglizzon utána.. Megéri!
Szerintem hatalmas felajánlás és köszönöm a klub nevében!
Klubelnökként lemondok a sorsolásban történő részvételemről, de remélem majd egyszer lesz alkalmam beülni a jobb 1-be.
FONTOS! Nem a leggyorsabbat fogjuk díjazni ezzel az ajándékkal!
Minden Corolla Club tag, aki itt jelentkezett és karikázott aznap a pályán, egyaránt "bekerül a bödönbe", amelynek nyertesét a nap végén ki is hirdetjük!

Média:
Az az igazság, hogy egyre jobban rá vagyok izgulva erre a napra :) Ha eső lesz, már az se veheti el a kedvem. Annál izgalmasabbá és technikásabbá válik.
Olyan szuper nap lesz a reggeli oktatástól a szereléseken és a pályázásokon át az esti megfáradt pizzázásig, amit sok éven át fogunk emlegetni!
Nagyon jó lenne mindezt kellőképpen megörökíteni, ezért kérnék mindenkit, hogy mozgósítsa barátját/párját/családtagját és kérje meg, hogy jöjjön ki fotózni/videózni. Már 10 éve járunk ki, legtöbbször nézőként és úgyis hatalmas élmény egy ilyen nap. Főleg, ha ezt fűszerezi egy nagy létszámú CCH-s bandázás is.
Ezúttal kérném minden olyan klubtag segítségét is, aki indulni nem tud, de nézőként tervez kilátogatni, hogy fotózzon, videózzon, ha teheti.

- Fotó - Jabel jelezte, hogy nagyon szeretne kijönni, de a vizsgáin múlik majd
- Fotó - Közlekes?
- Fotó - Lackó?
...?
(légyszi írjátok fel magatokat)
Kell több médiás, mert nincs arra idő, hogy egy etap alatt más-más kanyarokban is megörökítsék a versenyzőket.

Első etap első körében a célegyenesben úgyis "lassan" megyünk, a teljes pálya szélességébe (2?) sorba rendeződni egy fotó erejéig, amíg elhaladunk a boxok előtt?

Belső kamerás felvételek:
Ugyancsak fontosak szerintem. Egy sima szélvédős mobiltartóval és okostelefonnal szerintem már lehet egész értékelhető felvételeket készíteni. Ezen felül a tapadókorongos akciókamerák is egész olcsók már és sok mindenkinek vannak.
A kérdésem, hogy "telemetriás" szoftverben mit ajánlotok? Ha már okostelefon, érdemes azzal rögzíteni. Pályarajz, oldalgyorsulás, köridő..


Menetekre történő jelentkezés:
Eszméletlen fontos!!!
Az első menetre "etapra" történő mielőbbi jelentkezés elengedhetetlen azért, hogy csak mi, CCH-sok menjünk a pályán és megoldható legyen a gyakorlati vezetéstechnikai képzés.
A korább említett információk alapján mielőbb derítsük ki, hogy valóban május 8-án-e és hány órától lehet jelentkezni.
Ha tudjuk a start időpontját vagy mindenki tegye meg azonnal a saját jelentkezését, vagy adjátok meg adataitokat valakinek, aki megteszi helyettetek.
Javaslom a közös menés időpontjának módosítását! Célozzuk meg a délelőtt 10 órai első 1-es kategória menetére történő jelentkezést.
Ellenvetés?

Aki többet megy, így annak is marad ideje a többire és szerintem ezekre már mindenki úgy jelentkezzen, ahogy szeretné. Ez azért is jó, mert a közös menetet követően marad idő nézni a másikat és váltjuk is egymást, így szinte non-stop lesz CCH-s autó a pályán. :)

MÓDOSÍTÁS!
25 fő mehet egy menetben. Így még 9 Toyotás jelentkezését tudjuk elfogadni és ők a gyakorlati vezetéstechnikai oktatáson is részt tudnak venni.

Ha bárkinek bármi kérdése van, tegye fel bátran!
(1 pár PMR-t tudok vinni, a másik felére valaki jelentkezhet)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23433
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 25, 10:24 am

FONTOS 6.0

Ezt találtam!!!

Regisztráció nyitása: 2016 május 9. 10:00

(de azért figyeljük előtte is!)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
ZDoman
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2008 okt. 30, 11:25 pm
Re: Kollektív CCH pályanapozás - Hungaroring, 2016.05.22.

Hozzászólás Szerző: ZDoman » 2016 ápr. 25, 12:55 pm

Szeretném jelezni, hogy a jelenlegi helyzet állása szerint ekkortájt fog születni az első gyermekem, így nagyon valószínű, hogy nem fogok tudni kijutni eme történelni eseményre. Pacskerral egyeztettem és hogy ne foglaljam a helyet más elől inkább lemondom a nevezésemet itt is, hivatalosan.

Az eddigi fix nevezők listája:
  1. Pacsker / TE71 GT Coupe
  2. Bubidisc / E11 Liftback
  3. Toytomi / E9 Liftback
  4. Vitya77 / E9 Liftback GT-i
  5. Montoya / IS
  6. RWD / P6 Starlet
  7. Bruce E9 / E9 Liftback GT-i
  8. Bohi / E8 Sedan GT
  9. Bardos6 / E9 Liftback GT-i
  10. IceRocko / E10 Sedan
  11. Mozso / E12 Hatchback Turbo
  12. Sancy / E11 Hatchback G6 TTE
  13. Zuzmow / E9 Hatchback Si
  14. Zoo.HUN / E8 Hatchback GT
  • Szuti / T20 Celica GT4


Lezárt