E9 - (1987-1992)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3265
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Dacolva az idővel / Kép és videó a jövőnek - Nyugger tal

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2016 jan. 20, 11:23 pm

Nekem is tetszik az ötlet!
Igaz, gyakorlatban lehet nehéz lesz összehozni, főleg ahol nem sok darab van adott generáción belül a klubban.
Pl akár ha za E8-at nézem, nem sokan vagyunk és többen messze is vannak.
Ha előre megbeszéljük és lefixáljuk akkor összejöhet bármi. :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx » 2016 feb. 24, 04:23 pm

Spoiler festéssel van valakinek tapasztalata? Mi ennek a technológiája?
A festőm nem sok jót jósolt és inkább műgyantából való replikakészítést javasolt. Nem tudom egyelőre, hogy mit kezdjek vele.
'88 E9 Liftback GL 4af - szobor
'03 E12 HB 4zze - asszonyé
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE - napi járós

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23268
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 24, 04:26 pm

Hátsó spoiler gyáriban volt műanyag merev héjból. Ezt fújod, mint a lokhárítót, kész...
És volt utángyártott tömör szivacsból, amit lehet "nyomkodni". Ez se egy nagy vasziszdasz. Jó alapozó és kellő lágyító kell a festékbe.
(Sokszor kispórolják, mert megnő a szárídási idő ezzel.)

Nekem tök jól bírja. Pontosabban bírta a tavalyi brutál méretű jégesőig.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx » 2016 feb. 24, 08:31 pm

Köszi az infót!
Sokkal jobban hangzik az eredeti spoiler megtartása, mint a gányolás. A kis repedést a felületén meg vagy megforrasztják, vagy kigittelik.
'88 E9 Liftback GL 4af - szobor
'03 E12 HB 4zze - asszonyé
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE - napi járós

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 márc. 08, 10:06 pm

ELMÉLETILEG lehetséges ABS-t faragni E9-be?
Valaha volt benne? Vagy valami másik corollából/toyotából bele lehet tenni?
Nyilván értem, hogy kell hozzá másik fék, tárcsa, meg jeladók, kábelezés, csövezés, meg fékerőelosztó miegymás, de az ABS központi egysége az kommunikál az ECU-val, vagy attól független?
'89 AE92 GTi Liftback (Bigport AFM Redtop 4AGE) :e9ly:
'88 ST162 GT coupé (USDM 3SFE ATM)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23268
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 márc. 08, 10:09 pm

Volt E9-ben.
Itt Európában is, Skandináv piacon biztosan.

Ha jól tudom ECU-val nem kommunikál, legalábbis nem kéne cserélned a mostanid.
Viszont futóműben, hajtásban kéne azért átalakítás... Annó utána mentem és E10/11-é berakható lenne szerintem.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1931
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2016 márc. 15, 12:16 pm

Kép
Mióta ezt a képet megláttam azóta Jóska kollégám aggódik a lökhárítója miatt :lol:
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23268
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 márc. 15, 12:50 pm

Sok belőle az Angliából behozott. Szerintem olcsón tudnál szerezni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1931
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2016 márc. 15, 12:56 pm

Már szóltam a subarusoknak.a sárvédők illesztésre leszek kiváncsi mert a subaru sokkal szélesebb.bár lehet rosszul tudom de ezzel szereltek corollát is?találtam egy oldalt ahol az e10 es corolla lökhárító változatok vannak.van köztük ilyen is
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23268
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 márc. 15, 01:18 pm

Nem
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1931
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2016 márc. 15, 01:22 pm

Kép
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23268
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 márc. 15, 01:30 pm

Elhiszem, láttam én is már sok helyen, de akkor is azt mondom, hogy gyárilag nem szerelték vele.
Előszeretettel tuningolják a Subaru lökössel. Csupán ennyi. Keresgélj az EPC-ben, szerintem nem fogsz találni.

A 4 ködlámpás is utólagos, (bár E10-re gyártott) tuning lökös. Az se vehető be a gyáriak közé.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1931
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2016 márc. 15, 01:32 pm

A subaru lopta a Toyota pofát én meg a lököst.így fer :P
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3331
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Slampixxx » 2016 ápr. 07, 01:49 am

Hallottatok már pályaautóról liftbackből?
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép

Attee88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016 máj. 15, 05:53 pm
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Attee88 » 2016 máj. 15, 06:27 pm

Kedves Fórumozók!

Attila vagyok, és nem rég lettem tulajdonosa egy E9-es AE92 Liftback Corollának.
Nagyon örültem a vásárláskor, hiába közel 30 éves az autó, sokkal "jobb" mint a 4 ütemű Trabantom.
Egy hónap használat után sajnos kezdtek előjönni a gondok...
A vásárlás előtt közel 3 évet állt az autó. Ez sokaknak már most szinte mindent elmond, de mivel nem vagyok szakértő, nem sejtettem rosszat. (kis regény következik...)
Az alábbi problémáim vannak, ezek megoldására szeretnék kérni tanácsokat, tapasztalatokat.
- Füstöl a motor : 1 hónap használat után hidegen el kezdett füstölni a motor. Van ismerősöm ("autószerelő" is), aki szerint az állás miatt kiszáradtak a szelepszár szimeringek, és a használat közben megrepedeztek, ezek mentén az olaj lecsöpög az égéstérbe. Bemelegedett motornál már nem füstöl normál használatkor, csak egy álló helyzetben való nagyobb felpörgetés után a fordulat visszaereszkedésekor. Viszont olyan is volt aki azt mondta, teljes motorgenerál, ami benne van minden csere, nem éri meg...
-Ingadozó alapjárat : Mivel ebbe 4AF motor van, karburátoros. Néha (állandóan) meghülyül és össze vissza dolgoztatja a motort.
Pl: Az alapjáratot beállítom 700-800 ford/perc-re, megyek vele néhány kilométert, és amikor kinyomom a kuplungot 1600-1700 as fordulaton jár. Ha tovább haladok, és újra kinyomom a kuplungot 400-500 as fordulatra esik, és itt ingadozva fulladozik a motor.
- Kopogó hang előről... : Azt hittem csak szilent problémám van, de a kollégák megállapították, hogy kormányművel van a gond. Döcögős úton kopogás jön a jobb elejéből, megrángattak rajta mindent, kiderült hogy a kormány összekötő kotyog. Kis is cserélték, 1-2 napog alig volt hangja, de újra irritálóan, és hát na... félelmetesen kopog. Viszont a kormányon nem érzek semmit,nem húz félre sem, és nem is kóvályog az úton.

Természetesen nem várom el, hogy így "azinternetenkeresztül" megjavítják az autóm, csak mivel mindenki mást mondott, így tanácstalan vagyok. És hát kíváncsi is vagyok a gyakorlati tapasztalatokra is a típustársaktól.
Az autóról amit tudni kell: Toyota Corolla Liftback E9 AE92 1988. 1.6 16v, 4AF.
Az autót 2000-ben hozták Magyarországra Ausztriából, azóta egy idős tulaja volt, aki sajnos meghalt, azóta állt az autó. Jelenleg 182eKm van benne, én 176-al vettem.
A segítséget előre is mindenkinek köszönöm!
Van egy olyan érzésem, lesz még néhány hozzászólásom :)


Válasz küldése