Corolla Club Hungary

CCH
  
Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2017 dec. 12, 04:09 pm



Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 
 CCH Girbe-Gurba Kalandtúra sorozat 
Szerző Üzenet
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Hozzászólások: 22754
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Érdeklődők!

Mint tudjátok, mindig próbáljuk emelni a találkozót színvonalát. Igyekszünk furfangos, izgalmas, érdekes és egyedi programokat kitalálni, hogy végig tudjunk titeket szórakoztatni akár egy 4 napos találkozón keresztül is. Így született meg 5 évvel ezelőtt a kalandtúra gondolata a Vezetőség fejében.
Átrágtuk a dolgot, kidolgoztuk és 2012-es Orfűi Nyári Találkozónkra meg is hirdettük az első ilyen lehetőséget a klubtagok számára: "Baranya aranya, avagy a Girbe-Gurba Kalandtúra" elnevezéssel.
Nagy sikert aratott, kijavítottuk kezdeti hibáinkat, tökéletesítettük a játék menetét, az itinert, majd ezt követően Nyári találkozóink kötelező elemeivé tettük a kalandtúrát.

A CCH Girbe-Gurba Kalandtúra lényege:
Rendszerint Nyári Találkozóink első napján, az úticél megfejtését jelenti.
Ugyan találkozóinkra fórumunkon akár több hónappal az esemény előtt is lehet már jelentkezni, azonban a Nyári Találkozók helyszínét nem fedjük fel az érdeklődők előtt.
Hogy lehessen tervezni, ismert a pontos dátum, a szállás és a közös étkezés költségei, jelezzük, hogy a hosszú hétvégére elég ~1 tank üzemanyag, a szobabeosztásokra is lehet igényeket leadni, azonban sem a régió, sem az adott helyre jellegzetes programok nincsenek közzé téve, nehogy korábban kikövetkeztethető legyen a végcél.
A szervező topicban (és itt is) mindig olvasható az aktuális játékszabály, majd az indulás napján, a gyülekezőnél minden nevező kap 1-1 itinert egy kis füzet formájában. Ennek segítségével a klubtag és navigátora(i) mindig a következő támpontot megfejtve haladnak előre a találkozó helyszíne felé. Vannak bónusz kérdések is, amivel a játékban gyűjtött pontszámok tovább növelhetők, sőt a rendszerint nyári találkozóinkon megrendezett Rolla Rutin (autós ügyességi verseny) pontszámaival összesítve a hétvége serlegéért, érmeiért és nyereményeiért is érdemes küzdeni.
A Girbe-Gurba Kalandtúra támpontjai, ahogy neve is sejteti nem a Start és a Cél közt a legrövidebb úton, egy vonalban helyezkednek el. Egyfajta ismerd meg a hazádat célja is van a játéknak és így igyekszünk olyan szép és különleges helyeket bemutatni nektek, amelyek nem az utazási irodák borítóin szerepelnek. Rengeteg, kevésbé felkapott, viszont megtekintésre feltétlenül érdemes hely található kis Hazánkban és ezeket a kalandtúra segítségével próbáljuk veletek is megosztani. Egy ilyen támpont lehet szimplán csak egy kedves, rendezett kis főtér, vagy egy rejtélyes műemlék, de a természeti kincseinket is előszeretettel ágyazzuk be a kalandtúrákba.
Lehet, hogy az útvonalak csupán 2-300km-esek, azonban a feladatok teljesítési időszükségletei és a látnivalók sokasága miatt könnyen 5-6+ órássá is válhatnak az utazások, éppen ezért reggel kezdődnek a rajtoltatások. Minimum 15 percet hagyunk 2 autó közt és megkérünk mindenkit, hogyha 1-1 támponton be is érik egymást, ne együtt induljanak onnan tovább. Fontos a sportszerűség és ne feledjük azt sem, hogyha csapatban abszolváljátok a feladatokat, nagyon könnyen félrevezethetitek egymást. Szándékosan úgy tervezzük meg az útvonalat és úgy helyezzük el a támpontokat, hogy meg tudjatok állni egyet fagyizni, üdítőzni és erre mindig fel is hívjuk a figyelmet. Nem egy feszített tempójú versenyt kell elképzelni, hanem egy megállókkal tűzdelt kellemes kirándulást. Éppen ezért az út időbeli hossza nem is szokott egyáltalán fárasztó, megterhelő lenni. Száguldozást elkerülendően, a terepbejárás alkalmával meghatározzuk a minimum teljesítési időt. Aki ennél gyorsabban teljesíti (földönkívüli) ejnye-bejnyét és hibapontokat is kap.
A játékokban nem feltétlenül nyújtanak segítséget a navigációk és okos telefonok, sőt előfordul, hogy úgy alakítunk ki feladatokat, hogyha ezek segítségével próbál a versenyző segítséget nyerni, még akár félre is vezetheti az említett eszközök egyike. Javasoljuk, hogy hagyatkozzatok a józan paraszti eszetekre, a logikai összefüggésekre, a szemetekre és a térképolvasásotokra!
Végső esetben természetesen lehet telefonos segítséget kérni a szervezőktől, azonban ezért pontlevonás járhat.

Példaként legutóbbi itinerünk:
(kattintásra nagyíthatók)

Kép

Kép Kép Kép Kép


Aktuális játékszabályunk az alábbiakban olvasható:

Az indulásnál megkapjátok a kalandtúrához (és a későbbi autós ügyességihez) szükséges nevezési lapot / "ITINER" füzetet.

0. A START helyszínén elsőként egy furfangos versikét kell megoldania a játékosnak. Ebből ki kell derülnie az első támpont településének a nevének és azon belül a pontos helyszínnek is. Ameddig a rajt bíró fülébe nem súgja a nevező ezt a két fogalmat, addig nem kezdheti meg a kalandtúrát. (nehogy rögtön rossz irányba induljon el)
Ezen felül a "Jó úton jársz" megerősítések is kiolvashatók az első versből.

Mert a támpontok közt minden alkalommal elrejtünk 1-2 "jó úton jársz" megerősítést. Ezek vagy településekre, vagy útba eső látnivalókra utalnak... Megfejtésük nem elengedhetetlen a külső segítség nélküli célba érkezéshez, azonban plusz pontok szerezhetők a helyes megfejtéseikkel!
Jele az itinerben egy mosolygós smiley
Kép


Az első támponthoz való sikeres megérkezést követően minden támpontnál 4 kérdést talál a játékos:

I. kérdés megfejtése a következő támpont településének nevét rejti
II. kérdés megfejtése a következő támpont településén belüli pontos helyszínre utal
1., 2., kérdés helyes megválaszolása pedig a hétvégi vetélkedő pontszámait gyarapítja

I-es kérdés - a, variáció:
Számpárokból áll. Ezek mindig egy írott táblán/emlékművön... található sorok és betűk kombinációit jelölik.
Mindig, egyértelműen beazonosítható fix, nagy, helyi táblákból, feliratokból, felsorolásokból kell kiolvasnotok a következő támpontot.

A számkombináció pl: 2-7 = SOR - BETŰ-t jelent!
Kettős mássalhangzók külön betűnek számítanak. Szám, szóköz, sorköz, kettőspont, kötőjel... bármilyen egyéb karakter nem számolandó! Ha csak utóbbiakból áll egy sor, az a sor ugyancsak nem számolandó!

Pl a táblán:
I. - Csodapista meséjének tábláján: "1-3, 2-7, 3-10, 3-21, 4-2, 5-9, 6-14, 7-25, 8-11, 8-21, 10-34"

Mese a Csodapistáról (hosszú verzió)

Jóska Pista elment egy nap vadászni
Ült a fűben magányosan, majd lefeküdt szunyókálni

Fürge gyíkokról álmodott
Közben nagyokat horkantott
Majd egy zajra gyorsan felriadt
S látta a róka a puskájával elszaladt

Pista bá meghökkent, majd elgondolkozott
Majd a kis buksijában egy dolgot elhatározott
Ha nem muszáj, nem öl többé állatot
Így innentől kezdve puska nélkül alhatott



Megfejtés: simaügyTOKYO



I-es kérdés - b, variáció

Az itineren például ezt találjátok:

I. Helyettesítsd be a helyi regisztrált fazekasok legöregebbjének személyi számát az alábbi helyekre, majd a rejtvény alapján fejtsd meg a következő támpont nevét.
A... E... C... A... F... B....

ABCDEF
0OÓGÉPU
1ZDLDÜR
2CEMSOŐ
3AZRÁJV
4KFIHCN


Ebbe egy a helyi táblán/véseten/feliraton... található pontosan megnevezett számsort kell beilleszteni.
Esetünkben a személyi szám: 423041
Megfejtés: A4+E2+C3+A0+F4+B1= KOROND

Ennél a feladatnál CSAK a számokat vedd figyelembe a behejettesítendőknél. Se betű se szóköz, se kötőjel, se perjel, se pont, se kötőjel... nem számít. Tehát ha a személyi száma 4/23~ 04.1-nek van írva, akkor is 4 2 3 0 4 1-et helyettesítünk be értelem szerűen.


II-es kérdés mindig eldöntendő:

"a, b, c," variánsból a helyes választ kiválasztva megkapjátok a következő támpont településén belül keresendõ pontos helyet.

Arab
1, 2, pedig mindig egy-egy számold meg / nevezd meg ... kérdés, amelynek válasza az adott helyen ugyancsak kideríthető.

Fontos!
A kérdések megválaszolása mindig az adott támpont (jelen helyszín) segédleteivel történik.
I. , II. kérdés megfejtései pedig már a következő támpontra utalnak.

A fenti képeken látható itinerben mindenre találtok pontos példát.

Legközelebbi Girbe-Gurba Kalandtúránkon mindenkit várunk sok szeretettel és sok sikert kívánunk a sikeres teljesítéshez :)

_________________
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


2015 szept. 15, 10:41 am
Profil Honlap
Visszajáró
Visszajáró

Csatlakozott: 2015 márc. 04, 10:24 pm
Hozzászólások: 33
Sziasztok!!
Nagyon szeretnénk menni csak a szabi végett kellene egy dátum.Köszönöm!!! :)


2016 máj. 23, 04:33 pm
Profil
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Hozzászólások: 22754
Tartózkodási hely: Budapest
FONTOS

Szullosz vezető társunk tavaly zokon vette, hogy oly nagy számmal abszolváltátok segítség nélkül a kalandtúrát... :agyadnalvagy: :mrgreen:

Elhatározta, hogy nem adjuk legközelebb ilyen könnyen a serleget és az ajándékokat, így idén bekeményít :twisted:
Amikor tudatosult benne, hogy az idei lesz a X. nyári tali és az V. CCH Girbe-Gurba Kalandtúra, csak olaj volt a tűzre. Szabber a kókemény, ha egyszer felszívja magát (és kitart a "cucc"), akkor nem szabad neki ellent mondani, így saját testi épségünk érdekében mi végig asszisztáltunk neki :)

Lényeg, ami lényeg...
Az idei kalandtúrában lesz több meglepetés is,
ILLETVE
Kicsit tovább fejlesztettük a feladatokat:
- A téma első hozzászólásában írt játékszabályok továbbra is aktuálisak, kivéve, ha nem :D ...
- Több olyan rendhagyó fejtörővel találkozhattok, amelyhez szándékosan nem írunk útmutatót. Használjátok szárnyaló fantáziátokat :)

Pár módosítás a korábbiakat illetően:
- A kódos segéd táblázat egyes cellái immáron több feladathoz is felhasználhatók és még több, immáron színes betűket tartalmaznak.
- A feladatok alkalom adtán a támpont településén és környékén abszolválandók, nem csak pl: az adott téren. Ha ilyen fordul elő, utalunk rá!
- Több segédletet is kaphattok, amelyekhez semmilyen útmutató nem társul. Nektek kell rájönnötök mikor és hogyan kell használni.
- Ezen felül bélyegzett borítékokban valós segítségeket is kaptok, melyek használata mínusz ponttal jár.


Természetesen a játék lényege, menete és alapjai nem változtak.
Római I - mindig a következő támpont helyére (pl. település nevére) utal.
Római II - mindig ezt a helyszínt pontosítja
Arab 1 és 2 - mindig helyben megválaszolandó kérdéseket tartalmaznak, amellyekkel további pontok gyűjthetők.
:) (mosolygós arcocska) - megfejtésükkel pedig a két támpont közti "jó úton jársz" megerősítések mellett ugyancsak pontokat érnek a serleg megszerzése érdekében.

Segítség kérés továbbra is telefonon, de természetesen azért pontlevonás jár :)
Útlevelet, vízumot hoztok? :lol:

Kérdés nincs?
OK :lol:

_________________
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


2016 aug. 23, 09:28 am
Profil Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 3 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség